ترموود یکی از بهترین متریال‌ها برای اجرای روف‌گاردن است

روف‌گاردن محیطی زیبا است که معمولاً روی بام ساختمان‌ها ایجاد می‌شود و با ایجاد فضای سبز و قراردادن آیتم‌هایی مانند مبلمان، شرایط مناسبی را برای استراحت و تفریح ایجاد می‌کند. در روف‌گاردن معمولاً از انواع چوب ساختمانی استفاده می‌شود؛ اما ترموود یکی از پرکاربردترین این چوب‌ها است؛ زیرا مقاومت بیشتری در برابر عوامل محیطی دارد. در این مطلب دلایل استفاده از ترموود در روف‌گاردن را بررسی می‌کنیم و با مراحل اجرای آن آشنا می‌شویم.

روف‌گاردن چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

روف‌گاردن یک سازه محبوب است که در پشت‌بام ساختمان‌ها اجرا می‌شود. اجرای روف‌گاردن باعث افزایش زیبایی جلوه ساختمان می‌شود. این سازه در پشت‌بام خود شامل سازه‌ها و آیتم‌های مختلف مانند کف‌پوش، دکینگ، نیمکت چوبی، پرگولا، آلاچیق و… می‌شود. به‌طورکلی روف‌گاردن در لغت به معنای باغ در بام است و به‌منظور ایجاد فضایی دلپذیر اجرا می‌شود.

افراد می‌توانند با ارائه ایده‌های خلاقانه فضایی شاداب و روحیه‌بخش در طبقه بالای منزل خود ایجاد کنند. همچنین به دلیل رواج برج‌سازی و ساخت ساختمان‌های مرتفع، باغچه حیاط خانه جای خود را به روف‌گاردن داده است. بسیاری از کارفرمایان باتوجه‌به این‌که روف‌گاردن در معرض شرایط محیطی قرار دارد، از ترموود که یک متریال مقاوم است استفاده می‌کنند. این متریال دارای مقاومت بالا در برابر تابش مستقیم خورشید، رطوبت و آب، نفوذ حشرات و… است.

مزایای استفاده از ترموود در روف‌گاردن

ترموود محصولی نوآورانه است که به دلیل مقاومت بسیار زیاد نسبت به چوب خام و زیبایی بسیار به یکی از محبوب‌ترین متریال‌های ساختمانی تبدیل شده است. همچنین در تولید ترموود از هیچ‌گونه مواد یا فرایند شیمیایی استفاده نمی‌شود؛ بنابراین ترموود با وجود مقاومت بسیار زیاد نسبت به چوب خام، خصوصیات طبیعی خود را نیز حفظ کرده است و باعث هیچ‌گونه آسیبی به انسان و محیط‌زیست نمی‌شود. یکی از مزایای استفاده از ترموود در روف‌گاردن نیز ضدآب بودن و مقاومت بالای ترموود در برابر رطوبت است. شما می‌توانید حتی از ترموود در اجرای روف‌گاردن در شهرهایی با آب‌وهوای مرطوب و شرجی استفاده کنید.

شما می‌توانید با خیال راحت از ترموود در هر قسمتی از روف گاردن استفاده کنید و نگران تغییرات آب‌وهوایی و بارش باران و برف نباشید. همچنین همان‌طور که می‌دانید، سازه روف‌گاردن همواره در معرض تابش مستقیم خورشید قرار دارد؛ بنابراین شما از این نظر نیز می‌توانید از ترموود استفاده کنید که یکی از مقاوم‌ترین متریال‌ها در برابر تابش خورشید و حرارت به شمار می‌آید. در ادامه با مزایای استفاده از ترموود در روف‌گاردن بیشتر آشنا می‌شویم.

مقاوم در برابر نفوذ حشرات

درگذشته نفوذ حشرات در چوب‌های خام در محیط روف‌گاردن یکی از دردسرهای ساکنان ساختمان به شمار می‌آمد. اما در مورد ترموود، درصد بسیاری از رطوبت این چوب پس از فرایندهای حرارتی از بین رفته است و این مسئله باعث جلوگیری از نفوذ حشرات و موریانه می‌شود؛ بنابراین از این نظر استفاده از ترموود در روف‌گاردن باعث افزایش عمر این سازه می‌شود.

وزن کم؛ از مهم‌ترین مزایای استفاده از ترموود در روف‌گاردن

وزن سبک متریال‌هایی که به‌عنوان مصالح ساختمانی مورداستفاده قرار می‌گیرند، از اهمیت زیادی برخوردار است. مخصوصاً برای اجرای روف‌گاردن که روی سقف خانه قرار دارد باید از متریال‌های سبک استفاده شود تا وزن سازه بیش از حد افزایش نیابد. خروج شیره چوب و رطوبت باعث کاهش وزن آن شده است و نگرانی از بابت افزایش وزن سازه از بین می‌رود.

مقاوم در برابر آب در زمان آبیاری گیاهان روف‌گاردن

همان‌طور که گفته شد، روف‌گاردن جایگزین باغچه‌های حیاط شده است؛ بنابراین بخش زیادی از روف‌گاردن را گیاهان و درختچه‌ها تشکیل می‌دهند. این گیاهان نیاز به آبیاری منظم دارند و استفاده از متریالی که در برابر آب مقاوم باشد بسیار مهم است. یکی دیگر از ویژگی‌های بارزتر مورد که باعث افزایش محبوبیت آن شده است، مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت می‌باشد و می‌توان از آن برای ساخت فلاورباکس‌های زیبا استفاده کرد.

دارای خصوصیات طبیعی چوب

دلیل استفاده از ترموود در روف‌گاردن و سایر سازه‌ها، زیبایی ترموود و جلای جذاب چوبی آن است. شما می‌‌توانید ترموود را در رنگ موردعلاقه خود سفارش دهید. همچنین متریال‌هایی برای رنگ کردن ترموود وجود دارند که باعث افزایش مقاومت، درخشش و زیبایی این متریال می‌شوند.

نصب آسان؛ یکی دیگر از مزایای استفاده از ترموود در روف گاردن

با توجه به این‌که روف گاردن روی سقف خانه‌ها اجرا می‌شود، مهم است که از روش‌های مناسب در نصب الوارهای چوب استفاده شود تا آسیبی به بافت ساختمان وارد نشود. استفاده از ترموود در روف‌گاردن بسیار آسان است و فرایند نصب آن نسبت به سایر متریال‌ها در مدت‌زمان کمتری انجام می‌شود.

مراحل اجرای ترموود در روف‌گاردن

پیش از شروع فرایند اجرای روف‌گاردن لازم است که عایق‌بندی مناسب و زیرسازی سقف، نصب خروجی آب، آماده‌سازی سطح برای کاشتن چمن و… انجام شود. پس از انجام این مراحل امکان کاشتن درختچه و گیاهان زیبا وجود خواهد داشت. همچنین در این روش عمق کاشت افزایش پیدا خواهد کرد و شما می‌توانید به روش سنتی در پشت‌بام خود یک باغ ایجاد کنید.

برخی از کلیدی‌ترین مراحل اجرای روف‌گاردن با ترموود عبارت‌اند از:

  • زیرسازی: در روف‌گاردن از ترموود به‌عنوان کف‌پوش و دکینگ استفاده می‌شود؛ بنابراین باید زیرساخت و عایق‌بندی آن را بررسی کنیم. روف‌گاردن باید روی ستون‌هایی که تحمل وزن مجاز روف‌گاردن را داشته باشد اجرا شود
  • تأسیسات: ابتدا باید شبکه‌بندی برای لوله‌کشی انجام شود. برای جلوگیری از ضایع شدن زیبایی روف‌گاردن با لوله‌های متعدد، لوله‌ها زیر شبکه‌های آهنی قرار می‌گیرند. سپس با سیم‌کشی و در صورت نیاز لوله‌کشی گاز نور و گرمای روف‌گاردن نیز تأمین می‌شود
  • اجرای فلاورباکس یا جعبه گل‌ها: در این مرحله از قوطی‌های برای گل‌وگیاه استفاده می‌شود. در زیر فلاورباکس‌ها برای آبیاری بهتر سوراخ ایجاد خواهد شد

اجرای روف‌گاردن با ترموود در پارس آرای کوهستان

ترموود متریالی پرکاربرد است که یکی از بهترین گزینه‌ها برای اجرای روف‌گاردن به شمار می‌آید. روف‌گاردن سازه‌ای است که در پشت‌بام خانه اجرا می‌شود و همواره در معرض تغییرات آب‌وهوایی قرار دارد؛ بنابراین بهتر است برای اجرای روف‌گاردن از ترموود که مقاوم‌ترین و زیباترین متریال است استفاده شود.

مجموعه پارس آرای کوهستان واردکننده و عرضه‌کننده ترموود خارجی در ایران است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت و برقراری تماس با کارشناسان در مجموعه ما از شرایط خریداری و اجرای ترموود در روف‌گاردن آگاه شوید.

سؤالات متداول

مزایای اجرای روف‌گاردن چیست؟

شما با اجرای روف‌گاردن تعامل اجتماعی بیشتری برقرار می‌کنید. همچنین اجرای روف‌گاردن برای پاکیزگی هوا و شادابی آب‌وهوا و کاهش دمای محیط، مناسب است.

آیا اجرای روف‌گاردن باعث افزایش ارزش ساختمان می‌شود؟

ظاهر طبیعی و پایدار روف‌گاردن باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود. همچنین در زمان فروش ساختمان قادر خواهید بود که قیمت بسیار بیشتری برای فروش خانه خود در نظر بگیرید.

علاوه بر روف‌گاردن از ترموود در اجرای چه سازه‌هایی استفاده می‌شود؟

آلاچیق، پرگولا، دکینگ، کف‌پوش، پله‌های چوبی، نمای ساختمان، درب و پنجره و… برخی از رایج‌ترین سازه‌هایی هستند که ترموود بهترین عملکرد را در اجرای آن‌ها دارد.

برچسب ها: