ایران واردکننده طیف وسیعی از ترموودهای کشورهای مختلف است

ترموود یکی از انواع چوب‌های تخصصی صنعت ساختمان و دکوراسیون است. این نوع از چوب‌ها طی یک فرایند اصلاح حرارتی تولید می‌شوند که با وجود حفظ زیبایی طبیعی چوب، ویژگی‌های مکانیکی آن را ارتقا می‌دهد. کشورهای متعددی در دنیا تولیدکننده این محصولات هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به کشورهای اسکاندیناوی و بالتیک در اروپا اشاره کرد. اما بهترین ترموود وارداتی در ایران کدام ترموود است و توسط چه شرکت‌هایی تولید می‌شود؟ در این مطلب به این پرسش پاسخ داده‌ایم.

نمای چوبی ترموود

بهترین ترموود وارداتی در ایران چه ویژگی‌هایی دارد؟

قبل از معرفی بهترین مراجع عرضه ترموود در دنیا باید ویژگی‌های بهترین نوع ترموود را بشناسید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. بهترین ترموودهای وارداتی ترموودهایی هستند که تحت استانداردهای ملی و جهانی معتبر ساخته شوند. برای مثال استاندارد EN 113 استانداردی است که نشان می‌دهد ترموودهای دارای این نشان الزامات کلاس 2 را برای مقاومت طبیعی در برابر پوسیدگی برآورده می‌کنند. استاندارد BRE نیز نشان دهنده طول عمر حداقل 30 سال برای ترموود دکینگ است.

برخی از ویژگی‌های مورد انتظار دیگر در بهترین ترموود وارداتی در ایران عبارتند از:

  • ثبات ابعادی: ترموود باکیفیت باید در برابر رطوبت، گرما و سرما پایدار باشد و تغییر شکل ندهد
  • مقاومت در برابر پوسیدگی و حشرات: این ترموودها در برابر پوسیدگی، قارچ‌ها و نفوذ حشرات مقاوم بالایی دارند
  • صافی و یکنواختی سطح: سطح ترموود وارداتی باکیفیت کاملاً صاف، یکنواخت و بدون ترک یا گره‌های بزرگ است
  • عدم وجود عیوب ظاهری: ترموود باکیفیت وارداتی بدون هرگونه عیب ظاهری مانند شکستگی، پیچیدگی و تغییر رنگ باشد
  • ابعاد استاندارد: ترموود باید ابعاد استاندارد داشته باشد تا نصب آن آسان باشد

بهترین ترموود وارداتی در ایران تولید کدام کشور است؟

کشورهای متعددی در جهان تولیدکننده ترموود هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به آمریکا، کانادا، روسیه و بسیاری از کشورهای اروپایی اشاره کرد. با این حال کارشناسان صنعت ساختمان، باکیفیت‌ترین ترموود را محصولات کشورهای حوزه اسکاندیناوی مانند استونی می‌دانند.

برخی از دلایل کیفیت بالای محصولات کشور استونی عبارتند از:

  • ترموودهای استونی از گونه‌های درختی باکیفیت مانند کاج، صنوبر و… تولید می‌شوند که بافتی یکنواخت و الیافی متراکم دارند
  • کارخانه‌های تولید ترموود در استونی از جدیدترین فناوری‌ها و تجهیزات از جمله کوره‌های ترموود با فناوری‌های کنترل دقیق استفاده می‌کنند
  • در تمام مراحل تولید در کارخانه‌ها استونی، از ورود چوب خام تا بسته‌بندی محصول نهایی، کنترل کیفیت به‌‎صورت دقیق انجام می‌شود تا از کیفیت بالای محصول اطمینان حاصل شود

پارس ارای کوهستان بهترین ترموود وارداتی در ایران

مدل‌های بهترین ترموود وارداتی در ایران

قبل از معرفی برخی از برترین مدل‌های چوب ترموود در ایران بد نیست با تولیدکنندگان برتر ترموود در استونی نیز آشنا شوید. بدون شک کارخانه Thermory برترین کارخانه تولید ترموود در استونی و یکی از پیشگامان جهانی صنعت ترموود است. ما در پارس آرای کوهستان برخی از بهترین محصولات ترموود این کارخانه را برای شما تامین کرده‌ایم. این شرکت با استفاده از فناوری ترمو کردن منحصربه فرد خود، ترموودهایی بادوام و زیبا تولید می‌کند که می‌توان از آن‌ها در طیف وسیعی از پروژه‌های ساختمانی، از جمله نمای ساختمان، کفپوش و مبلمان فضای با استفاده کرد. از دیگر کارخانجات مشهور ترموود در این کشور نیز می‌توان از ESTWOOD و PUUDU نام برد. در ادامه برخی از مدل‌های بهترین ترموود وارداتی در ایران را به شما معرفی می‌کنیم.

چوب ترموود نما 140×20 Benchmark thermo-pine C4 محصول کمپانی Thermory

چوب Benchmark thermo-pine C4 محصول ترموری استونی، از چوب‌های کاج مرغوب ساخته شده است. این چوب در ساخت نما کاربرد دارد. از ویژگی‌های این مدل نیز می‌توان از مقاومت بسیار بالا در برابر پوسیدگی و ظاهری زیبا با گره‌های متمایز نام برد. مدل دیگر این چوب در پارس آرای کوهستان، چوب ترموود نما 115×20 Benchmark thermo-pine C4 محصول کمپانی Thermory است که فقط از نظر ابعاد با این چوب تفاوت دارد.

چوب ترموود – Spruce) UTV- 20× 140)

چوب ترموود – Spruce) UTV- 20× 140) نوعی چوب ترموود باکیفیت با ضخامت 20 میلی‌متر است. طول هر شاخه از این چوب نیز در دو سایز 300 و 390 سانتی‌متر و با عرض 14 سانتی‌متر می‌باشد. این چوب نیز در ساخت نما کاربرد دارد.

چوب ترموود ASH 26 × 52 mm – C7J محصول کمپانی Thermory

چوب ترموود ASH 26 × 52 mm – C7J یکی دیگر از محصولات محبوب کمپانی ترموری است. این چوب از گونه درختی زبان ‌گنجشک و طی فرآیند اصلاح حرارتی ساخته شده است. جالب است بدانید که ترموود زبان‌گنجشک، یکی از چوب‌های سخت و باکیفیت صنعت ساختمان است که به‌دلیل رنگ خاص، بافت یکنواخت و انعطاف‌پذیری بالا شهرت دارد.

چوب ترموود نما spruce C15 | 20×186 محصول کمپانی ترموری استونی

چوب ترموود نما spruce C15 20×186 نیز محصول کارخانه ترموری است. این چوب دارای مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت، نور خوشید و بارندگی است و به‌همین‌دلیل می‌توان از آن برای سازه‌های فضای باز استفاده کرد.

پله چوبی ترموود

پارس آرای کوهستان عرضه‌کننده بهترین انواع ترموود وارداتی در ایران

پارس آرای کوهستان برترین تامین‌کننده ترموودهای وارداتی در ایران است. ما در این مجموعه طیف وسیعی از انواع چوب‌های ساختمانی ترموود از جمله محصولات کارخانه ترموری استونی را وارد کرده‌ایم که کیفیت آن‌ها بسیار بالا است و می‌توان از آن‌ها برای کاربردهای متعدد مانند ساخت نما، ساخت سازه‌های فضای باز و دکینگ استفاده کرد. ما همچنین محصولات برخی از کارخانجات دیگر مانند Ditzel را برای شما تامین کرده‌ایم. برای خرید این محصولات می‌توانید با کارشناسان ما در پارس آرای کوهستان تماس بگیرید.

سوالات متداول

در زمان خرید ترموود وارداتی به چه نکاتی دقت کنیم؟

در زمان خرید ترموود وارداتی باید به نکاتی مانند گونه درختی، روش ترمو کردن، ابعاد و ضخامت چوب، تراکم چوب و کاربردهای پیش‌بینی‌شده برای چوب دقت کنید. از دیگر نکات مهم در زمان خرید ترموود وارداتی می‌توان به برند تولید کننده، رنگ چوب، ویژگی‌های ظاهری و گواهینامه‌های کیفیت دقت کرد.

چرا سابقه و اعتبار فروشگاه عرضه ترموود اهمیت دارد؟

سابقه و اعتبار یک فروشگاه عرضه ترموود، نشان‌دهنده میزان تخصص، تجربه و تعهد آن‌ها در ارائه محصولات باکیفیت است. یک فروشگاه معتبر، سال‌ها است که در این حوزه فعالیت می‌کند و به خوبی با ویژگی‌های مختلف ترموود، نیازهای مشتریان و استانداردهای بازار آشنا است. بنابراین می‌توانید بهترین انواع ترموود را با اعتماد بیشتر از آن‌ها خریداری کنید.

برچسب ها: