بهترین کف‌پوش سال 1403

پارکت چوبی از چوب درختانی همچون گردو، راش،  بلوط و… ساخته می‌شود و می‌تواند جایگزین مناسبی برای سرامیک و دیگر کف‌پوش‌ها باشد. این پارکت‌ها جلوه‌ای بسیار خاص و زیبا به محیط خانه می‌دهند. دقت بالا در انتخاب پارکت چوبی نقش بسیار مهم و اساسی در زیبایی فضای داخلی منزل شما خواهد داشت، پس در هنگام انتخاب نهایت دقت و حوصله را به کار گیرید. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین کف‌پوش سال ۱۴۰۳ بپردازیم. اگر شما هم به فکر خرید پارکتی مناسب برای منزل خود هستید، تا انتهای این مقاله را دنبال کنید.

بهترین کف‌پوش سال 1403 کدام‌اند؟

اگر در فکر خرید یک کفپوش هستید، پارکت‌ چوبی را اولویت قرار دهید چرا که محبوب‌ترین و بهترین کف‌پوش سال 1403 پارکت‌های چوبی هستند. اما درصورتی‌که قصد خرید پارکت‌های چوبی را داشته باشید، ممکن است گزینه‌های زیادی همچون گردو، ملچ، راش، افرا و…. به ذهن شما برسد. به نظر شما بهترین کف‌پوش ۱۴۰۳ کدام است و باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟ در این قسمت از مقاله قصد داریم تا ۲ مورد از بهترین کف‌پوش‌های سال ۱۴۰۳ را به شما معرفی کنیم.

بهترین کف‌پوش سال 1403 کدام‌اند؟

پارکت‌های چوبی راش

این نوع چوب ظاهری گرم و درعین‌حال جذاب را ارائه می‌دهد که برای طرح‌های منحصربه‌فرد در پروژه‌های لوکس، بی‌نظیر است. پارکت راش دانه‌های کمتری نسبت به سایر چوب‌ها دارد که ظاهری صاف به آن می‌بخشد. پارکت راش ظاهر براق‌تری نسبت به پارکت چوب بلوط یا گردو دارد و معمولاً رنگ روشن‌تری دارد. چوب راش را می‌توان با دانه‌های بسیار ظریفی که در سرتاسر آن پخش شده است شناسایی کرد. در ایران به این بافت  پر مگسی می‌گویند.

سختی جانکا یک مقیاس مهم برای اندازه‌گیری سختی چوب است. چوب راش دارای مقیاس سختی جانکا ۱۳۰۰ است. این درجه به این معنی است که سخت‌تر از بلوط (درجه ۱۲۹۰) است که معمولاً در کف پارکت استفاده می‌شود. رتبه جانکا در چوب راش نشان می‌دهد که پارکت راش برای محیط‌هایی با تردد متوسط تا سنگین به‌اندازه کافی بادوام است.

پارکت چوبی از نوع راش در برابر ضربه مقاوم است؛ بنابراین در طول زمان پایداری بیشتری خواهد داشت.   پارکت راش در برابر سایش مقاوم است. این بدان معنی است که درخشندگی پارکت راش در طول زمان حفظ شده و ظاهر آن بدون تغییر باقی می‌ماند. کف‌پوش راش وقتی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد رنگ خود را به‌خوبی حفظ می‌کند. به‌این‌ترتیب، در یک مکان آفتابی متوجه تغییر رنگی در کف پارکت خود نخواهید شد.

پارکت چوب گردو از بهترین کف‌پوش سال 1403

پارکت‌های چوبی گردو یکی از رنگارنگ‌ترین و زیباترین چوب‌ها هستند. به این دلیل، استفاده از آن از دیرباز در کشور‌هایی مانند ایران رایج بوده است. از لحاظ تاریخی، چوب گردو قوی و مقاوم در برابر عوامل محیطی بوده و در برابر حشرات، موریانه‌ها و حشرات مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. علاوه بر این زیبایی و جلوه زیادی به خانه می‌بخشد. درختان گردو بسته به محل رشد از انواع مختلفی برخوردار هستند.

ارتفاع درختان گردو بسته به گونه بین ۱۵ تا ۳۰ متر است. شرایط پرورش این درخت سخت و میوه‌های آن باارزش است. به‌طوری‌که افراد کمی حاضر به قطع آن برای ساخت‌وساز می‌شوند. این موضوع یکی از دلایل گران‌بودن چوب این درخت است. یکی از بهترین انواع درخت گردو، گردوی ایرانی است. درختان گردوی ایران در ارومیه، همدان، فارس، موگان و سایر نقاط شمال ایران می‌رویند. این درخت بعداً به یونان، ایالات متحده و کشور‌های دیگر نیز برده شد.

پارکت چوب گردو از بهترین کف‌پوش سال 1403

ویژگی چوب گردو برای پارکت

همان‌طور که در بالا ذکر شد، درختان گردو انواع مختلفی دارند. هر نوع چوب ظاهر متفاوتی دارد. اما وجه مشترک این چوب‌ها رنگ زیبای آن‌هاست. رنگ چوب گردو از قهوه‌ای تیره تا عسلی (متمایل به قرمز) متغیر است. پارکت چوبی از نوع گردوی ایرانی به دلیل تناژ رنگ قرمز بالاتر معروف است. این رنگ گرمای خاصی را به خانه شما می‌آورد.

برخی از پارکت‌های چوب گردو دارای گره‌های بزرگ‌تری هستند. این ویزگی آن‌ها را برای استفاده در خانه‌های کلاسیک‌تر مناسب می‌کند. درحالی‌که برخی دیگر دارای گره‌های کوچک‌تر و ظاهری یکنواخت هستند. این نوع از چوب را برای خانه‌های مدرن و لوکس استفاده می‌کنند. گردو یکی از چوب‌های سخت است. این بدان معنا نیست که این درخت می‌تواند رطوبت و نور خورشید را تحمل کند.

ثابت شده که مقاومت و سختی این درخت بیش از ۴۹۵۰ کیلوگرم است. چوب‌های سخت بهتر هستند؛ زیرا دیرتر می‌سوزند و در برابر ضربه مقاوم‌تر هستند. چوب گردو بسیار متراکم است. به‌راحتی می‌توان آن را سمباده زد تا منبت‌های زیبایی روی آن ایجاد شود.

بهترین پارکت چوبی سال 1403 از نظر رنگ

در ادامه قصد داریم بهترین کف‌پوش سال 1403 را از نظر رنگ‌بندی و با توجه به میزان محبوبیت و فروش معرفی کنیم. اگر در انتخاب رنگ پارکت مردد هستید، پیشنهاد می‌کنیم این بخش را نیز مطالعه کنید.

پارکت چوبی استخوانی و سفید با رگه‌های چوب احتمالاً بهترین رنگ پارکت سال ۱۴۰۳ باشد. این رنگ نه‌تنها برای فضا‌های کوچک مناسب است، بلکه در اتاق‌های بزرگ پر از پنجره نیز فضا را جادارتر نشان می‌دهد. اما رنگ سفیدرنگ سردی است و باید با رنگ‌های شاد استفاده شود. در غیر این صورت، محیط خسته‌کننده به نظر می‌رسد.

بهترین پارکت چوبی سال 1403 از نظر رنگ

خرید بهترین کف‌پوش سال 1403 از مجموعه پارس آرای کوهستان

اگر شما هم به فکر تعویض کفپوش و نصب پارکت جدید هستید، به‌راحتی می‌توانید از این نکات برای انتخاب بهترین پارکت چوبی سال ۱۴۰۳ بهره‌مند شوید. مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از ارائه‌کنندگان پارکت‌های چوبی است که انواع پارکت‌ها از جمله گردو، راش، بلوط و… در آن یافت می‌شود و با ارائه بهترین کیفیت تا سال‌ها می‌توانید از ماندگاری محصولات خریداری شده مطمئن باشد.

مجموعه پارس آرای کوهستان علاوه بر ارائه خدمات در زمینه فروش پارکت در زمینه نصب پارکت به شکل اصولی نیز فعالیت می‌کند. اگر می‌خواهید سفارش خود را ثبت کنید و یا از هزینه دقیق خدمات مطلع شوید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه در ارتباط باشید. این امکان برای تمامی مشتریان از اقصی‌نقاط کشور مهیاست تا از بهترین پارکت‌ها و خدمات نصب پارکت با سرعت بالا در هر زمان و مکانی و با بهترین کیفیت استفاده کنند.

برچسب ها: