ایده‌هایی برای ساخت یک پرگولا شیک و مدرن

در مقوله محوطه‌سازی برای فضاهای باز، به‌ویژه در مناطقی با آب‌وهوای گرمسیری، استفاده از پرگولا حیاتی است. این المان علاوه بر اینکه به جذابیت بصری محیط کمک می‌کند، نقش یک سایبان را در برابر عوامل محیطی مانند گرما و بارش باران دارد. درصورتی‌که در باغ یا ویلای خانوادگی خود، پرگولا ندارید، باید به شما بگوییم که طعم واقعی داشتن یک فضای باز اختصاصی را نچشیده‌اید. اگر تاکنون ایده‌هایی برای ساخت پرگولا به ذهنتان نرسیده است، ما در این مطلب از مجموعه پارس آرای کوهستان قصد داریم بهترین ایده‌هایی که برای ساخت پرگولا وجود دارد و در سراسر دنیا از آن‌ها استفاده می‌شود را به شما معرفی کنیم.

می‌توانید پرگولا را بر روی یک ایوان بسازید

از جمله ایده‌هایی که برای ساخت پرگولا وجود دارد، ساخت آن بر روی یک ایوان است. این نوع پرگولاها بر روی تخته متصل به ایوان منزل ساخته می‌شوند و تنها نیاز به کفی و ستون دارند. اگر می‌خواهید از این ایده برای ساخت پرگولا الهام بگیرید، نیازی به نگرانی نیست. چرا که ساخت آن بسیار راحت است و شما می‌توانید حتی خودتان آن را بسازید.

ساخت پرگولای سرپوشیده

از جمله ایده‌هایی که برای ساخت پرگولا در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند، ساخت پرگولای سرپوشیده است. اگر شما در محیطی ساکن هستید که زمستان‌هایی سرد و تابستان‌هایی گرم دارد، می‌توانید به سراغ ساخت این پرگولا بروید. در این شرایط می‌توانید در روزهای سرد سال با استفاده از نصب پرده و کیسه، بخش‌های بالایی و اطراف پرگولا را ببندید. در روزهای گرم و آفتابی هم می‌توانید پرده را باز کنید تا نور آفتاب به فضای داخلی پرگولا وارد شود.

ایده‌هایی برای ساخت پرگولا روی جکوزی

آیا تابه‌حال نام پرگولای مدیترانه‌ای به گوشتان خورده است؟ این نوع پرگولاها بر روی جکوزی ساخته می‌شوند و می‌توانند فضایی زیبا را خلق کنند. پرگولاهای مدیترانه‌ای بهترین گزینه برای افراد هستند که می‌خواهند فضایی اختصاصی داشته باشند. برای اینکه این نوع پرگولا را زیباتر کنید، می‌توانید اطراف آن را مقداری گل بکارید تا پیچک‌ها از ستون پرگولا بالا بروند.

ساخت پرگولا در ورودی باغ

یکی از بهترین نقاطی که می‌توانید در آن اقدام به ساخت پرگولا کنید، ورودی باغ‌ها است. ورودی باغ‌ها به دلیل اینکه توسط فضای سبز احاطه شده است، منظره‌ای خیره‌کننده به پرگولای شما می‌دهد. این پرگولا هم می‌تواند یک پاسیو چوبی ساده یا چند صندلی راحتی داشته باشد تا شما بتوانید از منظره باغ لذت ببرید.

ایده‌هایی برای ساخت پرگولا و قراردادن میز ناهارخوری در آن

یکی از جذاب‌ترین ایده هایی که می‌توانید برای ساخت پرگولا از آن الهام بگیرید، طراحی آلاچیق به گونه‌ای است که بتوان یک میزناهارخوری را در آن قرار داد. می‌توان در این گونه پرگولاها از الگوی مشابهی از کاشی‌های مربعی استفاده کرد و درعین‌حال فضایی بزرگ برای جمع‌شدن دوستان یا اعضای خانواده ایجاد کرد.

امتداد پرگولا از دیوار بیرونی منزل

از مدرن‌ترین ایده‌هایی که برای ساخت پرگولا می‌توانید از آن استفاده کنید، این است که پرگولا را به‌طوری بسازید که در دیوار بیرونی خانه امتداد پیدا کند. دررابطه‌با این سبک از طراحی پرگولا بهتر است که سبک دکوراسیون منزل هم با پرگولای شما یکسان باشد، تا منظره‌ای جذاب ایجاد شود. این پرگولاها در واقع یک قسمت از خانه را به قسمت دیگر آن متصل می‌کنند.

نورپردازی پرگولا ایده‌ای است که زیبایی این سازه را دوچندان می‌کند

شما می‌توانید به‌گونه‌ای آلاچیق را نورپردازی کنید که بتوانید به‌راحتی فضایی اختصاصی در طول ساعات بعدازظهر یا شب داشته باشید. عناصر اصلی نورپردازی در این پرگولاها، چراغ‌های رشته‌ای، فانوس‌های کاغذی و شمع‌ها هستند. با استفاده از این ایده می‌توانید یک پرگولای رویایی برای خود داشته باشید. همچنین این پرگولاها با درنظرگرفتن جذابیت بصری که در طول شب دارند، بهترین گزینه برای ثبت تصاویر ماندگار از شما، دوستان و اعضای خانواده هستند.

ایده‌هایی برای ساخت پرگولا با استفاده از ترکیب متریال‌ها

فرم کلاسیک طراحی و ساخت آلاچیق‌ها به این شکل است که تمامی اجزای آن را متریال‌هایی مشابه مانند چوب یا سنگ تشکیل داده‌اند. درصورتی‌که شما می‌توانید کمی نوآوری به خرج بدهید از ترکیبی از چوب‌هایی مانند ترموود، سدر، کاپوزیت و سایر الوارها استفاده کنید. در ضمن می‌توانید در این گونه پرگولاها بر روی صندلی‌ها و خروجی‌های سازه کمی نورپردازی داشته باشید.

ساخت پرگولا به‌گونه‌ای که منظره‌ای رو به فضای سبز داشته باشد

پرگولاها را می‌توانید در فضاهای خارجی با مساحت بزرگ و کوچک در تراس باغ یا ویلا ساخت. سقف این پرگولاها هم به‌صورت شیب‌دار طراحی می‌شوند. برای افزودن جذابیت به این پرگولاها نیز می‌توانید از یک‌رشته لامپ ساده کمک بگیرید.

ساخت یک آشپزخانه دنج در پرگولا، محیطی صمیمانه را ایجاد می‌کند

یکی از جذاب‌ترین ایده‌هایی که می‌توانید برای ساخت پرگولا از آن استفاده کنید، فراهم‌کردن محیطی در پرگولا به‌منظور ساخت آشپزخانه است. درصورتی‌که باغ یا ویلای شما نقطه‌ای سرپوشیده‌ای ندارد تا از شما در مقابل آفتاب محافظت کند، می‌توانید یک پرگولای سایه‌دار ایجاد کرده و در آن آشپزی کنید. همچنین می‌توانید به قسمت زیرین سقف آلاچیق، صفحاتی موسوم به صفحات بادبانی را برای اینکه بیشتر از سایه استفاده کنید، وصل کنید.

پرگولای خود را مبله کنید

خرید مبلمان تأثیر بسیار زیادی بر جذابیت بصری پرگولای شما دارد. شما باتوجه‌به اینکه ابعاد سازه موردنظر شما چقدر است، می‌توانید از انواع خاصی از مبلمان استفاده کنید. در ادامه مواردی از مبلمان را به شما خواهیم گفت که می‌توانید در فضای داخلی پرگولا قرار بدهید.

از جمله این مبلمان می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ست مبلمان راحتی یا ال
  • مبلمان نهارخوری
  • میز بار و کافی

بهترین ایده‌ها را با پارس آرای کوهستان برای ساخت پرگولا اجرایی کنید

شما با استفاده از پرگولا می‌توانید بستری مناسب برای رشد گیاهان و آویزان کردن گیاهان تزیینی داشته باشید. پرگولا در واقع سازه‌ای است که می‌تواند کمک زیادی به ایجاد یک نقطه کانونی در فضای سبز و حیاط شما بکند. در ضمن برای طراحی این سازه هم هیچ نیازی به زیرساخت، بستر و یا امکانات خاص نیست.

پارس آرای کوهستان یکی از مهم‌ترین مراکز ثبت سفارش برای ساخت و دیزاین انواع پرگولا در کشور است. شما با خدمات مجموعه ما می‌توانید تمامی ایده‌های مدرنی که در خصوص ساخت پرگولا در ذهن خود دارید را اجرایی کنید. شما همچنین با مراجعه به سایت ما می‌توانید از بهترین پروژه‌های ساخت آلاچیق در شمال تهران و سایر مناطق بازدید کنید تا دیگر نگرانی از بابت نتیجه پروژه نداشته باشید.

برچسب ها: