بهترین چوب برای دکینگ باید استحکام بالایی داشته باشد

شاید برای شما هم سوال شده باشد که بهترین چوب برای دکینگ چیست و این سطح هموار چه کاربردی دارد و چگونه اجرا می‌شود؟ به سطح همواری که در فضاهای بیرونی منزل (عمدتا چسبیده به خانه) طراحی و ساخته می‌شود دکینگ می‌گویند.

دکینگ معمولا با استفاده از دو متریال چوب پلاست و ترمووود ساخته و اجرا می‌شود. در این بین، طراحی و ساخت دکینگ‌ها یا همان کفپوش‌های فضای باز در بیشتر موارد با چوب‌های حرارت دیده یا همان ترمووود از محبوبیت بیشتری برخوردار است. این متریال به دلیل مقاومت در برابر رطوبت، القای حس طبیعی به محیط و همچنین مقاومت در برابر نفوذ حشرات بهترین چوب برای ساخت دکینگ است.

بهترین چوب مورد استفاده برای دکینگ
بهترین چوب مورد استفاده برای دکینگ

بهترین چوب مورد استفاده برای دکینگ چه ویژگی‌هایی دارد

کفپوش‌های دکینگ عمدتا با استفاده از متریال ترمووود ساخته می‌شوند. به همین دلیل بسیار مقاوم بوده و در برابر گرما و سرما نیز عایق هستند. یکی از دلایل شناسایی ترمووود به عنوان بهترین چوب برای دکینگ ، خاصیت ضد آب بودن آن است. این متریال‌ها علاوه بر آبگریزی، در برابر رطوبت نیز بسیار مقاوم هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های که در انتخاب ترمووود به عنوان کفپوش دکینگ موثر است، جلوه طبیعی آن است. در واقع ویژگی منحصر‌به‌فردی که دکینگ چوبی را محبوب کرده است، زیبایی طبیعی و القای حس دلنشین طبیعت به محیط زندگی شما است. در ضمن نباید از ویژگی سازگاری با محیط زیست این متریال هم غافل شویم.

با انواع چوب ترمووود برای دکینگ آشنا شوید

ترمووود به عنوان بهترین چوب برای دکینگ انواع مختلفی دارد که باید با آن‌ها آشنا شوید. چوب ترمووود مخصوص دکینگ را باید با توجه به مورد مصرف و محل نصب اجرا و انتخاب کرد. از جمله انواع چوب ترمووود برای دکینگ می‌توانیم به نرم‌چوب‌ها و سخت‌چوب‌ها اشاره کنیم. در ادامه این دو نوع چوب را به صورت کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ترمووود نرم‌چوب بهترین چوب برای دکینگ اطراف استخر است

نرم‌چوب چیست؟ نرم‌چوب‌ها در واقع چوب‌های فرآوری شده از درختان سوزنی شکل هستند که برای دکینگ مکان‌های کمتر شلوغ و کم تردد مورد استفاده قرار می‌گیرند. از ترمووود نرم‌چوب برای دکینگ اطراف استخر و داخل سونا استفاده می‌کنند.

بهترین چوب برای دکینگ محوطه‌های باز، ترمووود سخت‌چوب است

ترمووودهای سخت‌چوب به دلیل چگالی و جرم حجمی بالایی که دارند در برابر فشار و اصطکاک مقاوم هستند و بهترین گزینه برای کف‌سازی محوطه‌های باز به شمار می‌آیند. نکته مهمی که باید در این باره به آن توجه داشته باشید این است که این چوب ترمو مخصوص دکینگ کاملا ضد لغزش است. به طور کلی سخت‌چوب‌های مورد استفاده برای دکینگ باید با توجه به محل استفاده از آن ( مکان‌های نمناک، خیس و یا فضاهای خشک) انتخاب شوند.

ساخت دکینگ با استفاده از کفپوش ترموود
ساخت دکینگ با استفاده از کفپوش ترمووود

ساخت دکینگ با استفاده از کفپوش ترمووود چه مزایایی دارد

همانطور که اشاره کردیم، ترمووود بهترین چوب برای طراحی و ساخت دکینگ است. استفاده از دکینگ ترمووود در محوطه منزل زیبایی ظاهری را دو چندان کرده و جلوه بصری خیره‌کننده‌ای را برای نماهای داخلی منزل شما به ارمغان می‌آورد. استفاده از دکینگ ترمووود باعث افزایش ارزش ساختمان می‌شود و در زمان فروش، امتیازی مثبت برای خانه به شمار می‌ِآید.

گسترش فضای کاربردی منزل با دکینگ ترمووود

یکی از دلایلی که باعث شده تا ترمووود را بهترین چوب برای دکینگ بدانیم، گسترش فضای مفید منزل است. این سبک از دکینگ باعث می‌شود فضای مفید خانه گسترش پیدا کرده و برای دورهمی، سرگرم شدن کودکان و برگزاری مهمانی در ماه‌های گرم سال مناسب باشد. شما همچنین می‌توانید انواع مبلمان تراسی، ملزومات باربیکیو، کباب‌پز، فلاورباکس و همچنین گلدان‌ها را بر روی ترمووود دکینگ قرار بدهید.

نصب آسان و سریع ترمووود

نصب آسان و سریع باعث شده تا ترمووود بهترین چوب برای دکینگ باشد. اجرا و نصب دکینگ ترمووود هیچ‌گونه پیچیدگی خاصی ندارد و شما می‌توانید آن را به سرعت و حتی در عرض یک هفته پیاده‌سازی کنید. لازم به ذکر می‌باشد که برای این پیاده‌سازی سریع باید از تعدادی نصاب کمک بگیرید.

دکینگ چوبی با ترمووود سازه‌ای انطباق‌پذیر است

دکینگ چوبی با ترمووود سازه‌ای انطباق‌پذیر بوده که تقریبا برای استفاده در هر مکانی مناسب است. به گونه‌ای که می‌تواند فضای حیاط شما را محیطی متفاوت تبدیل کند. از دیگر مزایای انتخاب ترمووود به عنوان بهترین چوب برای دکینگ قابلیت شست و شو و نظافت آسان است. در ضمن شستشوی مداوم دکینگ ترمووود هیچ‌گونه تغییری در ظاهر آن‌ها ایجاد نمی‌کند.

قیمت دکینگ ترمووود به چه فاکتورهایی بستگی دارد

یکی از ویژگی‌هایی که باعث شده ترمووود بهترین چوب برای دکینگ باشد، قیمت مقرون‌به‌صرفه آن است. تعیین قیمت کفپوش دکینگ به طور کلی به عوامل مختلفی بستگی دارد. به همین دلیل لازم است پارامترهایی مانند جنس، رنگ، ابعاد، وزن، میزان مقاومت و عایق بودن مورد بررسی قرار بگیرد. به همین دلیل می‌توان گفت که قیمت تمام شده بعد از تعیین موارد گفته شده بر اساس سلیقه و معیارهای مورد نظر شما قابل محاسبه است.

اصول نصب دکینگ ترموود
اصول نصب دکینگ ترمووود

اصول نصب دکینگ ترمووود

اگر می‌خواهید از تمام مزایای ترمووود به عنوان بهترین چوب دکینگ بهره‌مند شوید باید به اصول نصب دکینگ ترمووود توجه کنید. چرا که عدم رعایت این اصول ممکن است خسارت به بار آورد. پیش از نصب، باید سطح زیرین آماده شده و برای اجرای دکینگ ترمووود مناسب باشد. به همین منظور در ابتدا زیرسازی فلزی اجرا شده و سپس کار نصب آغاز می‌شود.

قرارگیری پلیت‌های آغشته به ماده ضد زنگ در محل‌های مشخص

برای اجرای زیرسازی ابتدا پلیت‌هایی (Plate) را که به ماده ضد‌زنگ آغشته شده، در محل‌های مشخص قرار گرفته و سپس با استفاده از دستک (نوعی متریال در زیرسازی که به منظور افزایش سطح به کار برده می‌شود)‌، ارتفاع سطح را تا اندازه مورد نظر بالا آورده می‌شود.

شاسی‌کشی دستک‌ها

در مرحله بعد شاسی کشی بر روی دستک‌ها انجام می‌شود. عملیات تراز نمودن سطح کار بسیار مهم است و دقت بیشتری را در هنگام اجرا می‌طلبد. با اجرای زیرسازی و ضد زنگ نمودن پایه‌ها مانعی برای تعبیه و استفاده از کف‌شور وجود ندارد.

پس از اجرای شاسی‌کشی نوبت به نصب چوب‌های زیرسازی می‌رسد. در این مرحله چوب‌های زیرسازی با فواصل مشخص بر روی شاسی‌کشی های اجرا شده نصب می‌گردد و زیرسازی برای اجرای متریال نهایی آماده می‌شود. گام آخر اجرای دکینگ با نصب متریال نهایی سطح بر روی زیرسازی انجام شده به پایان می‌رسد.

ترموود بهترین چوب برای دکینگ
ترمووود بهترین چوب برای دکینگ

ترمووود بهترین چوب برای دکینگ محوطه منزل شما است

استفاده از چوب ترمووود برای دکینگ روشی مقرون به صرفه برای مسطح کردن حیاط و محوطه باز منزل و ویلای شما است. این متریال چوبی همچنین به فضاهای باز مانند باغ روح می‌بخشد و محل عبور با دوام و راحتی را برای شما و ساکنین پدید می‌آورد. به خاطر داشته باشید که پیچ و اتصالات به کار برده شده در زیرسازی دکینگ باید از استیل ضد زنگ و گالوانیزه باشند تا سبب آسیب و پوسیدگی چوب نشوند.

برچسب ها: