بهترین پارکت برای آشپزخانه | نگاهی به ویژگی‌ها و مزایای انواع پارکت برای این فضا

پارکت چوبی - 8 بهمن 1401
بهترین پارکت برای آشپزخانه | نگاهی به ویژگی‌ها و مزایای انواع پارکت برای این فضا

یک بار برای همیشه بهترین پارکت را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید

آشپزخانه یکی از مهم‌ترین و در واقع پرترددترین بخش‌های خانه است. آشپزخانه‌های امروزی به دلیل اینکه معمولا به شکل اپن طراحی می‌شوند در دید مستقیم قرار دارند. به همین دلیل هم انتخاب بهترین پارکت برای آشپزخانه که یکی از اجزای مهم دکوراسیون داخلی به شمار می‌آید تاثیر زیادی بر جلوه ظاهری منزل شما می‌گذارد. شاید برای شما این سوال به وجود آمده باشد که چه نوع کفپوشی برای آشپزخانه مناسب‌تر است؟ در این مطلب ضمن بررسی انواع پارکت مناسب آشپزخانه به شما خواهیم گفت که با توجه به سلیقه، بودجه و فضای آشپزخانه کدام پارکت برای شما مناسب‌تر است.

پارکت چوب پنبه‌ای
پارکت چوب پنبه‌ای

پارکت چوب پنبه‌ای؛ بهترین و راحت‌ترین پارکت برای کف آشپزخانه

کفپوش‌های چوب پنبه‌ای یکی از راحت‌ترین و بهترین کفپوش‌ها برای کف آشپزخانه هستند. این نوع کفپوش‌ها اسفنجی و بسیار نرم می‌باشند و هنگامی که خانم‌‌ها برای مدتی طولانی بر روی این کفپوش می‌ایستند می‌توانند احساس راحتی بیشتری کنند.

از جمله معایب این کفپوش سطح متخلل آن می‌باشد. اگر حیوان خانگی دارید ممکن است این کفپوش مناسب نباشد زیرا در مقابل چنگال‌های حیوانات خانگی آسیب‌پذیر است و به سادگی خراشیده می‌شود. از مزایا این کفپوش می‌توان به تنوع زیاد آن اشاره کرد که در رنگ‌ها و ابعاد متنوعی در بازار وجود دارند. همچنین در صورت ایجاد خرابی روی آن می‌توانید آن را تعمیر و اصلاح کنید.

از مزایای استفاده از این پارکت در کف آشپزخانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کفپوش های چوب پنبه در برابر حرارت مقاوم هستند
  • این نوع کفپوش‌ها را می‌توانید در سطوح ناهموار هم نصب کنید
  • نصب کفپوش‌های چوب پنبه‌ای همانند نصب کفپوش‌های موزاییکی و سرامیکی می‌باشد
  • این نوع کفپوش‌ها قابل اجرا بر روی کفپوش‌های دیگر مانند کفپوش لینولئون یا چوبی می‌باشد
  • این نوع کفپوش‌ها در مقابل ضربه مقاوم هستند
  • کفپوش‌های چوب پنبه‌ای از مواد طبیعی عایق تشکیل شده‌اند

پارکت چوبی سخت؛ بهترین کفپوش برای علاقه‌مندان به آشپزخانه کلاسیک

چوب سخت یکی از محبوب‌ترین کفپوش‌های آشپزخانه می‌باشد. این نوع کفپوش رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی دارد که معمولا با هر نوع دکوراسیون آشپزخانه‌ هماهنگ می‌شود و سبکی کلاسیک به آن می‌دهد. هنگامی که بر روی کفپوش‌های چوب سخت قرار می‌گیرید می‌توانید نرمی را در زیر پاها احساس کنید. این نوع کفپوش‌ها قابلیت نوسازی دارند یعنی هنگامی که شما قصد تعمیرات خانه را دارید می‌توانید این کفپوش را با دیگر وسایل خانه ست کنید.

از مزایای کفپوش چوب سخت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوام بالا
  • قدیمی نشدن طرح کفپوش چوب سخت
  • قابل پالایش بودن

چرا لمینت بهترین پارکت برای آشپزخانه است

کفپوش پارکت لمینت یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای کف آشپزخانه می‌باشد. این نوع کفپوش‌ها نسبت به سایر کفپوش‌ها از مزایای بیشتری برخوردار هستند. یکی از موضوعات مهم در انتخاب این کفپوش، انتخاب رنگ آن می‌باشد. استفاده از رنگ‌های روشن باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن آشپزخانه و همینطور استفاده از رنگ‌های تیره باعث کوچک‌تر به نظر رسیدن آشپزخانه می‌شود.

از جمله مزایای پارکت لمینت می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نظافت و نگهداری آسان
  • قیمت پایین پارکت‌های لمینت
  • نصب آسان
پارکت‌های لمینت روشن
پارکت‌های لمینت روشن

پارکت‌های لمینت روشن چه خصوصیاتی دارند

پارکت لمینت روشن به دلیل اینکه نور بیشتری منعکس می‌کند، بهترین پارکت برای آشپزخانه است. استفاده از رنگ‌های روشن باعث می‌شود محیط آشپزخانه زنده‌تر و شادتر به نظر برسد. استفاده از رنگ روشن به همراه رنگ ملایم کابیت‌ها و دیوار آشپزخانه می‌تواند یک ترکیب خاص در آشپزخانه باشد.

توجه داشته باشید اگر از رنگ‌های روشن استفاده می‌کنید حتما به رنگ‌های کابینت و دیوار آشپزخانه توجه فرمایید که با یک دیگر در تضاد نباشند و نزیک به هم باشند زیرا توجه به این امر باعث می‌شود عناصر آشپزخانه در کنار هم زیباتر شوند. همچنین می‌توانید از یک روانشناس رنگ نظر بخواهید که چه رنگ کفپوشی را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید تا رنگ‌ها به یکدیگر بیایند.

استفاده از پارکت لمینت با رنگ تیره در آشپزخانه چه مزایایی دارد

استفاده از پارکت لمینت تیره در آشپزخانه باعث می‌شود تا تضاد رنگی در میان وسایل و دکور آشپزخانه ایجاد شود. اگر از رنگ تیره در کف آشپزخانه خود استفاده می‌کنید بهتر است رنگ کابینت و وسایل موجود در آشپزخانه نیز روشن یا ملایم باشد تا ترکیبی خاص ایجاد شود. همچنین می‌توانید لوازم و کابیت آشپزخانه خود را هم تیره انتخاب کنید تا ترکیبی از رنگ مشکی در آشپزخانه ایجاد شود و یا از ترکیب رنگ‌های خاکستری و سفید در وسایل آشپزخانه استفاده کنید تا از تیرگی زیاد آشپزخانه جلوگیری شود.

پارکت چوبی ترموود؛ یک گزینه برتر برای کف آشپزخانه

پارکت ترمووود به دلیل سپری کردن فرایندهای حرارتی و مقاومت بالا بهترین پارکت برای آشپزخانه است. این نوع پارکت علاوه بر آشپزخانه، اتاق‌ها و سالن پذیرایی می‌تواند در فضاهای خارجی هم مورد استفاده قرار بگیرد. چوب مورد استفاده در کفپوش ترمووود در دمای بسیار بالا به همراه بخار آب و گردش هوا در داخل چوب باعث خروج باکتری های موجود چوب خواهد شد و با کاهش رطوبت چوب در اثر گرما، چوب ترموود در برابر عوامل محیطی و اشعه UV خورشید مقاوم می شود.

از مزایای پارکت ترمووود برای آشپزخانه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ترمووود به طور صد در صد از چوب تولید می‌شود و برخلاف سایر کفپوش‌ها از مواد شیمیایی در ساخت آن استفاده نشده است
  • نصب و اجرای این کفپوش بسیار راحت است
  • قابلیت جداسازی و نصب مجدد ترمووود
  • ترمووود قابلیت بازسازی و حتی رنگ آمیزی دارد
  • مقاومت در برابر رطوبت
  • ترمووود عایق مناسبی برای گرما و سرما است
  • چوب ترمو در برابر انواع شرایط محیطی مقاوم است
  • ترمووود در برابر سایش و ضربه مقاومت بالایی دارد
انتخاب بهترین پارکت
انتخاب بهترین پارکت

افزایش زیبایی آشپزخانه با انتخاب بهترین پارکت

از دیگر پارکت‌های مناسب برای کف آشپزخانه می‌توانیم به پارکت PVC، وینیل و طرح مرمر اشاره کنیم. با این حال با توجه به مزایای پارکت‌ها می‌توانیم پارکت‌های ترموود و لمنیت را به عنوان برترین گزینه‌های این فضا به شما پیشنهاد کنیم.

از سوی دیگر پیشنهاد می‌شود زمانی که تصمیم به خرید کفپوش می‌گیرید، هزینه‌های نصب آن را نیز در نظر داشته باشید. در ابتدا ممکن است کفپوش‌های ارزان‌قیمت را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید، اما زمانی که پای نصب آن‎‌ها به میان می‌آید هزینه‌ها به مراتب بالاتر از آنچه که برآورد کرده‌اید می‌شود.

برچسب ها:

2 نظر

  • نادر / 15 بهمن 1401

    قیمت روز و دسترسی به جنس مربوطه و معایب همه کفپوش و نیز هر کفپوش برای کدام مناطق مفید است درح کنید

    • admin / 18 شهریور 1402

      سلام،در مقالات بعدی حتما درج خواهد شد ممنون از پیشنهادتون.

نظر خود را بنویسید