آیا بهترین روش‌های تمیزکردن دکینگ ترموود دور استخر را می‌دانید؟

ترموود، چوبی است که به دلیل روش‌ خاص تولید خود باحرارت، به مقاومت بالا و استحکام مناسبی می‌رسد. مزایای این چوب باعث شده که ترموود به یکی از گزینه‌های پرکاربرد برای طراحی و ساخت دکینگ استخر تبدیل شود. اما یکی از اصلی‌ترین چالش‌های استفاده از ترموود دکینگ دور استخر، کثیفی و لکه‌هایی است که امکان دارد به‌مرورزمان روی آن ایجاد شود. به‌منظور حفظ زیبایی و تمیزی دکینگ استخر، روش‌های مختلفی وجود دارد. به طور مثال یکی از بهترین روش‌های تمیزکردن دکینگ ترموود دور استخر با استفاده از آب و صابون ملایم است که البته باید با دقت بالا انجام شود. اما سایر روش‌های نظافت دکینگ ترموود استخر چیست؟

بهترین روش‌های تمیزکردن دکینگ ترموود

ترموود و مزایای اجرای آن در دور استخر

بهتر است قبل از شروع بحث بهترین روش‌های تمیزکردن دکینگ ترموود دور استخر، کمی درباره این چوب و همچنین مزایای استفاده از آن صحبت کنیم. ترموود نوعی چوب است که با بهره‌گیری از حرارت بالا و در شرایط خاص فرآوری و تولید می‌شود.

به‌کارگیری این روش‌ها باعث تغییر ساختار چوب، افزایش مقاومت آن در برابر رطوبت و… می‌شود. ترموود به طور معمول از گونه‌های چوبی مختلف از قبیل درخت افرا، کاج، چنار و… تولید می‌شود و به دلیل زیبایی ظاهری و خواص ویژه‌ای که دارد، در ساختمان‌سازی، نما، دکوراسیون داخلی و البته در ساخت دکینگ دور استخر محبوب است.

اما شاید این سؤال برای شما ایجاد شود که چرا ترموود برای طراحی و اجرای دور استخر استفاده می‌شود. یکی از دلایل استفاده از این متریال برای اجرای دکینگ استخر، مقاومت آن است. در واقع مقاومت بالای چوب ترمو در برابر رطوبت باعث شده که در مناطق مرطوب قابل‌استفاده باشد. علاوه بر این، ترموود به دلیل فرآیندهای حرارتی، عاری از مواد شیمیایی سمی بوده و محیط‌زیست را تحت‌تأثیر قرار نمی‌دهد. البته مزایای استفاده از چوب ترموود برای طراحی و ساخت دکینگ دور استخر تنها به این موارد ختم نمی‌شود.

برخی دیگر از مزایای استفاده از ترموود در اجرای دکینگ استخر:

  • زیبایی طبیعی و رنگ‌های متنوع
  • افزودن حس گرمی به فضای دور استخر
  • طول عمر بالا و نیاز کم به تعمیر و نگهداری
  • مقاومت بالا در برابر حشرات، آفات، قارچ، کپک و…

نگاهی بر بهترین روش‌های تمیزکردن ترموود دور استخر

نگاهی بر بهترین روش‌های تمیزکردن ترموود دور استخر

همان‌طور که اشاره شد، به‌کارگیری بهترین روش‌های تمیزکردن دکینگ ترموود دور استخر می‌تواند طول زیبایی این سازه را افزایش دهد. نظافت دکینگ ترموود دور استخر نیازمند دقت و توجه به جزئیات است. شما می‌توانید با رعایت برخی از روش‌ها دکینگ خود را در بهترین و زیباترین وضعیت نگه دارید.

هر چند که دکینگ چوب ترموود دور استخر در برابر رطوبت مقاوم است، اما توجه به نگهداری مناسب، طول عمر و زیبایی آن را تضمین می‌کند. برای مثال تخلیه به‌موقع زباله‌ها و نظافت به‌موقع کمک می‌کند تا شما همواره از یک محیط دلپذیر کنار استخر بهره‌مند باشید. اما بهترین روش‌های تمیزکردن دکینگ ترموود دور استخر چیست؟ در ادامه می‌خوانیم.

جاروزدن و نظافت سطحی

اولین گام در نظافت دکینگ ترموود، جاروزدن و جمع‌آوری مواد اضافی مانند برگه‌ها، خاک و زباله‌ها است. این کار اجازه می‌دهد تا آلودگی‌ها و لکه‌ها بهتر دیده شوند و در مرحله بعدی به‌راحتی پاک شوند. استفاده از یک جارو نرم یا جاروبرقی مناسب می‌تواند کمک کند تا سطح دکینگ به‌خوبی تمیز شود.

شست‌وشو با آب

یکی دیگر از بهترین روش‌های تمیزکردن دکینگ ترموود دور استخر شست‌وشوی ملایم با آب است. بعد از جاروزدن، شست‌وشوی بادقت با استفاده از آب می‌تواند به حذف گردوغبار و آلودگی‌های چسبیده به سطح چوب کمک کند. برای این کار از یک شلنگ با فشار متوسط استفاده کنید و دقت داشته باشید که آب به‌صورت مستقیم به اتصالات و درزها فشار وارد نکند تا این بخش‌ها آسیب نبیند. این کار کمک می‌کند تا طراوت اولیه دکینگ به آن برگردد.

استفاده از مواد تمیزکننده ملایم

برای تمیزکردن لکه‌های عمیق‌تر، می‌توانید از مواد تمیزکننده ملایم استفاده کنید. این مواد باید مخصوص چوب و فاقد اسیدهای قوی باشند تا به چوب آسیب نرسانند. محلول‌هایی که شامل سرکه سفید و آب هستند گزینه‌های خوبی برای این کار به شمار می‌آیند. جهت انجام این فرآیند ابتدا محلول را روی سطح اسپری کرده و با یک برس نرم آن را پاک کنید.

برس زدن

استفاده از یک برس نرم یا فرچه از بهترین روش‌های تمیزکردن دکینگ ترموود دور استخر به شمار می‌آید. به‌کارگیری این فرآیند می‌تواند به حذف آلودگی‌های عمیق‌تر منجر شود. بر اساس نوع آلودگی، شما می‌توانید از فرچه‌ای با الیاف نرم یا محکم استفاده کنید. دقت داشته باشید که باید در جهت الیاف چوب از برس استفاده کنید تا به بافت چوب آسیب نرسد. این مرحله برای حذف لک‌ها و آلودگی‌های جزئی بسیار مؤثر است.

ازبین‌بردن لکه‌ها

برای لکه‌های سخت‌تر مثل لکه‌های روغن یا جاهای رنگی، به استفاده از محلول‌های قوی‌تر یا تکنیک‌های خاص نیاز است. استفاده از محلول آب و صابون یا پاک‌کننده‌های مخصوص چوب می‌تواند برای این کار مفید باشد. پس از اعمال محلول، اجازه دهید که این مواد کمی باقی بماند و سپس با یک برس نرم آن را بشویید. در ضمن مطمئن شوید که سطح دکینگ پس از تمیزکاری به‌خوبی تمیز شده و خشک شود.

استفاده از فشار آب

یکی دیگر از بهترین روش‌های تمیزکردن دکینگ ترموود دور استخر، استفاده از آب فشارقوی است. اگر دکینگ دور استخر دچار آلودگی‌های مقاومی است، استفاده از فشار آب می‌تواند مفید باشد و به تمیزشدن آن منجر شود. با یک دستگاه شست‌وشوی فشار بالا می‌توانید دکینگ را به طور عمیق‌تری نظافت کنید. دقت داشته باشید که فشار آب را در سطح کم تنظیم کرده و فاصله مناسبی نسبت به سطح دکینگ دارید.

محافظت پس از تمیزکاری

پس از نظافت دقیق و کامل دکینگ چوب ترموود دور استخر، باید برای جلوگیری از آلودگی و آسیب‌های بعدی اقدام به محافظت از سطح کنید. استفاده از روغن‌های مخصوص چوب یا پوشش‌های محافظ می‌تواند عمر چوب را افزایش داده از آن در برابر رطوبت و UV محافظت کند. انجام این کار معمولاً یک یا دو بار در سال توصیه می‌شود.

مقاوم‌ترین و مرغوب‌ترین ترموود

مقاوم‌ترین و مرغوب‌ترین ترموود را از پارس آرای کوهستان بخرید

باتوجه‌به این موضوع که ترموود دور استخر در اغلب موارد به طور مستقیم در معرض خاک، گردوغبار و… است، احتمال کثیف‌شدن آن همواره وجود دارد. اما شما با به‌کارگیری بهترین روش‌های تمیزکردن دکینگ ترموود دور استخر، می‌توانید به ساده‌ترین و سریع‌ترین شکل، این بخش از استخر را تمیز کنید.

مجموعه پارس آرای کوهستان به‌عنوان یکی از تیم‌های مشهور و معتبر در حوزه عرضه ترموودهای وارداتی و مقاوم است. ما در پارس آرای کوهستان از نیروهایی بهره‌مند هستیم که توانایی اجرای بی‌نقص، سریع و دقیق پروژه‌‌های اجرای ترموود را دارند. کافی است که برای ثبت سفارش خرید و اجرای ترموود، با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

ویژگی‌های ترموود باکیفیت چیست؟

چوب ترموودی که از کیفیت مناسبی برخوردار باشد، ویژگی‌های مختلفی نیز دارد که برای مثال می‌توان به بافت مناسب، رنگ زیبا، مقاومت عالی در برابر عوامل مختلف طبیعی (گرما، سرما، رطوبت، حرارت، باران، برف، باد و…) بوی مطبوع، تراکم بالا، زیبایی طبیعی و… اشاره کرد.

قیمت اجرای دکینگ ترموود دور استخر چقدر است؟

اجرای دکینگ ترموود دور استخر به‌هیچ‌عنوان قیمت مشخصی ندارد. در واقع تعرفه انجام این پروژه به عواملی نظیر نوع چوب، چالش‌های پروژه، هزینه حمل‌ونقل، مدت‌زمان انجام کار، تعداد نیروها، تجهیزات موردنیاز برای پروژه و… بستگی دارد.

برچسب ها: