ترموود دوام بسیار زیادی در محیط‌های گوناگون دارد

ترموود یک چوب دوستدار محیط‌زیست و نسبتاً ارزان است که با استفاده از فرایند حرارت‌دهی تولید می‌شود. در جریان این پروسه ساختار شیمیایی و فیزیکی چوب دچار تغییر می‌شود که در نتیجه آن خواص و ویژگی‌های ترموود بهبود پیدا می‌کند. به‌طورکلی فرایند حرارت‌دهی باعث می‌شود تا پایداری، مقاومت چوب در برابر پوسیدگی و قارچ و استحکام آن در برابر ترک‌خوردن افزایش پیدا کند. همین موضوع باعث شده تا به متریال اصلی برای ساخت بسیاری از طرح‌های خلاقانه تبدیل شود. ویژگی‌های بهبودیافته ترموود آن را برای استفاده در فضای بیرونی نیز ایده‌آل کرده است. در این مطلب با راهکارهای استفاده خلاقانه از ترموود در فضای بیرونی آشنا می‌شویم.

ویژگی‌های برتر ترموود برای استفاده در فضای بیرونی

ترموود در یک فرایند حرارت‌دهی کنترل‌شده و در تماس با دماهای بسیار بالا تولید می‌شود. این پروسه رطوبت موجود در چوب را از بین می‌برد و در طول آن از هیچ نوع ماده شیمیایی و سمی استفاده نمی‌شود. ترموود بافت طبیعی و رنگ بسیار زیبایی دارد، به همین دلیل نصب آن در نما و تزئینات ساختمان موجب زیبایی و جذابیت سازه می‌شود.

برخی ویژگی‌ها که استفاده از ترموود در فضای بیرونی را ممکن می‌سازند عبارتند از:

  • مقاومت در برابر پوسیدگی
  • پایداری ابعادی
  • بافت طبیعی و زیبا

موارد استفاده خلاقانه از ترموود در فضای بیرونی

ویژگی‌های خاص ترموود باعث شده است تا به متریال موردعلاقه طراحان و معماران تبدیل شود. این افراد با روش‌های خلاقانه ایده‌ها را با استفاده از ترموود در فضای باز اجرا می‌کنند. در ادامه با برخی محصولات که با استفاده خلاقانه از ترموود در فضای بیرونی ساخته شده‌اند، آشنا می‌شویم.

ساخت ایستگاه اتوبوس

سهولت کارکردن با چوب ترموود و مقاومت بسیار زیاد آن در برابر عوامل مخرب محیطی باعث شده است تا برای ساخت ایستگاه اتوبوس و در ترکیب با دیگر متریال‌ها مانند استیل و شیشه مورداستفاده قرار گیرد. بافت صاف و دلنشین ترموود آن را برای ساخت نیمکت و پوشش دیوارها و سقف ایستگاه بسیار مناسب می‌کند و ظاهر بسیار زیبایی به ایستگاه می‌بخشد. علاوه بر این در برابر نفوذ رطوبت مقاوم است و نیاز بسیار کمی به تعمیر و نگهداری دارد.

ساخت سونا در فضای بیرونی

شما می‌توانید با استفاده از ترموود یک سونای زیبا و عالی در فضای باز بسازید. ترموود به دلیل ساختار خاص خود تا 50 درصد کمتر از چوب معمولی رطوبت را در خود جذب می‌کند، بنابراین برای استفاده در فضاهای بیرونی گزینه بهتری است. علاوه بر این مقاومت ترموود در برابر رشد قارچ و پوسیدگی موجب افزایش طول عمر و ثبات ابعادی آن می‌شود. ساخت سونا را می‌توان بهترین استفاده خلاقانه از ترموود در فضای بیرونی دانست.

ساخت نرده حیاط با استفاده از ترموود

پنل‌های ترموود برای ساخت نرده یک ظاهر شیک و مدرن به حیاط منزل شما می‌بخشند. این متریال باکیفیت به‌راحتی دچار آسیب نمی‌شود و می‌توان آن را در شرایط محیطی گوناگون نصب کرد. ابعاد نرده‌های تولیدی با ترموود در گذر زمان دچار تغییر نمی‌شود و نیاز به تعمیرات زیادی ندارد و می‌توانید سال‌ها از آن استفاده کنید.

سایه‌بان ساخته شده با ترموود

ترموود یک متریال بی‌نظیر برای استفاده در معماری است. این چوب مدرن کیفیت بسیار بالایی دارد و در ترکیب با استیل، بتن و شیشه جلوه بسیار زیبایی پیدا می‌کند. دوام بسیار بالا و ثبات ابعادی ترموود در تماس با رطوبت و همچنین تغییرات دمایی باعث می‌شود بتوان از آن به‌عنوان سایه‌بان استفاده کرد. علاوه بر این ترموود طی فرایند حرارت‌دهی رزین خود را از دست می‌دهد، به همین دلیل ظاهر آن بسیار طبیعی و زیبا است.

ساخت پایه روشنایی در معابر و پارک‌ها

چوب ترموود در ترکیب با استیل جلوه بسیار زیبایی پیدا می‌کند. یکی از موارد استفاده خلاقانه از ترموود در فضای بیرونی ساخت پایه تیرهای روشنایی است. برای این منظور پایه‌ها و بخشی از چارچوب تیرک با استیل ساخته می‌شود و از ترموود برای پوشش پایه و به‌طورکلی روکش چوبی آن استفاده می‌کنند. ظاهر بسیار شیک و طول عمر بالای ترموود این ایده را بسیار تماشایی می‌کند.

مبلمان ترموود

چوب ترموود به دلیل داشتن ضریب انتقال حرارت بسیار پایین یک متریال بی‌نظیر برای ساخت مبلمان فضای باز است. کارکردن با ترموود بسیار آسان است و می‌توان آن را به‌راحتی در پروژه‌های گوناگون و بر روی انواع مبلمان شهری نصب و اجرا کرد. علاوه بر این ترموود در شرایط جوی مختلف عملکرد بسیار بالایی دارد و طول عمر آن در مقایسه با چوب معمولی بیشتر است.

دکینگ ترموود در اطراف استخر

نصب کف‌پوش ترموود در اطراف استخر ظاهر منزل شما را زیبا و تماشایی می‌کند. این متریال باکیفیت در تماس با آب دچار آسیب و تغییر اندازه نمی‌شود و در مقایسه با چوب معمولی رطوبت بسیار کمتری را جذب می‌کند. علاوه بر این ضریب انتقال حرارت پایین قدم‌زدن بر روی آن را لذت‌بخش می‌کند و به دلیل نداشتن مواد شیمیایی موجب حساسیت پوستی نمی‌شود.

ترموود؛ یک متریال عالی برای اجرای ایده‌های خلاقانه

چوب‌های تولید شده به روش حرارت‌دهی استفاده‌های بسیار زیادی دارند و می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را در فضای بیرونی نصب کنید. ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی ترموود آن را در شرایط محیطی ناپایدار و دشوار مقاوم می‌کند؛ به همین دلیل معماران و طراحان می‌توانند با خیال راحت از آن در اجرای ایده‌های خود استفاده کنند. شرکت پارس آرای کوهستان انواع ترموود وارداتی و محصولات باکیفیت آن را عرضه می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به بخش‌های مختلف سایت با خدمات ما آشنا شوید.

سؤالات متداول

آیا بوی منتشر شده از ترموود سمی و خطرناک است؟

آزمایش‌های انجام‌گرفته نشان می‌دهد که ترموود هیچ‌گونه بو یا ترکیبات خطرناک از خود منتشر نمی‌کند. بااین‌وجود برخی ممکن است از بوی آن خوششان نیاید. باید توجه داشته باشید که این بو کمی بعد از نصب از بین می‌رود و دیگر به‌شدت روزهای اول در فضای اطراف پخش نخواهد شد.

آیا می‌توان به سطح ترموود چسب زد؟

نتایج کاربردی نشان می‌دهد که انواع مختلف چسب‌ها را می‌توان بر روی سطح ترموود استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که اگر از چسب‌های محلول در آب استفاده می‌کنید، به دلیل جذب ضعیف‌تر آب توسط ترموود، باید زمان بیشتری را برای خشک‌شدن آن منتظر بمانید.

آیا می‌توان از ترموود در محیط‌هایی که با زمین تماس دارد استفاده کرد؟

بررسی‌ها نشان داده است که ترموود، حتی اگر با زمین در تماس باشد، دچار پوسیدگی نخواهد شد. البته اگر تماس ترموود با زمین و آب ادامه‌دار باشد می‌تواند از استحکام چوب کم کند؛ بنابراین تا جای ممکن از تماس ترموود با زمین‌ها مرطوب جلوگیری کنید.

برچسب ها: