تأثیرات نصب پارکت چوبی برای پله

پارکت‌های چوبی از نظر استحکام و زیبایی از محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین کف‌پوش‌هایی هستند که در بازار به فروش می‌رسند. نصب این کف‌پوش‌ها بسیار ساده است. هنگام نصب کثیف‌کاری زیادی نخواهد داشت. پارکت چوبی عایق بسیار خوبی در مقابل صدا و گرما است. هنگامی که روی آن‌ها راه می‌روید، احساس خوبی به شما دست خواهد داد.

زمانی که قصد پارکت کردن راه‌پله‌ها را داریم، حساسیت بیشتری بر روی کار اعمال می‌کنیم. احساس می‌کنیم که باید بر انتخاب خود بیشتر فکر کرده و متمرکز شویم. پارکت‌های چوبی گزینه مناسبی برا‌ی نصب در راه‌پله‌ها هستند. بهتر است نکاتی را در این زمینه رعایت کنید تا از نتیجه کار نهایت لذت و رضایت را داشته باشید. با ما همراه باشید تا با تأثیرات نصب پارکت چوبی برای پله آشنا شوید.

تأثیرات نصب پارکت چوبی برای پله

هنگام انتخاب و نصب پارکت برای پله لازم است که نکاتی موردتوجه قرار گیرند، تا بتوان نتیجه‌ای مطلوب و دلخواه را از کار به دست آورد. در این قسمت به بیان ویژگی‌های یک پارکت خوب و تأثیرات نصب پارکت چوبی برای پله و راه پله می‌پردازیم.

تأثیرات نصب پارکت چوبی برای پله

1. مقاومت و استحکام بالای پارکت

یکی از نکات و اصول بسیار مهمی که در انتخاب پارکت برای پله‌ها باید موردتوجه قرار گیرد، مقاومت و استحکام این محصول است. شاید با دو حرف AC در کف‌پوش‌ها آشنایی داشته باشید. AC نشان‌دهنده مقاومت سایشی کف‌پوش است. هر چه رقم AC بیشتر باشد، استقامت و مقاومت پارکت نیز بیشتر خواهد بود.

در نتیجه می‌توانید با خیالی آسوده از این کف‌پوش‌های زیبا برای محیط‌های پرتردد استفاده کنید. راه‌پله‌ها از پرترددترین نواحی در منازل یا محیط‌های دیگر هستند. بنابراین هنگام انتخاب، ابتدا مقاومت محصول را در نظر گرفته و سپس نسبت به خرید اقدام نمایید.

2. ضخامت کفپوش چوبی را نادیده نگیرید

ضخامت در تأثیرات نصب پارکت چوبی برای پله اثرگذار است. تعیین می‌کند مناسب راه‌پله است یا خیر. ضخامت پارکت‌ها از ۸ تا ۱۵ میلی‌متر متفاوت است. کفپوش با قطر بیشتر مسلماً از مقاومت و استقامت بیشتری نیز برخوردار است. برای خریداری و نصب پارکت چوبی برای پله کف پوش با قطر ۱۲ میلی‌متر خریداری کنید تا خیالتان از بابت ایمنی منزل راحت بماند.

3. کفپوش چوبی براق را فراموش کنید

کف‌پوش‌ها در دو حالت مات و براق تولید و عرضه می‌شوند که هر کدام دارای مزایای خاصی هستند. اما در مورد پله‌ها موضوع کاملاً متفاوت است. از آنجایی که تردد در راه‌پله‌ها زیاد است، امکان لیزخوردن در آن بسیار بالاست. برای پله، از انتخاب و خریداری پارکت براق خودداری کنید، زیرا می‌تواند با خطر لیزخوردن و سقوط از پله‌ها همراه باشد. انتخاب کف‌پوش مات مناسب‌تر و ایمن‌تر است.

کفپوش چوبی براق را فراموش کنید

فرایند نصب پارکت برای پله

نصب پارکت چوبی برای پله بسیار آسان است و به‌راحتی انجام می‌شود. اما ممکن است هنگام نصب با چالش‌هایی مواجه شوید، که در این قسمت به مراحل کار اشاره کرده‌ایم.

  • مهیاکردن ابزار نصب و چسب مناسب

قبل از این که کار خود را برای نصب پارکت آغاز کنید، ابتدا باید ابزار و چسب مناسب را خریداری و تهیه نمایید. حتماً از محصولات باکیفیت استفاده کنید مطمئن شوید که چسبی که خریداری کرده‌اید از کیفیت بسیاری بالایی برخوردار است.

  • سازگار کردن کف‌پوش‌ها با محیط موردنظر

لازم است که ۴۸ ساعت قبل از شروع نصب، پارکت چوبی را در دمای محیطی که قرار است کف‌پوش شود، قرار دهید. این کار از ایجاد انبساط و انقباض در محصول جلوگیری خواهد کرد.

  • جداکردن بقایا یا چسب از کف

قبل از این که نصب کف پوش را آغاز کنید، باید کف را از وجود هر گونه بقایای اضافی مانند موکت یا چسب پاک کنید. با انجام این کار، پارکت راه‌پله شما صاف و بدون برآمدگی خواهد بود.

  • یکدست کردن زیر پله

لبه پله باید با شیوه برش و یا پر کردن با استفاده از تخته کاملاً هم‌سطح و یکدست شود.

  • برش‌دادن کف‌پوش‌ها به ابعاد دلخواه

هنگام اندازه‌گیری باید برش‌ها را ۱۰ الی ۱۵ درصد بیشتر در نظر گرفت تا هنگام نصب کوتاه‌تر نشده و هدر نرود.

  • از بالابه‌پایین نصب کنید

هنگام نصب پارکت کار را از بالا شروع کرده و به سمت پایین حرکت کنید. در این شرایط، وزن شما بر روی کف‌پوش‌هایی که تازه نصب شده قرار نمی‌گیرد.

  • تردد تا ۲۴ ساعت ممنوع

۲۴ ساعت بعد از نصب پارکت، از راه‌رفتن و یا قدم‌گذاشتن بر روی کف‌پوش‌ها خودداری کنید.

  • استفاده از نبشی

بهتر است در تقاطع کف‌پوش از پروفیل، از نبشی یا همان لب پله استفاده کنید.

توصیه می‌کنیم نصب پارکت چوبی برای پله را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید تا از مزایای این کفپوش به‌خوبی بهره‌مند شوید.

فرایند نصب پارکت برای پله

انواع مختلف چیدمان پارکت چوبی برای پله و فضاهای دیگر

طراحان و نصابان باتوجه‌به عناصر و دکوراسیون منزل شما، ممکن است انواع مختلفی از چیدمان را برای نصب پارکت چوبی پیشنهاد دهند. در این قسمت به انواع مختلف چیدمان پارکت برای پله یا سایر فضاها اشاره می‌کنیم.

  • چیدمان خطی و مستقیم: تأثیرات نصب پارکت چوبی برای پله در این سبک مهم است. یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای نصب پارکت می‌باشد. البته انجام این سبک از چیدمان هم بسیار راحت است. در این روش، نصاب پارکت‌ها را به‌صورت موازی با درب ورودی ساختمان و یا عمود بر جهت درب ورودی آپارتمان نصب خواهد کرد. با انتخاب این روش، فضای خانه دلبازتر شده و از آنچه که هست بزرگ‌تر نشان داده می‌شود.
  • سبک چیدمان جناقی: این سبک را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین انواع چیدمان‌ دانست. البته این روش هنوز هم به کار گرفته می‌شود. طرح جناقی به طرح زیگزاگی نیز شناخته می‌شود و بیشتر مناسب مکان‌ها و فضا‌هایی است که از سبک سنتی در آن استفاده شده است.
  • طرح هفتی و هشتی: این سبک هم یکی از قدیمی‌ترین روش‌هایی است که پارکت نصب می‌شود. البته این طرح قدیمی هنوز هم به‌عنوان یکی از سبک‌های باشکوه در نظر گرفته می‌شود و در خانه‌های ویلایی و یا عمارت به کار گرفته می‌شود.
  • طرح آجری: همان‌طور که از نام این سبک پیداست، کف‌پوش‌ها به شکل آجر چیدمان می‌شوند. نصب این روش هم بسیار ساده است. البته بعد از انجام کار متوجه ساده و شیک‌بودن آن خواهید شد.

انواع مختلف چیدمان پارکت چوبی برای پله و فضاهای دیگر

خرید پارکت چوبی باکیفیت بالا برای پله از پارس آرای کوهستان

هنگام انتخاب و خریداری از تأثیرات نصب پارکت چوبی برای پله قافل نشوید. به نکاتی همچون استقامت و دوام بالا، براق نبودن کفپوش و ضخامت بالای آن توجه داشته باشید. کف‌پوش‌هایی که در پارس آرای کوهستان ارائه می‌شوند دارای ویژگی‌هایی از جمله ضخامت بالا، دوام و ماندگاری و همچنین ایمنی برای نصب در پله‌ها هستند. شما می‌توانید با دریافت مشاوره از کارشناسان ما بهترین کف‌پوش را برای پله تهیه کنید.

 

برچسب ها: