طراحی نمای داخلی و خارجی ویلا و ساختمان با استفاده از ترموود

چوب یکی از قدیمی‌ترین متریال‎ها برای طراحی دکوراسیون و ساخت سازه های متنوع است. دلیل این موضوع را می‎توان تجدیدپذیر بودن، دسترسی سریع و آسان، وزن کم و انعطاف‌پذیری به شمار آورد. در میان انواع چوب، ترموود یکی از پرکاربردترین المان‌هایی است که برای طراحی انواع خانه و ویلا از جمله ویلاهای مدرن و کلاسیک و ساخت مواردی مانند کف‎پوش از آن استفاده می‏شود. یکی دیگر از بهترین روش‌های استفاده از ترموود در ساخت‌وساز، طراحی نمای ساختمان است. به‌طورکلی ترموود استفاده‎های زیادی دارد که در این مطلب به بررسی آن‏ها می‎پردازیم.

ترموود چیست؟

استفاده از ترموود این روزها افزایش‌یافته است؛ ازآنجایی‌که این چوب طبیعی می‎باشد، زیبایی فضای خانه و یا محل کار شما را دوچندان می‎کند. ساختار سلولی ترموود باتوجه‌به فرایند حرارتی با تغییراتی مواجه می‌شود. ترموود را می‎توان به‌عنوان یکی از بهترین جایگزین‎ ها برای چوب ‎های اشباع‎ شده به شمار آورد. به این دلیل که این نوع چوب دوستدار محیط‌زیست است. ترموود ویژگی‎ های متنوعی دارد که یکی از آن‎ها استحکام بالای این چوب در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت است.

بررسی بهترین روش‌های استفاده از ترموود در ساخت‌وساز

امروزه استفاده از مصالح مدرن چوبی مثل ترموود موجب شده است که معماری مدرن در ساخت‌وساز جان دوباره بگیرد. از ترموود برای ساخت مبلمان شهری، نرده ‎ها و ساخت دکوراسیون داخلی استفاده می‎شود. در ادامه مطلب نگاهی به بهترین روش‌های استفاده از ترموود در ساخت‌وساز می‎ اندازیم.

ساخت دکینگ با ترموود

یکی از بهترین روش ‎های استفاده از ترموود، ساخت دکینگ تحت عنوان کف‌پوش فضای باز است. در این روش از ترموود برای محوطه‌سازی و ساخت دکینگ در باغ، باغچه، حیاط، نزدیکی استخر و سایر مکان‎ های عمومی استفاده می‎کنند. دکینگ یک کف‌پوش برای فضای باز است که به‌غیراز ایجاد سطح صاف برای رفت‌وآمد و ساخت پارک برای کودکان، یک فضای زیبا را برای دورهمی ‎های دوستانه شما فراهم کند.

استفاده از ترموود به‌عنوان دیوارپوش

استفاده از دیوارپوش ترموودی این روزها یکی از لوکس‎ ترین و زیباترین گزینه‌های دکوراسیون داخلی به شمار می‎آید. طراحان دکوراسیون داخلی همچنین از دیوار ترموودی به‌عنوان حایل میان دو فضا استفاده می‎‌کنند. همچنین دیوارپوش‎ های ترموود از بهترین المان‎ ها برای زیبا کردن دیوار پشت تلویزیون هستند. علاوه بر این موارد، دیوارپوش ترموود گزینه ‏ای تماشایی برای فضای راهروی کافه‎ ها، رستوران ‎ها و همچنین اطراف شومینه به شمار می‎رود.

ساخت پلکان با ترموود

استفاده از متریال محکم و سازگار با سایر المان‎ هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می‎شود، یک تکنیک بسیار پرکاربرد برای طراحان دکوراسیون است. یکی از بهترین روش‌های استفاده از ترموود در ساخت‌وساز بدون تردید طراحی پله ‎های چوبی است. پله ‎های چوبی باعث زیباتر شدن خانه‎ های ویلایی و دوبلکس می‎شود. در ضمن این پله ‎ها باتوجه‌به مقاومت بالایی که دارند، امنیت ساکنین را نیز افزایش می‌دهند.

یکی از بهترین روش‎های استفاده از ترموود ساخت آلاچیق است

یکی از بهترین متریال‎ ها برای ساخت و طراحی آلاچیق، ترموود است. چوب ترموود باتوجه‌به اینکه پروسه ترمو شدن را گذرانده است، ظاهر و بافت طبیعی خود را به بهترین شکل حفظ می‎کند. ازاین‌رو ترموود را می‎توان بهترین متریال برای ساخت آلاچیق به شمار آورد. همچنین ترموود در برابر نور خورشید، باران شدید، رطوبت و برف مقاومت قابل‌توجهی را از خود نشان می‎دهد.

کاربردهای ترموود در روف‌گاردن

همان‌طور که گفته شد، سطح مقاومت ترموود در مقایسه با چوب معمولی بسیار بالا است. در ضمن برای ساخت این نوع چوب، از مواد شیمیایی استفاده نمی‎شود. باتوجه‌به این موضوع شما می‎توانید با خیال راحت از استحکام این چوب ‎ها، از آن برای ساخت روف‌گاردن استفاده کنید و هیچ نگرانی از بابت بارش باران، برف، گرما و سرمای شدید نداشته باشید.

ساخت پرگولا با ترموود

یکی از سازه‎ هایی که این روزها محبوبیت بسیاری در میان کارفرمایان دارد، پرگولا است. این سازه شباهت زیادی با آلاچیق دارد. پرگولا بدون تردید می‎تواند فضای ویلای شما را با زیبایی و گرمی همراه کند. ترموود باتوجه‌به زیبایی منحصر‎به‎ فرد، دوام بالا و حس گرمی که منتقل می‎کند، بهترین متریال برای ساخت پرگولا در فضاهای باز است.

استفاده از ترموود در ساخت سونا

چوب ترمو در برابر رطوبت و آب مقاوم است و آسیبی نمی‏بیند. با استفاده از این متریال فضای سونای شما زیباتر از همیشه خواهد شد. علاوه بر این ترموود اگر از جنس چوب خوبی برخوردار باشد، به دلایل زیر مورد مناسبی برای طراحی و ساخت سونا خواهد بود:

  • ثبات ابعاد
  • دوام بالا
  • مقاومت در برابر پوسیدگی
  • نصب سریع و آسان
  • یکنواختی در بافت

استفاده از ترموود در نمای ساختمان

یکی دیگر از بهترین روش‌های استفاده از ترموود در ساخت‌وساز، طراحی نمای ساختمان است. این نوع چوب برای طراحی نما بسیار مناسب است و علاوه بر زیباسازی نمای ساختمان، از نما در برابر فروریختن یا صدمه بر اثر زلزله، باد شدید و… محافظت می‎کند. ازآنجایی‌که ترموود خاصیت عایق حرارتی دارد، می‎تواند از آتش‌گرفتن نمای ساختمان نیز تا حد قابل‌توجهی جلوگیری کند.

تهیه ترموود از مجموعه معتبر پارس آرای کوهستان

در این مطلب با بهترین روش‌های استفاده از ترموود در ساخت‌وساز آشنا شدیم. اگر شما هم قصد خرید ترموود را دارید، باید به مجموعه‌های معتبر مراجعه کنید. ما در پارس آرای کوهستان آماده ارائه انواع خدمات و ارائه ترموودهای باکیفیت وارداتی هستیم و محصولات ترموودی را با قیمت مناسب به دست مشتریان خود می‎رسانیم. همچنین اگر تصمیم به نصب ترموود دارید، مجموعه ما می‎تواند نیروهای متخصص خود را در اختیار شما قرار دهد.

سؤالات متداول

چگونه از ترموود در برابر اشتعال محافظت کنیم؟

باتوجه‌به نوع فرایند تولید ترموود و حرارت‏دهی به این چوب، ترموود یک نوع عایق حرارتی به شمار می‎آید. اما برای استفاده بهتر از این نوع چوب، می‎توانید با اعمال رنگ و پوشش مخصوص بر روی آن، سطح مقاومت ترموود در برابر آتش را افزایش دهید.

از چوب چه درختی برای ساخت ترموود استفاده می‎شود؟

برای تولید ترموود به طور معمول از چوب درختان مختلفی استفاده می‎شود که برای مثال می‎توان به‌مثل ساج، بلوط، گردو، کاج و راش اشاره کرد.

برچسب ها: