آیا بهترین کمپانی تولیدکننده ترموود در جهان را می‌شناسید؟

ترموود فنلاندی لوناوود یک متریال چوبی زیبا است که تنها با استفاده از گرما و بخار ساخته می‌شود. این نوع اصلاح حرارتی، چوب نوردیک را از نظر ابعادی پایدار و کاملاً بدون مواد شیمیایی در برابر شرایط مختلف آب‌وهوایی مقاوم می‌کند. ترموود یک نشان تجاری است که تنها شرکت‌های مورد تایید از لحاظ کیفیت، پایداری و با رعایت مسائل زیست‌محیطی می‌توانند از آن روی محصولات خود استفاده کنند. در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین کمپانی تولیدکننده ترموود در جهان بپردازیم.

ویژگی‌های محصولات بهترین کمپانی تولیدکننده ترموود در جهان

شرکت لوناوود در سال 2001 و در فنلاند تأسیس شد. این شرکت محصولات خود را به 65 کشور در جهان صادر می‌کند و گردش مالی آن در سال 2022 بالغ بر 77 میلیون یورو بوده است. همه این عوامل، لوناوود را به بهترین کمپانی تولیدکننده ترموود در جهان تبدیل کرده‌اند.

مجموعه لوناوود شامل پروفیل‌های زبانه و شیار همه‌کاره و انتخابی برای روکش‌ها، چوب‌هایی برای سازه‌ها و سطوح چوبی تزیینی و تخته‌های عرشه است. مجموعه لوناوود در فنلاند با همکاری متخصصان بین‌المللی توسعه‌یافته است. در ادامه به معرفی ویژگی‌های منحصربه‌فرد لودناوود می‌پردازیم.

پایداری؛ یکی از ویژگی‌های اصلی بهترین کمپانی تولیدکننده ترموود در جهان

پایداری هسته اصلی لوناوود را تشکیل می‌دهد. توسعه پایدار در قلب عملیات لوناوود قرار دارد، از تأمین مواد خام تا تولید مسئولانه ترمووود و محصولات نهایی. یک محیط کاری برابر بهترین شرایط را برای تیم ما برای خدمت به مشتریان خود با اشتیاق و تعهد واقعی تضمین می‌کند.

این شرکت متعهد است که مواد خام را فقط از جنگل‌هایی که به‌خوبی مدیریت می‌شوند خریداری کنند. تمامی این چوب‌ها به روش قانونی برداشت می‌شوند و در آن‌ها زادآوری تضمین شده است؛ بنابراین مواد خام لوناوود از جنگل‌های نوردیک با مدیریت خوب و پایدار حاصل می‌شوند. گفتنی است در فنلاند تنها 75 درصد از رشد سالانه درختان قطع می‌شود و هرگاه یک درخت قطع شود، چهار نهال جدید کاشته می‌شود. این بدان معناست که جنگل‌های این کشور هر سال رشد می‌کنند.

عدم استفاده از مواد شیمیایی

لوناوود پیشگام و متخصص در اصلاح مدرن چوب است. این مسئله به لطف روش‌های این شرکت برای توسعه خواص طبیعی چوب و درعین‌حال، حفظ محیط‌زیست در حین فرایند اصلاح حرارتی به‌دست‌آمده است. چوب نوردیک لوناوود ترموود (Nordic Lunawood ThermoWood) یک ماده طبیعی است که فقط باحرارت و بخار و البته بدون استفاده از مواد شیمیایی تولید می‌شود.

انجمن بین‌المللی ترمووود (ITWA) و صاحب نشان تجاری ThermoWood، بر فرایندهای تولید و کنترل کیفیت شرکت‌های عضو خود نظارت می‌کند. بر اساس ممیزی‌های انجام شده، لوناوود حق استفاده از نشان تجاری ThermoWood را دارد. در طی فرایند اصلاح حرارتی، لوناوود کاج و صنوبر نوردیک را ترمووود تبدیل می‌کند. این متریال دارای ویژگی‌های زیر است:

  • ماندگاری بالا
  • پایدار از نظر ابعادی
  • مقاوم در برابر پوسیدگی
  • بدون رزین
  • بدون هیچ‌گونه سموم یا مواد شیمیایی
  • قابلیت استفاده در داخل یا خارج از منزل و در هر شرایط آب‌وهوایی

تولید محصولات با ماندگاری طولانی به سبک طراحی نوردیک

لوناوود با محصولات خود که از طبیعت نوردیک متولد شده‌اند، محیط زندگی زیباتر و سالم‌تری را برای نسل‌های آینده می‌سازد. در صورت رعایت دستورالعمل‌های نصب رسمی در طول ساخت‌وساز، عمر مورد انتظار محصولات این شرکت به‌عنوان روکش خارجی، 30 سال است. این عمر طولانی، باعث می‌شوند محصولات لوناوود از نسلی به نسل دیگر به‌عنوان ذخیره کربن عمل کنند. به همین خاطر، محصولات لوناوود نسبت به تولید خود، پنج برابر کربن بیشتری جذب می‌کنند. محصولات لوناوود در مقایسه با مواد تجدیدناپذیر و چوب‌های سخت گرمسیری، گزینه پایدارتری برای معماری، ساخت‌وساز و طراحی ارائه می‌دهند.

چوبی با ماندگاری طولانی با ردپای کربن کوچک

تمامی چوب‌های لوناوود از سوی شرکت‌های دارای گواهینامه در کشورهای نوردیک تأمین می‌شوند. در طی ساخت ترموود در این شرکت، از هیچ مواد توکسین یا شیمیایی استفاده نمی‌شود و صرفاً از حرارت و بخار استفاده می‌شود.

کارایی زیست‌محیطی محصولات لوناوود، تا حد قابل‌توجهی مثبت است. میزان ردپای کربن لوناوود، برابر با 117 کیلوگرم دی‌اکسیدکربن معادل بر مترمکعب است که بسیار کم می‌باشد. در مقایسه با مصالح ساختمانی تجدیدناپذیر، چوب‌های سخت گرمسیری و چوب‌های اصلاح‌شده شیمیایی، می‌توان گفت ردپای کربن لوناوود بسیار ناچیز است.

ترموودهای شرکت لوناوود، پایه ایده‌آلی برای ساخت‌وساز سالم و سازگار با محیط‌زیست به شمار می‌روند. عمر بالای محصولات این شرکت، صحت این مطلب را تأیید می‌کند. معماران و طراحان با اعتماد به عملکرد لوناوود، این محصولات کربن را برای نسل‌های آینده نیز ذخیره می‌کنند.

طراحی بی‌نظیر نوردیک؛ از ویژگی‌های برتر محصولات بهترین کمپانی تولیدکننده ترموود در جهان

هر محصول لوناوود ترکیبی از طبیعت و طراحی اصیل نوردیک است که برای چندین دهه زیبا باقی می‌ماند. این شرکت از طراحی مینیمال و کاربرمحور نوردیک الهام گرفته است. با کمک خانواده محصولات لوناوود، معماران و طراحان می‌توانند محصولات این شرکت را تاحدامکان به شکل خلاقانه‌ای ترکیب کنند. به لطف مواد اولیه درجه یک و فراوری بدون مواد شیمیایی، محصولات لوناوود ظاهری چشمگیر، روستیک و طبیعی دارند. کاج و صنوبر نوردیک، با گره‌های سالم، ظاهری طبیعی و زنده را در ترمووود لوناوود ایجاد می‌کنند.

لوناوود به‌عنوان بهترین کمپانی تولیدکننده ترموود در جهان، تعدادی گواهینامه و اعتبارنامه را به‌عنوان اثبات تعهد خود به تجارت مسئولانه و پایدار دریافت کرده است. نشان تجاری Thermowood روی محصولات این شرکت، تضمینی برای کیفیت تأیید شده محصولات و عملیات لوناوود است. برای مثال، گواهینامه بین‌المللی KOMO تأیید می‌کند که محصولات شرکت لوناوود الزامات کیفی تعیین‌شده برای دوام بیولوژیکی و تولید آنها را برآورده می‌کنند.

سایر شرکت‌های مطرح تولیدکننده ترموود در جهان

شرکت‌های بزرگ دیگری نیز در جهان وجود دارند که در کنار لوناوود، بهترین کمپانی‌های تولیدکننده ترموود را تشکیل می‌دهند. این شرکت‌ها با بهره‌گیری از فناوری‌های روز و ضمن احترام به محیط‌زیست، محصولاتی باکیفیت و با ماندگاری بالا تولید می‌کنند. برخی از دیگر کمپانی‌های تولیدکننده ترموود در جهان عبارت‌اند از:

  • ترموری (Thermory)
  • نوا وود (Novawood)
  • ترمو آرینا (Thermoarena)
  • استورا انزو (Stora Enso)

بهترین کمپانی تولیدکننده ترموود در جهان؛ الگویی برای دیگر شرکت‌ها

در این مطلب به معرفی بهترین کمپانی تولیدکننده ترموود در جهان پرداختیم. دیدیم که این شرکت ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد؛ همچون عدم استفاده از مواد شیمیایی، ردپای کربن بسیار کم و ماندگاری بالا. شرکت پارس آرای کوهستان با سال‌ها تجربه، به‌عنوان اولین و معتبرترین شرکت در صنعت چوب ایران شناخته می‌شود. این شرکت با الگو قراردادن بهترین کمپانی تولیدکننده ترموود در جهان، محصولاتی باکیفیت مرغوب و قیمت مناسب به مشتریان خود ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای خرید بهترین ترموودهای بازار، از فروشگاه ما محصول موردنظرتان را خریداری کنید.

سؤالات متداول

بهترین کمپانی‌های تولیدکننده ترموود در جهان چه شرکت‌هایی هستند؟

از میان بهترین کمپانی‌های تولیدکننده ترموود در جهان می‌توان به لوناوود، ترموری، نوا وود، ترمو آرینا و استورا انزو اشاره کرد.

آیا بهترین کمپانی تولیدکننده ترموود در جهان در محصولات خود از مواد شیمیایی استفاده می‌کند؟

خیر، بهترین تولیدکننده ترموود در جهان به‌هیچ‌وجه از سموم و مواد شیمیایی برای ساخت محصولات خود استفاده نمی‌کند.

محصولات بهترین کمپانی تولیدکننده ترموود در جهان چند سال عمر دارند؟

در صورت رعایت نکات و دستورالعمل‌های لازم، محصولات بهترین کمپانی تولیدکننده ترموود در جهان، ۳۰ سال عمر می‌کنند.