آیا در انبار نیز می‌توان از پارکت استفاده کرد؟

به طور کلی انبارها یکی از پرترافیک‌ترین بخش‌های یک مجموعه به شمار می‌آیند. استفاده از پارکت در انبار نه تنها به زیبایی محیط کمک می‌کند، بلکه ارتباط مستقیمی با امنیت محیط و حفظ سلامت کارکنان دارد. اما بهترین نوع کفپوش برای انبارها کدام کفپوش‌ها هستند؟ برای انتخاب کفپوشی با ماندگاری بالا باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ در این مطلب از پارس آرای کوهستان هرآنچه که باید درباره انتخاب کفپوش مناسب برای این فضا بدانید را به شما ارائه کرده‌ایم.

بهترین انواع کفپوش برای انبار کدام موارد هستند؟

در این بخش از مطلب استفاده از پارکت در انبار قصد داریم تا بهترین انواع پارکت برای استفاده در انبار را به شما معرفی کنیم. با در نظر گرفتن ویژگی‌های کفپوش مناسب برای انبار، ادامه به بررسی ویژگی‌های پوشش بتن، اپوکسی، سرامیک، سنگی، پلی اورتان و آرملات را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

استفاده از کفپوش اپوکسی در انبار

یکی از گزینه‌های پیش روی شما برای استفاده از پارکت در انبار، اپوکسی است. این کفپوش‌ها علاوه بر تنوع رنگ بالا و جذابیت بصری، دارای نمونه‌هایی ضد گرد و غبار و اسید می‌باشد. به همین علت هم کفپوش‌های اپوکسی بهترین انتخاب برای آن دسته از انبارهایی هستند که در آن‌ها مواد اسیدی و خورنده موجود می‌باشد.

همچنین لازم به ذکر می‌باشد که اپوکسی‌های کنداکتیو به علت بهره‌مندی از مقاومت الکتریکی پایین، انتخابی مناسب برای کف انبار وسایل الکترونیکی و به طور کلی تجهیزات حساس به شوک الکتریکی هستند. رفت و آمد بر روی چنین سطوحی، الکتریسیته ساکن کمی ایجاد کرده و از خرابی تجهیزات موجود در انبار و وارد آمدن خسارت جلوگیری می‌کند.

پارکت و کفپوش پلی اورتان

به طور کلی برای انبار سردخانه‌ها و به طور کلی محیط‌هایی که در آن‌ها دما بیشتر یا کمتر از حد طبیعی است، پلی اورتان یک پوشش کف مناسب به شمار می‌آید. به منظور اجرای این نوع پوشش در کف انبار از چند لایه مختلف رنگ پلی اورتان استفاده می‌کنند به همین دلیل هم این کفپوش‌ها مقاومت بسیار بالایی در برابر نور و دما دارند و تحت تاثیر ضربه هم خراشی روی سطح آن‌ها ایجاد نمی‌شود. همچنین این سطوح به سادگی قابل شستشو هستند.

پوشش کف آرملات برای کف انبار مواد غذایی

یکی دیگر از گزینه‌های پیش روی شما برای استفاده از پارکت در انبار، پوشش کف آرملات است. همانطور که در بخش‌های قبلی نیز اشاره کردیم از بتن به علت استحکام بالای آن در کف استفاده می‌کنند. با استفاده از ترکیب سنگ‌های ریز معدنی بر روی سطوح بتنی نوعی خاص از کفپوش‌ها ساخته می‌شود که به آن‌ها آرملات می‌گویند. این نوع از کفپوش‌ها در محیط‌های صنعتی و سوله‌های انبار کارخانه‌ها که در آن‌ها رفت و آمد افراد و ماشین آلات از قبیل لیفتراک زیاد است بهترین گزینه می‌باشد.

در انتخاب پارکت مناسب برای انبار باید به چه مواردی توجه کنیم؟

در این بخش از مطلب ” استفاده از پارکت در انبار” قصد داریم نکاتی را به شما معرفی کنیم که راهنمایی برای انتخاب پارکت مدنظر شما برای این فضا هستند. به طور کلی در بین انواع پارکت‌های موجود در بازار مانند سیمانی، بتنی، رزینی و اپوکسی، پارکت‌های چوبی جزو بهترین گزینه‌ها برای انبار هستند. در ادامه ضمن معرفی نکات مهم پیش از خرید پارکت برای انبار، با دلایل برتری پارکت چوبی نسبت به سایر متریال‌ها به منظور اجرا در کف انبارها آشنا می‌شویم.

توجه به ظرفیت تحمل بار؛ از نکات مهم برای استفاده از پارکت در انبار

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید پیش از استفاده از پارکت چوبی در انبار به آن توجه کنید، ظرفیت تحمل بار مورد نیاز است. در صورتی که انبار شما اقلام سبک نگهداری می‌شوند و ماشین‌رو هم نیست، میزان ظرفیت باری انبار در رده متوسط قرار می‌گیرد. اما در شرایطی که تمامی پروسه بارگیری درون فضای انبار انجام می‌شود و ماشین آلات سنگین به طور مستقیم به آن رفت و آمد دارند، در نتیجه می‌توان گفت که انبار شما در رده انبارهایی با ظرفیت تحمل بار بالا قرار می‌گیرد.

به میزان رفت و آمد به انبار توجه کنید

یکی دیگر از مواردی که باید در زمان استفاده از پارکت در انبار به آن توجه کنید، میزان رفت و آمد انبار است. در واقع نوع وسایل وارد شده به انبار باید مشخص شده باشد. اینکه وسایل نقلیه موتوری به انبار وارد می‌شوند یا اینکه تنها وسایل انتقال بار مانند کرین‌ها و لیفتراک‌ها در انبار رفت و آمد دارند در انتخاب بهترین کفپوش برای انبار بسیار تاثیرگذار هستند.

نوع طراحی فضای انبار در انتخاب کفپوش بسیار مهم است

نوع طراحی فضای باز در انتخاب کفپوش نقش بسیار مهمی دارد. برای نمونه اگر طراحی فضای انبار طوری باشد که بخش‌هایی از آن به صورت کامل شرایط ورود وسایل نقلیه سنگین را نداشته باشد، کاملا مشخص است که در این بخش‌های خاص نیاز به کفی با مقاومت بالا چندان مطرح نیست.

کدام کفپوش را برای کف انبار انتخاب کنیم؟

در این مطلب به بررسی انواع مختلف کفپوش‌های مناسب برای کف انبار پرداختیم. در صورتی که انبار خانگی دارید که در آن وسایل حساسی نگهداری می‌شوند و میزان تردد در آن زیاد است به سراغ یکی از پارکت‌هایی که در بخش قبلی آن‌ها را معرفی کردیم بروید. اگر هم انبار خانگی شما این شرایط را نداشت می‌توانید از پارکت چوبی برای کف انبار خود استفاده کنید. چرا که چوب متریالی طبیعی است و به طور کلی پارکت‌های چوبی مقاومت بالایی در برابر شرایط محیطی مختلف دارند.

پارس آرای کوهستان؛ مجری برترین و بزرگ‌ترین پروژه‌های پارکت در کشور

به طور کلی کف انبارها یکی از نقاط تحت تنش، سایش و در معرض خطر سقوط اجسام سنگین است. از طرفی دیگر احتمال ریزش مواد شیمایی خورنده و همچنین الزامات خاص محیط‌های صنعتی مانند قوانین سازمان غذا و دارو نیز در انتخاب کفپوش مناسب برای انبار تاثیر دارند. اگر کفپوشی که انتخاب می‌کنید، منفذ‌دار، غیر مسطح یا ضعیف باشد، فرایندهای انبارداری با مشکل مواجه می‌شوند.

مجموعه پارس آرای کوهستان اولین و معتبرین مرجع محصولات پارکت چوبی در ایران است. شما می‌توانید به منظور اجرای انواع پارکت برای کف انبارهای خانگی و دیگر محیط‌های داخلی همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید. تمامی محصولات پارکت ما سازگاری بالایی با محیط دارند و می‌توانند بهترین گزینه برای پروژه‌های شما باشند.

 

برچسب ها: