افزایش زیبایی دکوراسیون با استفاده از ایده‌های ساخت پله چوبی

در دکوراسیون داخلی آیتم‌های متنوعی استفاده می‌شود که هر کدام کاربرد خاصی دارند. یکی از آیتم‌هایی که در خانه‌های دوبلکس به کار برده می‌شود، پله چوبی است. در بسیاری از خانه‌های دوبلکس، از پله‌های بتنی استفاده می‌شود، اما به‌کارگیری چوب به‌جای بتن می‌تواند زیبایی دکوراسیون داخلی خانه را دوچندان کند. ایده‌های مختلفی برای نصب پله چوبی در ساختمان وجود دارند که باتوجه‌به سلیقه کارفرما می‌توانند اجرا شوند. با ما همراه باشید تا به بررسی بهترین ایده‌های استفاده از پله چوبی در ساختمان بپردازیم.

استفاده از پله چوبی در دکوراسیون داخلی ساختمان چه مزایایی دارد؟

پله چوبی یکی از جذاب‌ترین آیتم‌های دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود. به دلیل استفاده از چوب در ساخت این نوع پله، زیبایی و ویژگی‌های خاصی دارد. اگر تمام دکوراسیون داخلی خانه را انجام داده باشید؛ اما از پله چوبی استفاده نکنید، ظاهر خانه شما حالتی عادی و معمولی خواهد داشت. اما با نصب پله چوبی ظاهری مدرن و شیک به خانه خود خواهید بخشید.

باید بدانید که پله و طرح آن یکی از اولین المان‌هایی است که با توجه افراد را پس از ورود به خانه جلب می‌کند؛ بنابراین باید پله مناسبی برای دکوراسیون داخلی نصب کنید. باید اشاره کرد که چوب همیشه یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین متریال‌ها برای ساخت آیتم‌های دکوری بوده است. از همین رو استفاده از این متریال در ساخت پله چوبی می‌تواند بسیار مفید باشد. به‌طورکلی استفاده از پله چوبی سه مزیت بسیار مهم دارد که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

پله چوبی ظاهری زیبا و لوکس دارد

تقریباً می‌توان گفت که پله چوبی از هر نوع پله دیگری جذاب‌تر است. به‌طورکلی چوب رنگ و ظاهری دارد که با هر نوع تونالیته رنگی و طرح دکوراسیونی است می‌شود. در واقع چوب گرما و صمیمیت خاصی در محیط ایجاد می‌کند و زیبایی محیط را افزایش دهد. باید بدانید که اجرای ایده‌های استفاده از پله چوبی در ساختمان نسبت به سایر انواع پله آسان‌تر است و می‌توان آن را در مدت کوتاهی انجام داد.

پله چوبی دارای طرح‌های متنوعی است

شاید چوب انعطاف‌پذیری بتن را نداشته باشد؛ اما طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی را می‌توان با چوب برای پله ایجاد کرد. شما می‌توانید ایده‌های استفاده از پلی چوبی در ساختمان را به زیباترین شکل ممکن اجرا کنید. برخی از طرح‌های رایج شامل پله شناور، سلطنتی و موارد دیگر می‌شوند. از سوی دیگر شما می‌توانید هر طرح دلخواهی را با هر ابعادی برای پله چوبی در نظر بگیرید.

پله چوبی سبک است و خطری برای افراد ندارد

پله چوبی وزن بسیار کمی دارد و اتفاقات طبیعی و غیرطبیعی مانند زلزله روی آن تأثیر نمی‌گذارند. در واقع به دلیل وزن کم، نیروی زیادی به ستون‌ها و سطح خانه وارد نمی‌کند. تنها در زمان آتش‌سوزی مقاومت کمتری دارد که در صورت استفاده از چوب‌های فراروی شده تا حدی این مقاومت افزایش پیدا می‌کند. باید بدانید که اگر پله چوبی به شکل صحیح مهندسی شده و ایده‌های استفاده پله چوبی در ساختمان به‌درستی اجرا شوند، پله تحمل وزن بسیار بالا را خواهد داشت. البته باید اشاره کرد که میزان تحمل وزن پله چوبی به نوع و طرح پله به همراه شرایط محیطی نیز بستگی دارد.

ایده‌های استفاده از پله چوبی در دکوراسیون داخلی ساختمان

طراحی پله چوبی و اجرای ایده‌های استفاده از پله چوبی در ساختمان اهمیت بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی ساختمان دارد. گاهی طرح‌های اجرای پله چوبی می‌تواند در استفاده بهینه از فضا نیست مؤثر باشند و همچنین جذابیت‌های دکوراسیون داخلی ساختمان را افزایش دهند. باید بدانید که پله چوبی انواع مختلفی دارد که هر کدام می‌تواند باتوجه‌به سلیقه شخصی شما ساخته شده و نصب شود.

از جمله ایده‌های استفاده از پله چوبی در ساختمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پله مستقیم: این نوع پله چوبی صاف‌وساده است و معمولاً برای متصل‌کردن دو سطح استفاده می‌شود. در واقع برای این پله باید شیب مناسب و ارتفاع کمی در نظر گرفته شود. طرح‌هایی مدرنی مانند پله شناور به‌صورت مستقیم قابل‌اجرا است
  • پله ال (L): در برخی از محیط‌ها امکان اتصال دو سطح به‌صورت مستقیم وجود ندارد؛ از همین رو باید پله را به‌صورت ال یا 90 درجه نصب کرد. معمولاً این نوع پله در اواسط راه با زاویه 90 درجه مسیر آن تغییر می‌کند. در قسمت چرخش پله نیز به طور معمول یک پاگرد کوچک نیز تعبیه می‌شود. از سوی دیگر زیر این نوع پله می‌توان آیتم‌های دکوری و یا هر وسیله دیگری را قرارداد
  • پله گرد یا پیچ: این نوع پله بسیار شیک و جذاب است و معمولاً در طراحی دکوراسیون داخلی شیک و لوکس کاربرد دارد. باید بدانید که این نوع پله کمترین فضا را اشغال می‌کند. از این نوع پله بیشتر در خانه‌ها و بوتیک‌های لباس استفاده می‌شود
  • پله استپ استریت: پله‌های است استریپ برای محیط‌های پرتردد مناسب است و به دو صورت ساده یا دارای پاگرد طراحی و نصب می‌شود

چوب مناسب برای ساخت پله چوبی در دکوراسیون داخلی ساختمان

در ساخت و اجرای ایده‌های استفاده از پلی چوبی در ساختمان، متریال مورداستفاده اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که معمولاً پله‌ها یک راه ارتباطی بین دو سطح و طبقه است و تردد بر روی آن زیاد خواهد بود؛ بنابراین باید از چوبی استفاده شود که مقاومت بالایی در برابر ضربه و وزن بالا داشته باشد. چوب‌های فراروی شده؛ مانند ترموود از بهترین گزینه‌ها برای این کار هستند. ترموود مقاومت بالایی در برابر ضربه و وزن بالا دارد و ظاهر خود را به‌خوبی حفظ می‌کند.

تهیه بهترین چوب برای اجرای ایده‌های پله چوبی در ساختمان

در مجموع انتخاب بهترین ایده استفاده از پله چوبی در ساختمان و انتخاب متریال مناسب برای آن بسیار مهم است. چرا که باید دو فاکتور اصلی زیبایی و استحکام در نظر گرفته شوند تا بتوانید تا مدتی بسیار طولانی از پله چوبی استفاده کنید. مجموعه کوهستان مرجع خرید برترین چوب‌های ساختمانی و صنعتی است. شما می‌توانید برای اجرای طرح‌های خود برای ساخت و نصب پله چوبی به سایت فروشگاه ما مراجعه کرده و باکیفیت‌ترین چوب‌ها را خریداری کنید.

برچسب ها: