ترموودهای ساخت فنلاند امروزه جایگاه مهمی در صنعت ساختمان دارند

کشور فنلاند به دلیل شرایط آب و هوایی خود منبعی سرشار برای تولید چوب درختان کاج و صنوبر می‌باشد. به همین دلیل محصولات ترموود این کشور به عنوان متریال‌هایی تخصصی، در صنعت ساختمان‌سازی جایگاه ویژه‌ دارند. ترموودهای ساخت فنلاند به دلیل جذابیت ناشی از طبیعی بودن، ماندگاری بالا و ثبات ابعاد، هم در طراحی نمای خارجی ساختمان‌ها و هم در دکوراسیون داخلی کاربردهای زیادی دارند. در این مطلب از پارس آرای کوهستان قصد داریم شما را با ترموودهای بی‌نظیر ساخت کشور فنلاند آشنا کنیم.

ترموودهای ساخت فنلاند
ترموودهای ساخت فنلاند

 

ترموودهای ساخت فنلاند چه نوع چوب‌هایی هستند؟

استفاده از چوب و محصولات به دست آمده از آن در فرایندهای مختلف ساخت و ساز از گذشته تا به امروز رایج بوده است. البته لازم به ذکر است که به‌کارگیری این محصولات امروزه با روش‌هایی نوین انجام می‌شود. یکی از باکیفیت‌ترین محصولات چوبی برای که برای نخستین بار در کشور فنلاند به شکل انبوه تولید و به سایر نقاط دنیا از جمله کشور ما صادر شد، ترموود فنلاندی است. ترموودهای ساخت فنلاند به این شکل ساخته می‌شوند که در ابتدا چوب‌های خام را برش می‌دهند و سپس به کمک فرایندی موسوم به اصلاح حرارتی آن را در معرض بخار آب و گرما قرار می‌دهند.

ترموودهای محصول فنلاند چه ویژگی‌هایی دارند؟

اولین ویژگی مهم ترموودهای فنلاندی عدم وجود تغییر در رنگ است. به طور کلی ممکن است در بازار با انواعی از ترموود مواجه شوید که متاسفانه تحت عنوان ترموود فنلاندی به فروش می‌رسند. اما خوب است بدانید که این ترموودهای تقلبی زمانی که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند تغییر رنگ می‌دهند و به مرور زمان هم دچار سایش، خوردگی و فرسایش می‌شوند. به همین دلیل برای اینکه از کیفیت بالای ترموودهای ساخت فنلاند استفاده کنید باید به این ویژگی در زمان خرید دقت کنید.

چگالی به عنوان یک ویژگی مهم، وجه تمایز ترموودهای فنلاندی با انواع تقلبی آن است

یکی از موضوعات بسیار مهمی که می‌تواند یک خرید خوب و باکیفیت را تضمین کند و وجه تمایز ترموود باکیفیت و تقلبی به شمار می‌آید جرم حجمی یا همان چگالی است. به این شکل که چوب‌هایی دارای چگالی متوسط گزینه‌ای مطلوب هستند اما چوب‌هایی که چگالی بالایی دارند باعث افزایش وزن سازه شده و در نهایت استفاده از آن را با محدودیت همراه می‌کند. ضمنا ترموودهای که چگالی پایینی دارند کیفیت و استحکام سازه را به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهند. در نتیجه دلیل ترموودهای ساخت فنلاند که چگالی متوسطی دارند بهترین گزینه برای صنعت ساختمان‌سازی به شمار می‌آیند.

ترموودهای ساخت فنلاند گرید A
ترموودهای ساخت فنلاند گرید A

ترموودهای ساخت فنلاند گرید A دارند

معمولا ترموودهای موجود در بازار با استفاده از دو سطح کیفی یا همان گرید A و B شناسایی می‌شوند. به این شکل که ترموودهای گرید A هیچ‌گونه ترک‌خوردگی و یا سوختگی در سطح و یا بخش‌های زیرین ندارند. بر همین اساس ترموودهایی که گرید‌های پایین‌تر مثل گرید B دارند قیمت پایین‌تری هم دارند.

وجود رگه‌های متعدد

یکی از ویژگی‌های مهم دیگری که می‌تواند به ما در تشخیص کیفیت ترموودهای ساخت فنلاند کمک کند،  وجود تعداد زیادی رگه در سطح این چوب‌ها است. ترموودهای ساخت فنلاند از بخش‌های میانی چوب تهیه می‌شوند. دلیل آن هم کیفیت بالای این قسمت از چوب است. بر همین اساس اگر بخواهیم نتیجه بگیریم به هر میزان که از بخش میانی چوب فاصله بگیریم رگه‌های موجود در چوب بازتر شده و طبیعتا کیفیت آن نیز کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر رگه‌ها یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی ترموودهای ساخت فنلاند، وجود گره‌های مختلف بر روی آن‌ها است.

مزایای ترموودهای ساخت فنلاند

به طور کلی باید گفت که فرایند تولید ترموود منجر به ایجاد تغییرات شیمایی و ساختاری در این نوع چوب‌ها شده و بعضی از ویژگی‌ها و خواص آن را تغییر می‌دهد. همین فرایند اصلاح حرارتی هم باعث شده تا ترموود مزایای بی‌شماری در مقایسه با سایر چوب‌ها و متریال‌های صنعت ساختمان داشته باشد.

مزایای ترموودهای ساخت فنلاند
مزایای ترموودهای ساخت فنلاند

از جمله مزایای ترموودهای ساخت فناند می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ثبات ابعاد
  • مقاوم در برابر هر نوع پوسیدگی
  • فاقد رزین
  • قابلیت اجرا در شرایط آب و هوایی مختلف
  • عایق حرارت
  • عایق صوت
  • سازگاری بالا با محیط زیست
  • برخورداری از رنگ‌هایی با ماندگاری بالا
  • عدم تاثیرپذیری از رطوبت

نگاهی دقیق به مراحل ساخت ترموودهای کشور فنلاند

برای ساخت ترموود فنلاندی مراحل مختلفی طی می شود که در ادامه به بیان آن‌ها می‌پردازیم. در اولین مرحله ابتدا چوب درختان را در ابعاد و اندازه‌های استاندارد برش می‌دهند. سپس قطعات برش خورده چوب را در دمای بین 100 تا 130 درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهند. این مرحله با هدف جذب رطوبت اضافی چوب انجام می‌شد. در نهایت بعد از این مرحله چوب به طور کامل رطوبت خود را از دست می‌دهد و خشک می‌شود.

در سومین مرحله از پروسه ساخت ترموودهای فنلاند دما را به صورت تدریجی افزایش می‌دهند و به 190 تا 220 درجه سانتی‌گراد می‌رسانند. به این ترتیب در این دما صمغ بافت و رزین ترموود از آن خارج می‌شود. در چهارمین و آخرین مرحله هم دما را به حدود 100 درجه سانتی‌گراد کاهش می‌دهند. در این مرحله چوب بخشی از رطوبت از دست رفته خود را به طور مجدد جذب می‌کند.

مرجع معتبر فروش ترموود
مرجع معتبر فروش ترموود

پارس آرای کوهستان؛ برترین مرجع معتبر فروش ترموودهای ساخت فنلاند

ترموودهای کشور فنلاند با توجه به فرایندی که برای ترمو شدن طی می‌کنند از کیفیت بالاتری در مقایسه با انواع روسی، کانادایی و برزیلی برخوردار هستند. این محصولات شاید در نگاه اول کمی گران به نظر برسند اما به دلیل کیفیت بی‌نظیر و ماندگاری بسیار بالایی که دارند از نظر اقتصادی خرید آن‌ها کاملا توجیه‌پذیر است. چرا که شما با خرید این ترموودها هزینه نگهداری و تعمیر کمتری در مقایسه با سایر متریال‌ها پرداخت کرده و به ارزش ملک خود نیز اضافه می‌کنید.

مجموعه پارس آرای کوهستان اولین و باسابقه‌ترین مرجع خرید ترموود فنلاندی در ایران و یکی از بزرگ‌ترین مجریان انواع پروژه‌ها به کمک این محصول است. مجموعه ما برترین مرجع معتبر فروش ترموودهای وارداتی فنلاندی است. در پارس آرای کوهستان ما توانسته‌ایم با ارائه بهترین خدمات پس از فروش، مشاوره پیش از خرید و اجرای حرفه‌ای رضایت مشتریان خود را به دست بیاوریم.

برچسب ها: