ایده‌های جذاب برای استفاده از ترموود در تراس‌های خانگی؛ ایده ‏های زیبا و مدرن

از میان چوب‎ های مختلف که کاربرد زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی و بیرونی ساختمان دارند، چوب ترموود یا همان ترمو چوب بهترین نوع به شمار می ‏آید. این مدل از چوب طی پروسه‏ حرارتی و بدون استفاده از مواد شیمیایی تولید می‎شود و مزایای بسیار زیادی نسبت به چوب معمولی دارد. خصوصیات ویژه چوب ترموود شامل موارد بسیار زیادی است که زیبایی و مقاومت بالا دو مورد از آن‌ها به شمار می ‏آیند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد برای ساخت تراس از این متریال استفاده می‏‎کنند. ایده‌های جذاب برای استفاده از ترموود در تراس های خانگی هر یک از خصوصیات و زیبایی مختص به خود برخوردار هستند و در این مطلب این ایده‏ ها را بررسی می‏کنیم.

مزایای استفاده از ترموود برای طراحی تراس ‏های خانگی

پیش از بررسی ایده‌های جذاب برای استفاده از ترموود در تراس‌های خانگی بهتر است درباره مزایای استفاده از این متریال برای طراحی و ساخت تراس نکاتی را بیان کنیم. چوب یکی از اصلی‏ ترین متریال‎ ها در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می ‎آید که از آن به‌منظور طراحی و ساخت وسایل مختلفی مانند طراحی مبلمان شهری، مجسمه و… استفاده می‎شود.

علی‌رغم مزایای متعددی که چوب به همراه دارد، مقاومت اندک این متریال در مقابل نم، رطوبت، برخورد با آب و همچنین آسیب ‏دیدگی به وسیله حشرات موجب می‏شود تا در طراحی فضاهای مختلف و یا محیط ‏های روباز کمتر مورداستفاده قرار بگیرند. اما ترموود که از محبوبیت قابل توجهی در بین طراحان دکوارسیون و… برخوردار است، پس از گذراندن حرارت ‎دهی خاص نهایتا به مقاومت زیادی نسبت به عوامل متفاوت می‏رسد. مزایای استفاده از ترموود برای ساخت تراس بسیار هستند که برای مثال می‏توان به زیبایی طبیعی و القای حس آرامش این متریال به فضا اشاره کرد.

برخی دیگر از مزایای استفاده ترموود برای طراحی تراس:

  • قابلیت ترکیب با بسیاری از متریال‏ ها و عناصر گوناگون
  • مقاومت قابل توجه در برابر باران و برف و همچنین تماس با اشعه فرابنفش نور خورشید
  • بادوام در برابر نفوذ حشرات
  • نصب سریع و ساده
  • عایق صدا و حرارت
  • قابلیت استفاده در شرایط دمایی مختلف و…

برخی از ایده های جذاب برای استفاده از ترموود در تراس های خانگی

با توجه به اینکه چوب ترموود دارای طرح ‏ها و رنگ ‏های مختلفی است، شما می‏توانید این متریال را دقیقا مطابق با نوع نیاز و سلیقه خود تهیه کنید. از طرفی ایده های جذاب برای استفاده از ترموود در تراس های خانگی تعدد بالایی دارد که البته برای پیاده ‏سازی هر کدام به افراد متخصص در این حوزه نیاز است. در ادامه قصد داریم برخی از این ایده‏ ها را بررسی کنیم.

طراحی تراس ترموود کوچک

در حال حاضر اغلب خانه‏ های ویلایی و آپارتمان ‎ها کمبود فضا دارند و به همین علت مساحت تراس آن‎ها معمولاً اندک است. در این وضعیت به ‏کارگیری میز و مبلمان تعداد بالا در تراس مناسب نیست و در واقع طراحی آن باید بادقت بسیاری زیادی انجام شود. جهت طراحی تراس نقلی یا کوچک با استفاده از چوب ترم ، شما می‏توانید دیوار و کف زمین را بپوشانید و با استفاده از یک صندلی و یا پاف، فضایی دلنشین و گرم را برای خلوت‌کردن کنار دوستان و آشنایان فراهم کنید.

از سوی دیگر، اگر تراس خانه ویلایی یا آپارتمان شما متراژ کمی دارد، می‎توانید قسمتی از آن را جهت نشستن به شکل نیمکت طراحی کنید. شاید برای طراحی تراس نقلی دست شما خیلی باز نباشد، اما اگر کمی سلیقه به خرج دهید، می‎توانید این فضا را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید.

طراحی تراس ترموود بزرگ

در بسیاری از منازل یک‌طبقه و آپارتمان ‎ها متراژ بیشتری برای طراحی تراس خانگی در نظر گرفته می‏شود و به‌سادگی می‎توان محیط بسیار زیبا را برای وقت‏ گذرانی و تفریح در آنها طراحی کرد. علاوه بر این، در ویلا یا باغ هم تراس ‎ها اکثرا مساحت زیادی دارند و با اندکی سلیقه و خلاقیت می‎توان از چشم انداز سبز آن بهره برد. در طراحی تراس خانگی بزرگ با به‏ کارگیری ترموود شما حق انتخاب بیشتری خواهید داشت. در واقع ایده‌های جذاب برای استفاده از ترموود در تراس‌های خانگی بزرگ، تعدد بیشتری دارند.

برای مثال شما می‏توانید مبلمان مناسب با رنگ ترموود را در فضای تراس مورداستفاده قرار دهید. از سایر گزینه‎ های جذاب برای تراس‏ های خانگی بزرگ، استفاده از دیوار یا سقف‏ های ترموودی قابل‌ذکر است. در واقع این امکان وجود دارد ستون‎ های ترموودی را در کناره‏ های تراس طراحی کرد. علاوه بر این می‏توان با استفاده از پرده‏ های زیبای حریر محیط تراس ترموودی را بسیار رمانتیک و حیرت‎ انگیزتر کرد.

طراحی تراس ترموود به همراه دیوار سبز

باتوجه‌به اینکه ترموود موردنظر برای طراحی تراس به رنگ قهوه‏ای تیره، روشن یا رنگ عسلی است، استفاده از گیاهان مختلف گزینه ه‏ای نیست که بتوان آن را از یاد برد. برای درک هر چه بهتر این موضوع توصیه می‎کنیم که چندین روش برای ترکیب ترموود با گیاهان گوناگون را به‏ کار بگیرید.

در حقیقت یکی از بهترین ایده های جذاب برای استفاده از ترموود در تراس‌های خانگی همین مورد است که می‏توان به شیوه‏ های گوناگونی آن را پیاده کرد. برای مثال شما می‏توانید دیواره ‏های تراس خانگی موردنظر خود را پوشیده از گل و گیاهان جذاب کنید.

علاوه بر این، استفاده از گلدان‎ های رنگی به همراه گل‏ های طبیعی هم می‏تواند محیط دلنشینی را در تراس ترموودی منزل شما ایجاد کند. ترکیب گیاهان طبیعی و سرسبز به همراه ترموود موجب می‎شود که حس آرامش زیادی در تراس خانگی شما به وجود بیاید و به‌نوعی بتوانید قسمتی از طبیعت سرسبز را به جهان مدرن خانه خود دعوت کنید.

پروژه‏ های اجرای تراس ترموود خود را به تیم پارس آرای کوهستان بسپارید

داشتن یک تراس زیبا و مدرن می‎تواند خانه شما را زیباتر کرده و همچنین ارزش مالی ملک را افزایش دهد. همان‌طور که اشاره شد ایده‌های جذاب برای استفاده از ترموود در تراس‌های خانگی شامل موارد زیادی هستند. البته برای پیاده ‏سازی این ایده ‏ها ابتدا باید برای خرید ترموود مرغوب و باکیفیت از مجموعه ‏های مشهور و معتبر اقدام کنید.

پارس آرای کوهستان در حال حاضر یکی از مجموعه های برتر و پیشرو در حوزه عرضه ترموود و همچنین اجرای پروژه ‏های ترموودی است. ما در این مجموعه از جدیدترین متدها برای طراحی و ساخت تراس ‏های خانگی استفاده می‏کنیم. از طرفی تخصص نیروهای نصاب ما در این زمینه قابل توجه است. به شکلی که مطمئناً نظر شما را جلب خواهد کرد.

سؤالات متداول

چه فاکتورهایی بر روی قیمت اجرای پروژه تراس ترموود تأثیر دارند؟

عوامل مؤثر بر هزینه‏ های اجرای تراس ترموود شامل موارد زیادی است که به‌عنوان‌مثال می‏توان از متراژ تراس، پیچیدگی کار، نیازهای خاص مشتری، مدت‌زمان انجام پروژه، کیفیت و نوع ترموود، میزان ترموود مورداستفاده و… نام برد.

آیا هوای بسیار سرد و یا گرم بر روی کیفیت ترموود تأثیر خواهد داشت؟

خیر؛ باتوجه‌به پروسه تولید چوب ترموود، این متریال در برابر سرما و گرمای شدید بهترین مقاومت را از خود نشان خواهد داد.

برچسب ها: