اصالت پارکت چوبی

پارکت چوبی به دلیل خواص طبیعی خود، زیبایی منحصربه‌فردی به اتاق و فضا می‌بخشد. تنوع طرح‌ها و رنگ‌های چوبی این امکان را برای همگان با هر سلایقی به وجود خواهد آورد تا پارکت مناسبی را انتخاب کنند که با دکوراسیونشان هماهنگ باشد. دانه‌ها و نقوش طبیعی چوب به محیط احساس گرما و صمیمیت می‌دهد و فضایی دلپذیر و آرامش‌بخش را ایجاد می‌کند.

پارکت علاوه بر زیبایی ظاهری، حس لطافت را در هنگام راه‌رفتن نیز القا می‌کند. برخلاف سرامیک و سنگ که احساس سردی و خشکی می‌کنند، پارکت چوبی گرما و صمیمیت را به پا منتقل می‌کند و فضای دلپذیری را برای زندگی و کار ایجاد می‌کند. پارکت چوبی به لطف ساختار متخلخل خود عایق بسیار خوبی برای صدا و حرارت است.

برای خرید پارکت چوبی بااصالت باید به پارامتر‌های مختلفی از جمله ضخامت، ضخامت لایه سایش، میزان مقاومت در برابر رطوبت، سازگاری با محیط و… توجه کرد تا در نهایت یک محصول بادوام که متناسب با نیاز شما باشد، انتخاب شود. در این مقاله قصد داریم تا به پارامتر‌های تأثیرگذار بر کیفیت و اصالت پارکت چوبی بپردازیم. اگر شما هم برای خرید یک پارکت بااصالت از برند بوئن آلمان و یا برند معروف دیگر مثل باورک سوئیس دغدغه دارید، تا انتهای مقاله را همراه ما بمانید.

پارامتر‌های تأثیرگذار بر کیفیت و اصالت پارکت چوبی

اصالت پارکت یکی از مهم‌ترین نکاتی است که بسیاری از خریداران هنگام خرید این محصول در مورد آن سؤالاتی را مطرح می‌کنند و یک ارائه‌کننده و فروشنده باتجربه باید بتواند اصالت کالایی که به مشتری عرضه می‌کند را تضمین کند. در این قسمت از مقاله قصد داریم به بیان پارامتر‌هایی بپردازیم که نشان می‌دهند پارکت دارای اصالت است.

پارامتر‌های تأثیرگذار بر کیفیت و اصالت پارکت چوبی

  • ضخامت پارکت چوبی

ضخامت چوب به کار رفته در پارکت تأثیر بسزایی در دوام و استحکام آن دارد. به طور معمول ضخامت پارکت‌ها بین ۶ تا ۱۲ میلی‌متر است. ضخامت ۷ میلی‌متر را برای اتاق نشیمن معمولاً پیشنهاد می‌کنند. هر چه ضخامت بیشتر باشد، نشان‌دهنده اصالت کالا و بالابودن طول عمر خواهد بود.

  • ضخامت لایه پوششی پارکت

لایه سایش به لایه بالایی پارکت گفته می‌شود که روی آن قدم گذاشته می‌شود. هرچه لایه پوشش ضخیم‌تر باشد، پارکت چوبی مقاوم‌تر است. پارکت‌های چوبی با لایه سایشی نازک‌تر برای اتاق‌خواب و لایه سایشی ضخیم‌تر برای اتاق نشیمن و همچنین آشپزخانه مناسب است. پارکت‌های چوبی با ضخامت لایه پوشش پایین برای یک اتاق کنفرانس یا دفتر بهترین است، درحالی‌که پارکت‌های چوبی ضخیم‌تر برای مغازه گزینه‌ای ‌ایده‌آل هستند.

  • نمای پارکت چوبی نمادی از اصالت

دانه‌های چوبی در واقع نشان‌دهنده اصالت پارکت چوبی هستند. نمای یک پارکت چوبی بااصالت در حقیقت شبیه به درختی واقعی است.

  • مقاومت پارکت چوبی در برابر رطوبت

در مقایسه با محصولات ضعیف، پارکت‌های بااصالت و باکیفیت بالا مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارند. خواص ضد آب در پارکت را می‌توان به استفاده از یک‌لایه مقاوم در پارکت نسبت داد که باعث افزایش مقاومت محصول در برابر خوردگی شده است.

  • پارکت چوبی و سازگاری با محیط‌زیست

پارکت‌های بی‌کیفیت با اثرات زیست‌محیطی و بهداشتی زیادی همراه‌اند. بنابراین، محصولاتی را انتخاب کنید که کمترین خطر را برای محیط‌زیست و سلامت دارند.

  • سازگاری پارکت با سیستم گرمایش از کف

برخی از پارکت‌های چوبی برای گرمایش از کف مناسب هستند. چنین محصولاتی همچنین از یک‌لایه عایق مقاوم در برابر رطوبت استفاده می‌کنند. اگر از اصل بودن پارکت چوبی که خریداری می‌کنید مطمئن باشید، می‌توانید آن را برای نقاطی که به سیستم گرمایش از کف مجهز شده‌اند نیز به کار گیرید.

سازگاری پارکت با سیستم گرمایش از کف

  • عایق صدا بودن پارکت چوبی

زمانی که در حال استراحت هستید، یکی از آزاردهنده‌ترین صداها می‌تواند صدای پای بچه‌ها باشد درحالی‌که در حال دویدن روی پارکت‌های چوبی هستند. فروشندگان باسابقه و معتبر برای جلوگیری از ایجاد صدا، به فروش پارکتی پایبند هستند که در آن‌ها از لایه‌های جاذب صدا استفاده شده باشد.

  • پارکت چوبی و احساس راحتی

هنگام راه‌رفتن روی پارکت با کفش، جوراب یا پابرهنه باید احساس راحتی کنید. برخی از تولید‌کنندگان محصولاتی را با لایه‌ای از ارائه می‌کنند تا سطح برای راه‌رفتن راحت‌تر شود.

  • دوام پارکت چوبی

یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص اصالت پارکت چوبی سنجیدن دوام محصول است. برای این کار یک جسم سنگین را بر روی سطح ر‌ها کنید و یا گوشه‌ای از کف پارکت را با سوهان خراش دهید. یا می‌توانید مقداری غذا روی پارکت بریزید و بعد از مدتی آن را تمیز کنید. اگر پارکت تمام این تست‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارد، می‌توانید از کیفیت و اصالت آن مطمئن باشید.

  • مقاومت پارکت چوبی در برابر اشعه ماورا بنفش

فراموش نکنید که مقاومت کف پارکت در برابر اشعه ماورا بنفش را بررسی کنید، زیرا یک محصول باکیفیت و بااصالت در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید نیز مقاومت خوبی دارد. در غیر این صورت خیلی سریع خراب می‌شود و درخشش را از دست می‌دهد.

قبل از خرید پارکت، لازم است از تضمین کیفیت محصولی که قرار است برای آن پولی پرداخت کرده و به خانه ببرید اطمینان حاصل کنید. درنظرگرفتن پارامتر‌های فوق به شما در انتخاب یک پارکت باکیفیت و بااصالت کمک می‌کند. شاید بهترین راه برای تشخیص کیفیت و اصالت پارکت، خرید محصول از یک تولید‌کننده معتبر باشد.

مقاومت پارکت چوبی در برابر اشعه ماورا بنفش

پارکت باکیفیت و بااصالت در مجموعه پارس آرای کوهستان

آیا شما هم دوست دارید که تغییری شگفت‌انگیز در محیط کار و یا خانه خود ایجاد کنید؟ پارکت به دلیل بهره‌مندی از زیبایی طبیعی و چوب درجه یک باعث می‌شود که زندگی در فضایی گرم و دلپذیر را تجربه کنید. این محصول در طرح و رنگ متنوع موجود است و امکان انتخاب توسط هر خریدار و با هر سلیقه‌ای امکان‌پذیر است.

خرید پارکت چوبی از موضوعاتی است که امروزه هنگام بازسازی منزل موردتوجه قرار می‌گیرد. اگر شما هم این دغدغه را دارید و می‌خواهید برای خرید پارکت باکیفیت و بااصالت هزینه کنید، از مجموعه پارس آرای کوهستان دیدن کنید. پارکت‌های چوبی باکیفیت و با اصالتی در این مجموعه وجود دارند که بعد از دیدن مطمئناً متوجه اصالت و کیفیت بالای آن خواهید شد.

مجموعه پارس آرای کوهستان علاوه بر ارائه خدماتی در زمینه فروش پارکت به مشتریان در زمینه نصب اصولی پارکت نیز خدماتی را ارائه می‌دهد. در صورتی که در مورد هزینه و یا پارکت موردنظر خود سؤالی داشته باشید، می‌توانید با همکاران ما در مجموعه پارس آرای کوهستان تماس بگیرید.

 

برچسب ها: