تفاوت پارکت و لمینت یکی و دوتا نیست و اگر به دنبال کفپوش مناسب برای خانه یا محل کار خود می‌گردید و در انتخاب آن شک دارید با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم تا با بررسی تفاوت های پارکت و لمینت انتخاب را برای شما آسان کنیم. هر دو محصول بسیار قوی هستند و به‌راحتی نصب می‌شوند. همچنین هر دو آن‌ها تقریباً در یک بازه قیمتی هستند.

شرکت پارس آرای کوهستان ارائه‌کننده متنوع‌ترین پکیج پروفیل و محصولات چوبی اعم‌از پارکت و لمینت است. این شرکت از بنیان‌گذاران استفاده از چوب‌های تخصصی صنعت ساختمان در دوره معاصر کشور هستند برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

همه چیز درمورد کفپوش لمینت

برای خرید و آشنایی با تفاوت پارکت و لمینت لازم است که این دو را تک‌به‌تک مورد بررسی قرار دهیم. در این بخش به بررسی کفپوش لمینت می‌پردازیم. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید. لمینت یک گزینه مقرون‌به‌صرفه و با کارایی بالا برای ترکیب کفپوش سخت در خانه یا محل کار شما است.

مزایا کفپوش لمینت

مزایا کفپوش لمینت

اگر قصد دارید کف‌های سخت جدیدی را در خانه خود بچینید باید با مزایا و معایب آن‌ها آشنا شوید. ابتدا مزایای این کفپوش را مورد بررسی قرار می‌دهیم. این مزایا عبارت‌اند از:

قیمت مناسب

اکثر مردم به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن کفپوش لمینت را انتخاب می‌کنند. ازآنجایی‌که کفپوش لمینت عمدتاً از چوب کامپوزیت فشرده شده در دمای بالا ساخته می‌شود، به طور قابل‌توجهی مقرون‌به‌صرفه‌تر از چوب طبیعی است که بسته به نوع درخت قیمت‌ها متغیر است. بیشترین تفاوت پارکت و لمینت در طبیعی و مصنوعی بودن آن دو است. تفاوت قیمت پارکت و لمینت ناچیز است اما کفپوش پارکتی بسته به نوع چوب مورداستفاده شده ممکن است قیمت گزافی داشته باشد.

مقاومت بالا

نه‌تنها چوب کامپوزیت کفپوش لمینت سخت ساییده می‌شود، بلکه بالاترین لایه لمینت نیز مقاومت فوق‌العاده‌ای در برابر خراش دارد. پوشش بالایی تخته‌های لمینت از ترافیک زیاد، بچه‌های شلوغ و پنجه‌های حیوانات خانگی جان سالم به در می‌برد. مقاومت در برابر اشعه ماورای بنفش همچنین به این معنی است که رنگ کف‌پوش شما باگذشت زمان کمتر محو می‌شود. از دیگر تفاوت پارکت و لمینت می‌توان به مقاومت آن‌ها در برابر خط‌وخش اشاره کرد.

زیبایی ظاهری

پیشرفت در فناوری کفپوش لمینت به این معنی است که امروزه تشخیص تفاوت بین الوار طبیعی و لمینت بسیار دشوارتر است. بسیاری از تخته‌های لمینت دارای نقش‌برجسته منحصربه‌فرد برای تقلید دقیق ظاهر و بافت چوب طبیعی هستند.

معایب کفپوش لمینت

نظافت آسان

شما به‌راحتی می‌توانید سطح این کفپوش‌ها را تمیز کنید.

نصب شدن راحت

تفاوت پارکت و لمینت در نصب آن‌ها نیز است. درسته است که هر دو آن‌ها نصبی آسان دارند؛ اما وجود شیار و زبانه در لبه آن‌ها نصب را بسیار راحت‌تر از کفپوش‌های پارکتی کرده است.

معایب کفپوش لمینت

همان‌طور که قول داده بودیم در این بخش هم به معایب و هم مزایای این کف‌پوش‌ها می‌پردازیم. حال نوبت به بررسی معایب آن‌ها رسیده است. به‌طورکلی معایب این کفپوش عبارت است از:

غیرقابل‌بازسازی

یکی از عملکردهای محبوب کفپوش های چوبی طبیعی این است که می‌توان آن را سنباده زد و مجدداً پرداخت کرد تا ظاهر خود را در طول سال‌ها تجدید کند. لایه‌های رویی کفپوش لمینت برای محافظت در برابر سایش و ایجاد یک توهم چوبی متقاعدکننده طراحی شده‌اند. اینها را نمی‌توان سمباده زد، زیرا انجام این کار ممکن است لایه عکاسی را خالی کند و انعطاف‌پذیری تخته کف را از بین ببرد. این مورد نیز یکی از تفاوت های پارکت و لمینت است.

عدم مقاومت در برابر رطوبت

به دلیل اینکه کفپوش لمینت از چوب ساخته شده در برابر رطوبت نفوذناپذیر نمی‌باشد؛ بنابراین، به‌عنوان یک کفپوش سخت برای حمام مناسب نیست و باید بااحتیاط در آشپزخانه‌ها یا خشک‌شویی‌ها استفاده شود. آب سطحی سبک برای تمیزکردن نباید مشکلی ایجاد کند، اما باید از اشباع آن اجتناب شود.

همه چیز درمورد کفپوش پارکت

همان‌طور که گفتیم برای بررسی تفاوت ظاهری پارکت و لمینت باید هر دوی آن‌ها را جز به‌جز مورد بررسی قرارداد. در این بخش به بررسی کفپوش های پارکتی می‌پردازیم. کفپوش های چوبی همیشه یکی از بهترین انتخاب‌ها در میان صاحبان خانه در پاکستان بوده است – و به‌درستی هم همین‌طور است. این کفپوش‌ها بی‌انتها، ظریف به نظر می‌رسند و می‌توانند خانه شما را نسبتاً مجلل جلوه دهند.

ناگفته نماند، آن‌ها به خانه شما ارزش می‌افزایند و به شما کمک می‌کنند در زمان فروش مجدد قیمت بالاتری دریافت کنید. بااین‌حال، اگر از طرف‌داران تخته‌های چوبی در خانه خود نیستید، باید فرصتی برای کفپوش پارکت در نظر بگیرید.

کفپوش پارکت اساساً شامل قطعات کوچک چوبی یا کاشی‌هایی است که به‌صورت تکراری یا موزاییک مانند چیده شده‌اند. این مواد کف‌پوش در کیفیت‌های متفاوتی موجود است، از تخته خرده چوب پوسیده‌شده با روکش گرفته تا برش واقعی چوب سخت در اشکال و اندازه‌های مختلف برای تشکیل یک الگوی پیچیده موجود هستند.

تفاوت پارکت و لمینت بعد از نصب نیز به چشم می‌خورد. در صورت نصب صحیح کف پارکت می‌تواند بسیار خیره‌کننده باشد. علاوه بر اینکه ظاهری گرم و دنج به خانه شما می‌بخشد، ظاهر سه‌بعدی آن‌ها نیز کمی عمق و بافت به فضای شما می‌بخشد.

این سبک خاص از کف‌پوش زمانی در معماری غربی از محبوبیت زیادی برخوردار بود، اگرچه به‌آرامی با کفپوش های چوبی سنتی جایگزین شد. بااین‌حال، درست مانند کف‌پوش‌های مشمع کف اتاق، کفپوش پارکت نیز در حال بازگشت است.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت روزافزون این سبک کف‌پوش در پاکستان مقرون‌به‌صرفه بودن آن است. آن‌ها همچنین در مقایسه با سنگ مرمر و سرامیک زیر پا نرم و راحت هستند. از طرف دیگر، به دلیل طراحی شلوغ و ظاهر قدیمی ممکن است موردپسند همه نباشد.

اگر قصد دارید کف‌پوش‌های خود را مجدداً بازسازی کنید، ما برخی از مزایا و معایب برجسته کفپوش پارکت را گردآوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا متوجه مناسب و نامناسب‌بودن نصب آن‌ها در خانه خود بشوید.

مزایای کف‌پوش پارکت

برای آشنایی با تفاوت پارکت و لمینت باید علاوه بر مزایای کفپوش لمینت مزایای کفپوش های پارکتی را نیز بدانید. در این بخش به برخی از مزایا و معایب عمده نصب کفپوش پارکت در منازل اشاره می‌کنیم.

مزایای کف‌پوش پارکت

از نظر زیبایی‌شناسی جذاب هستند

کاشی‌های پارکت را می‌توان در طرح‌ها و طرح‌های تزئینی متنوعی نصب کرد که به زیبایی منزل شما می‌افزاید. این یک سبک کف‌پوش منحصربه‌فرد است که گرما را به دکوراسیون و بافت فضای شما می‌بخشد. این کف‌پوش چندتکه را می‌توان به روش‌های مختلفی نصب کرد تا متناسب با تم و پالت رنگ خانه شما باشد. برخی از محبوب‌ترین الگوهای کف پارکت عبارت‌اند از:

  • پارکت شاه‌ماهی (الگوی شیک زیگزاگ)
  • کفپوش پارکت سبد مربعی
  • کفپوش پارکت شطرنجی یا مکعبی
  • کفپوش پارکت سبدبافی
  • کف پارکت موزاییکی

اساساً، ده‌ها طرح کفپوش پارکت چوبی برای انتخاب شما وجود دارد. تنوع طرح در کفپوش های پارکتی از  فرق های پارکت و لمینت بشمار می‌رود.

بادوام هستند

دوام و طول عمر بیشتر دو دلیل اصلی محبوبیت کفپوش چوبی در پاکستان است. پارکت هم مانند کفپوش های چوبی سخت، پارکت نیز برای چندین دهه برای شما ماندگار خواهد بود – البته تا زمانی که با مراقبت مناسب از آن استفاده کنید.

تعمیر و نگهداری کم

کفپوش پارکت نگهداری نسبتاً کمی دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مرتباً آن را با جاروبرقی تمیز کنید یا آنها را با یک جارو نرم جارو کنید. اگر لکه‌ای روی سطح مشاهده کردید، به‌جای مواد شیمیایی ساینده موجود در بازار، از پاک‌کننده‌های ملایم استفاده کنید.

  • *همچنین مهم است که هر ۳ تا ۵ سال یکبار کف پارکت خود را آب‌بندی و صیقل دهید تا زیبایی و استحکام آنها حفظ شود.

بودجه پسند

در مقایسه با کفپوش های چوبی سنتی، قیمت پارکت نسبتاً کمتر است. این به این دلیل است که اکثر کاشی‌های کف پارکت از تخته‌های چوب سخت احیا شده ساخته می‌شوند. اما در مقایسه با کف پوش لمینت قیمت بیشتری دارند. در بخش بعدی تفاوت قیمت پارکت و لمینت را دقیق‌تر مورد بررسی قرار داده‌ایم.

در راهنمای مفصل ما در مورد این موضوع می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد انواع کف‌پوش‌های چوبی و نرخ آن‌ها کسب کنید.

نصب آسان

نصب کفپوش پارکت نیز آسان‌تر از نصب کفپوش چوبی سنتی در پاکستان است. برخلاف تخته‌های چوب سخت که نیاز به میخ زدن دارند، کاشی‌های پارکت معمولاً با چسب پایه نورتان به کف زیرین چسبانده می‌شوند. این چسب حدود ۶۰ دقیقه کار می‌کند، یعنی به‌راحتی می‌توانید کاشی‌ها را در هر طرح یا طرحی که دوست دارید بچینید و روی زمین نصب کنید.

معایب کفپوش پارکت

کاشی‌های پارکت چوبی معمولاً آن‌قدر نازک هستند که با اره مویی برش داده شوند. علاوه‌برآن، این کاشی‌ها همیشه ناتمام می‌مانند.

تفاوت پارکت و لمینت

۷ مورد کلی از تفاوت پارکت و لمینت

کفپوش پارکت و لمینت تفاوت‌های زیادی دارند که ممکن است در نگاه اول متوجه آن‌ها نشوید. در این بخش با نگاهی جزئی‌تر به ساختار این کف‌پوش‌ها نگاه می‌کنیم.

  1. اولین و مهم‌ترین تفاوت پارکت و لمینت طبیعی و غیرطبیعی بودن آن‌هاست. پارکت یک روکش طبیعی است. درحالی‌که لمینت یک محصول طبیعی نیست. پارکت از چوب طبیعی ساخته شده است، درحالی‌که کف لمینت دارای لایه بالایی از پلاستیک است. ظاهر لمینت با طرح چوب چاپ شده روی لایه بالایی که با روکش شفاف تکمیل شده است مشخص می‌شود. این امر باعث نگهداری آسان آن می‌شود. لایه رویی پارکت که از چوب طبیعی ساخته شده است گرم‌تر از لایه مصنوعی چاپ شده لمینت است. این نیز خبر خوبی برای پاهای شما در زمستان است!
  2. آن‌ها همچنین از لایه‌های مختلفی تشکیل شده‌اند، اما لایه رویی پارکت یک‌لایه نازک از چوب واقعی است، درحالی‌که لمینت دارای یک‌لایه رویه پلاستیکی است. این به پارکت روکش جلوه طبیعی یک کف چوبی می‌دهد که با چوب جامد نیز دارید.
  3. پارکت به دلیل داشتن HDF قوی (تخته فیبر با چگالی بالا) در برابر ضربه‌های مداوم مقاوم‌تر است. علاوه بر این به‌راحتی نصب می‌شود.
  4. از دیگر تفاوت پارکت و لمینت می‌توان به زبانه‌دار بودن لبه‌های کفپوش لمینت اشاره کرد. آن‌ها کار شما را برای نصب راحت می‌کنند.
  5. این چوب واقعی است که به کف – و در واقع به کل اتاق شخصیت واقعی می‌دهد، زیرا هیچ دو تخته‌ای شبیه هم نیستند. دانه‌های چوب و ساختار غیرقابل‌پیش‌بینی به کف بعد اصیل می‌شد. چوب واقعی نسبت به خط‌وخش حساس‌تر است، اما ما راهی برای مقابله با آن پیدا کرده‌ایم فینیش نامرئی تیتانیوم در لایه بالایی. این باعث می‌شود که چوب طبیعی به‌اندازه ورقه‌ورقه قوی و آسان باشد. بدون هیچ مشکلی می‌تواند در برابر خراش‌های پایه‌های صندلی، اسباب‌بازی‌های کودکانه یا چنگال مقاومت کند!

خرید کف‌پوش پارکت و لمینت از پارس آرای کوهستان

بعد از بررسی دقیق تفاوت پارکت و لمینت نوبت به آن رسیده که کف‌پوش انتخابی خود را از جایی معتبر و باکیفیت تهیه کنید. شرکت پارس آرای کوهستان ارائه‌دهنده متنوع‌ترین کفپوش‌ها با قیمتی مناسب. کیفیت بالا است. شما عزیزان می‌توانید محصولات موردنظر خود را با اطمینان کامل از ما تهیه کنید.

برچسب ها: