اشتباهات رایج هنگام نصب پارکت چوبی

بعدازاین که مرحله خرید پارکت را پشت سر بگذارید، نوبت به نصب آن می‌رسد. این مرحله بسیار حائز اهمیت است و از حساسیت بالایی نیز برخوردار است. اگر اشتباهی در طول فرایند نصب پارکت چوبی رخ دهد، طول عمر این محصول کم می‌ خریدار متحمل ضرر مالی زیادی نیز خواهد شد. اما این اشتباهات چه هستند و چطور می‌توان از آن‌ها جلوگیری کرد؟

اگرچه سپردن فرایند نصب به افراد متخصص و نصب اصولی پارکت‌های چوبی می‌تواند از اشتباهات رایج هنگام نصب پارکت چوبی جلوگیری کند، اما چنانچه دوست دارید با مشکلات و اشتباهاتی که ممکن است در طول فرایند نصب رخ دهد بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید.

8 اشتباه رایج هنگام نصب پارکت چوبی

چنانچه شما هم قصد بازسازی خانه خود و یا تعویض کف‌پوش‌ها را دارید، باید قبل از این که دست‌به‌کار شوید سعی کنید اطلاعات بیشتری در مورد انواع کف‌پوش کسب کنید و با اشتباهات رایج هنگام نصب پارکت چوبی بیشتر آشنا شوید. با این کار مطمئن می‌شوید که کفپوش جلوه زیباتری به فضای خانه شما خواهد بخشید و دوام بالاتری خواهد داشت.

8 اشتباه رایج هنگام نصب پارکت چوبی

در این قسمت قصد داریم تا اشتباهاتی رایجی که هنگام نصب کف‌پوش رخ می‌دهد را مطرح کنیم:

1. انتخاب و به‌کارگیری ابزار نادرست و نامناسب برای نصب پارکت

یکی از مهم‌ترین اشتباهات متداولی که ممکن است حین نصب پارکت رخ دهد، استفاده از ابزار نامناسب است. به طور مثال، استفاده از چسب بی‌کیفیت و نامناسب می‌تواند نتیجه کار را به‌نحوی‌که شما انتظارش را داشتید، به سرانجام نرساند و کف‌پوش‌های شما بسیار سریع‌تر از آنچه فکر می‌کردید کنده شده و یا حتی آسیب ببینند.

2. بی‌توجهی به درز انبساط پارکت چوبی

درز انبساط به فاصله چندمیلی‌متری گفته می‌شود که بین دیوار و مکان نصب، واقع شده است. توجه به درز انبساط از آن حیث حائز اهمیت است که فضای کافی را برای انبساط کف پوش مهیا می‌سازد. از آن جایی که پارکت‌های چوبی در مواجه با گرما دچار انبساط می‌شوند، می‌بایست فاصله کافی برای آن‌ها قرار داده شود.

چنانچه درز انبساط نادیده گرفته شود، باعث ایجاد برجستگی‌هایی بر روی سطح پارکت شده و از زیبایی آن می‌کاهد. برای نصب درز انبساط، از ابزاری به نام لقمه استفاده می‌شود که نصاب با در اختیار داشتن آن می‌تواند فاصله‌ای منسجم در دیوار ایجاد نماید.

بی‌توجهی به درز انبساط پارکت چوبی

3. درنظرنگرفتن گرمایش از کف در نصب پارکت

از اشتباهات رایج هنگام نصب پارکت چوبی که رخ می‌دهد، درنظرنگرفتن گرمایش از کف است. بسیاری این مسئله را نادیده و کم‌اهمیت می‌دانند. باتوجه‌به حساسیت پارکت‌های چوبی نسبت به شرایط محیطی و تحت‌تأثیر قرارگرفتن این محصول به‌واسطه حرارت بالا، در فضایی که سیستم گرمایش آن از کف است باید نکاتی موردتوجه قرار گیرد.

به طور مثال، نصاب در نصب اصولی پارکت چوبی باید از فوم‌های آلومینیوم یا سایلنت استفاده کند. به‌علاوه، پارکت‌های چوبی خاصی برای نصب در محیط‌هایی که دارای سیستم گرمایش از کف هستند، طراحی شده‌اند که دارای استاندارهای کیفی بالایی هستند و می‌بایست در چنین محیط‌هایی از آن‌ها استفاده کرد.

4. عدم درنظرگرفتن زیرسازی درست برای نصب پارکت

از دیگر اشتباهاتی که ممکن است در طول فرایند نصب رخ دهد، عدم درنظرگرفتن زیرسازی مناسب و درست است. سطح زیر پارکت باید کاملاً هموار و صاف باشد. اگر چنین نباشد درزهایی مابین تایل‌ها ایجاد و باعث شکستگی کف‌پوش خواهد شد.

5. عدم توجه به ابعاد قبل از نصب پارکت چوبی

یکی دیگر از اشتباهات رایج به هنگام نصب پارکت چوبی، عدم توجه به ابعاد و اندازه‌ها است. قبل از این که فرایند نصب آغاز شود، باید تایل پارکت در اتاق چیده شود. این کار برای این است تا نصاب بداند که کدام قسمت‌ها به برش نیاز دارند. اگر این کار انجام نشود، مطمئناً مشکلاتی در این فرایند ایجاد می‌شود. سپس نصاب متوجه خواهد شد که قسمتی را کم و یا حتی زیاد برش داده‌ است. بدین ترتیب میزان زیادی از کف‌پوش هدر خواهد رفت. برای نصب پارکت باید مراحل نصب بادقت و به ترتیب انجام شوند.

عدم توجه به ابعاد قبل از نصب پارکت چوبی

6. احتمال بروز ضربه هنگام نصب پارکت چوبی

پارکت‌ها به شکل کلیکی نیز نصب می‌شوند و در این شرایط به هیچ ماده‌ای مانند چسب برای اجرای آن‌ها نیاز نیست. در حقیقت، پارکت‌های کلیکی به کمک زبانه و شیاری که در اطرافشان است، به‌راحتی نصب می‌شوند. اگر هنگام حمل‌ونقل، پارکت دچار ضربه شود، ممکن است کلیک دچار آسیب شده و نتوان از آن استفاده کرد. در این شرایط، خریدار متحمل ضرر و زیان زیادی نیز خواهد شد.

7. عدم استفاده از قرنیز برای نصب پارکت

در اختیار داشتن ابزار و تجهیزات مناسب هنگام نصب می‌تواند کیفیت کار را افزایش دهد. بنابراین نصابان حرفه‌ای برای نصب اصولی پارکت چوبی، قرنیز را نیز در اولویت قرار خواهند داد.

8. عدم توجه به رنگ‌آمیزی مناسب پارکت چوبی

از مواردی که باعث می‌‌شود پارکت شما زیباتر و مقاوم‌تر باشد، رنگ‌آمیزی مناسب بعد از نصب است. چنانچه این مسئله نادیده گرفته شود، طول عمر مفید پارکت کاهش خواهد یافت.

عدم توجه به رنگ‌آمیزی مناسب پارکت چوبی 

نصب اصولی پارکت چوبی با مجموعه پارس آرای کوهستان

برای نصب تایل‌های پارکت، دقت و دانش فنی از اولویت و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای جلوگیری از مشکل و اشتباهات رایج هنگام نصب پارکت چوبی، باید از متخصصین با تجربه و ماهر در این زمینه کمک گرفت. البته در نصب تایل‌ها توجه به شرایط اولیه محیط نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

توجه به دما، رطوبت و زیرسازی صحیح محیط از جمله عوامل بسیار مهمی هستند که باید در نظر گرفت. رعایت این عوامل باعث زیبایی و کیفیت بی‌نظیر کار خواهند شد. با انتخاب مجموعه پارس آرای کوهستان می‌توانید از بروز چنین اشتباهاتی هنگام نصب پارکت‌های چوبی جلوگیری کنید. متخصصین ما در این امر تجربه کافی داشته و بیش از 1000 پروژه اجرایی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند.

اگر به فکر تغییر دکوراسیون منزل خود هستید و یا دوست دارید کف‌پوشی جدید را برای فضای کاری و یا زندگی خود انتخاب کنید، پارس آرای کوهستان با کارشناسان باتجربه در کنار شما است تا طرح و رنگ‌های متنوعی که متناسب با شرایط شماست را ارائه دهد. چنانچه سؤالی نیز در این زمینه داشته باشید، می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

 

برچسب ها: