انواع طرح‌های پارکت چوبی

انتخاب یک پارکت با طرحی مناسب برای فضای خانه، حس آرامش و گرما را به دنبال دارد. هماهنگ‌شدن طرح پارکت با دکوراسیون خانه هم از نکاتی مهمی است که بهتر است در هنگام خرید پارکت چوبی به آن توجه شود. انواع طرح‌های پارکت چوبی در بازار موجود هستند که در این مطلب به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم. اگر علاقه به آشنایی با انواع طرح‌های پارکت‌ دارید، با ما همراه باشید.

معرفی 5 مورد از انواع طرح‌های پارکت چوبی

در این بخش قصد داریم به معرفی چند مورد از طرح‌های پارکت چوبی و انواع مختلف این پارکت بپردازیم. برای تصمیم‌گیری بهتر در خصوص انتخاب پارکت با ما همراه باشید.

پارکت چوبی الواری

طرحی از پارکت‌های چوبی با نام پارکت الواری هستند که شبیه به الوارهای چوب تهیه شده و تولید می‌گردند. این پارکت‌های الواری در اندازه‌های باریک، پهن، بزرگ و کوچک قابل طراحی هستند. از آن‌ها می‌توان برای ایجاد یک فضای لاکچری در ساختمان بهره برد. در ادامه به برخی از مزایای آن اشاره خواهیم کرد.

پارکت چوبی الواری

مزایا پارکت چوبی الواری

  • فرمت خاص را می‌توان اولین ویژگی مثبت این الوارها دانست. تولید این پارکت‌های الوار از چوب طبیعی در فرمت‌های مختلف باریک و پهن انجام می‌گیرد. در هنگام نصب نیز، به‌صورت موازی یکدیگر نصب می‌شوند.
  • متریال این الوارها می‌تواند هم چوب طبیعی و هم MDF باشد. برای ساخت آن از چوب طبیعی از چوب درختانی نظیر بلوط و گردو استفاده می‌شود.
  • مقاومت بالای این الوارها دیگر مزیت آن‌ها است. این مقاومت به دلیل استفاده از چوب‌های طبیعی باکیفیت و سخت است. از طرفی مقاومت بالا ویژگی‌های دیگری همچون ضد خش بودن را به دنبال دارد.
  • نصب آسان مزیت دیگر این پارکت چوبی است. برای نصب آن به تجهیزات خاص و تخصصی نیاز نیست و البته طول عمر بسیاری هم دارند.

معایب پارکت چوبی الواری

  • حساسیت به رطوبت را می‌توان مهم‌ترین مورد از معایب این الوارها عنوان کرد. به دلیل همین حساسیت امکان شستشوی آن‌ها با شوینده‌های بسیار قوی و آب زیاد وجود ندارد؛ بلکه بهتر است از دستمالی مرطوب و شوینده‌های ملایم جهت شستشوی آنها بهره ببرید.
  • لکه‌ها و رگه‌های روی این الوارها امکان دارد به مذاق هر فردی خوش نیاید و آن را برای خانه خود مناسب نداند.
  • تغییر در برابر تغییرات آب‌وهوایی و حساسیت به رطوبت هم از دیگر ویژگی‌های الوارهای چوبی محسوب می‌شود. این الوار ممکن است در برابر خشکی بیش از حد هوا و یا رطوبت آن تغییرات جدی از خود نشان دهد.
  • ایجاد سروصدا در هنگام راه‌رفتن روی آن‌ها گاهی پیش می‌آید. این مورد می‌تواند برای برخی ناخوشایند باشد.

پارکت چوبی هرینگبون

پارکت چوبی هرینگبون یا جناغی به‌صورت زیگزاگی کف را پوشش می‌دهد و این طرز چیدمان آن‌، نظم خاصی را به فضای داخلی می‌افزاید. نام هرینگبون یا همان جناغی از نوعی اسکلت یا استخوانی به همین شکل، ‌گرفته شده است.

پارکت هرینگبون از انواع طرح‌های پارکت چوبی است. فضای ساختمان را بدون تغییر چینش، متفاوت می‌کند. از نظر مقاومت هم یکی از مقاوم‌ترین انواع پارکت‌های چوبی است. در هنگام خرید پارکت‌های هرینگبون، می‌توان آن را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف مطابق باسلیقه خود سفارش سازی کنید. هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ و طرح آن‌ها ندارید.

پارکت‌های جناغی نوعی از پارکت‌ها هستند که برای کلاسیک سازی فضا هم استفاده می‌شوند. به همین دلیل می‌توان به‌راحتی آن‌ها را در یک دکوراسیون کلاسیک و البته لاکچری استفاده کرد. پارکت‌های هرینگبون یا جناغی از چوب‌های طبیعی ساخته و تولید می‌شوند. جنس چوب آن‌ها می‌تواند راش، بلوط و گردو باشد.

پارکت چوبی هرینگبون

خرید پرطرف‌دارترین طرح و رنگ پارکت‌های چوبی

در میان انواع مختلف پارکت‌ چوبی برند بوئن آلمان و باورک سوئیس از محبوبیت بیشتری برخوردارند. در این بخش به معرفی و بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

پارکت چوب راش یکی از پرطرف‌دارترین انواع پارکت‌های چوبی است و البته ویژگی‌های مطلوبی هم دارد. رنگ زیبا، بافت صاف و ماتی که این چوب و پارکت آن دارد، سبب می‌شود خریداران زیادی آن را انتخاب کنند. این پارکت چوب راش به‌راحتی با انواع دکوراسیون هماهنگ شده و فضایی آرامش‌بخش را در خانه به وجود می‌آورد.

دیگر ویژگی آن را می‌توان مقاومت بسیار بالا عنوان کرد. به سبب همین مقاومت بالا حتی در مکان‌های پر رفت‌وآمد مانند ادارات و شرکت‌ها هم قابلیت استفاده دارد. همین مقاومت بالای آن باعث شده در برابر رطوبت، گرما و خط‌وخش مقاوم باشد و در نتیجه طول عمر پارکت شما افزایش یابد. مشتریان با سلایق مختلف می‌توانند پارکت چوب راش را در رنگ‌های قرمز، قهوه‌ای، کرمی و حتی صورتی ملایم سفارش دهند. این تنوع رنگ، طرف‌داران آن را بیشتر کرده است.

خرید پرطرف‌دارترین طرح و رنگ پارکت‌های چوبی

پارکت چوب کاج

از ویژگی‌های مثبت این طرح پارکت می‌توان به مقاومت آن در برابر رطوبت اشاره کرد. به سبب همین ویژگی هم انتخاب بسیاری از افراد برای کف آشپزخانه و سرویس است. از طرفی پارکت چوب کاج به‌راحتی نصب شده و هیچ مانعی برای نصب آن با وجود فناوری کلیک نیست.

از پارکت این چوب برای فضاهایی مدرن، مینیمال و در دکوراسیونی با رنگ‌های روشن استفاده می‌کنند. طول عمر آن نیز بسیار است و به‌راحتی آسیب‌پذیر نیست. به‌عنوان‌مثال، به‌راحتی روی آن خراش نمی‌افتد و در صورت آسیب هم به‌آسانی قابلیت تعمیر دارد.

پارکت چوب زبان‌گنجشک

درخت زبان‌گنجشک یک درخت در کشورهای اروپایی است که در زمین‌های پست تا نقاط کوهستانی آن مناطق رشد می‌کند. چوب این درخت مقاومت بسیاری دارد و به همین دلیل در ساخت بسیاری از وسایل چوبی کاربرد دارد. از ویژگی‌های این چوب می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر خراش، خط‌وخش و ساییدگی اشاره کرد.

اغلب پارکت این چوب به رنگ سفید و خاکستری روشن است. این رنگ‌ها می‌توانند حس آرامش را به فضای داخلی ساختمان اضافه کنند. البته به دلیل رنگ‌پذیری بالای آن به‌راحتی رنگ آن قابل‌تغییر است. یک مزیت مهم این پارکت با دیگر انواع طرح‌های پارکت چوبی مناسب‌بودن آن برای سیستم گرمایش از کف است. علاوه بر این در برابر رطوبت و آب هم مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

پارکت چوب زبان‌گنجشک

خرید انواع طرح‌های پارکت چوبی در پارس آرای کوهستان

انتخاب رنگ و طرح مناسب برای پارکت برای فضای خانه بسیار اهمیت دارد؛ زیرا هر رنگ می‌تواند حس خاصی را برای خانه و ساکنان آن به وجود بیاورد. از طرفی هر فرد سبک و سلیقه خاصی را برای پارکت می‌پسندد. گاهی افراد علاقه دارند محیطی گرم و طبیعی را به داخل خانه خود بیاورند و به همین دلیل انتخاب آن‌ها یک پارکت چوبی همراه با بافت چوب طبیعی است.

در پارس آرای کوهستان انواع طرح‌های پارکت‌های چوبی با مقاومت بسیار بالا، برای هر سلیقه‌ای موجود است و به‌راحتی تمام مشتریان می‌توانند متناسب با فضا و سلیقه خود، بهترین آن‌ها را انتخاب کنند.

 

برچسب ها: