بهترین پارکت برای مراکز تجاری و ادارات ؛ نکات مهم خرید پارکت تجاری

انتخاب بهترین پارکت برای مراکز تجاری و ادارات یکی از مراحل اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی این مراکز به شمار می‌رود و از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار است. برای این مراکز از پارکت چوبی متناسب با فضای آن‌ها استفاده می‌شود. در محیط مراکز تجاری و اداره‌ها، رفت آمد بیشتری در مقایسه با محیط‌های مسکونی و منازل وجود دارد. همچنین، تغییرات دمایی این محیط‌ها نیز متفاوت است و همه این موارد باعث می‌شود تا در خرید و نصب پارکت‌ها این ویژگی‌ها در نظر گرفته شوند.

در این مقاله از پارس آرای کوهستان به بررسی انواع مختلف پارکت‌هایی که برای ساختمان‌های تجاری و اداری استفاده می‌شوند می‌پردازیم و بهترین آن را به شما کاربران گرامی معرفی می‌کنیم. این پارکت‌ها باید ویژگی‌هایی متناسب با محیط مورد استفاده داشته باشند. همچنین باید در هنگام انتخاب پارکت و نصب آن‌ها نیز نکات مهمی را در نظر داشته باشید و با توجه به این نکات، پارکت مناسبی را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا همه این موارد را بررسی کنیم.

نکات مهم در انتخاب پارکت مراکز تجاری و ادارات

پارکت‌ها کف‌پوش‌های چوبی هستند که از جنس چوب ساخته و در انواع مختلف تولید می‌شوند. پارکت‌های چوبی دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی هستند. باتوجه‌به مقاومتی که در شرایط مختلف از خود نشان می‌دهند، موارد استفاده آن‌ها تعیین می‌شود. برای انتخاب بهترین پارکت برای مراکز تجاری و ادارات باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

نکات مهم در انتخاب پارکت مراکز تجاری و ادارات

توجه به نوع دکوراسیون داخلی

یکی مهم‌ترین موارد در انتخاب بهترین پارکت برای مراکز تجاری و ادارات ، دکوراسیون داخلی مرکز تجاری و اداره موردنظر است. در انتخاب پارکت باید توجه کنید که رنگ و طرح آن با دیگر اجزای موجود در محیط همخوانی داشته باشد و همچنین با نوع اداره و فضای مرکز تجاری هماهنگ باشد.

نوع کاربری و شرایط محیط استفاده از پارکت

نکته مهم دیگر در انتخاب پارکت این است که بدانید فعالیت غالب در محل نصب پارکت چیست و میزان رفت‌وآمد در آن محل چگونه است؛ به‌عنوان‌مثال برای محل‌های نزدیک به آب و پررفت‌وآمد مانند آبدارخانه، باید از پارکت‌هایی استفاده شود که در مقابل آب و خط‌وخش مقاومت کافی داشته باشند.

ماندگاری، شرایط نگهداری و طول عمر پارکت

پارکتی که برای مرکز تجاری و محیط اداری خود انتخاب می‌کنید، باید ماندگاری بالایی داشته باشد. همچنین، شرایط نگهداری آن نیز ساده باشد تا در نگهداری آن متقبل هزینه‌های مداوم نشوید. طول عمر پارکت انتخابی نیز باید بالا باشد و نیاز نداشته باشید که آن را طی بازه‌های کوتاه تعویض کنید.

قیمت پارکت

نکته مهم دیگر در انتخاب بهترین پارکت برای مراکز تجاری و اداره‌ها، قیمت آن است. پارکت انتخابی باید دارای قیمت مناسب باشد و قیمت آن متناسب با ویژگی‌هایی باشد که ارائه می‌کند. به‌علاوه قیمت پارکت‌ها به موارد متعددی مانند رنگ، جنس و کشور سازنده آن نیز بستگی دارد.

قیمت پارکت

انواع پارکت برای مراکز تجاری و اداری

برای مراکز تجاری باید از پارکت‌هایی استفاده کنید که دارای ویژگی‌های مختلف نظیر مقاومت در برابر خط و خش، ضربه، آب، تغییرات دمایی و رطوبت باشند. در ادامه، چند مورد از پارکت‌هایی که برای محیط اداری و تجاری مورداستفاده قرار می‌گیرند معرفی کرده و آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

1. پارکت چوبی؛ مقاوم و زیبا برای استفاده در محیط تجاری و اداری

بهترین پارکت برای مراکز تجاری و ادارات پارکت چوبی است که از چوب درختان مختلف مانند افرا، گیلاس و بلوط ساخته می‌شود. پارکت‌های چوبی باتوجه‌به جنس چوب و همچنین نوع ساختی که دارند، از مقاومت بسیار بالایی برخوردارند و از آن‌ها بیشتر برای محیط‌های پررفت‌وآمد استفاده می‌شود.

درگذشته برای نصب پارکت چوبی از چسب استفاده می‌شد؛ اما امروزه از شیارهای نر و مادگی برای این کار استفاده می‌کنند که مراحل نصب آن را بسیار ساده کرده است. هم اکنون افراد بسیاری اقدام به نصب پارکت چوبی در مراکز تجاری و اداری می‌کنند؛ زیرا دردسرهای نصب و نگهداری آن بسیار کمتر خواهد بود. در ادامه، برخی از مزایای مهمی که پارکت چوبی برای استفاده در مراکز تجاری و اداری دارند بررسی می‌کنیم:

  • پارکت‌های چوبی، زیبایی و جذابیت بسیار بالایی دارند و به دلیل تنوع در طرح و رنگ، برای محیط‌ها و دکوراسیون‌های مختلف مناسب هستند.
  • پارکت‌های چوبی، حس طبیعی و گرم به محیط می‌دهند.
  • باتوجه‌به نوع ساخت و جنس چوبی که این پارکت‌ها از آن ساخته می‌شوند، دوام و طول عمر بالایی خواهند داشت.
  • پارکت چوبی به راحتی قابل تعمیر بوده و می‌توانید آن را رنگ کنید.
  • دارای خاصیت عایق برای صوت و حرارت

در استفاده از این پارکت‌ها باید نکات گفته شده را رعایت کنید، تا بتوانید بهترین پارکت برای مراکز تجاری و ادارات را تهیه کنید.

2. پارکت لمینت؛ ارزان و با دوام مناسب

پارکت لمینت یکی از انواع پارکت چوبی است که امروزه به دلایل مختلف در میان کاربران محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این نوع پارکت از چندلایه چوب فشرده تولید می‌شود و برای استفاده به عنوان پارکت در مراکز تجاری مناسب است.

طرح‌ها و رنگ‌های پارکت لمینت از تنوع بالایی برخوردارند و کاربران می‌توانند آن‌ها را باتوجه‌به سلیقه خود انتخاب و خریداری کنند. قیمت پایین، کیفیت بالا و همچنین شرایط نگهداری مناسب از جمله مواردی است که باعث می‌شود افراد از آن در مراکز تجاری و اداری خود استفاده کنند.

3. پارکت اپوکسی؛ تولید شده از مواد شیمیایی

یکی از انواع پارکت‌های جدیدی که امروزه در بازار وجود دارد، پارکت اپوکسی است. این پارکت از نوعی ماده شیمیایی به نام اپوکسی تولید می‌شود. این پارکت در برابر سایش، رطوبت و مواد شیمیایی بسیار مقاوم است و برای محیط‌های تجاری و اداری که در معرض آسیب‌های مختلف هستند مناسب خواهد بود.

انواع پارکت برای مراکز تجاری و اداری

تهیه انواع پارکت تجاری و اداری باکیفیت در پارس آرای کوهستان

همان‌طور که در این مقاله نیز به آن اشاره شد، برای تهیه بهترین پارکت برای مراکز تجاری و ادارات باید به مرجع آن مراجعه کنید. در انتخاب پارکت چوبی به قیمت، دوام، مقاومت و محل نصب توجه کنید. همچنین پارکت‌های چوبی در کنار پارکت لمینت و پارکت اپوکسی، جزء بهترین پارکت‌ها برای نصب در مراکز تجاری و اداری به شمار می‌روند. شما کاربران گرامی می‌توانید بهترین انواع پارکت چوبی را با کمک مشاوران ما در پارس آرای کوهستان تهیه کنید.

 

برچسب ها: