استفاده از ترموود برای تراس؛ یک گزینه لاکچری

ترموود یکی از زیباترین، خاص‌ترین و لاکچری‌ترین مصالح ساختمانی مدرن است که از آن در ساخت نما، آلاچیق، سونا و جکوزی استفاده می‌شود. یکی دیگر از کاربردهای بسیار رایج ترموود، استفاده از آن در دکوراسیون تراس‌ها است. ترموود برای تراس یک گزینه بسیار ایده‌آل به‌شمار می‌آید. چرا که نصب بسیار سریع و آسانی دارد و همچنین مقاومت این مصالح در برابر شرایط محیطی و پوسیدگی بسیار بالا است. اگر می‌خواهید یک تراس زیبا و متمایز داشته باشید، استفاده از ترموود در آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این مطلب با مزایای استفاده از ترموود برای تراس و برخی نکات مربوط به آن آشنا می‌شویم.

استفاده از ترموود برای تراس؛ یک گزینه لاکچری

ترموود و تراس؛ یک ترکیب ایده‌آل

عموما آن قسمت‌هایی از ساختمان که در نمای بیرونی آن تاثیرگذار هستند، قسمت‌هایی مناسب برای استفاده از چوب ترمو به‌شمار می‌آیند. چرا که جلوه ترموود بسیار خاص است و می‌تواند نمای ساختمان شما را کاملا از دیگر ساختمان‌ها متمایز کند. تراس نیز یکی دیگر از این قسمت‌ها است که استفاده از ترموود در آن بسیار رایج می‌باشد. بسیاری از طراحان دکوراسیون با استفاده از ترموود برای تراس، تراس‌هایی بسیار شکیل طراحی و اجرا می‌کنند.

تراس‌هایی که در کنار زیبایی، کارایی بسیار مناسبی دارند و می‌توانند محلی برای استراحت و یا نوشیدن چای عصرانه باشند. چرا که استفاده از عناصر طبیعی مانند چوب در فضای ساختمان باعث می‌شود تا ساکنین آن آرامش بیشتری داشته باشند.

در این رابطه دیدن پروژه ” مهندس کوهشاهی – ولنجک | اجرای ترموود در تراس و روف گاردن ” میتواند مفید باشد !

چرا باید از ترموود برای تراس استفاده کرد؟

دلایلی که استفاده از ترموود برای تراس را به یک گزینه ایده‌آل تبدیل می‌کنند، بسیار زیاده هستند. برای مثال مهم‌ترین مزیت استفاده از چوب ترمو درون تراس، مقاومت بسیار بالای این متریال در برابر پوسیدگی است. به عبارت دیگر شما می‌توانید از یک المان طبیعی در طراحی دکوراسیون تراس خود استفاده کنید که به‌هیچ‌عنوان پوسیده نمی‌شود و عوامل محیطی مانند نور خورشید و حشرات موذی روی ساختار و ظاهر آن تاثیر منفی ندارند. در ادامه با برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از ترموود برای تراس آشنا می‌شویم.

چوب ترمو پوسیده نمی‌شود

همان‌طور که اشاره شد، مهم‌ترین مزیت استفاده از ترموود برای تراس و حتی قسمت‌های دیگر ساختمان مانند نما، مقاومت بسیار بالای آن در برابر پوسیدگی است. از آن‌جایی که در فرایند تولید ترموود، این متریال تحت فشار و دمای زیادی قرار می‌گیرد، مقدار زیادی از رطوبت آن کشیده می‌شود. در نتیجه برخلاف چوب‌های معمولی، احتمال پوسیدگی چوب‌های ترمو وجود ندارد. البته برای این که ترموود شما مقاومت بیشتری در برابر پوسیدگی داشته باشد، باید به نکات مراقبتی از آن توجه لازم را داشته باشید.

ترموود ظاهر بسیار زیبا، شکیل و متفاوتی دارد

ترموود ظاهر بسیار زیبا، شکیل و متفاوتی دارد

یکی دیگر از مزایای بسیار مهم استفاده از چوب ترمو برای تراس، زیبایی منحصربه‌فرد این متریال است. ترکیب چوب ترمو با انواع آیتم‌های دکوراسیون داخلی یا خارجی می‌تواند جلوه‌ای بسیار مدرن و زیبا داشته باشد. همچنین رنگ چوب ترمو به‌تنهایی یک عامل زیبایی تراس است. البته باید اشاره کرد که اگر می‌خواهید ترموود جلوه زیبایی به تراس شما بدهد، باید از انواع باکیفیت آن استفاده کنید. چرا که ترموودهای بی‌کیفیت رنگ جالبی ندارند و به مرور زمان نیز کیفیت و زیبایی خود را از دست می‌دهند.

نظافت ترموود بسیار آسان است

برخلاف بسیاری از مصالح دیگر مانند سنگ، کاشی و موزاییک، شما برای نظافت ترموود مورد استفاده در تراس، به آب و تی نیازی ندارید. چرا که نظافت ترموود بسیار آسان است و شما تنها با استفاده از یک جارودستی می‌توانید تمام تراس خود را نظافت کنید. به‌طور کلی تراس‌ها به‌سرعت کثیف می‌شوند و شما با استفاده از ترموود برای تراس می‌توانید از شر تجهیزات مختلف برای نظافت تراس خود راحت شوید.

چوب ترمو را می‌توان با انواع آیتم‌ها ست کرد

گلدان‌های چوبی، سرامیکی، صندلی‌های آنتیک، میزهای شیشه‌ای، چوبی و حتی باربیکیوهای فلزی تنها برخی از آیتم‌ها و وسایل تر‌اس هستند که می‌توان آن‌ها را با تر‌موود ست کرد. به عبارت دیگر شما با استفاده از ترمو‌ود برای ترا‌س، می‌توانید هر آیتمی را درون تراس خود قرار دهید. چرا که رنگ و طراحی ترموود به آن تطبیق‌پذیری بسیار مناسبی می‌دهد.

در طراحی ترموود برای تراس به کدام نکات توجه کنیم؟

طراحی را می‌توان مهم‌ترین مرحله استفاده از ترموود برای تراس دانست. چرا که شما در ابتدا باید ایده اولیه خود برای استفاده از چوب ترمو برای تراس را با یک طراحی اصولی، روی کاغذ بیاورید. برای طراحی اصولی نصب ترموود در تراس، باید در کنار زیبایی، کارایی را نیز در نظر بگیرید. با توجه به برخی نکات مهم، می‌توان ترموودی زیبا، خاص و در عین حال بسیار کاربردی در تراس داشت. در ادامه با این نکات آشنا می‌شویم.

در طراحی ترموود برای تراس به کدام نکات توجه کنیم؟

تعبیه مکانی برای تخلیه آب

از آن‌جایی که بیشتر تراس‌ها در معرض بارش باران و برف قرار دارند، شما باید در زیر ترموود‌های خود مکانی را برای تخلیه آب در نظر بگیرید. عموما تراس‌ها خود دارای یک کفشور برای جمع‌آوری آب هستند و شما می‌توانید با استفاده از زهکشی یا لوله‌کشی، آب سطح ترموود را به سمت کفشور تراس هدایت کنید. باید اشاره کرد که رعایت این نکته اهمیت بسیار زیادی دارد، چرا که باعث می‌شود عمر و دوام ترموود مورد استفاده در تراس به‌شدت افزایش پیدا کند.

استفاده از ترموودهای استاندارد و باکیفیت

برخلاف نمای ساختمان، در تراس شما به‌صورت مداوم با ترموودها در ارتباط هستید، آن‌ها را لمس می‌کنید و روی آن‌ها قدم می‌گذارید. به همین خاطر باید به سراغ خرید ترموودی بروید که در کنار ظاهر زیبا، کیفیت ساخت بالایی داشته باشد تا بتوان تا سال‌ها با حس خوب از آن استفاده کرد.

استفاده از ترموود با ابعاد مناسب

ترموودها در ابعاد و ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شوند. عموما از ترموودهایی با شاخه‌های بسیار بلند و ضخامت کم برای نمای ساختمان استفاده می‌شود. از طرف دیگر ترمو‌ود مناسب برای تراس باید پهنای مناسبی داشته باشد تا بتواند به‌خوبی کف تراس را پوشش دهد. پس حتما در هنگام انتخاب ترموود برای تراس، به ابعاد آن و مساحت تراس خود توجه لازم را داشته باشید.

در استفاده از چوب ترمو تعادل را رعایت کنید

برخی از افراد تصور می‌کنند که استفاده بیش از اندازه از ترموود می‌تواند دکوراسیون داخلی یا خارجی ساختمان آن‌ها را بسیار متمایز زیبا کند. درصورتی‌که باید گفت استفاده از ترموود برای تراس یا نمای ساختمان محدودیت‌هایی دارد. شما برای دریافت نتیجه بهتر، باید چوب ترمو را با ترکیب دیگر آیتم‌ها مانند سنگ اسلب، آجر قرمز و دیگر آیتم‌های دکوراسیون استفاده کنید تا نهایت زیبایی را داشته باشد. پوشاندن تمام تراس با چوب ترمو لزوما نمی‌تواند باعث زیباتر شدن تراس شما شود.

بهترین مرجع خدمات ترموود در ایران

پارس آرای کوهستان؛ بهترین مرجع خدمات ترموود در ایران

طراحی و اجرای سازه‌های چوبی با استفاده از ترموود یک فرایند بسیار تخصصی و پیچیده است. همچنین در ساخت این نوع سازه‌ها باید از بهترین مدل‌های چوب ترموو‌د استفاده کرد. مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین شرکت‌ها در زمینه طراحی و اجرای سازه‌های ترموود و همچنین فروش بهترین چوب‌های ترمو در سطح بازار است. شما می‌توانید از صفر تا صد طراحی و ساخت تراس خود با استفاده از ترموود را به مجموعه ما بسپارید.

برچسب ها: