چوب مناسب برای ساخت آیتم‌های دکوراسیون داخلی و خارجی

در هر ساختمان آیتم‌های دکوراسیون داخلی و بیرونی متفاوتی به کار برده می‌شوند. برخی از آیتم‌ها تنها در دکوراسیون داخلی و برخی دیگر در دکوراسیون بیرونی کاربرد دارند؛ البته برخی از آیتم‌ها مانند کف‌پوش و مبلمان در هر دو بخش به کار برده می‌شوند. به‌طورکلی در ساخت آیتم‌های دکوراسیون داخلی و بیرونی باید متریالی به کار رود که مقاومت بالایی در برابر سایش، ضربه، رطوبت و حرارت داشته باشد. بهترین متریال‌ها برای ساخت آیتم‌های دکوراسیون داخلی و بیرونی ساختمان‌ها چوب‌های فراوری شده هستند که مقاومت ماندگاری بسیار بالایی دارند. با ما همراه باشید تا در این مطلب به معرفی بهترین چوب برای دکوراسیون داخلی و بیرونی بپردازیم و با ویژگی‌های آن آشنا شویم.

آیتم‌های ساخته شده از چوب در دکوراسیون داخلی و خارجی

در دکوراسیون داخلی و بیرونی هر ساختمانی آیتم‌های بسیار متعددی به کار برده می‌شوند. قبل از اینکه به بررسی بهترین چوب برای دکوراسیون داخلی و بیرونی بپردازیم، لازم است که با انواع آیتم‌های دکوری آشنا شویم. به‌طورکلی در هر محیطی از یک ساختمان، آیتم‌های متفاوتی قرار داده می‌شوند. بخش داخلی هر ساختمان دارای چند اتاق و محیط مختلف است که از جمله آن‌ها می‌توان به اتاق‌خواب، نشیمن، پذیرایی، آشپزخانه و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

محیط‌های بیرونی ساختمان شامل حیاط و روف‌گاردن می‌شوند؛ نمای ساختمان نیز در دسته دکوراسیون بیرونی قرار می‌گیرد. در هر یک از این محیط‌ها آیتم‌های متعددی به کار برده می‌شوند. برای مثال در روف‌گاردن آیتم‌هایی مانند آلاچیق، پرگولا، نیمکت چوبی، مبلمان فضای باز، گلدان، فلاورباکس و موارد دیگر قرار می‌گیرند. در حیاط خانه نیز آلاچیق و پرگولا، نیمکت چوبی، فلاورباکس، گلدان و … وجود دارند. تقریباً بیشتر آیتم‌های چوبی دکوراسیون روف‌گاردن و محیط حیاط یکسان هستند. در هر دو محیط از کف‌پوش و دکینگ چوبی استفاده می‌شود. باید اشاره کرد که نمای ساختمان نیز از مهم‌ترین آیتم‌های دکوراسیون بیرونی به شمار می‌رود.

در محیط داخلی ساختمان که شامل چند اتاق مختلف می‌شود، آیتم‌های متعددی کاربرد دارند. به‌عنوان‌مثال، در محیط آشپزخانه از کف‌پوش چوبی، کمد، کابینت و موارد دیگر استفاده می‌شود. اما در پذیرایی مبلمان، کف‌پوش، پرده‌ها و… قرار می‌گیرند؛ در قسمت نشیمن نیز ممکن است از کتابخانه و مبلمان مجزا استفاده شود. اتاق‌خواب شامل تخت خواب، میزهای عسلی و موارد دیگر قرار می‌گیرند. باید بدانید که در محیط سرویس بهداشتی نیز از کمد کوچک برای قراردادن وسایل، کف‌پوش و موارد دیگر قرار دارند. تمام این آیتم‌ها با چوب قابل‌ساخت هستند. اما سؤال این است که بهترین چوب برای ساخت آیتم‌های دکوراسیون داخلی و بیرونی چه نوع چوبی می‌تواند باشد؟ در ادامه به این سؤال پاسخ خواهیم داد.

بهترین متریال برای ساخت آیتم‌های چوبی دکوراسیون کدام است؟

بهترین نوع چوب برای ساخت آیتم‌های دکوراسیون داخلی و بیرونی، چوب‌های فراوری شده هستند. اما هر نوع چوب فراوری شده‌ای برای این کار مناسب نیست. بهترین چوب برای ساخت آیتم‌های دکوراسیون داخلی و بیرونی، ترموود است که در طول یک فرایند اصلاح حرارتی تولید می‌شود. در تولید ترموود، چوب درختان کاج، زبان‌گنجشک یا ون، صنوبر و راش بیشترین کاربرد را دارند.

برای تولید این نوع چوب، ابتدا چوب معمولی درختانی مانند کاج، صنوبر، راش و زبان‌گنجشک تحت حرارت بسیار بالای بخار آب یا روغن داغ قرار می‌گیرد. به‌این‌ترتیب رطوبت داخلی چوب به طور کامل از بین می‌رود و استحکام چوب به شکل چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. باید بدانید که چوب ترمو از نظر روش تولید به دودسته ترمو اس و ترمو دی تقسیم می‌شود؛ از سوی دیگر ترموود از نظر نوع چوب دارای دودسته نرم‌چوب و سخت‌چوب است. هر یک از این انواع چوب ترمو ویژگی‌های خاص خود را دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

در روش ترمو اس، مهم‌ترین فاکتور استحکام چوب است؛ طی فرایند ترمو اس، چوب در معرض حرارت بالا در حدود 180 درجه سانتی‌گراد قرار می‌گیرد. به‌این‌ترتیب استحکام چوب تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند. در روش ترمو دی، مهم‌ترین معیار ماندگاری چوب است؛ طی فرایند ترمو دی، چوب تا دمای 220 درجه سانتی‌گراد حرارت می‌بیند. به‌این‌ترتیب ماندگاری و دوام چوب به شکل چشمگیری افزایش می‌یابد.

چوب درختان سوزنی‌برگ مانند کاج در دسته نرم‌چوب‌ها قرار می‌گیرند و چوب درختان پهن‌برگ مانند زبان‌گنجشک از نوع سخت‌چوب‌ها هستند. باید اشاره کرد که نرم‌چوب‌ها مقاومت کمتری نسبت به سخت‌چوب‌ها دارند؛ بنابراین موارد استفاده هر کدام متفاوت است و باتوجه‌به ویژگی‌های آن‌ها، در ساخت انواع آیتم‌های دکوراسیون داخلی به کار برده می‌شوند.

ویژگی‌های چوب ترمو به‌عنوان بهترین متریال ساخت آیتم‌های دکوری

ترموود که به‌عنوان بهترین چوب برای ساخت آیتم‌های دکوراسیون داخلی و بیرونی به شمار می‌رود، به دلیل قرارگرفتن در فرایند اصلاح حرارتی، ویژگی‌های متعددی دارد. در طی این فرایند، رطوبت داخلی چوب از بین می‌رود و چوب ترمو در برابر عواملی مانند رطوبت و حرارت مقاومت بسیار بالایی پیدا می‌کنند. از سوی دیگر مقاومت این نوع چوب در برابر عوامل دیگری مانند ضربه و سایش نیز افزایش پیدا خواهد کرد. باتوجه‌به اینکه مواد مغذی داخل چوب از بین می‌رود، ترموود با حمله حشرات موزی، قارچ‌ها و کپک‌ها روبه‌رو نمی‌شود. تمام این ویژگی‌ها در کنار یکدیگر، چوب ترمو را به بهترین چوب برای دکوراسیون بیرونی و داخلی ساختمان تبدیل می‌کنند.

دکوراسیون بیرونی ساختمان در معرض عواملی مانند تابش مستقیم نور خورشید و بارش برف‌وباران قرار دارد. از همین رو چوب مورداستفاده در ساخت آیتم‌های این محیط باید مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشد. باید اشاره کرد که اشعه فرابنفش داخل نور خورشید باعث پوسیدگی چوب می‌شود؛ اما ترموود در برابر این عامل بسیار مقاوم است. دکوراسیون داخلی نیز بیشتر در معرض رطوبت، ضربه و سایش قرار دارند. از همین رو چوب ترمو بهترین نوع چوب برای ساخت آیتم‌های دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود.

پارس آرای کوهستان؛ عرضه‌کننده برتر آیتم‌های ساخته شده از چوب در دکوراسیون

ترموود به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد به یکی از محبوب‌ترین متریال‌های ساخت انواع آیتم‌های دکوراسیون داخلی و بیرونی ساختمان‌ها تبدیل شده است. از همین رو ترموود بهترین چوب برای دکوراسیون داخلی و بیرونی ساختمان‌ها به شمار می‌رود. پارس آرای کوهستان از برترین عرضه‌کنندگان چوب‌های صنعتی، مخصوصاً ترموود است. شما می‌توانید در بخش فروشگاه وب‌سایت ما، انواع چوب‌های صنعتی را مشاهده و محصولات موردنظر را خریداری کنید.

برچسب ها: