انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی با ترمووود؛ از مدرن تا کلاسیک

طراحی هوشمندانه و مناسب دکوراسیون داخلی از جهات مختلفی حائز اهمیت است. فضای داخلی ساختمان چه خانه و چه اداره محلی برای آرامش است و طراحی آن باید متناسب با روحیات افرادی انجام شود که در آن سکونت داشته یا از آن فضا استفاده می‌کنند. به همین دلیل انتخاب سبکی مناسب و متریال خوب برای طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی دارد. ترمووود یکی از متریالی است که برای طراحی داخلی ساختمان کاربردی و مناسب است. انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی با ترمووود قابل‌اجرا است و در بخش‌های مختلف ساختمان می‌توان از این متریال استفاده کرد.

انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی با ترمووود

ترمووود متریالی کاربردی است که از چوب درختانی مانند بلوط، کاج، صنوبر و راش تولید می‌شود. این متریال از نظر ظاهر کاملاً شبیه چوب است؛ اما از نظر کاربرد و کیفیت به دلیل تغییراتی که در فرایند ساخت آن ایجاد شده، مقاومت بیشتری دارد. ترمووود نسبت به رطوبت، حرارت، فشار و… مقاوم است، به همین دلیل در طراحی انواع فضاهای خارجی و داخلی می‌توان از آن استفاده کرد. انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی با ترمووود جذابیت خاصی پیدا می‌کنند و طراحی و ساخت آن‌ها به‌راحتی امکان‌پذیر است. در ادامه با چند سبکی که استفاده از ترمووود در آن‌ها رایج‌تر است آشنا خواهید شد.

کاربرد ترمووود در سبک کلاسیک

از انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی با ترمووود می‌توان به سبک کلاسیک اشاره کرد. سبک کلاسیک یا کلاسیک‌گرایی یکی از سبک‌های پرطرف‌دار و رایج دکوراسیون داخلی است که طی یک جنبش فرهنگی از نیمه دوم قرن هفدهم شکل گرفت. از ویژگی‌های این سبک می‌توان به‌سادگی آن اشاره کرد. در این سبک نظم و تقارن اهمیت زیادی دارند. در سبک کلاسیک از متریال بیشتر شناخته شده و طبیعی استفاده می‌شود و ترمووود یکی از بهترین گزینه‌ها برای این سبک است. از ترمووود در سبک کلاسیک برای طراحی راه‌پله و نرده‌ها، کف‌پوش، دیوارها و قاب در و پنجره استفاده می‌شود.

کاربرد ترمووود در سبک روستیک

روستیک یکی دیگر از سبک‌های جذاب دکوراسیون داخلی است. طراحی دکوراسیون در این سبک حال و هوای خانه‌های روستایی را دارد و چیدمان و عناصری که در طراحی مورداستفاده قرار می‌گیرند، با همین هدف انتخاب می‌شوند. در سبک روستیک هم استفاده از متریال طبیعی مانند چوب از اهمیت زیادی برخوردار است، در نتیجه ترمووود یکی از کاربردی‌ترین مصالحی است که برای این سبک دکوراسیون استفاده می‌شود. در این سبک ممکن است تمام قسمت‌ها از کف‌پوش گرفته تا دیوار و در و پنجره‌ها با ترمووود طراحی شوند یا از ترکیب ترمووود، سنگ طبیعی و پارچه‌هایی مانند مخمل برای طراحی داخلی استفاده کرد.

کاربرد ترمووود در سبک مدرن

یکی از سبک‌هایی که امروزه بسیار محبوب شده و روزبه‌روز به این محبوبیت افزوده می‌شود، سبک مدرن است. در این سبک از ساده‌ترین جزئیات استفاده می‌شود و متریال انتخابی نیز ساده و نوستالژی هستند و چه چیزی از چوب نوستالژی‌تر؟ به همین دلیل در این سبک هم از ترمووود استفاده می‌شود تا حس و حال مدرنیته در عین نوستالژی بودن به‌خوبی منتقل گردد.

کاربرد ترمووود در سبک صنعتی

یکی از سبک‌های جدید امروزی که به دنبال صنعتی‌شدن شهرها شکل گرفت، سبک صنعتی است. این سبک جسورانه و ارگانیک با تلفیقی از مدرنیته و عناصر قدیمی طراحی می‌شود. این سبک بیشتر مناسب طراحی فضاهای داخلی تجاری مانند اداره‌جات است؛ اما برای طراحی یک دفتر کار شخصی در خانه هم می‌توان از آن استفاده کرد. از ویژگی‌های بارز این سقف می‌توان به استفاده از متریال سخت و محکم مانند فلزات در آن استفاده کرد. برخلاف دکوراسیون داخلی منزل که متریال انتخابی رنگ و هارمونی مشخصی دارند و متناسب با روحیات ساکنین، گاهی دارای طراحی‌های انتزاعی یا هنری هستند، در این سبک همه چیز به ساده‌ترین شکل ممکن استفاده می‌شود. در بعضی از طراحی‌های دکوراسیون به این سبک حتی آجرها با رنگ یا کاغذدیواری پوشانده نمی‌شوند. در این سبک هم ترمووود متریالی کاربردی است و به‌منظور یک طراحی جذاب و چشمگیر کاربرد زیادی دارد.

کاربرد ترمووود در سبک بوهمین

یکی دیگر از سبک‌هایی که ترمووود در آن کاربرد زیادی دارد، سبک بوهمین است. این سبک از زندگی سرخ‌پوستان و افرادی گرفته شده که طبیعت برای آن‌ها محترم و موردعلاقه است. در نتیجه چوب ارزش و کاربرد زیادی در این سبک دارد.

هزینه طراحی و اجرای انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی با ترمووود

در نهایت به مهم‌ترین موضوع یعنی هزینه طراحی و اجرای انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی با ترمووود می‌رسیم. این موضوع تنها به استفاده از ترمووود بستگی ندارد و فاکتورهای مختلفی در آن دخیل هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع سبک و متریال دیگری که برای طراحی آن استفاده می‌شوند
  • متراژ و مساحت فضا
  • نیاز یا عدم نیاز به تخریب برای ساخت‌وساز
  • نقشه و طراحی
  • جزئیات و المان‌های دیگری که در طراحی استفاده می‌شوند
  • قیمت ترمووود و مصالح و….

انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی با ترمووود؛ بهترین متریال طراحی دکوراسیون

ترمووود چوبی پرکاربرد است و هم در فضای باز و هم در فضای داخلی ساختمان می‌توان از آن استفاده کرد. انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی با ترمووود به‌راحتی قابل‌اجرا هستند و فضای منزل شما را شیک و جذاب می‌کنند، البته درصورتی‌که نوع مناسب و مرغوب این محصول را خریداری کنید. پارس آرای کوهستان، عرضه‌کننده مرغوب‌ترین مدل‌های چوب ترمووود است و این محصول را با ضمانت کیفیت و قیمت در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

سؤالات متداول

انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی با ترمووود کدام‌اند؟

انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی با ترمووود قابل‌اجرا هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به سبک مدرن، سبک صنعتی، سبک بوهمین، سبک روستیک، سبک مزرعه، سبک مینیمال و… اشاره کرد.

ترمووود در کدام سبک کاربرد بیشتری دارد؟

از چوب ترمووود در سبک‌هایی مانند بوهمین، روستیک، کلاسیک و مدرن بیشتر استفاده می‌شود.

هزینه طراحی و اجرای انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی با ترمووود به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت خرید مصالح، نوع سبک انتخابی، میزان چوب مصرفی و المان‌های مختلفی که در طراحی استفاده می‌شوند از جمله عوامل مؤثر در هزینه اجرای انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی با ترمووود هستند.

 

برچسب ها: