استفاده از چو‌ب رو‌سی در نمای ساختمان‌های مختلف

چوب روسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در نمای ساختمان است. چوب روسی به‌راحتی اجرا می‌شود، به‌سرعت خشک می‌شود، کاملاً تک‌جزئی است و با قیمت مناسبی نیز عرضه می‌شود. برای استفاده از این نوع چوب در محیط نمای ساختمان، لازم است که چوب را رنگ کنید. این رنگ‌ها می‌توانند طول عمر چوب روسی را تا حد زیادی افزایش دهند. برای بررسی کامل‌تر و دقیق استفاده از چوب روسی در نمای ساختمان، در این مطلب از پارس آرای کوهستان با ما همراه باشید.

چوب روسی جلوه‌ای عالی برای استفاده در نمای ساختمان دارد

یکی از روش‌های ایجاد نمای ساختمان، استفاده از چوب است. باتوجه‌به اینکه فضای خارجی یا همان نمای ساختمان در مجاورت عوامل مختلفی از جمله باد، رطوبت، برف، باران و آفتاب قرار دارد، باید از چوب‌های مخصوصی استفاده کنید که توانایی مقاومت در برابر این شرایط را داشته باشند. به‌طورکلی، می‌توان گفت که چوب‌های زیادی قابلیت استفاده به‌عنوان نما‌ی ساختما‌ن را دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به چوب نراد، چوب راش، چو‌ب رو‌سی و چوب بلوط اشاره کرد.

چو‌ب رو‌سی یکی از محبوب‌ترین مدل‌های چوب برای استفاده به‌عنوان نمای ساختمان است که مقاومت بالا و انعطاف‌پذیری عالی دارد. به همین خاطر، با کمک این چوب می‌توانید انواع نمای ساختمان منحصربه‌فرد و زیبا را پیاده‌سازی کنید.

چرا چو‌ب رو‌سی برای استفاده در نما‌ی ساختما‌ن مناسب است؟

استفاده از چو‌ب رو‌س مزایای زیادی دارد که هرکدام از آن‌ها توانسته‌اند این نوع چوب را به گزینه‌ای عالی برای استفاده در نما‌ی سا‌ختمان تبدیل کنند. درست است که می‌توان برای این منظور از چوب‌های دیگری هم استفاده کرد، اما چوب روسی یا ترموود بهترین گزینه برای استفاده به‌عنوان نمای ساختمان هستند.

از جمله مزایای استفاده از چوب روسی برای نمای ساختمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         چوب روسی انعطاف‌پذیری بالایی دارد و به‌راحتی شکل می‌پذیرد

·         چوب‌های روسی رنگ‌پذیری عالی دارند و می‌توان انواع رنگ‌های مناسب برای نما و افزایش طول عمر را برای آن‌ها استفاده کرد

·         چوب‌های روسی بسیار سبک هستند. به همین خاطر، باعث ایجاد تعادل و کنترل وزن سازه می‌شوند که این در برخی شرایط بسیار کارآمد است

·         چوب روسی قیمت بسیار مناسبی دارد و استفاده از آن برای نمای ساختمان چندان هزینه‌بر نخواهد بود

انواع رنگ چوب روسی مناسب برای استفاده نما

شاید برای شما نیز این سؤال پیش‌آمده باشد که چرا باید برای استفاده از چوب روسی به‌عنوان نما، باید آن را رنگ کرد؟ در پاسخ به این سؤال، باید بگوییم که درست است چوب روسی مقاومت بالایی دارد و می‌تواند در برابر شرایط آب‌وهوایی مختلف مقاومت مناسبی از خود نشان دهد. اما نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که به دلیل استفاده‌شدن به‌عنوان نمای خارجی، ممکن است این چوب‌ها توانایی کافی برای آب‌بندی و مقاومت در بلندمدت را نداشته باشند. به همین خاطر، باید با استفاده از رنگ‌های مخصوص، این چوب‌ها را مقاوم و دوباره از آن‌ها استفاده کرد.

 زمانی که از رنگ چوب روسی استفاده می‌کنید، نمای ساختمان و چوب‌ها کاملاً ضد آب می‌شوند. در نتیجه، حتی در صورت قرارگرفتن در سخت‌ترین شرایط آب‌وهوایی نیز هیچ نگرانی از بابت نشتی آب به داخل ساختمان نخواهید داشت.

با استفاده از رنگ‌های مخصوص، می‌توانید به نمای چوب روسی مورداستفاده در ساختمان، قابلیت خودتمیزشونده را هدیه کنید. این رنگ‌ها باتوجه‌به بافت خاصی که دارند، به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که حتی بعد از گذشت مدت‌زمان طولانی و کدرشدن چوب، دوباره آن را به حالت و شرایط روز اول خود برگردانند.

توجه داشته باشید که در حال حاضر انواع رنگ چوب روسی برای استفاده در نمای ساختمان وجود دارد. برخی از این رنگ‌ها از نوع بی‌رنگ هستند و رنگ خود چوب را بازتاب می‌کنند. درحالی‌که برخی رنگ‌های دیگر می‌توانند طیف رنگی متفاوتی را ایجاد کنند. به همین خاطر، می‌توانید با کمک این رنگ‌ها، نمای چوب روسی را به رنگ دلخواه دربیاورید.

استفاده از چوب روسی ترموود برای نمای ساختمان

در حال حاضر بسیاری از کارخانه‌ها و مجموعه‌ها انواع چوب‌های روسی را به ترموود تبدیل و به بازار عرضه می‌کنند. چوب‌های روسی که به ترموود تبدیل می‌شوند، از دوام بالاتری نسبت به چوب معمولی برخوردار هستند و دیگر نیازی به رنگ‌شدن ندارند. همچنین هزینه نگهداری آن‌ها در بلندمدت هم به‌مراتب کمتر است. به همین خاطر، توصیه می‌کنیم اگر قصد استفاد‌ه ا‌ز چو‌ب رو‌سی در نما‌ی سا‌ختمان را دارید، به سراغ چوب‌های روسی ترموودشده بروید. شما می‌توانید انواع ترموود مخصوص نمای ساختمان را از مجموعه پارس آرای کوهستان خریداری کنید.

سؤالات متداول

استفاده از چوب روسی برای نما بهتر است یا چوب روسی ترموود؟

چوب روسی ترموود به دلیل برخورداری از ویژگی‌های مختلف از جمله طول عمر بالاتر و انعطاف‌پذیری مناسب، گزینه بهتری نسبت به چوب روسی معمولی است.

دوام چوب روسی نما چقدر است؟

به‌طورکلی، دوام چوب روسی نما بسیار بالاتر از نماهای معمولی است و تا چند سال خیالتان از بابت ترمیم نما و رسیدگی به این چوب راحت خواهد بود.

آیا هزینه استفاد‌ه ا‌ز چو‌ب رو‌سی در نما‌ی سا‌ختمان زیاد است؟

خیر. برای ساخت نما با کمک این چوب، هزینه بسیار کمی را پرداخت خواهید کرد.

ساخت نمای ساختمان چوبی را به پارس آرای کوهستان بسپارید

 

شما می‌توانید برای نمای ساختمان، از چوب روسی استفاده کنید. اما اگر به دنبال دوام بالاتر و زیبایی بیشتر هستید، ترموود گزینه بهتری برای شما است. شما می‌توانید از مجموعه پارس آرای کوهستان انواع چوب ترموود مخصوص نمای ساختمان را خریداری کنید. تمام محصولات ارائه شده در فروشگاه ما دارای بالاترین کیفیت و قیمت رقابتی هستند. برای دریافت مشاوره و ثبت سفارش، همین حالا می‌توانید با کارشناسان ما در پارس آرای کوهستان تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

برچسب ها: