بهترین چوب ترموود را برای ساختمان انتخاب کنید

یکی از موضوعات بسیار مهمی که در معماری ساختمان‌ها و زیبایی بخشیدن به آن‌ها اهمیت دارد به‌کارگیری چوب و فرآورده‌های چوبی در ساخت آن‌ها است. جذابیت استفاده از چوب در طراحی نمای خارجی و دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها از یک طرف و نیاز به هماهنگی با مناطق جغرافیایی و ویژگی‌های آب و هوایی مختلف باعث شد تا مهندسان فنلاندی به فکر ساخت محصولی بیفتند که به طور کامل از چوب ساخته شده است و مقاومت بالایی هم دارد. نام این محصول ترموود است. اما آیا هر نوع ترموودی برای انواع سازه مناسب است؟ در این مطلب از پارس آرای کوهستان با خصوصیات بهترین چوب ترموود آشنا می‌شویم.

بهترین چوب ترموود برای ساختمان
بهترین چوب ترموود برای ساختمان

چوب ترموود چه ویژگی‌هایی دارد

بهترین چوب ترموود از چوب‌های نرم اسکاندیناوی و در دمای حرارتی بین 180 تا 230 درجه سانتی‌گراد و در کوره‌های مخصوص حرارتی و در پروسه‌ای 96 ساعته تولید می‌شود. بخاری که در این فرایند تولید می‌شود به طور مجدد به عنوان یک گاز محافظ با هدف جلوگیری از شکسته شدن ترموود و مرطوب کردن الوارها به فرایند باز می‌گردد. به دلیل اینکه این فرایند باعث ایجاد تغییرات شیمیایی و ساختاری در چوب می‌شود، ترموود از ویژگی‌های قابل توجهی برخوردار می‌شود. در ادامه خصوصیات بهترین چوب ترموود را با شما در میان می‌گذاریم.

بهترین چوب ترموود طول عمر و ماندگاری بالایی دارد

طول عمر بالا یکی از خصوصیات اصلی بهترین چوب ترموود است. عملیات حرارتی انجام شده بر روی این محصول باعث افزایش مقاومت فیزیکی آن در برابر شرایط آب و هوایی مختلف و در نتیجه پوسیده نشدن چوب می‌شود. کلاس مقاومتی ترموود در برابر پوسیدگی 1 الی است و عمر مفیدی که دارد در مقایسه با چوب تصفیه نشده چند برابر است.

بهترین ترموود دارای ثبات ابعاد است

به دلیل انجام فرایندهای اصلاح حرارتی بر روی ترموود این محصول دارای ثبات ابعاد است و به هیچ عنوان تغییر شکل پیدا نخواهد کرد. این در حالی است که سایر متریال‌های مورد استفاده در صنعت ساختمان‌سازی ممکن است تحت تاثیر شرایط جوی مختلف دچار تغییراتی در ابعاد بشوند.

امکان تجزیه و بازیافت

به خاطر داشته باشید که در تولید تروود از هیچ ماده شیمایی استفاده نمی‌شود و تنها حرارت بالا و بخار آب در این فرایند نقش دارند. به همین دلیل هم محصول نهایی به دست آمده از این فرایند حتی بعد از پایان عمر مفید خود قابل بازگشت به طبیعت است.

بهترین چوب ترموود چگالی متوسطی دارد

یکی از موضوعات بسیار مهمی که می‌تواند به ما در خرید یک ترموود باکیفیت کمک کند چگالی است. به این شکل که ترموودهای دارای چگالی متوسط کاملا مطلوب هستند و چگالی‌های بیش از حد و پایین مناسب نیستند. دلیل این است که ترموودهای دارای چگالی بالا باعث افزایش وزن سازه شده و در نهایت استفاده از آن را با محدودیت‌هایی همراه می‌کند. در مقابل چوب‌هایی که چگالی پایینی دارند هم استحکام سازه مورد نظر را به شدت کاهش می‌دهند.

بهترین چوب ترموود گرید A دارد

به طور معمول ترموودهای موجود در بازار با استفاده از دو سطح کیفی یا گرید A و B مشخص می‌شوند. به این صورت که ترموودهایی که گرید A هستند هیچ نوع ترک‌خوردگی و یا سوختگی در قسمت‌های زیرین خود ندارند اگر بخواهیم بررسی کنیم چوب‌های موجود در گریدهای پایین‌تر دارای انواع ترک‌خوردگیئ هستند و قیمت پایین‌تری هم دارند.

رگه‌های موجود در سطح چوب ترموود
رگه‌های موجود در سطح چوب ترموود

رگه‌های موجود در سطح چوب ترمووود به ما چه می‌گویند

یکی از عوامل دیگری که می‌تواند به ما در تشخیص کیفیت ترموودهای فنلاندی کمک کند وجود رگه‌های متعدد در ترمووود است. یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین ترمووودها نمونه‌هایی هستند که از بخش‌های میانی چوب تهیه شده‌اند. زیرا این بخش در واقع باکیفیت‌ترین قسمت چوب است.

بهترین چوب ترمووود لکه‌های سطحی ندارد

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در زمان خرید ترمووود با لکه‌های سوختگی تیره در سطح برخی از مدل‌های ترمووود مواجه شده باشید. باید توجه داشته باشید که وجود این لکه‌ها در واقع نشان‌دهنده پوسیدگی و در نهایت آسیب‌پذیر بودن آن محصول بر اثر فرسایش است. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم ترمووودهایی که این ویژگی را دارند به وجه نخرید.

ترموود اصل رنگ تیره‌تری دارد

این نکته مهم را باید در نظر داشته باشید که ترموودهایی که با استفاده از روش‌های استاندارد تولید شده باشد دارای رنگ تیره‌تری هستند. در نتیجه آن دسته از ترموودهایی که تحت عنوان ترموود فنلاندی به بازار عرضه می‌شوند و رنگ روشنی دارند در شرایط استانداری تولید نشده‌اند.

بهترین چوب ترموود در بخش‌های مختلف سازه قابل اجرا است

ترموود چوبی است که می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. همین موضوع باعث شده تا این روزها این محصول طرفداران زیادی را به خود جلب کند و مورد استقبال طراحان و معماران گرفته است. به طور کلی می‌توانیم از ترموود در نمای ساختمان، کف و پوشش دیوار استفاده کرد.

از دیگر کاربردهای ترموود می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • روف گاردن ترموود
  • دکوراسیون داخلی
  • ساخت آلاچیق و پرگولا
  • کفپوش چوبی فضای باز
  • سازه‌های درب و پنجره
  • ساخت سونا و استخر با ترموود
  • نمای چوبی ویلا

بهترین چوب ترموود باید چه مراحلی را برای فرآوری طی کند

در اولین مرحله از ساخت بهترین چوب ترموود ابتدا باید چوب درختان در ابعاد و اندازه‌های استاندارد برش داده شود. در دومین مرحله باید قطعات برش خورده چوب را در دمای بین 100 تا 130 درجه سانتی‌گراد قرار داد. این مرحله با هدف گرفتن رطوبت موجود درون چوب انجام می‌شود. بعد از گذشت این مرحله چوب به طور کلی رطوبت خود را از دست می‌دهد و خشک می‌شود.

در سومین مرحله باید از ساخت این چوب دما به آرامی افزایش پیدا می‌کند و به 190 تا 220 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. به این ترتیب در این دما ضمغ بافت و رزین موجود در ترموود از آن خارج می‌شود. در آخرین مرحله هم که مرحله نهایی تولید ترموود فنلاندی است دما به 100 درجه کاهش پیدا می‌کند. در نهایت هم ترموود بخشی از رطوبت از دست رفته خود را مجددا جذب می‌کند.

خرید بهترین چوب ترموود
خرید بهترین چوب ترموود

خرید بهترین چوب ترموود برای انواع سازه از پارس آرای کوهستان

توجه داشته باشید که بهترین چوب ترموود با استفاده از یک فرآیند تولید ثابت ساخته می‌شود و دارای یک علامت تجاری ثبت شده می‌باشد که این علامت تنها به وسیله شرکت‌هایی که مجوز این کار را دارند و عضو انجمن بین‌المللی ترموود هستند قابل استفاده است. به همین دلیل شما می‌‌توانید هنگام خرید ترموود از مراکز معتبر از کیفیت آن مطمئن باشید.

مجموعه پارس آرای کوهستان اولین و معتبرترین مرجع محصولات ترموود در ایران است. ما در مجموعه پارس آرای کوهستان، بهترین انواع ترموود را برای پروژه‌های ساختمانی تامین کرده و آن‌ها را اجرا می‌کنیم. همچنین کلیه محصولات ترموود ما از برند های معتبر خارجی تامین می‎گردند و همگی دارای certificate از کمپانی مربوطه می‌باشند.

برچسب ها: