بررسی مقاومت ترموود در خانه های چوبی و روش‌های افزایش مقاومت این متریال

خانه ‏های چوبی از زیبایی خاصی برخوردار هستند و طرفداران بسیاری دارند. طراحی و ساخت این خانه ‏ها با توجه به مقاومت اندک چوب‎های معمولی، همواره با چالش همراه بوده است. اما در حال حاضر با رایج شدن به‏ کارگیری ترموود، ساخت خانه‎ های چوبی رو به افزایش می‏باشد. ترموود از نظر زیبایی، طول عمر و… بهترین نوع چوب به شمار می‏آید. اما یکی از نکات بسیار مهمی که منجر به استقبال شدید مردم از این چوب شده، مقاومت بالای آن در برابر ضربه و رطوبت است. به همین دلیل قصد داریم این مطلب را به بررسی مقاومت ترموود در خانه های چوبی اختصاص دهیم.

ترموود بهترین گزینه برای ساخت خانه‏های چوبی

ترموود بدون تردید بهترین گزینه برای ساخت خانه چوبی به شمار می ‏آید. در واقع شما به‌راحتی می‌توانید یک‌خانه چوبی کامل یا بخش‌هایی از خانه را با استفاده از ترموود بسازید. ترموود یک نوع چوب طبیعی بوده که از طریق یک فرآیند حرارتی و شیمیایی ویژه تقویت شده است. این فرآیند باعث شده که ویژگی ‏های مثبت این چوب بسیار بالا باشد

همان‌طور که اشاره شد، با به‌کارگیری این متریال، می‏توان قسمت‌های مختلفی از خانه چوبی را طراحی کرد. برای مثال طراحی دیوارها، پنجره‌ها، درب‌ها، سقف و کف با مورداستفاده قراردادن چوب ترمو به بهترین شکل ساخته خواهند شد. علاوه بر این می‏توان از این متریال محبوب جهت طراحی و ساخت نمای خارجی خانه چوبی و همچنین سازه‌های بیرونی مانند تراس و دک‌ها نیز بهره برد. به‌طورکلی با به ‏کارگیری چوب ترموود به غیر از ساخت یک خانه شگفت‏ انگیز و زیبا، یک محیط مقاوم و بادوام نیز برای شما فراهم خواهد شد.

مقاومت تر مورد در برابر رطوبت

مقاومت ترموود در برابر رطوبت یکی از ویژگی‌های برجسته این متریال به شمار می ‏آید. همین ویژگی موجب شده که ترموود به یک گزینه مناسب برای ساخت خانه‌های چوبی تبدیل شود. این متریال با توجه به شرایط تولیدی که دارد، به میزان مقاومت بالایی در برابر رطوبت می‎رسد. در واقع با برخورداری از این مزیت، چوب ترموود قابلیت این را دارد که نسبت به تورم بادوام بوده و انقباض کمتری نسبت به چوب طبیعی داشته باشد.

باتوجه‌به مقاومت ترموود از این نظر، استفاده از این متریال طبیعی پرکاربرد برای ساخت خانه‌های چوبی در مناطق با آب‌وهوای مرطوب و باران زیاد، پیشنهاد می‏شود. به شکلی که ساخت خانه چوبی با ترموود می‌تواند مشکلات خانه ‏های چوبی دررابطه‌با پوسیدگی، قارچ‌زدنی و تخریب ساختمان را از بین ببرد. علاوه بر این، مقاومت ترموود در برابر رطوبت باعث خواهد شد که خانه‏ های چوبی دارای عمر طولانی‌تری بوده و به نگهداری و تعمیرات کمتری نیز نیاز داشته باشند.

مقاومت ترموود در برابر شرایط جوی مختلف و پوسیدگی

به‌منظور بررسی مقاومت ترموود در خانه‌های چوبی می‏توان موارد زیادی را نام برد که یکی از آن‏ها، مقاومت این متریال در برابر شرایط جوی مختلف است. این چوب طبیعی، به‌طورکلی مقاومت بسیار مناسبی را نسبت به شرایط جوی از خود به نمایش می‏گذارد. چوب ترمو، به علت ترکیب شیمیایی خاص و فرآیند حرارتی که به آن اعمال شده، مقاومت بالایی در برابر سرما و گرمای شدید دارد. این ویژگی موجب شده که ترموود برای ساخت خانه چوبی و همچنین سازه ‏های بیرونی آن بهترین گزینه باشد.

از سوی دیگر ترموود در برابر پوسیدگی و ترک‏ خوردگی نیز بسیار بادوام است در واقع ترموود قابلیت این را دارد که برای مدت‌زمان طولانی در معرض شرایط جوی مختلف قرار گیرد بدون این که با پوسیدگی و مشکلاتی شبیه به آن مواجه شود.

مقاومت ترمو چوب نسبت به حرارت

یکی دیگر از نکاتی که در بررسی مقاومت ترموود در خانه‌های چوبی باید بیان کرد این است که مقاومت این متریال کاربردی و زیبا در برابر حرارت نیز زبانزد می‏باشد. در حقیقت، ترموود می‌تواند دمای بالایی را تحمل کند. دمای معمولی که چوب ترموود توانایی تحمل آن را دارد چیزی نزدیک به ۲۱۰-۲۲۰ درجه سانتی‌گراد می‏باشد. این میزان یعنی می‏توان با استفاده از این متریال، زیباترین و بادوام‏ ترین خانه‏ های چوبی را در محیط‌های گرم ساخت.

مقاومت ترموود در مقابل خمش

همان‌طور که اشاره شد، برای بررسی مقاومت ترموود در خانه ‏های چوبی می‎توان به موارد زیادی اشاره کرد. یکی از این موارد، مقاومت ترمو چوب نسبت به خمیدگی یا همان خمش است. این متریال مقاومت قابل‌توجهی نسبت به خمش دارد.

ازآنجایی‌که مقاومت ترموود ازاین‌جهت بالا است، از آن می‏توان به‌منظور طراحی و ساخت خانه‌ چوبی جذاب استفاده کرد.همچنین، ترموود به دلیل ساختار چندلایه‌ای خود می‌تواند وزن‌های سنگین را نیز تحمل کند که این مورد نیز یکی از مزایای جذاب آن به شمار می ‏آید.

مقاومت بالای ترموود در برابر ضربه

افرادی که قصد ساخت خانه چوبی را دارند، به دنبال متریالی هستند که در برابر ضربات مختلف مقاومت بالایی را از خود نشان دهد. ترموود به این خاطر که در زمان تولید به یک چوب بادوام تبدیل می‏شود، می‏تواند ضربات سنگین را به بهترین شکل تحمل کند.

در واقع فرآیند حرارتی که در تولید این چوب به کار گرفته می‏شود، منجر به بالا رفتن میزان چگالی چوب و از طرفی کاهش میزان رطوبت آن می‌شود و همین مورد نیز به تقویت و مقاومت بیشتر آن نسبت به ضربه کمک شایانی می‌کند. همین موضوع می‏تواند دلیلی جهت استفاده از ترموود برای ساخت خانه چوبی باکیفیت و مقاوم باشد.

پارس آرای کوهستان مرغوب‏ترین ترموودهای کشور را عرضه می‌کند

استفاده از چوب ترمو برای طراحی و ساخت خانه چوبی بهترین گزینه به شمار می‏ آیند. چرا که ترموود نسبت به چوب معمولی از مقاومت به‌مراتب بالاتری برخوردار است. البته به‌شرط آن که کیفیت ترموود مورداستفاده در طراحی این خانه ‏ها بالا باشد.

فروشگاه اینترنتی پارس آرای کوهستان با مدت ‏ها تجربه و سابقه درخشان، همواره بهترین ترموودها را روانه بازار کرده است. ترموودهایی که ما در این مجموعه عرضه می‏‎کنیم، دارای گارانتی کیفیت و اصالت کالا هستند. علاوه بر این، ترموودهای مرغوب پارس آرای کوهستان از قیمت مناسبی برخوردار بوده و یک انتخاب ایده ‏آل برای ساخت خانه چوبی به شمار می‏آیند.

سؤالات متداول

تفاوت‏ های اصلی ترموود و چوب معمولی در چه مواردی است؟

چوب ترمو در مقایسه با چوب‏ های معمولی زیباتر است و از نظر مقاومت نیز به‌مراتب بهتر از چوب‏ های معمولی می‏باشد. این مورد شامل مقاومت در برابر باران، برف، باد شدید، ترک ‏خوردگی و… می‏شود.

برای خرید ترموود باید به چه نکاتی دقت داشت؟

در زمان خرید ترموود باید به نکات گوناگونی دقت داشت که برای مثال می‏‎توان به نوع، کیفیت، رنگ، طرح، تراکم، تعداد گره‏‎ها، متراژ، نوع پروژه، قیمت فروشگاه مربوطه و… اشاره کرد.

برچسب ها: