چرا ترموود متریال اصلی برای ساخت دکینگ است؟

شما هم حتماً تابه‌حال نام عرشه کشتی به گوشتان خورده است. عرشه، سطح همواری است که مثل کف خانه نقش تحمل وزن را دارد. عبارت دکینگ هم از روی همین عرشه کشتی‌ها گرفته شده است. استفاده از ترموود برای دکینگ را به‌اصطلاح دکینگ کف یا کف چوبی می‌گویند. طی سال‌های اخیر از لغت دکینگ به‌منظور توصیف مجموعه محصولات چوبی که برای پوشش فضاهای بیرونی ساختمان و یا بخش‌هایی که بیشتر با رطوبت در ارتباط هستند، استفاده می‌شود. اما چرا از ترموود برای دکینگ استفاده می‌شود؟ در این مطلب پاسخ این سؤال مهم را می‌دهیم.

انواع دکینگ ترموود

ترموود مورداستفاده برای دکینگ به سه شکل ثابت، پدستال یا خودتراز و پرتابل یا متحرک اجرایی می‌شود. در دکینگ ثابت ابتدا در صورت لزوم، شاسی‌کشی فلزی زیرکار انجام می‌شود. سپس چوب‌های زیرسازی بر روی آن متصل و در نهایت هم ترموود دکینگ بر روی چوب‌های زیرسازی پیچ می‌شود. توجه داشته باشید در بعضی از موارد که نیاز به تنظیم ارتفاع و شیب باشد، از روش پدستال یا پایه خودتراز استفاده می‌شود.

دکینگ پدستال هم در واقع پایه‌های پلاستیکی هستند که امکان تنظیم ارتفاع و شیب را دارند. این پایه‌ها در واقع ستون نگهدارنده چوب زیرسازی دکینگ ترموود هستند. اما دکینگ پرتابل چیست؟ در این روش، ترموود بر روی تایل‌ها پیچ و ثابت شده، سپس سایر تایل‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند. این تایل‌ها به‌صورت نر و مادگی درون یکدیگر قفل می‌شوند و هر وقت که نیاز باشد هم به‌راحتی امکان جداسازی دارند.

مزایای استفاده از ترموودها برای دکینگ

استفاده از ترموود برای دکینگ مزایای بسیار زیادی دارد. یکی از جنبه‌های مزایای این چوب‌ها، مقاومت بالای آن‌ها است. این مقاومت بالای ترموود در دکینگ خود را به شکل تحمل وزن زیاد و مقاومت در برابر رطوبت خود را نشان می‌دهد.

از دیگر مزایای استفاده از ترموود دکینگ می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نصب آسان
  • انطباق‌پذیری
  • سهولت در شستشو
  • تنوع بسیار بالا به علت طیف گسترده چوب‌های به‌کاررفته
  • ایجاد قابلیتی به نام ضدسایش در کف
  • آب‌گریز کردن سطوح
  • سازگار با محیط‌زیست
  • عایقی برای گرما و سرما
  • ثبات ابعاد در شرایط مختلف محیطی
  • مقاوم در مقابل پوسیدگی، هوازدگی و آسیب حشرات و قارچ‌ها

دکینگ‌های ترموود در چه فضاهایی کاربرد دارند؟

در این قسمت می‌خواهیم بررسی کنیم که ترموود برای دکینگ، بیشتر در چه فضاهایی مورداستفاده قرار می‌گیرد. ابتدا از کف‌پوش فضای باز شروع می‌کنیم. ترموود دکینگ در این فضاها عمدتاً برای باغچه حیاط، دور استخر، کف آلاچیق و مسیر عبور باغی مورداستفاده قرار می‌گیرد. از دکینگ ترموود برای فضاهای داخلی منازل هم در مواردی مانند کف تراس و زیر دوش حمام استفاده می‌شود. دکینگ‌های ترموود همچنین یک جایگزین مناسب برای سازه‌های سنگی مثل پاسیو به شمار می‌آیند.

از دیگر کاربردهای ترموودها برای دکینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کف سرویس بهداشتی
  • رستوران‌ها
  • کافه‌ها
  • سالن‌های همایش
  • روف‌گاردن
  • پرگولا
  • گلخانه‌های سقفی

خدمات پس از فروش در ثبت سفارش دکینگ‌های ترموود مهم است

به‌طورکلی ترموود بهترین انتخاب برای دکینگ است. زیرا به دلیل گذراندن فرایندهای اصلاح حرارتی خواصی پیدا می‌کند که می‌تواند در شرایط مختلف تاب‌آوری داشته باشد. اما ترموود هم ممکن است در بعضی موارد خاص دچار مشکل شود که جایی برای نگرانی نیست. چرا که مواردی مانند تعویض پیچ‌ها یا پروفیل‌ها امری کاملاً طبیعی هستند و باید هرازچندگاهی انجام شوند. از طرفی این نوع دکینگ به‌سادگی قابل‌بازسازی بوده و امکان جابه‌جای تایل‌های آن وجود دارد. در ادامه دلایلی را به شما معرفی می‌کنیم که باید در زمان خرید ترموود برای دکینگ به آن‌ها توجه داشته باشید.

میخ‌های کهنه باید در سریع‌ترین زمان ممکن تعویض شوند

به دلیل اینکه تحت‌تأثیر رطوبت و دما، امکان انبساط و یا انقباض بعضی از ترموودها وجود دارد، امکان شل‌شدن پیچ‌های به‌کاررفته در سازه نیز وجود خواهد داشت. همین امر نیز منجر به بالا آمدن سر پیچ‌ها خواهد شد. در صورت وقوع چنین اتفاقی به‌جای استفاده از چکش و فروکردن همان پیچ‌ها، باید پیچ‌های قدیمی را بیرون آورده و به‌جای آن‌ها پیچ‌های جدید را جایگزین کنید.

لزوم تعویض پروفیل‌هایی که تاب برداشته‌اند و یا پوسیده شده‌اند

چوب طبیعی به‌مرورزمان تاب بر می‌دارد. در این صورت تعویض یک پروفیل بهترین راه‌حل است. درصورتی‌که بخش کوچکی از پروفیل کف ترموود برای دکینگ تاب بردارد می‌توان تا جایی که به چوب زیری می‌رسد را جدا و از آن بخش به بعد را با پروفایلی دیگر جایگزین کرد.

همچنین می‌توان از power wash با کمترین درجه فشار آن هم به‌منظور پاک‌کردن دوده و چرک استفاده کرد. این نکته مهم نباید فراموش شود که اگر کف چوبی دکینگ که شسته و تمیز نشود بستری مناسب برای رشد کپک و قارچ‌ها بوده و با سرعت بیشتری پوسیده می‌شود. البته استفاده از چوب طبیعی در کف چوبی دکینگ این موارد را به همراه خواهد داشت و استفاده از ترموود در کف چوبی دکینگ، کف چوبی شما را در برابر کلیه این موارد مقاوم و نفوذناپذیر می‌کند.

قیمت دکینگ‌های ترموود چطور تعیین می‌شود؟

به‌طورکلی قیمت دکینگ چوبی تحت‌تأثیر دو عامل کلی است. عامل اول نوع ترموود مورداستفاده برای دکینگ است که به‌تنهایی این عامل به عوامل دیگری هم‌بستگی دارد. برای مثال پارامترهایی مانند نوع ترموود، رنگ آن، ابعاد، وزن و مقدار عایق بودن ترموود از جمله این موارد به شمار می‌آیند. هزینه دیگر مربوط به مراحل نصب است که شامل زیرسازی و مراحل بعد از آن است.

ترموود برای دکینگ، بهترین انتخابی است که می‌توانید داشته باشید

نصب کف چوبی دارای قوانین خاص خود را دارد. در اولین گام باید کف‌سازی و آماده‌سازی زمین به‌صورت کامل انجام شود. در این حالت ابتدا باید زیرسازی فلزی با استفاده از پروفیل انجام شده و به‌منظور کاهش اثرات زنگ‌زدگی آن‌ها را با ضدزنگ عایق کرد. سپس اقدام به بالاآوردن ارتفاع کرده و شاسی‌کشی لازم همراه با تراز نمودن سطح انجام می‌گردد. در نهایت قبل از نصب دکینگ چوبی ابتدا زیرسازی ترموود به‌صورت کامل انجام شده و سپس نصب آن انجام می‌شود.

با درنظرگرفتن تمام مواردی که در خصوص مزایای استفاده از ترموود برای دکینگ به شما معرفی کردیم، می‌توان نتیجه گرفت که انتخاب متریال ترموود برای دکینگ فضاهای مختلف داخلی و خارجی بهترین انتخاب برای شما است.

برچسب ها: