ترموود؛ کاربردی‌ترین متریال در ساخت‌وسازهای مدرن

در سال‌های اخیر استفاده از متریال‌هایی مانند ترموود که ویژگی‌های ظاهری و مقاومتی منحصربه‌فردی دارند، افزایش‌یافته و این چوب اهمیت زیادی در صنعت ساخت‌وساز پیدا کرده است. چوب از محبوب‌ترین متریال‌های طراحی دکوراسیون داخلی و بیرونی است؛ اما چوب خام مقاومت کافی را به‌عنوان متریال غالب در سازه‌ها ندارد. به دلیل مقاومت پایین چوب خام، محصولی به نام ترموود تولید شده است که مقاومت بسیار زیادی در برابر عوامل محیطی دارد. ترموود خواص ظاهری و طبیعی چوب را دارد؛ اما مقاومت و دوام آن بر اثر فرایندهای حرارتی و غیرشیمیایی افزایش پیدا کرده است. در این مطلب اهمیت استفاده از ترموود در صنعت ساخت‌وساز را بررسی می‌کنیم.

چه ویژگی‌هایی ترموود را به متریال برتر ساختمانی تبدیل کرده است؟

ترموود متریالی است که بر اثر فرایندهای حرارتی روی چوب خام در برابر عوامل محیطی بسیاری مانند رطوبت، حرارت و … مقاوم شده است. ترموود معمولا از چوب درختانی مانند کاج، زبان گنجشک و … به دست می‌آید. در فرایند ترمودینامیکی به چوب خام حرارت وارد می‌شود و این مسئله باعث ازبین‌رفتن رطوبت طبیعی چوب و صمغ گیاه می‌شود. این تغییر در چوب باعث منعطف شدن چوب و افزایش مقاومت مکانیکی آن برای استفاده در انواع سازه‌های چوبی شده است. بنابراین دلیل اهمیت استفاده از ترموود در صنعت ساخت و ساز، مقاومت بالای این متریال به‌عنوان یک متریال پرکاربرد است. زیبایی و مقاومت بالای ترموود باعث شده است که از این متریال در ساخت نمای ساختمان، کفپوش، دیوارپوش و … استفاده شود.

در ادامه ویژگی‌های برتر ترموود را مرور می‌کنیم:

  • مقاومت در برابر رطوبت و آب: بر اثر فرایند ترمودینامیکی، مقاومت ترموود در برابر رطوبت افزایش پیدا می‌کند و از پوسیدگی چوب جلوگیری می‌شود
  • مقاومت در برابر حرارت زیاد و آتش: ترموود بر خلاف سایر متریال‌های بر پایه چوب، در برابر حرارت مقاوم است و به راحتی آتش نمی‌گیرد
  • مقاومت در برابر نفوذ حشرات: به‌دلیل درزگیری دقیق در اجرای ترموود و ازبین‌رفتن صمغ گیاه، حشرات به ترموود جذب نمی‌شوند
  • مقاومت در برابر فشار و ضربه: ترموود در برابر ضربه، فشار، سایش و… بر اثر فرایند حرارتی مقاوم است
  • مقاومت در برابر نور آفتاب: ترموود نسبت به چوب خام مقاومت زیادی در برابر نور آفتاب دارد. همچنین شما با استفاده از رنگ ترموود می‌توانید مقاومت آن را افزایش دهید
  • سازگاری با محیط‌زیست: ترموود دوستدار محیط‌زیست است و قابل‌بازیافت نیز می‌باشد
  • قابلیت رنگ‌پذیری: ویژگی پذیرش رنگ ترموود باعث شده است که معماران و طراحان در استفاده از این متریال در رنگ‌ و طرح‌های مختلف، محدودیت نداشته باشند

اهمیت استفاده از ترموود در ساخت روف‌گاردن

یکی از سازه‌های چوبی که امروزه به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است و تأثیر زیادی در زیبایی آپارتمان می‌گذارد، روف‌گاردن است. روف‌گاردن یا باغ در بام، محوطه‌ای است که در پشت‌بام خانه‌ها اجرا می‌شود و جلوه‌ای جذاب از نمای ساختمان را به نمایش می‌گذارد. روف‌گاردن همواره در معرض عوامل محیطی مانند تابش خورشید، بارش باران و برف و… قرار دارد؛ بنابراین ترموود بهترین متریال برای اجرای روف‌گاردن است. اجرای روف‌گاردن با ترموود، اهمیت استفاده از ترموود در صنعت ساخت‌وساز را اثبات می‌کند. چرا که روف‌گاردن از ایده‌های جدید است و عملکرد فوق‌العاده ترموود در این نوع محوطه‌سازی، نشان‌دهنده ویژگی‌های برتر این متریال است.

کف‌پوش و پارکت ترموود

از مهم‌ترین بخش‌های دکوراسیون که برای اجرای آن باید از متریال زیبا و مقاوم استفاده کرد، کف است. ترموود به‌عنوان متریالی مقاوم در برابر سایش، فشار، ضربه و… بهترین گزینه برای اجرای کف‌پوش در انواع دکوراسیون به شمار می‌آید. کف‌پوش‌های چوبی در انواع دکوراسیون و در انواع محیط‌ها بسیار محبوب هستند و باعث زیبایی دکوراسیون می‌شوند. ترموود با بافت و جلای طبیعی چوب درخشش و گرمای زیادی در دکوراسیون ایجاد می‌کند و برای محیط‌های نسبتاً پرتردد و پرتردد نیز مناسب است. همچنین ترموود عایق دما، عایق صدا و عایق الکتریکی مناسبی نیز می‌باشد و در حفظ دمای داخل اتاق مؤثر است.

اهمیت استفاده از ترموود در ساخت دکینگ

افراد زیادی برای ایجاد جلوه‌ای زیبا در دکوراسیون فضاهای باز و نیمه‌بسته، از ترموود برای اجرای دکینگ استفاده می‌کنند. دکینگ ترموود در کف تراس، حیاط، اطراف استخر و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت دکینگ به کف پوش فضاهای باز می‌گویند. بنابراین برای اجرای دکینگ به متریالی نیاز است که در برابر عوامل محیطی مانند تابش نور خورشید، بارش باران و برف، تغییر دما، رطوبت هوا و … مقاومت زیادی داشته باشد. دکینگ ترموود به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین سازه‌های ترموودی به‌شمار می‌آید و مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد. علاوه بر دوام و مقاومت بالای ترموود در این سازه‌ها، تنوع این متریال در رنگ و طرح باعث شده است که سازه‌های ترموودی در فضاهای باز، تأثیرات روحیه‌بخشی بر اتمسفر محیط بگذارند.

سازه‌های فضای باز ترموود

سازه‌های فضای باز و مبلمان شهری از آیتم‌های ضروری برای شهروندان هستند. ساخت انواع نیمکت، آلاچیق، پرگولا، سایبان و… با ترموود بهترین نتیجه را در پی خواهد داشت. چرا که ترموود در تمام فضاهای باز و بسته عملکرد مطلوب دارد و باعث زیبایی محیط‌ها می‌شود. علاوه بر مبلمان شهری، این سازه‌های ترموودی در حیاط آپارتمان‌ها و اماکن شخصی نیز کاربرد دارند و باعث زیبایی محیط می‌شوند؛ بنابراین ترموود از نظر اجرای سازه‌های کاربردی و شهری نیز اهمیت زیادی در صنعت ساخت‌وساز دارد.

اهمیت استفاده از ترموود در ساخت سونا و دکینگ اطراف استخر

برای ساخت و اجرای سونا و دکینگ اطراف استخر، باید از متریال‌هایی استفاده شود که در برابر رطوبت و آب مقاوم هستند. ترموود به‌عنوان یکی از مقاوم‌ترین متریال‌ها در برابر رطوبت است و زیبایی بسیار زیادی در محیط ایجاد می‌کند. شما می‌توانید برای اجرای تمام سونا و دکینگ استخر، از این متریال برتر استفاده کنید. همچنین در تولید ترموود از هیچ‌گونه مواد شیمیایی استفاده نشده است و این مسئله نیز در ساخت سازه‌هایی مانند سونا بسیار اهمیت دارد.

اهمیت استفاده از ترموود در صنعت ساخت‌وساز به دلیل دوام آن است

ترموود یک متریال پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز است. از این متریال می‌توان در ساخت تمام سازه‌های چوبی استفاده کرد. ترموود به‌عنوان یک متریال که خواص طبیعی و ظاهری چوب خام را دارد، در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت، نور خورشید، نفوذ حشرات، فشار و ضربه و … بسیار مقاوم است. به‌طور کلی می‌توان گفت طول عمر بالای ترموود دلیل اهمیت استفاده از آن در صنعت ساخت و ساز می‌باشد.

پارس آرای کوهستان مجموعه‌ای مجرب در عرضه ترموود باکیفیت و وارداتی است. همچنین ما در این مجموعه اجرای اصولی پروژه‌های پیشرفته انواع سازه‌های ترموودی را می‌پذیریم. شما همین‌الان با مراجعه به سایت مجموعه و تماس با کارشناسان می‌توانید سفارش خود را برای اجرای سازه‌های ترموودی ثبت کنید.

سؤالات متداول

برای افزایش دوام و مقاومت ترموود چه روش‌هایی وجود دارد؟

استفاده از رنگ ترموود و گردگیری الوارها، از روش‌های تضمین دوام و طول عمر بالای سازه‌های ترموودی هستند.

در ساخت ترموود از چوب کدام درختان استفاده می‌شود؟

چوب درختان پهن برگ مانند زبان گنجشک، بلوط، صنوبر، گردو، افرا و … . درختان سوزنی برگ مانند سرو، کاج و … برای تولید ترموود مناسب هستند.

پروفیل‌های ترموود در چند نوع عرضه می‌شوند؟

پروفیل‌های ترموود در سه شکل پروفیل ترموود کف، پروفیل ترموود چهارتراش و لمبه‌دار عرضه می‌شوند.

برچسب ها: