بهترین آیتم‌های دکوراسیون از با کیفیت ترین چوب ها ساخته می‌شوند

در صنعت مدرن دکوراسیون و طراحی داخلی چوب‌ها نقش بسیار مهمی دارند. زیرا چوب یکی از پرکاربردترین متریال‌ها در صنعت طراحی به‌شمار می‌رود. همان‌طور که در زمان‌های گذشته بسیاری از خانه‌ها از چوب ساخته شده بود، در دنیای امروز نیز افراد با توجه به سلایق خود و کاربرد چوب‌ها از آن‌ها برای تولید آیتم‌های دکوراسیون استفاده می‌کنند. در این مطلب با کیفیت ترین چوب ها برای تولید این آیتم‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

با کیفیت ترین چوب ها
با کیفیت ترین چوب ها

مزایای استفاده از چوب در دکوراسیون

چوب به‌عنوان یک متریال طبیعی باعث زیبایی دکوراسیون داخلی می‌شود. مزیت دیگر چوب در این است که از آن می‌توان در تمامی سبک‌های دکوراسیون استفاده کرد. از جمله ویژگی‌های چوب می‌توان به عایق صدا بودن آن اشاره کرد. این متریال با جذب صدا فضا را آرامش‌بخش‌تر می‌کند. دوام بالا در صورت نگهداری مناسب از دیگر مزایای چوب است.

برخی دیگر از مزایای استفاده از چوب در کوراسیون عبارتند از:

  • ویژگی رسانایی گرمایی
  • کاهش مصرف انرژی
  • امکان استفاده به‌عنوان کفپوش
  • امکان استفاده در سقف و نما
  • مورد استفاده در پله و دیوارهای جداکننده
  • امکان تولید انواع آیتم‌های دکوراسیون

چوب‌ها به چند دسته تقسیم می‌شود؟

چوب متریالی پرکاربرد و محبوب در صنعت ساختمان و نیز در تولید آیتم‌های دکوراسیون مانند مبلمان است. در سبک‌های سنتی و مدرن از چوب‌ها در دکوراسیون داخلی محیط ادارات و منازل استفاده می‌شود. چوب‌ها در دکوراسیون به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شوند. برای مثال، چوب راش، نوعی چوب طبیعی و ترموود نوعی چوب فرآوری‌شده است.

با کیفیت ترین چوب ها را بشناسید

نوع، طرح و رنگ چوب نقش بسیاری در تعیین کاربرد آن دارد. در صنعت دکوراسیون برخی ویژگی‌های چوب باعث ایجاد محیط‌های زیبا و لوکس می‌شود. چوب‌ها در هر دو دسته طبیعی و مصنوعی کاربرد بالایی در ملزومات خانه مانند کابینت‌ها دارند. با توجه به ارزش بالایی که استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی دارد، بهتر است انواع آن را بشناسیم.

از جمله با کیفیت ترین چوب ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • چوب پادوک
  • چوب بلوط
  • چوب صنوبر
  • چوب سرو
  • چوب توسکا
  • چوب گردو
  • چوب افرا
  • چوب ساج
  • چوب ترموود
پادوک؛ یکی از با کیفیت ترین چوب ها
پادوک؛ یکی از با کیفیت ترین چوب ها

پادوک؛ یکی از با کیفیت ترین چوب ها

پادوک یکی از چوب‌هایی است که مقاومت بالایی دارد. این چوب به‌دلیل وزن و تراکم بالا طرفداران بسیاری در بخش دکوراسیون داخلی دارد. این چوب به رنگ قرمز است و قدرت چسبندگی بالایی دارد. از این چوب در دیوارها و کف ساختمان استفاده می‌شود. همچنین رنگ جذاب و جنس مرغوب چوب پادوک باعث شده تا از این چوب در ساخت ابزارآلات موسیقی، مبل، صندلی و اکسسوری‌های چوبی زینتی استفاده شود. این نوع چوب در مناطق آسیای میانه و آفریقا رشد می‌کند و قیمت بالایی دارد.

چوب بلوط؛ از جذاب‌ترین چوب‌ها در صنعت دکوراسیون

یکی از جذاب‌ترین، بهترین و با کیفیت ترین چوب ها چوب  بلوط است. این چوب نیز مانند پادوک در ساخت ملزوماتی مانند صندلی، مبل و اکسسوری‌های دیگر دکوراسیون استفاده می‌شود. این نوع از چوب دارای مقاومت و آستانه تحمل بالا است. به‌همین دلیل چوب بلوط گزینه مناسبی برای ساخت دیوارهای منازل است. چوب درخت بلوط در سبک‌های دکوراسیون مدرن و سنتی کاربرد دارد. همچنین برای داشتن یک فضای ترکیبی از سبگ‌های کلاسیک و مدرن استفاده از چوب بلوط توصیه می‌شود.

چوب صنوبر و رفع ایجاد حباب در زمان نصب

یکی از رایج‌ترین مشکلات طراحان در زمان نصب چوب بر روی دیوارهای چند لایه ایجاد حباب است. چوب صنوبر یکی از انواع چوب‌های ایده‌آل برای رفع این مشکل می‌باشد. کاربرد این چوب در کفپوش، کابینت‌های آشپزخانه، دیوار و سقف منازل است. این نوع چوب در ساخت مبلمان و صندلی هیچ‌گونه کاربردی ندارد. یکی از ویژگی‌هایی که باعث تقاضای بیشتر چوب صنوبر شده است، چکش‌خوار بودن و وزن کم آن است. پس اگر به‌دنبال یک چوب نرم و انعطاف‌پذیر هستید، توصیه می‌شود از چوب صنوبر استفاده کنید.

چوب سرو؛ متریالی با کیفیت با رنگ‌های متنوع

درخت سرو یکی از شگفت انگیزتزین چوب‌ها را دارد زیرا دارای رنگ‌های مختلفی است. رنگ قرمز و قهوه‌ای این چوب احساس شادابی را در منازل ایجاد می‌کند و احساس تکراری بودن را از بین می‌برد. چوب درخت سرو به‌دلیل محبوبیت بالا در ساخت کلبه، آلات موسیقی و اکسسوری استفاده می‌شود.

با کیفیت ترین چوب
با کیفیت ترین چوب

چوب توسکا؛ با کیفیت ترین چوب از نظر انعطاف‌پذیری

چوب توسکا به‌دلیل انعطاف‌پذیری بالا در زمینه‌های مختلف صنعت دکورسیون استفاده می‌شود. این متریال در طراحی برای معماران انتخاب هوشمندانه‌ای است زیرا از قیمت پایین‌تری نسبت به چوب‌های دیگر برخوردار می‌باشد. قیمت کم، کیفیت و مقاومت بالا، چوب توسکا را به یکی از پرکاربردترین انواع چوب در ملزومات دکوراسیون مانند مبل، کابینت و صندلی تبدیل کرده است.

چوب درخت گردو؛ از با کیفیت ترین چوب ها در صنعت مبل‌سازی

از آن‌جایی‌که درخت گردو با آب و هوای ایران سازگاری بسیاری دارد، یکی از پرکاربردترین چوب‌ها در ایران است. این درخت را می‌توان در مناطق زیادی از ایران پرورش داد. چوب درخت گردو با مقاومت بالا در کنار قیمت مناسب نظر بسیاری از معماران و طراحان صنعت دکوراسیون را در ایران به خود جلب کرده است. از جمله کاربردهای چوب گردو می‌توان به استفاده در کفپوش، کابینت، مبلمان، دیوار و سقف منازل اشاره کرد.

ایجاد زیبایی منحصربه‌فرد با چوب افرا

چوب درخت افرا به‌قدری زیبا است که استفاده از آن در منازل می‌تواند فضایی لوکس و زیبا را به وجود بیاورد. کاربرد این نوع چوب در اکسسوری، مبلمان و کابینت‌ها جذابیت بیشتری را ارائه می‌دهد. رنگ قهوه‌ای روشن با خط و نشان‌های زیبا از ویژگی‌های چوب افرا است.

چوب ترموود چیست و چه کاربردی در صنعت دکوراسیون دارد؟

یکی از متریال‌هایی که در صنعت دکوراسیون از آن استفاده می‌شود، ترموود نام دارد. ترموود نوعی از متریال دکوراسیون داخلی است که از چوب درختان متعددی ساخته می‌شود. چوب ترموود خالص و فاقد صمغ است. این محصول مدرن و طبیعی است و در فرایندی خاص در چندین مرحله و در دماهای مختلف تولید می‌شود. این فرایندها باعث از بین رفتن رطوبت و همچنین گرمادیدگی چوب می‌شوند و مقاومت آن را افزایش می‌دهند.

از ویژگی‌های ترموود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت در دماها و شرایط مختلف جوی
  • مقاوم در برابر پوسیدگی
  • خالص و فاقد صمغ
  • عایق گرما
  • ثابت ماندن ابعاد چوب طی زمان
انتخاب با کیفیت ترین چوب ها
انتخاب با کیفیت ترین چوب ها

انتخاب با کیفیت ترین چوب ها با کمک متخصصان پارس آرای کوهستان

چوب‌ها انواع مختلفی دارند که این مساله شاید برای برخی از مصرف‌کنندگان کاملا واضح نباشد. به‌همین دلیل می‌توان از تجربه و مشاوره متخصصان این حوزه استفاده کرد. مجموعه پارس آرای کوهستان با سابقه طولانی‌مدت در زمینه‌های مختلف ساختمانی به‌عنوان یک شرکت پیشرو در واردات چوب و تجهیزات وابسته آن آماده انجام خدمات می‌باشد. برای بهره‌مندی از این خدمات می‌توانید با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

برچسب ها: