چگونگی انتخاب بهترین نمای چوبی برای داشتن نمایی مدرن و لوکس

چوب را به‌عنوان متریالی می‌شناسند که زیبایی منحصر‌به‌فرد خود را مدیون ذات طبیعی‌اش است. به همین دلیل هم این روزها به‌کارگیری چوب در ساخت و طراحی انواع اکسسوری‌های زینتی و نمای ساختمان به ترندی جهانی تبدیل شده است. اما بهترین نمای چوبی کدام است و چرا کارشناسان از ترموود به‌عنوان برترین متریال برای اجرای چنین پروژه‌هایی یاد می‌کنند؟ برای پاسخ به این سؤالات در این مطلب از پارس آرای کوهستان با ما همراه باشید.

انواع چوب مورداستفاده برای نمای ساختمان

در این بخش قصد داریم از بین چوب‌های مختلف، بهترین نمای چوبی را به شما معرفی کنیم. یکی از پرکاربردترین و بهترین متریال‌ها برای ساخت نما، ترموود است که در مقایسه با تمامی مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم ازهرجهت برتری دارد. در ادامه این مطلب عمده‌ترین دلایل برتری این متریال را نیز ذکر خواهیم کرد.

مقاومت بالا، ترموود را به گزینه‌ای ایده‌آل برای نما تبدیل کرده است

یکی از چوب‌هایی که آن را به‌عنوان بهترین نمای چوبی می‌شناسیم، ترموود است. ترموود محصولی کاملاً طبیعی بوده که پروسه خاصی برای تولید را سپری می‌کند. از چوب‌های متنوعی برای ساخت ترموود استفاده می‌شود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها چوب کاج است. در واقع می‌توان گفت که پروسه ترموود یکی از مبتکرانه‌ترین روش‌ها به‌منظور مقاوم‌سازی چوب است. استفاده از ترموود در نمای ساختمان به علت طبیعی بودن، حسی سرشار از آرامش و گرمی را به بیننده منتقل می‌کند و از طرفی دیگر متریالی مدرن، لوکس، منحصر‌به‌فرد و خلاقانه برای نمای سازه است.

چوب IPE؛ چوبی که متراکم است و چگالی بالایی دارد

چوب IPE از بهترین و باکیفیت‌ترین چوب‌هایی است که در نمای ساختمان می‌توان از آن استفاده کرد. درختی که از آن این چوب به دست می‎‌آید عمدتاً در مناطق آمریکای مرکزی و جنوبی است و در بازارهای داخلی به شکل وارداتی یافت می‌شود. چوب IPE شدیداً متراکم است و چگالی بالایی هم دارد. از طرفی چسباندن این چوب مشکل است. قیمت این چوب در مقایسه با سایر چوب‌ها بالاتر است و کمتر در نمای سازه‌های مختلف استفاده می‌شود.

چوب HPL؛ چوبی با طرح‌ها و ابعاد متنوع

چوب HPL را می‌توان از جمله مطرح‌ترین انواع چوب‌ها که در ساختمان‌سازی کاربرد زیادی دارند، معرفی کرد. این متریال به طور کامل از چوب نیست و صرفاً روکشی از چوب را دارد. این چوب‌ها در طرح و ابعاد مختلفی در بازار موجود هستند و کاربردهای مختلفی دارند.

چوب پلاست چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

چوب پلاست یا PVC نوعی کامپوزیت پلاستیکی چوبی است که قابلیت استفاده در نمای ساختمان را دارد. امروزه اجرای نمای چوب پلاست در ساختمان‌های جدیدی که با سبک مدرن ساخته می‌شود، با استقبال بسیار خوبی مواجهه شده است. چوب پلاست از مواد اولیه‌ای مانند پوسته بادام‌زمینی، الیاف، تفاله و همچنین بامبو تهیه می‌شود.

به‌طورکلی در بخش پلاستیکی این محصول از پی‌وی‌سی، پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن استفاده می‌شود. نمای چوب پلاست سطح داخلی صاف و سطح بیرونی شیارداری دارد. این محصول کاملاً ضدآب است و این ویژگی باعث شده تا چوب پلاست در فضاهای بیرونی از جمله‌نمای ساختمان کاربرد بسیار گسترده‌ای پیدا کند.

دلایلی که باعث شده ترموود بهترین نمای چوبی باشد

به شکل کلی چوب، عنصری گرم و صمیمی است که در صورت استفاده از آن در بخش‌های مختلف نمای سازه می‌توان این حس را به‌سادگی به بینندگان نیز منتقل کرد. از طرفی ترموود مراحل نصب آسانی دارد، در مقایسه با بسیاری از چوب‌ها و چوب‌هایی که در بخش قبلی اشاره کردیم، سبک‌تر است و همچنین امکان جداسازی و تعمیر را در سریع‌ترین زمان ممکن دارد. نماهای ساخته شده از ترموود رطوبت بسیار کمتری را به خود جذب می‌کنند و همین ویژگی هم سبب شده تا نمای چوبی ساخته شده از ترموود، آسیب‌های به‌مراتب کمتری را در مقایسه با نماهای ساخته شده از سایر متریال‌ها ببیند.

ترموود یک عایق حرارتی و صوتی است

در کنار تمام این ویژگی‌ها، ترموود عایقی صوتی و حرارتی است. نکته بسیار مهمی که می‌خواهیم به شما بگوییم این است که امروزه چوب‌های ترموود مختلفی در بازار با کیفیت‌های مختلف موجود هستند. به همین خاطر هم شما باید با انتخاب یک مرجع قابل‌اطمینان، بهترین ترموود را برای نمای ساختمان استفاده کنید.

از دیگر دلایل شناخت ترموود به‌عنوان بهترین نمای چوبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترموود به دلیل داشتن ساختاری طبیعی و همین‌طور عدم استفاده از هیچ ماده شیمیایی در مراحل ساخت به‌صورت کامل با محیط‌زیست سازگاری دارد
  • طول عمر، استحکام و پایداری ترموود در برابر سایر چوب‌ها بسیار بالاتر است
  • ترموود مقاومت بسیار بالایی در مقابل نفوذ آب و رطوبت دارد که سبب می‌شود در شرایط بارندگی یا قرارگیری در نواحی شرجی، دچار پوسیدگی نشود
  • ثبات ابعاد بسیار مناسب؛ به‌گونه‌ای که تحت‌تأثیر عوامل مختلف دچار تغییر شکل یا تغییر ابعاد نشود
  • مقاوم در مقابل نفوذ حشرات موذی مانند موریانه و باکتری‌ها و قارچ‌ها
  • ترموود قابلیت اجرا و انجاکم رنگ‌های مخصوص طبق سلیقه کارفرما و 8 طیف رنگی مختلف را دارد که کارفرمایان می‌توانند باتوجه‌به سلیقه خود، بهترین ترموود را برای نمای سازه انتخاب کنند
  • با کمک ترموود می‌توانید نماهایی در طرح‌ها و سبک‌های مختلف ساخت
  • وزن بسیار سبک که باعث می‌شود وزن نهایی سازه کم شود که این مسئله در پیشگیری از بروز حوادث طبیعی مثل زلزله اهمیت دوچندان دارد
  • امکان شستشو با تمام مواد شوینده

هزینه نصب و اجرای نمای ترموود به چه فاکتورهایی وابسته است؟

در این بخش از مطلب ” بهترین نمای چوبی ” قصد داریم فاکتورهای تأثیرگذار بر اجرای ترموود در نما را مورد بررسی قرار بدهیم. به‌طورکلی اجرای نمای ترموود هم درست شبیه سایر مراحل ساخت ساختمان هزینه‌ها را به لحاظ طراحی، مصالح و نصب دارد. از طرفی فاکتورهای بسیاری نیز در تعیین قیمت نمای ترموود دخیل هستند. به همین دلیل هم نمی‌توانیم قیمت مشخصی را برای این متریال به شما معرفی کنیم.

از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در قیمت نمای ترموود عبارتند از:

  • نوع چوب
  • نوع پانل‌های چوبی به‌کاررفته
  • متراژ و مساحت سطح یا سطوحی که قرار است در آن‌ها نما پیاده‌سازی شود
  • متریال به‌کاررفته
  • مدت‌زمان اختصاص‌یافته برای اجرای نما

نصب و اجرای ترموود برای نمای سازه را به پارس آرای کوهستان بسپارید

چوبی برای ساخت نمای ساختمان مناسب است که نه‌تنها امکان استفاده در تمامی شرایط آب‌وهوایی را داشته باشد، بلکه طول عمر و مقاومت بسیار بالایی در تمامی زمینه‌ها از خود نشان دهد. در نتیجه بهترین نمای چوبی با چنین ویژگی‎‌هایی، چوب ترموود است. این چوب در شرایط بسیار خاصی از جمله دما (دمای بین ۱۸۰ تا ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد) و رطوبت بالا فراوری و تولید شده است و به همین خاطر توانسته مقاومت بالایی را کسب کند.

پارس آرای کوهستان متنوع‌ترین سبد محصولات نمای چوب در ایران را دارد. تمامی ترموودهای مورداستفاده در مجموعه ما از معتبرترین برندهای جهانی و باکیفیت وارداتی هستند. شما برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اجرای پروژه‌های ترموود نما می‌توانید همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برچسب ها: