ترموود؛ متریالی بادوام و زیبا در دکوراسیون محل کار

زیبایی محل کار عاملی برای افزایش اعتبار شرکت و بهبود روحیه کارکنان است. یکی از زیباترین و بادوام‌ترین متریال‌ها که در دکوراسیون داخلی و بیرونی محل کار کاربردهای زیادی دارد، ترموود است. این متریال بر اثر فرایندهای حرارتی روی چوب خام درختان به‌دست‌آمده است و مقاومت و زیبایی بیشتری نسبت به چوب خام دارد. مزایای زیاد این متریال باعث شده است که کاربردهای آن نیز در انواع دکوراسیون بسیار گسترده باشد. برای مثال شما می‌توانید از ترموود در تقریباً تمام بخش‌های دکوراسیون اداری برای ایجاد جلوه زیبا استفاده کنید. در این مطلب با چند کاربرد جذاب و چند ایده برای استفاده از ترموود در محل کار آشنا می‌شویم.

مزایای استفاده از ترموود در محل کار چیست؟

ترموود مقاوم و بادوام است و بر اثر فرایند ترمودینامیکی به‌دست‌آمده است. در این فرایند به چوب درختانی مانند کاج و زبان گنجشک حرارت داده می‌شود تا تمام رطوبت چوب همراه با صمغ گیاه از بین برود. این مسئله باعث می‌شود که قابلیت انعطاف‌پذیری چوب تا حد قابل‌توجهی افزایش پیدا کند. البته چوب خواص طبیعی خود را از دست نمی‌دهد؛ بنابراین ترموود یک متریال طبیعی و کاملاً سازگار با محیط‌زیست است که در برابر عوامل محیطی بسیار مقاوم می‌باشد. مقاومت ترموود باعث شده است که شاهد استفاده از آن در اغلب بخش‌های دکوراسیون، سازه‌های چوبی و اثاثیه چوبی باشیم.

در ادامه مزایای اجرای ایده‌ها برای استفاده از ترموود در محل کار را بررسی می‌کنیم:

  • مقاومت در برابر رطوبت: ازبین‌رفتن رطوبت در چوب باعث می‌شود که ترموود در برابر کپک، قارچ و… که ناشی از رطوبت است، مقاوم باشد
  • مقاومت در برابر حرارت: ترموود از مقاوم‌ترین متریال‌ها در برابر حرارت بالا و آتش به شمار می‌رود
  • عایق حرارتی و صوتی: ویژگی‌ها و خصوصیات ویژه ترموود، باعث شده است که این متریال عایق حرارتی و صوتی ایده‌آلی باشد
  • زیبایی: پس از فرایند ترمودینامیکی، ترموود خواص طبیعی خود را از دست نمی‌دهد؛ بنابراین شما می‌توانید از جلا و بافت طبیعی چوب برای زیبا‌سازی دکوراسیون استفاده کنید
  • استحکام و مقاومت مکانیکی: مقاومت در برابر ضربه و فشار و همچنین مقاومت مکانیکی بالای ترموود، استفاده از این متریال را در اغلب سازه‌ها امکان‌پذیر کرده است
  • پایداری زیست‌محیطی: ترموود مقاومت به‌مراتب بیشتری نسبت به چوب طبیعی دارد؛ اما تمام خواص طبیعی چوب را نیز دارد و شامل هیچ مواد شیمیایی نیست
  • مقاومت در برابر نفوذ حشرات: ازبین‌رفتن صمغ گیاه باعث دورماندن حشرات از ترموود می‌شود
  • دارای خصوصیات بهداشتی: به دلیل مقاومت بالای ترموود در برابر کپک، آفت چوب، حشرات و… ترموود یک متریال بهداشتی به شمار می‌رود

ایده برای استفاده از ترموود در محل کار

مزایای زیاد و جذاب ترموود در افزایش کاربردهای آن در طول سال‌های اخیر مؤثر بوده است. ترموود در اغلب بخش‌های انواع دکوراسیون در تمام محیط‌ها از جمله محیط‌های کاری مورداستفاده قرار می‌گیرد. ارائه ایده برای استفاده از ترموود در محل کار به خلاقیت نصابان و نیازهای مشتریان بستگی دارد؛ چرا که به علت مقاومت مکانیکی بالای این متریال شما می‌توانید از ترموود برای اجرای هر سازه‌ای استفاده کنید. در ادامه با چند ایده خلاقانه برای استفاده از ترموود در محل کار و دفاتر اداری آشنا می‌شویم.

اجرای کف‌پوش محل کار با ترموود

چوب ترموود یکی از بهترین متریال‌ها برای پوشش کف در تمام محیط‌ها و اغلب بخش‌های دکوراسیون است. شما می‌توانید برای افزایش زیبایی دکوراسیون محیط‌های اداری از کف‌پوش ترموود استفاده کنید. ترموود مقاومت بالایی در برابر ضربه، فشار، سایش و خراش دارد و برای استفاده در کف‌پوش محیط‌های نسبتاً پرتردد مانند ادارات نیز مناسب است؛ بنابراین شما می‌توانید برای افزایش زیبایی و دوام کف‌پوش، متریال ترموود را انتخاب کنید.

ایده‌های کف‌پوش ترموود عبارت‌اند از:

  • کف‌پوش اتاق انتظار
  • کف‌پوش دفتر مدیر
  • دکینگ حیاط و تراس
  • کف‌پوش اتاق جلسه
  • کف‌پوش راهرو

دیوارپوش ترموود؛ جذاب‌ترین ایده برای استفاده از ترموود در محل کار

از تأثیرگذارترین بخش‌ها روی زیبایی و جذابیت دکوراسیون، باید به دیوارها اشاره کرد. به‌عنوان یک ایده برای استفاده از ترموود در محل کار می‌توان از آن به‌عنوان دیوارپوش استفاده کرد. دیوارپوش‌های این متریال، گرما، صمیمیت و روحیه مثبتی را در دفاتر اداری ایجاد می‌کنند. ترموود برای پوشش دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان اداری مناسب است و مقاومت زیادی در برابر حرارت، رطوبت و نفوذ حشرات دارد. علاوه بر این، استفاده از ترموود به‌عنوان دیوارپوش برای حفظ دمای داخل محل کار نیز مؤثر است. همچنین به دلیل انعطاف‌پذیری ترموود، شما می‌توانید دیوارپوش ترموود را در انواع شکل، ابعاد و رنگ سفارش دهید.

ایده‌های جذاب برای استفاده از دیوارپوش ترموود در محل کار عبارت‌اند از:

  • دیوار پشت میز پذیرش
  • دیوار دفتر مدیر دفاتر
  • دیوار اتاق جلسه
  • دیوارپوش ترموود در امتداد راهرو
  • دیوار اتاق انتظار

نمای بیرونی ساختمان اداری با ترموود

با استفاده از ترموود در نمای ساختمان اداری، اعتبار و پرستیژ خاصی در محل کار ایجاد می‌شود. علاوه بر مقاومت بالای ترموود که آن را به متریالی مناسب برای اجرای نما ساختمان تبدیل کرده است، زیبایی نمای بیرونی ساختمان با این متریال تضمین می‌شود. شما می‌توانید از ترموود برای اجرای درب ورودی ساختمان، پنجره‌ها، نمای اصلی ساختمان و… استفاده کنید.

استفاده از مبلمان چوبی ترموود

مبلمان اداری از مهم‌ترین آیتم‌های اغلب محیط‌های اداری است؛ بنابراین شما می‌توانید با استفاده از مبلمان چوبی زیبا علاوه بر افزایش زیبایی دکوراسیون، احترام خود به مشتریان و مراجعه‌کنندگان را به نمایش بگذارید. ترموود در ساخت میز و صندلی اداری، قفسه‌ها و کابینت‌ها، مبلمان نشیمن برای اتاق انتظار، گلدان‌چوبی و … کاربرد دارد.

سازه پله‌های چوبی ترموود؛ بهترین ایده برای استفاده از ترموود در محل کار

ترموود برای ساخت پله‌های ادارات و شرکت‌ها نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد و بسیار رایج است. با استفاده از ترموود به دلیل مقاومت در برابر فشار و سایش، یک سازه پله‌ای بادوام و مستحکم ایجاد می‌شود. همچنین ظاهر زیبای ترموود برای ساخت پله به طبقات محیط‌های اداری باعث ایجاد فضایی حرفه‌ای و معتبر می‌شود.

استفاده از ترموود در سرویس بهداشتی محل کار

ترموود برای پوشش و طراحی سرویس بهداشتی مانند درب، پنل‌ها، کف‌پوش، دیوارپوش داخلی و خارجی و… استفاده می‌شود. این نوع چوب با مقاومت بالا در برابر رطوبت و آفت چوب برای اجرای سرویس بهداشتی در محیط‌های کاری مناسب است. همچنین ترموود قابل شستشو و قابل ضدعفونی است و از این لحاظ نیز یکی از بهترین متریال‌ها به شمار می‌رود.

زیباسازی دکوراسیون محل کار با ترموود

ترموود یکی از متریال‌های پرکاربرد در طراحی انواع دکوراسیون‌ها در انواع محیط‌ها است. مزایای ترموود باعث شده است که استفاده از آن به‌عنوان یکی از بهترین ایده‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی و بیرونی محل کار به شمار بیاید. شما می‌توانید از ترموود در محیط‌های کاری به‌عنوان کف‌پوش، دیوارپوش، زیر سقف، پله، مبلمان و گلدان، نمای ساختمان و… استفاده کنید.

پارس آرای کوهستان مجموعه‌ای معتبر در عرضه ترموود باکیفیت و وارداتی است. شما همین‌الان می‌توانید با مراجعه به سایت و تماس با کارشناسان ما، برای خریداری و ثبت سفارش خود برای اجرای سازه‌ها و آیتم‌های ترموودی در محل کار اقدام کنید.

سؤالات متداول

از چه متریالی می‌توان در کنار ترموود برای دکوراسیون دفاتر اداری استفاده کرد؟

ترکیب متریال‌هایی مانند سنگ، موزاییک، چمن مصنوعی و… با ترموود باعث زیبایی دکوراسیون می‌شود.

مهم‌ترین تفاوت ترموود با چوب خام چیست؟

مهم‌ترین تفاوت ترموود با چوب خام در روش پردازش و خواص فیزیکی و مکانیکی آن‌ها است.

قیمت ترموود به چه عواملی بستگی دارد؟

ابعاد و ضخامت الوار، تولیدکننده، نوع ترموود، نوع سازه، استفاده از رنگ ترموود و… برخی از عوامل مؤثر بر قیمت اجرای ترموود هستند.