بهترین انواع چوب ترمو برای ساخت نما و کف‌پوش

ترموود در واقع نوعی چوب ساختمانی است که در ساخت انواع نما و کف‌پوش کاربرد دارد. این نوع چوب که با نام چوب ترمو نیز شناخته می‌شود تحت حرارت بالا قرار می‌گیرد که باعث افزایش استحکام آن می‌شود. همچنین ترموود در طی این فرایند مقاومت بالایی در برابر رطوبت، ضربه و اشعه UV پیدا می‌کند. ترموود با استفاده از چوب‌هایی مانند زبان گنجشک، کاج و بلوط، در طرح‌ها و ابعاد مختلفی تولید می‌شوند. بسیاری از افراد برای زیبایی هر چه بیشتر نمای بیرونی یا داخلی ساختمان خود به دنبال نوع مناسبی از چوب ترمو هستند. با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی برترین نوع ترموود بپردازیم.

انواع چوب ترمو

انواع چوب ترمو و ابعاد مختلف آن

پروفیل‌های برترین نوع ترموود را می‌توانید در بازار به طول‌های سه تا شش متر پیدا کنید. این پروفیل‌ها معمولا به دو صورت شیاردار و بدون شیار در بازار عرضه می‌شوند. شما باید با توجه به محل استفاده از ترموود، سایز پروفیل آن را انتخاب کنید. به عنوان مثال برای استفاده در کف‌پوش لازم است که با توجه به مساحت سطح محل موردنظر، چوب ترمو با سایز مناسب بخرید. همچنین در ساخت نما نیز با توجه به ارتفاع دیوار و محل قرارگیری ترموود باید پروفیلی با سایز مناسب همان دیوار تهیه کنید.

انواع چوب مورد استفاده در برترین نوع ترموود

در هنگام خرید ترموود باید به کیفیت چوب آن دقت داشته باشید. چرا که هر نوع چوبی برای تبدیل شدن به ترموود مناسب نیست و کیفیت مطلوب را نخواهد داشت. باید بدانید که برترین نوع ترموود از چوب درختانی مانند زبان گنجشک و کاج تولید می‌شوند. لازم به ذکر است که چوب‌های مورد استفاده در تولید ترموود به دو دسته چوب نرم و چوب سخت تقسیم می‌شوند. منظور از چوب نرم، در واقع چوب درختان سوزنی برگ مانند کاج است؛ اما چوب سخت به درختان پهن برگ مانند زبان گنجشک تعلق دارد. باید اشاره کرد که انواع چوب مختلفی برای تولید برترین نوع ترموود به کار برده می‌شود.

از جمله انواع چوب‌های مورد استفاده در تولید ترموود باکیفیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درخت کاج
  • ون یا زبان گنجشک
  • چوب بامبو
  • درخت بلوط
  • چوب راش

چوب درخت کاج؛ برترین نوع ترموود تولیدی

استفاده از چوب کاج برای تولید برترین نوع ترموود در ایران بسیار رایج است. چوب درخت کاج از نوع چوب نرم بوده و از نظر بیولوژیکی دوام بالایی دارد. همچنین رسانایی گرمایی آن بسیار پایین است و از لحاظ شکل و ظاهر برای ساخت نما و کف‌پوش مناسب خواهد بود. در واقع چوب درخت کاج یکی از رایج‌ترین متریال‌ها برای ساخت برترین نوع ترموود به شمار می‌رود. رنگ این نوع چوب قهوه‌ای مایل به کرم و قهوه‌ای مایل به زرد است که برای ایجاد ترکیب رنگ در نما بسیار عالی خواهد بود.

چوب‌های مورد استفاده در تولید ترموود

چوب درخت زبان گنجشک؛ از بهترین چوب‌های مورد استفاده در تولید ترموود

چوب درخت ون یا زبان گنجشک یکی از رایج‌ترین انواع چوب سخت مورد استفاده در تولید برترین نوع ترموود به شمار می‌رود. باید اشاره کرد که چوب‌های سخت مانند درخت ون استحکام و مقاومت بالایی که در برابر ضربه و رطوبت دارند. از همین رو ترموود تولید شده با چوب درخت زبان گنجشک، یکی از برترین انواع ترموود برای ساخت پارکت و دکینگ به شمار می‌رود.

ترموودهای تولید شده با استفاده از چوب بامبو

چوب بامبو، برخلاف تصور عمومی از جمله چوب‌های سخت به شمار می‌رود. در واقع بامبو نوعی گیاهی بوده و به عنوان درخت شناخته نمی‌شود؛ اما ساقه‌های این گیاه تراکم و سختی زیادی دارد و نوعی چوب کاربردی در صنعت چوب به شمار می‌آید. چوب بامبو بر خلاف ظاهری که دارد، به راحتی خم نمی‌شود و میزان انعطاف‌پذیری آن پایین است. زمانی که چوب بامبو تحت حرارت قرار می‌گیرد، رنگ آن تیره‎تر می‌شود. باید اشاره کرد که چوب بامبو یکی از بادوام‌ترین انواع چوب‌های مورد استفاده در صنعت چوب است که در تولید برترین نوع ترموود نیز کاربرد دارد.

چوب درخت بلوط؛ نوعی چوب سخت پرکاربرد در تولید ترموود

چوب درخت بلوط یکی دیگر از انواع چوب‌های سخت به شمار می‌رود که به دو دسته بلوط قرمز و بلوط سفید تقسیم می‌شود. البته باید اشاره کرد که رنگ بلوط سفید بیشتر به قهوه‌ای مایل به خاکستری شبیه است. اما رنگ بلوط قرمز تنها شامل طیف رنگی تیره تا روشن رنگ قرمز می‌شود. باید بدانید که قیمت بلوط قرمز نسبت به بلوط سفید ارزان‌تر است. چوب بلوط نیز در تولید برترین نوع ترموود استفاده می‌شود. ترموود تولید شده از چوب بلوط به دلیل رنگ‌بندی که دارد، در تزئین نمای داخلی و بیرونی ساختمان و حتی دکوراسیون داخلی نیز استفاده می‌شود.

برترین نوع ترموود

چوب راش؛ یکی از چوب‌های مورد استفاده در تولید برترین نوع ترموود

چوب درخت راش انعطاف بالایی دارد و در برابر ضربه بسیار مقاوم است. این نوع چوب به دلیل داشتن رنگ روشن، در گرمابخشی به محیط تاثیر زیادی دارد. چوب راش نسبت به سایر چوب‌های مورد استفاده در تولید برترین نوع ترموود، مقاومت کمتری در برابر رطوبت داشته و نیازمند مراقبت بیشتری است. از همین رو بیشتر در ساخت نماهای داخلی ساختمان‌ها کاربرد دارد.

انواع فرایند تولید ترموود

برترین نوع ترموود در بازار به دو روش تولید می‌شود. هر روش تولید چوب ترمو، ویژگی‌های خاصی مانند مقاومت بالا در برابر ضربه و رطوبت را برای چوب فراوری شده به همراه دارد. فرایند تولید چوب ترمو در هر یک از این روش‌ها متفاوت است؛ از همین رو ترموودهای تولید شده در هر روش تفاوت‌هایی با هم دارند.

روش‌های تولید برترین نوع ترموود شامل موارد زیر می‌شوند:

  • روش Thermo-S: در روش ترمو اس، حرف S به معنی stability یا همان پایداری و ثبات است. طبق این روش چوب را در دمای 180 درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهند. در واقع با این روش مقاومت و ثبات چوب افزایش پیدا می‌کند
  • روش Thermo-D: حرف D در روش ترمو دی به معنی durability یا همان دوام است. در این روش چوب در دمای 220 درجه سانتی‌گراد قرار می‌گیرد و مقاومت آن در برابر انواع شرایط آب‌وهوایی افزایش پیدا می‌کند

برترین نوع ترموود

برترین نوع ترموود را در فروشگاه پارس آرای کوهستان خریداری کنید

ترموود یکی از متریال‌های محبوب در صنعت ساختمان‌سازی به شمار می‌رود. این متریال در تزئین نما، ساخت دکینگ و کف‌پوش کاربرد دارد. ترموود بسیار جذاب است و زیبایی ساختمان و محیط را دوچندان می‌کند. از همین رو بسیاری از افراد در ساختمان‌های خود از این متریال استفاده می‌کنند. فروشگاه پارس آرای کوهستان، مرجعی شناخته‌شده در زمینه عرضه انواع چوب‌‌های ساختمانی و ترموود است. شما می‌توانید از فروشگاه ما برترین نوع ترموود را برای نماهای ساختمانی خود خریداری کنید. همچنین تکنسین‌های پارس آرای کوهستان می‌توانند تمام سازه‌های چوبی ساخته شده با ترموود را برای شما به بهترین شکل ممکن اجرا کنند.

برچسب ها: