بررسی انواع مختلف کفپوش‌ها برای انتخاب بهترین کفپوش برای منزل

یکی از مواردی که در کاربرد و زیبایی منازل تاثیر دارد، نوع کفپوش است. در واقع کفپوش به هر متریالی می‌گویند که سطح کف منزل را پوشش می‌دهد. در حال حاضر انواع مختلفی از کفپوش‌ها برای استفاده در منازل وجود دارند که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. اما سوالی که برای بیشتر افراد پیش می‌آید این است که بهترین کفپوش برای منزل کدام است؟ برای آشنایی با بهترین و کاربردی‌ترین کفپوش برای منزل، ما را در این مطلب همراهی کنید.

انواع کفپوش‌ها برای منزل

انواع کفپوش‌ها برای منزل

در سال‌های دور، در بیشتر منازل از چند متریال ساده به عنوان پوشش کف استفاده می‌شد و کفپوش‌ها تنوع زیادی نداشتند، اما امروزه کفپوش‌ها از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. اما چگونه می‌توان از میان تعداد زیادی کفپوش بهترین گزینه را انتخاب کرد؟ قبل از این که بخواهیم به سراغ بهترین کفپوش برای منازل برویم، باید انواع مختلف کفپوش‌ها را بشناسیم.

موکت؛ کفپوشی ارزان‌قیمت برای منزل

در سال‌های گذشته یکی دیگر از انواع کفپوش که در بیشتر خانه‌های ایرانی وجود داشت، موکت بود. اکنون نیز می‌توان از انواع موکت‌ها برای اتاق بازی فرزندان و محیط‌های دیگر استفاده کنید. اما اگر به دنبال کفپوشی مناسب پذیرایی و دیگر نقاط منزل هستید، موکت گزینه چندان مناسبی نیست و باید به سراغ کفپوش‌های باکیفیت‌تری بروید.

کفپوش سرامیکی؛ بهترین کفپوش برای سرویس بهداشتی منزل

کفپوش سرامیکی یکی از آیتم‌هایی است که در انواع لعاب‌دار و بدون لعاب در بسیاری از خانه‌ها استفاده می‌شود. کفپوش‌های سرامیکی با اینکه در گذشته بسیار کاربرد داشته‌اند، اما در حال حاضر به‌خاطر وجود معایب گسترده، استفاده نمی‌شوند. با این حال استفاده از این کفپوش‌ها همچنان برای سرویس‌های بهداشتی و حمام رایج و کاربردی است. اما در مورد محیط‌های دیگر ساختمان باید گفت که کفپوش‌های سرامیکی در فصل‌های سرد سال دمای منزل را پایین می‌آورند.

برخی دیگر از دلایل عدم استفاده از سرامیک‌ها عبارت‌اند از:

  • قیمت نسبتا بالا
  • هزینه نصب زیاد
  • شکستن یا لب‌پریدگی با کوچک‌ترین ضربه
  • از بین رفتن لعاب و ایجاد ظاهری کدر در طول زمان
  • دارای سطحی لغزنده
  • امنیت بسیار پایین برای کودکان
  • تعویض و نصب بسیار دشوار

کفپوش شیشه‌ای منزل

در معرفی بهترین کفپوش برای منزل می‌توان به کفپوش شیشه‌ای اشاره کرد. کفپوش‌هایی که از جنس شیشه تولید شده‌اند، در واقع از جنس شیشه خالص نیستند، بلکه با مقداری مواد شیمیایی و پلاستیک ترکیب شده‌اند تا به‌سادگی خرد نشوند. اگر از این نوع کفپوش‌ها در منازل خود استفاده می‌کنید، بسیار احتیاط کنید، چرا که این مدل از کفپوش بسیار حساس است. سطح این مدل از کفپوش‌ها به‌سادگی دچار خط‌وخش می‌شود و حتی ممکن است در اثر فشارهای نسبتا سنگین، خرد شود.

کفپوش سنگی؛ بهترین کفپوش برای محیط‌های بیرونی منزل

کفپوش‌های سنگی یکی دیگر از آیتم‌هایی هستند که در برخی خانه‌های ایرانی مشاهده می‌شوند. کفپوش‌هایی که از جنس سنگ ساخته می‌شوند، ممکن است زیبایی ظاهری منزل و نورگیری آن را افزایش بدهد، اما این مدل از کفپوش‌ها قیمت بسیار بالایی دارند. از سوی دیگر نصب یا تعویض کفپوش‌های سنگی نیازمند تخصص و صرف زمان است. این مدل از کفپوش‌ها نیز همانند کفپوش‌های سرامیکی دارای امنیت بسیار کمی برای کودکان هستند و از سوی دیگر باعث بروز بیماری در فصل‌های سرد سال می‌شوند. با این حال استفاده از این کفپوش‌ها در محیط‌هایی مانند راه‌پله، بالکن و برخی محیط‌‍‌های بیرونی دیگر رایج است.

کفپوش گرانیتی؛ مقاوم اما پردردسر

گرانیت نوعی سنگ آذرین است که مقاومت خوبی دارد. کفپوش گرانیتی ظاهری دانه‌دانه دارد و مواد معدنی درون آن به طور طبیعی به‌صورت لکه‌های کوچک در سرتاسر سنگ ظاهر قابل مشاهده است. استفاده از کفپوش با جنس گرانیت یک گزینه مناسب برای آشپزخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی است. اما چه چیزی باعث می‌شود افراد از کفپوش‌های گرانیتی کمتر استفاده کنند؟

گرانیت وزن بسیار زیادی دارد و نصب کردن آن‌ها خیلی دشوار است و نیازمند تخصص و ابزار‌های پیچیده است. علاوه بر این اگر بخواهید کفپوش گرانیتی را تعویض یا تعمیر کنید، باید با بیل و کلنگ خانه را زیر رو کنید و هزینه و زمان زیادی را نیز صرف کنید. بنابراین اگر به دنبال بهترین کفپوش برای منزل خود هستید، باید به سراغ گزینه دیگری بروید.

کفپوش بتنی؛ مقاوم اما نامناسب برای محیط منزل

کفپوش بتنی؛ مقاوم اما نامناسب برای محیط منزل

یکی دیگر از انواع رایج کفپوش‌ها، کفپوش بتنی است. این مدل از کفپوش‌ها استحکام بسیار بالایی دارد و می‌تواند بسیار اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه باشد. اما باید توجه داشته باشید که استفاده از این متریال به‌عنوان کفپوش، اصلا ظاهر خوبی ندارد و زیبایی منزل را از بین می‌برد، چرا که این مدل از کفپوش مناسب فضاهای بیرونی است.

استفاده از انواع پارکت‌ها به‌عنوان کفپوش

پارکت‌ها یکی از محبوب‌ترین آیتم‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را به‌عنوان کفپوش در منزل استفاده کرد به جرات گفت که بهترین کفپوش برای منزل پارکت است. از پارکت‌ها می‌توان در تمامی نقاط منزل استفاده کرد و از کیفیت بالای آن‌ها لذت برد. پارکت‌ها در انواع مختلفی از جمله چوبی، لمینت، پلاستیکی، اپوکسی، ترموود و PVC عرضه می‌شوند که هرکدام ویژگی‌های مثبت خود را دارند.

چرا پارکت بهترین کفپوش برای منزل است؟

با توجه به انواع دیگر کفپوش‌ها و بررسی آن‌ها باید بگوییم که قطعا بهترین گزینه برای کفپوش منزل، پارکت است. چرا که این محصول بسیار مقاوم است و در عین حال در زمان کوتاهی قابل تعویض است. به‌گونه‌ای که حتی افراد غیرمتخصص نیز می‌توانند، پارکت را نصب کنند. پارکت‌ها به‌صورت زنجیره‌ای در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و باعث یکپارچه شدن کف منزل می‌شوند و ظاهری زیبا به منزل شما می‌دهد.

مزایای نصب پارکت به‌عنوان کفپوش

پارکت‌ها با استفاده از چوب و مواد شیمیایی مضر برای انسان، ساخته می‌شوند و همین مساله باعث می‌شود، هیچ‌گونه آسیبی به سلامت ساکنین منزل وارد نشود. از سوی دیگر پارکت برای فصول سرد سال فوق‌العاده است و به‌خوبی دمای منزل را تنظیم می‌کند. برخی دیگر از مزایای پارکت عبارت‌اند از:

  • امنیت بالا برای کودکان
  • زیبایی ظاهری بی‌نظیر که در کفپوش‌های دیگر دیده نمی‌شود
  • نصب و تعویض بسیار آسان
  • عایق صدا و حرارت
  • قابلیت پاک شدن سریع و جرم نگرفتن
  • عدم امکان رشد باکتری‌ها در پارکت‌ها
  • استحکام و طول عمر بالا
  • تنوع بسیار در طرح و رنگ
بهترین پارکت‌ها
بهترین پارکت‌ها

بهترین پارکت‌ها را از پارس آرای کوهستان بخواهید

اگر می‌خواهید از انواع پارکت به‌عنوان کفپوش استفاده کنید و بهترین دکوراسیون داخلی را برای منزل خود ایجاد کنید، می‌توانید از محصولات پارس آرای کوهستان بهره ببرید. شما می‌توانید بهترین پارکت‌ها را از شرکت ما خریداری کنید. چرا که پارس آرای کوهستان با تلاش و تجربه و تخصص مدیران و متخصصان خود در مدت ۱۷ سال به‌عنوان شرکتی پیشرو، همواره گام‌های بزرگی به سمت فعالیت‌های خلاقانه برداشته است و بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

برچسب ها: