تضمین مقاومت و کیفیت آلاچیق با انتخاب ترموود برای ساخت آن

آیا تاکنون به ساخت یک آلاچیق حرفه ه‏ای در فضای باغ، ویلا یا حیاط منزل خود فکر کرده‏اید؟ یکی از اصلی‏ ترین دلایلی که موجب افزایش کیفیت ساخت آلاچیق می‏شود، انتخاب بهترین متریال برای انجام این فرآیند است. بهترین متریالی که می‏توان برای طراحی و ساخت آلاچیق به کار گرفت، بدون شک ترموود می‏باشد. انتخاب ترموود برای ساخت آلاچیق می‏تواند موجب زیباتر شدن فضای مورد نظر شود. علاوه بر این شما با انتخاب ترموود، دیگر نیازی نیست نگران مقاومت این سازه باشید. البته دلایل انتخاب ترموود برای ساخت آلاچیق شامل موارد متعددی است که در این مطلب به آن‎ها می‎‌پردازیم.

ترموود چیست؟

ترموود یک متریال چوبی به شمار می‏ آید که کاربردهای مختلفی در صنعت ساختمان‌سازی دارند. ترموود با استفاده از چوب درختان گوناگونی ساخته می‏شود. علاوه بر این، چوب ترمو یکی از متریال‏ ها نوین و طبیعی به شمار می ‏آید که طی پروسه تولیدی که دارد، حرارتی به آن اعمال شده است.

این موضوع موجب شده که سطح مقاومت این چوب در برابر بسیاری از عوامل مختلف نظیر حرارت یا رطوبت افزایش قابل توجهی داشته باشد. فرآیند تولید ترموود به شکلی است که این چوب می‏تواند در برابر ترک‏ خوردگی، اشعه نور خورشید، پوسیدگی، حشرات و… بسیار بادوام عمل کند.

دلیل انتخاب ترموود برای ساخت آلاچیق

همانطور که اشاره شد، ترموود رایج‏ ترین و بهترین متریال برای ساخت آلاچیق است. آلاچیق‏ های ترموودی در بسیار از فضاهای عمومی قابل مشاهده هستند و مطمئنا بارها آن‎‏ها را تماشا کرده‏اید. با توجه به اینکه آلاچیق به طور معمول در فضای باز به کار گرفته می‏‎شود، باید از ترموود برای ساخت آن استفاده کرد.

از دلایل انتخاب ترموود برای ساخت آلاچیق می‏توان به مقاومت آن در برابر انواع شرایط آب و هوایی اشاره کرد. در واقع اگر ساخت آلاچیق با ترموود برای استفاده در مناطق سردسیر باشد، نگرانی برای آسیب آن بی مورد است. چرا که ترموود تاثیر فشار محیط بر روی این سازه را کم کرده و مقاومت بسیار بالایی در برابر هوای سرد دارد.

در طرف مقابل، چنانچه آلاچیق ترموود مورد نظر شما در مناطق مرطوب ساخته شود هم مقاومت آن تضمین شده است. به این دلیل که در روند تولید ترموود، میزان قابل توجهی از رطوبت آن نابود شده و مقدار آن به نزدیک 5 یا حداکثر 7 درصد می‏رسد. همین موضوع موجب شده که مقاومت چوب ترموود در برابر رطوبت هم مانند حرارت، بسیار بالا باشد.

به طور معمول آلاچیق با استفاده از مصالحی نظیر ترموود، چوب معمولی، چوب پلاست، فلز و پلاستیک ساخته می‏شود که بدون تردید انتخاب ترموود برای ساخت آلاچیق، بهترین انتخاب خواهد بود. یکی دیگر از دلایل استفاده از ترموود برای طراحی و ساخت آلاچیق، ظاهر زیبای آن است.

با توجه به اینکه ترموود ظاهری گرم و طبیعی دارد، به زیبایی هر محیطی اضافه می‏کند و باعث گرمی آن می‏شود. اما آلاچیق ‏های فلزی یا پلاستیکی به هیچ عنوان زیبایی ترموود ندارند. از طرفی مقاومت آلاچیق ترموود در برابر عوامل طبیعی گوناگون از قبیل باران، طوفان، اشعه نور خورشید و… بسیار بیشتر از آلاچیق ‎های فلزی و پلاستیکی است.

بهترین روش برای نگهداری از آلاچیق ترموود چیست؟

یکی از دغدغه‎ های مهم برای افرادی که قصد انتخاب ترموود برای ساخت آلاچیق را دارند، روش درست نگهداری از این سازه ترموودی است. آلاچیق‏ هایی که با استفاده از چوب طراحی می‏شوند، با توجه پروسه تولید چوب ترموود و فناوری آن، از کیفیت مناسبی برخوردار هستند. اما برای حفظ کیفیت آلاچیق ترموود، حتما باید به روش اصولی از این سازه نگهداری کرد.

برخی از مهم‏ترین نکات نگهداری صحیح از آلاچیق ترموود:

  • پیش از همه چیز ترموود مورد نظر خود را از یک شرکت باسابقه و معتبر تهیه کنید.
  • چنانچه آلاچیق ترموود شما به طور مداوم در معرض نور آفتاب قرار داشته باشد، باید هر چند سال یک بار برای تجدید رنگ آن اقدام کنید
  • اگر قصد نظافت آلاچیق ترموود را داشتید، از استفاده مواد شیمیایی اسیدی جدا بپرهیزید
  • به هیچ عنوان در نزدیکی آلاچیق ترموود آتش روشن نکنید
  • برای نظافت سطحی ترموود از یک دستمال نم‏دار یا مرطوب کمک بگیرید
  • برای مقاوم ‎تر شدن آلاچیق موردنظر خود، می‏توانید رنگ‏های مخصوص ترمو را استفاده کنید

برخی از نکات کلیدی در ساخت آلاچیق ترموود

انتخاب ترموود برای ساخت آلاچیق و تولید آن نکات بسیار مهمی دارد که باید به آن‏ها دقت شود. اولین نکته درباره این موضوع، ثبت سفارش پروژه ساخت آلاچیق ترموود در یک شرکت با تجربه و معتبر است. این شرکت ‏ها باید از ترموودهای وارداتی باکیفیتی را برای ساخت آلاچیق به کار ببرند. علاوه بر این ‏ها، شرکت سازنده آلاچیق باید درباره چگونگی محل نصب این سازه اطلاعات کسب کرده و ساخت آلاچیق اطلاعات لازم را به دست بیاورند.

چند مورد از نکات مهم در ساخت آلاچیق ترموود:

  • به‏ کارگیری بهترین کارشناسان و تکنسین ‏های نصاب برای اجرای پروژه آلاچیق ترموود
  • توجه به استاندارد بودن و زیبایی نورپردازی آلاچیق
  • ساخت آلاچیق مطابق و نصب آن مطابق با جهت باد

انتخاب و خرید ترموود برای ساخت آلاچیق در سایت پارس آرای کوهستان

خرید ترموود نکات مهمی دارد که عدم رعایت آن‏‏ها ممکن است نتایج نامطلوبی را در پی داشته باشد. برای مثال انتخاب نوع و استاندارد ترموود برای ساخت آلاچیق از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین شما باید ترموود موردنظر خود را از مجموعه‏ای تهیه کنید که علاوه بر قیمت مناسب و مقاومت، کیفیت بالا و گارانتی نیز داشته باشد.

مجموعه پارس آرای کوهستان در حال حاضر جزو برترین مجموعه‎ های واردکننده ترموودهای مرغوب فنلاندی است و محصولات خود را با قیمت منصفانه به فروش می‏رساند. از طرفی تیم متخصص مجموعه ما می‏توانند پروژه ‏های آلاچیق و سایر سازه ‏‎های ترموود را با نهایت دقت و کیفیت اجرا کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت سفارش، از کارشناسان ما مشورت بگیرید.

سوالات متداول

چه عواملی منجر به بی‏ کیفیت شدن آلاچیق ترموود خواهند شد؟

عواملی نظیر ترموود بی‏ کیفیت و تقلبی، خرید از مجموعه‏های متفرقه و نصب غیراصولی از عواملی هستند که آلاچیق ترموود را بی‎کیفیت و فاقد مقاومت خواهند کرد.

تیم مجری آلاچیق ترموود باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

مجموعه‏ های مجری آلاچیق ترموود باید به نکاتی نظیر زیرسازی دقیق و نصب استاندارد، استفاده از بهترین ابزار و تجهیزات، به‏کارگیری افراد متخصص، استفاده از جدیدترین متدهای اجرای ترموود، سهولت در اجرا، در نظر گرفتن قیمت مناسب و… دقت داشته باشند.

عوامل موثر بر هزینه ساخت آلاچیق ترموود چیست؟

قیمت ساخت آلاچیق ترموود شامل ارتفاع سازه، ابعاد سازه، نوع ترموود استفاده شده، محل قرارگیری آلاچیق، مدت زمان انجام کار، تعداد نیروهای نصاب، حمل و نقل آلاچیق و… می‏شوند.

برچسب ها: