تأثیر استفاده از ترموود در دکوراسیون داخلی و خارجی

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر ساختمانی دکوراسیون داخلی و خارجی است. دکوراسیون داخلی ساختمان از این منظر که محل تردد ساکنین است و از نظر بصری همه توجهات را به خود جلب می‎کند، برای طراحان و سازندگان خانه‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است. دکوراسیون خارجی هم علاوه بر انتقال حس خانه به افراد منجر به زیبایی محیط شهری هم می‌شود. یکی از پرطرف‌دارترین متریال‌هایی که طی سال‌های اخیر برای دیزاین دکوراسیون داخلی و خارجی همواره از آن استفاده می‌شود، ترموود است. این متریال با مقاومت بالا و زیبایی فراوانی که دارد انتخاب اول کارفرمایان برای پروژه‌های دکوراسیون سازه‌ها به شمار می‌رود. در این مطلب از پارس آرای کوهستان به بررسی تأثیر استفاده از ترموود در دکوراسیون با طراحی‌های مدرن می‌پردازیم.

تأثیر استفاده از ترموود در دکوراسیون داخلی با طراحی‌های مدرن

همان‌طور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم، چوب ترموود در طراحی دکوراسیون داخلی منزل از اهمیت فراوانی برخوردار است و در بخش‌های مختلفی از دکوراسیون داخلی مورداستفاده قرار می‌گیرد. از طرفی با داشتن زیبایی چشم‌نواز در هر بخشی از منزل که استفاده شود زیبایی و جذابیت آن محیط را چندین برابر می‌کند. در ادامه این بخش نگاهی به کاربردهای ترموود در دکوراسیون داخلی خواهیم داشت.

تأثیر استفاده از ترموود به‌عنوان دیوارپوش در دکوراسیون داخلی با طراحی‌های مدرن

یکی از کاربردهای اصلی ترموود در دکوراسیون داخلی مربوط به دیوارپوش منزل می‌شود. کارکرد اصلی دیوارپوش در قسمت‌های مختلف دکوراسیون داخلی منازل مربوط به ایجاد طراحی‌های متنوع و مقاومت در مقابل نفوذ رطوبت و بادکردگی است.

معمولاً از دیوارپوش در این بخش‌های دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود:

  • دیزاین فضای پشت تلویزیون
  • طراحی دیوار اتاق‌خواب
  • دیوار سرویس بهداشتی و حمام

به‌کارگیری ترموود به‌عنوان کف‌پوش در دکوراسیون داخلی

نمونه‌ای دیگر از کاربردهای چوب ترموود در طراحی داخلی منازل مربوط به کف‌پوش نقاط مختلف می‌شود. استفاده از کف‌پوش ترموود به علت القاکردن حس طبیعی چوب و همین‌طور وجود تنوع در طرح و رنگ می‌تواند زیبایی منزل شما را دوچندان کند. معمولاً برای طراحی و ساخت کف‌پوش ترموود از دو محصول تایل و الوارهای ترموود استفاده می‌کنند که هر یک از آن‌ها زیبایی‌های خاص خود را دارند.

استفاده از ترموود در دکوراسیون داخلی و پله‌ها با طراحی‌های مدرن

به‌کارگیری چوب ضد آب ترموود تحت عنوان کف‌پوش راه‌پله، راه‌حلی برای هر چه زیباتر کردن فضای خانه است. از طرفی ترموود به علت مقاومت بسیار بالایی که دارد بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. اما دلیل این حجم از استقبال از ترموود برای ساخت راه‌پله چیست؟ ترموود با عبور و مرور زیاد یا تحمل اوزان سنگین به‌هیچ‌عنوان دچار مشکل نمی‌شود. از طرفی نیز باید اشاره کنیم که این محصول عاری از هرگونه خراشیدگی، جذب آلودگی و یا ترک‌خوردگی است.

اجرای ترموود برای کابینت و سرویس چوب

متریال ترموود به علت بهره‌مندی از خاصیت ضد آب بودن، بهترین گزینه برای طراحی و ساخت انواع مدل‌های زیبا و مدرن کابینت به شمار می‌آید. خوب است بدانید که از ترموود برای ساخت سرویس چوب منزل مانند تخت، پاتختی، دراور و همین‌طور کمد لباس نیز استفاده می‌کنند. علت آن هم این است که ترموود تنوع بالایی از نظر طرح و رنگ دارد می‌تواند حس طبیعی چوب را به انسان القا کند.

تأثیر استفاده از ترموود در دکوراسیون خارجی با طراحی‌های مدرن

به‌طورکلی محصول ترموود به علت حرارت بسیار بالایی که در پروسه تولید به آن وارد می‌شود، در مقایسه با همه انواع چوب و بسیاری از مصالح دیگر مقاومت به‌مراتب بیشتری دارد. مواردی مانند ضد آب بودن، ضد حشره، ضدباکتری، ضدحریق، عایق صوتی، ضد زلزله و ضدپوسیدگی از خصوصیات ترموود است که آن را تبدیل به برترین متریال برای دکوراسیون خارجی کرده است. در ادامه بعضی از کاربردهای بی‌شمار ترموود در دکوراسیون خارجی را به شما معرفی خواهیم کرد.

استفاده از ترموود در نمای سازه

یکی از مهم‌ترین کاربردهای ترموود در دکوراسیون فضاهای خارجی، دیزاین کردن نمای سازه است. آمارها نیز نشان می‌دهند که در کشور ما روزبه‌روز به تعداد کارفرمایانی که برای نمای ساختمان خود ترموود را انتخاب می‌کنند، افزوده می‌شود. این مسئله به این دلیل است که ترموود علاوه بر داشتن ظاهری مدرن و زیبا در مقابل اشعه مضر نور خورشید مقاوم است و ضد آب و باران می‌باشد و در مقابل تغییرات اقلیمی و شرایط جوی مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد.

تأثیر استفاده از ترموود در دکوراسیون روف‌گاردن با طراحی‌های مدرن

از دیگر موارد استفاده ترموود در دکوراسیون خارجی می‌توانیم به روف‌گاردن‌ها اشاره کنیم. از ترموود که متریالی مدرن است برای طراحی و ساخت مدل‌های مختلف کف‌پوش، فلاورباکس، آلاچیق و پرگولا در روف‌گاردن استفاده می‎کنند. برای بخش کف‌پوش این فضا هیچ انتخاب دیگری جز ترموود نمی‌تواند تأمین‌کننده نیازهای شما باشد. چرا که سایر مصالح ساختمانی مثل موزاییک، سنگ و سیمان به‌مرورزمان و تحت‌تأثیر عوامل جوی مانند باران، برف و رطوبت آسیب می‌بینند و در چنین شرایطی باید هزینه‌های هنگفتی برای تعمیر و نگهداری آن‌ها صرف شود.

دیزاین دکوراسیون داخلی و خارجی با ترموود مجموعه پارس آرای کوهستان

همان‌طور که مشاهده کردید چوب ترموود کاربردهای متعددی در هر دو دکوراسیون داخلی و خارجی همه ساختمان‌ها به‌ویژه منازل مسکونی دارد. ترموود به علت زیبایی، طبیعی بودن و غیرآسیب‌زا بودن و همین‌طور مقاومت در مقابل تمام آسیب‌های محیطی یکی از محبوب‌ترین متریال‌های ساختمانی به شمار می‌آید. شما با خرید این محصول از یک تولید‌کننده معتبر مانند پارس آرای کوهستان می‌توانید آن را برای دیزاین تمامی اجزای خانه خود چه به‌صورت دکوراسیون مدرن و چه سنتی به کار ببرید و از زیبایی آن لذت ببرید.

سؤالات متداول

چگونه ترموود را در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنیم؟

در استفاده از چوب ترموود برای دکوراسیون داخلی باید به کیفیت، نوع چوب، رنگ و همچنین چگونگی نصب توجه بالایی به خرج دهید. همچنین باید به هماهنگی میان اجزا در دکوراسیون داخلی دقت کنید.

آیا می‌توان از چوب ترموود در دکوراسیون داخلی شرکت‌ها و محل کار نیز استفاده کرد؟

بله از چوب ترموود می‌توان در طراحی دکوراسیون شرکت نیز استفاده کرد. چرا که چوب ترموود دارای مزایای بسیاری است که آن را به گزینه مناسبی برای استفاده در دکوراسیون شرکت تبدیل می‌کند.

ترموود زمانی که در دکوراسیون خارجی استفاده می‌شود، چه سبک‌هایی را پدید می‌آورد؟

دکوراسیون مدرن، مینیمالیستی، روستیک و صنعتی از جمله این موارد هستند.

برچسب ها: