با بام سبز ترموود طبیعت را به محیط زندگی خود بیاورید

امروزه در شهرهای بزرگ و پرجمعیت، آسمان‌خراش‌ها و برج‌های چندطبقه جایگزین خانه‌های ویلایی و حیاط‌دار شده‌اند. همین مساله موجب شده است تا فقدان فضای سبز و نبود ارتباط با طبیعت یکی از مشکلات افراد در شهرهای مدرن باشد. به همین دلیل معماران و طراحان با ساخت روف گاردن یا بام سبز در تلاش هستند تا عناصر طبیعی را وارد زندگی مدرن کنند. در این بین، بام سبز با ترموود علاوه بر زیبایی خارق‌العاده، دوام بسیار بالایی دارد و از طرفی به کاهش مصرف انرژی هم کمک می‌کند. در این مطلب از پارس آرای کوهستان، با مزایای استفاده از ترموود در ساخت روف گاردن آشنا می‌شویم.

طراحی و ساخت بام سبز با ترموود
طراحی و ساخت بام سبز با ترموود 

مزایای قابل توجه طراحی و ساخت بام سبز با ترموود

چرا بام سبز با ترموود؟ ترموود چوبی است که در برابر تغییرات دمایی و رطوبتی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. این محصول همچنین در برابر تابش مستقیم نور خورشید هم مقاوم است. به همین دلیل دچار تغییر رنگ و یا ابعاد نمی‌شود و این مزیت دلیلی برای استفاده از این محصول در ساخت آلاچیق و نیمکت روف گاردن شده است.

بام سبز با ترموود هیچ حساسیتی برای افراد ایجاد نمی‌کند

یکی دیگر از مزایای بام سبز با ترموود عدم استفاده از مواد شیمایی در ساخت آیتم‌های مختلف آن است. از آنجایی که ترموود فرایندهای خاص حرارتی را طی می‌کند، از هیچ ماده شیمیایی برای ساخت آن استفاده نشده است. به همین خاطر هم بام سبز با ترموود برای آن دسته از افرادی که آلرژی و یا بیماری‌های حساسیتی دارند مشکل‌ساز نمی‌شود.

بام سبز با ترموود از نظر ایمنی طراحی و معماری گزینه مناسبی است

از دیگر مزایای روف گاردن ساخته شده از متریال ترموود می‌توانیم به سبک بودن وزن سازه اشاره کنیم. وزن کم محصول ترموود باعث شده تا این محصول جایگاه ویژه‌ای در صنعت ساختمان‌سازی داشته باشد. به دلیل اینکه روف گاردن‌ها بر روی بام ساختمان‌ها طراحی و ساخته می‌شوند، سازه و متریال‌های به کار رفته در آن باید وزن کمی داشته باشند. ترموود در کاهش وزن سازه بسیار موثر است. از طرفی در بحث طراحی موضوع کاهش وزن ساختمان به علت فشار وارد شده به ستون و پی بسیار مهم است. این متریال سبک به دوام و ایمنی بنا کمک می‌کند.

مقاومت بالای بام سبز با ترموود در برابر جذب آب و رطوبت

در طراحی روف گاردن معمولا از گل‌ها و گیاهان مختلف استفاده می‌کنند. گیاهان به طور کلی برای حفظ طراوت و رشد نیاز به آبیاری دارند. به همین دلیل هم باید در ساخت بام سبز از متریالی استفاده شود که در صورت خیس شدن مشکلی پیدا نکند. ترموود به دلیل مقاومت بالایی که در برابر عوامل محیطی و جوی مانند دما و رطوبت دارد بهترین گزینه برای چنین شرایطی است.

بام سبز با ترموود
بام سبز با ترموود

بام سبز با ترموود قدرت مانور بیشتری برای تلفیق رنگ‌ها در دکوراسیون به شما می‌دهد

یکی دیگر از مزایای استفاده از ترموود در ساخت روف گاردن شاید کمتر به آن توجه شود، تنوع رنگی بالای ترموود است. شما با استفاده از همین قابلیت جذاب متریال ترموود می‌توانید به کمک تلفیق رنگ‌های مختلف، آیتم‌های مورد استفاده در دکوراسیون روف گاردن را به گونه‌ای طراحی کنید که فضای روف گاردن شما پرانرژی‌تر و شاداب‌تر در نظر بینندگان جلوه کند.

مراحل ساخت بام سبز با ترموود

به طور کلی اجرای سازه روف گاردن بسیار مهم است و هرگونه سهل‌انگاری در این مراحل می‌تواند خسارت‌های سنگینی را به همراه داشته باشد. مراحل ساخت روف گاردن ترموود شامل زیرسازی، تاسیسات، اجرای فلاورباکس و همچنین اجرای ترموود در روف گاردن است. در ادامه مراحل ساخت بام سبز با ترموود را به همراه ذکر ویژگی‌های هر مرحله به شما معرفی می‌کنیم.

زیرسازی؛ مرحله‌ای اساسی در ساخت روف گاردن ترموود

مهم‌ترین مرحله در ساخت بام سبز با ترموود زیرسازی است. به این منظور ابتدا باید وزن تمامی ستون‌ها و فونداسیون بررسی شود. بعد از آنالیز سازه نوبت به تعیین وزن مجاز برای اجرای روف گاردن می‌رسد. بعد از انجام دقیق محاسبات، باید عایق کاری را آغاز کرد. برای عایق‌کاری هم نیاز به شیب بندی دقیق داریم. برای این کار باید سقف را به گونه‌ای شیب بدهیم که این شیب به سمت خروجی آب از سقف باشد. بعد از تکمیل کردن شیب، عایق سقف باید به صورت کامل نصب شود.

شبکه تاسیسات

در این مرحله از ساخت بام سبز با ترموود لازم است برای انجام لوله‌کشی در ارتفاع مناسب یک شبکه ایجاد کرد. لوله‌کشی در روف گاردن با هدف تخلیه آب حاصل از آبیاری یا آب باران انجام می‌شود. طراحان اصولا برای زیباسازی فضای روف گاردن، لوله‌ها و شلنگ‌های آبیاری را زیر شبکه‌های آهنی قرار می‌دهند.

در مرحله تاسیسات باید به نورپردازی روف گاردن هم توجه شود. برای روشنایی و نورپردازی روف گاردن باید سیم کشی کابل‌ها در این مرحله انجام شود. طی فصول سرد سال این محیط نیاز به گرما دارد. در نتیجه در مرحله تأسیسات، لوله کشی گاز را نیز در نظر گرفته و گرما را تامین می‌کنیم.

اجرای فلاورباکس‌هایی که پوشش آن‌ها صفحات ضدزنگ است

برای طراحی و ساخت جعبه‌های گل و گیاه به طور معمول از آهن و قوطی استفاده می کنند. سپس فلاور‌باکس‌ها  با صفحات ضدزنگ پوشیده شده و سوراخ هایی در آن ها ایجاد می‌کنند تا آب حاصل از آبیاری از آن جا تخلیه شود. در داخل جعبه‌ها هم صفحات عایق و پارچه های نفوذپذیر که توانایی جدا شدن، فیلتر کردن، تقویت، محافظت و تخلیه آب را دارند، قرار داده می‌شوند. پس از انجام تمامی نکات، خاک و گیاهان موردنظر را در فلاور باکس ها قرار می‌دهند.

مرحله اجرای ترموود در روف گاردن

در این مرحله از ساخت بام سبز با ترموود از این متریال که در برابر تغییرات مختف محیطی مقاومت بالایی دارد استفاده می‌شود. در روف گاردن ترموود در فضاهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.همین جنبه‌های کاربردی ترموود است که باعث شده طراحان طی سال‌های اخیر برای ساخت سازه روف گاردن به این محصول توجه ویژه‌ای داشته باشند.

از ترموود در روف گاردن به طور معمول در این فضاها استفاده می‌شود:

  • ساخت آلاچیق
  • روکش فلاورباکس
  • ساخت نیمکت
  • ساخت سایبان
برترین مدل‌های بام سبز با ترموود
برترین مدل‌های بام سبز با ترموود

سفارش برترین مدل‌های بام سبز با ترموود در پارس آرای کوهستان

روف گاردن ترموود یک فضای سرسبز و بسیار زیبا است که بر روی پشت‌بام‌های ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری ساخته می‌شود. در واقع هدف اصلی از ساخت چنین سازه‌ای فراهم کردن فضایی برای فاصله گرفتن از محیط کار و فضاهای داخلی و لذت بردن از اوقات فراغت در محیطی طبیعی و به دور از هرگونه شلوغی محیط‌های عمومی شهر است.

مجموعه پارس آرای کوهستان بزرگ‌ترین مجری پروژه‌های روف گاردن ترموود در ایران است. در مجموعه ما می‌توانید پیش از اجرای روف گاردن با مشاوران ما در ارتباط باشید تا با توجه به سلیقه و بودجه‌ای که در اختیار دارید بهترین مدل بام سبز را سفارش دهید. مجموعه ما همچنین ارائه‌دهنده متنوع‌ترین سبد محصولات ترموود با استانداردهای بین‌المللی است.

برچسب ها: