ترمووود؛ گزینه‌ای محبوب برای دکوراسیون فضای بیرونی

چوب ترمووود اولین‌بار در کشور فنلاند تولید شد و امروزه به گزینه‌ای محبوب برای استفاده در دکوراسیون داخلی و خارجی انواع سازه‌ها تبدیل شده است. در حال حاضر کشورهای متعددی مانند استونی، آلمان، کانادا و ایالات متحده آمریکا این محصول را تولید می‌کنند. ترمووود از حرارت دادن چوب درختانی مانند کاج، راش و زبان‌گنجشک در دمایی بین ۱۸۵ تا ۲۱۲ درجه سانتی‌گراد به وجود می‌آید. این فرایند ساختار شیمیایی چوب را اصلاح می‌کند و مقاومت و استحکام آن را چندبرابر می‌کند. در حال حاضر استفاده از چوب ترمووود در فضای بیرونی مانند نمای ساختمان، روف‌گاردن و یا فضای اطراف استخر بسیار رایج شده است. در این مطلب به موارد استفاده از چوب ترمووود در فضای بیرونی می‌پردازیم.

استفاده از چوب ترمووود برای ساخت نمای بیرونی ساختمان

استفاده از چوب ترمووود برای ساخت نمای بیرونی ساختمان‌ها گزینه‌ای محبوب برای ایجاد ظاهری شیک و ارگانیک به سازه مؤثر است. اصلاح شیمیایی ساختار چوب طی حرارت‌دهی به آن باعث می‌شود که میکروارگانیسم‌های چوب‌دوست داخل چوب از بین بروند و همین‌طور ساختار آن اجازه ورود حشراتی مثل موریانه را به داخل آن نمی‌دهد.

استفاده از نمای چوب در ساختمان‌ها و معماری مدرن روز بسیار محبوب و کاربردی است. چوب (به‌خصوص چوب ترمووود) متریالی است که باگذشت زمان زیبایی خود را از دست نمی‌دهد و ظاهر خود را همیشه حفظ می‌کند. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ترمووود برای استفاده در نما می‌توان به مقاومت بالا در برابر ورود حشرات، پوسیدگی و رطوبت، ضربه و حرارت و همین‌طور پایداری و دوام بالا و عمر مفید آن در مقابل چوب‌های معمولی اشاره کرد. چوب ترمووود همین‌طور عایق خوبی برای صدا است.

استفاده از ترمووود برای ساخت آلاچیق در فضای بیرونی

از محبوب‌ترین موارد استفاده ترمووود ساخت آلاچیق در فضاهای بیرونی ساختمان و ویلا است. آلاچیق‌های ترمووود ظاهر شیک و جذابی به محوطه ساختمان می‌دهند و در فصول گرم می‌توانند فضای خوبی برای دورهم بودن و استراحت فراهم بیاورند.

می‌توان در آلاچیق‌ها امکانات متنوعی را فراهم کرد، از کرسی گرم برای روزهای زمستان گرفته تا دستگاه باربکیو برای دورهمی‌ها و وقت‌گذرانی با خانواده یا حتی آتشی برای گرم‌شدن و هم‌صحبتی با یکدیگر؛ همه در آلاچیق قابل‌اجرا هستند.

برای ساخت آلاچیق با چوب ترمووود به چوبی با تحمل حرارت بالاتر نیاز است. به طور کل چوب‌ها به دودسته نرم و سخت تقسیم می‌شوند که هر دو نوع در تولید ترمووود استفاده می‌شوند. برای احداث آلاچیق بهتر است از چوب‌های نرم مثل راش و زبان‌گنجشک استفاده کرد. زیرا به دلیل میزان فیبر و سلولز کمتر، گرما را کمتر به خود جذب می‌کنند.

استفاده از چوب ترمووود برای ساخت بام سبز

بام سبز یا روف‌گاردن در سال‌های اخیر به محبوبیت بسیاری دست‌یافته است و از گزینه‌های لاکچری برای هر ساختمان به شمار می‌رود. ترمووود به دلیل مقاومت آن در برابر نور خورشید، رطوبت و حشرات گزینه بسیار مناسبی برای به‌کاربردن در احداث بام سبز می‌باشد. از دیگر امتیازات ترمووود برای روف‌گاردن عایق صوتی بودن آن است.

برای ساخت بام سبز با استفاده از چوب ترمووود باید حتماً به نقاط ضعف ترمووود توجه کرد. ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای انتقال آب و رطوبت و جلوگیری از تماس مستقیم ترمووود با خاک مرطوب از نکاتی است که برای افزایش طول عمر چوب باید به آن‌ها توجه کرد.

پرگولا؛‌ یکی از آیتم‌های شیک ترمووودی در فضای بیرونی

پرگولا سازه‌ای جذاب و مدرن است که به‌عنوان سایبان در فضاهای باز مورداستفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر در انواع باغ‌ها و ساختمان‌های مسکونی و اداری از پرگولا استفاده می‌شود. این سازه چهارستون و یه رویه عرضی دارد و از جنس‌های مختلفی می‌تواند ساخته شود.

ساخت پرگولا با ترمووود گزینه مناسبی است؛ زیرا که این محصول در مقابل شرایط آب‌وهوایی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود که پرگولا عمر بالایی داشته باشد و تا مدت‌ها بدون تغییر شکل یا ترک‌خوردگی و تغییر رنگ پابرجا بماند.

استفاده از چوب ترمووود برای ساخت آیتم‌های مبلمان فضای باز

به دلیل خواص مکانیکی، ترمووود مقاومت فوق‌العاده‌ای در برابر فشار از خود نشان می‌دهد. استفاده از ترمووود در مبلمان باغی و فضای باز از بسیاری جنبه‌ها برتری قابل‌توجهی ارائه می‌دهد. مبلمان باغی به طور مداوم در معرض ضربه و فشار قرار می‌گیرند، همواره نور آفتاب بر آنها می‌تابد و زیر بارش باران هستند. ترمووود در مقابل همه این موارد مقاومت کم‌نظیری از خود نشان می‌دهد.

استفاده از چوب ترمووود در فضای اطراف استخر

نوع متریال استفاده شده در فضای دور استخر از اهمیت بالایی برخوردار است. ترمووود طول عمر بالایی نزدیک به ۳۰ سال دارد و برای استفاده در حاشیه‌های استخر و همین‌طور سونا متریال مناسبی است. به دلیل مقاومت بالای آن نیاز به نگهداری و مراقبت خاصی ندارد و ظاهر زیبایی به استخر شما می‌بخشد. مقاومت بالای آن در برابر حرارت و گرما آن را گزینه ایده‌آلی برای استفاده در سونا‌ها می‌کند.

جلوگیری از آسیب‌های استفاده از چوب ترمووود در فضای بیرونی

ترمووود طی آوردن فشار و حرارت بسیار بالا به چوب خام به وجود می‌آید و به چوب مقاوم و پایدار تبدیل می‌شود. اما بهتر است نکاتی را برای پوشاندن نقطه‌ضعف‌های آن حتماً رعایت کنید تا از آفات و آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید.

عواملی که ممکن است باعث پوسیدگی یا خرابی ترمووود شوند شامل رطوبت، اشعه فرابنفش خورشید، باکتری‌ها و قارچ‌ها می‌شود. برای جلوگیری از وقوع هریک از این موارد یک راهکار بسیار ساده وجود دارد. پوشاندن ترمووود با روغن‌ها و لاک‌های محافظ راه‌حلی مطمئن برای استفاده از طول عمر کامل این متریال است. رنگ‌کردن ترمووود هم این آسیب‌ها را دور می‌کند. هرچند باید دقت داشت که هر چندسال یکبار حتماً لاک، روغن و یا رنگی که استفاده کرده‌اید را ترمیم کنید.

خرید ترمووود وارداتی برای ساخت آیتم‌های فضای باز

مجموعه پارس آرای کوهستان با سال‌ها تجربه در زمینه ترمووود در حال حاضر از واردکنندگان برتر چوب ترمووود به کشور است و با تیمی مجرب و متخصص همواره آماده خدمت‌رسانی به مشتریان در پروژه‌های مختلف است. ما انواع چوب ترمووود و آیتم‌های ترمووودی را به متقاضیان خود عرضه می‌کنیم.

سؤالات متداول

چوب ترمووود چگونه تولید می‌شود؟

چوب ترمووود حاصل حرارت‌دهی به چوب خام درخت‌هایی مثل راش، کاج و زبان‌گنجشک است که باعث تغییر ساختار شیمیایی و افزایش مقاومت آن می‌شود.

استفاده از چوب ترمووود در چه فضاهایی ممکن است؟

چوب ترمووود به دلیل اصلاح‌شدگی و مقاومت و استحکام بالا تقریباً در همه فضاها کاربرد دارد. نمای ساختمان، مبلمان باغی، آلاچیق، پرگولا و روف‌گاردن از جمله این کاربردها هستند.

برای افزایش طول عمر ترمووود باید چه کنیم؟

برای افزایش طول عمر ترمووود حتماً باید سطح آنرا با روغن‌ها و یا لاک‌های محافظ مخصوص پوشاند.

برچسب ها: