ارتفاع مناسب پارکت برای پذیرایی

انتخاب ارتفاع مناسب پارکت برای پذیرایی یکی از مهم‌ترین مراحلی است که باید در راستای تغییر دکوراسیون داخلی منزل انجام شود. کف‌پوش‌های چوبی در ابعاد و رنگ‌های مختلفی موجود است و همین مسئله باعث می‌شود که در انتخاب گاهی مردد شویم. انتخاب بهترین ارتفاع پارکت چوبی برای فضای پذیرایی تأثیر بسزایی در ایجاد جلوه‌ای شیک‌تر و زیباتر دارد. بنابراین، باید هنگام انتخاب و خریداری، فاکتور‌های زیادی را مورد بررسی قرار دهید که یکی از آن‌ها ابعاد و اندازه پارکت است. با خواندن ادامه مقاله به اهمیت انتخاب ابعاد مناسب پارکت پی خواهید برد.

اهمیت انتخاب ارتفاع مناسب پارکت برای پذیرایی

انتخاب ارتفاعی مناسب برای پوشاندن کف پذیرایی یکی از اصولی است که باید در انتخاب این کف‌پوش‌ها موردتوجه قرار گیرد. توجه به این فاکتور تأثیر بسزایی بر کارایی و عملکرد پارکت خواهد داشت. انتخاب ارتفاع مناسب پارکت برای پذیرایی و توجه به ضخامت چوب پارکت، می‌تواند بر نتیجه نهایی کار تأثیر بگذارد و نقش بسزایی در زیبایی اتاق ایفا کند.

انتخاب بهترین ابعاد پارکت برای پذیرایی مسلماً باعث افزایش مقاومت این محصول در مقابل هر گونه ضربه و فشار نیز خواهد شد. به‌عنوان‌مثال، هر چه ضخامت پارکت بیشتر باشد، ماندگاری و دوام بیشتری خواهد داشت و بدین ترتیب کمتر به تعمیرات و بازسازی نیاز پیدا خواهد کرد. با اضافه نمودن پارکت به کف پذیرایی، ارتفاع فضا تغییر می‌کند.

اما انجام این کار باید بادقت زیادی انجام شود تا هنگام نصب پارکت چوبی، ارتفاع تغییر نکرده و تمامی عناصر منسجم و یکنواخت باشند. ارتفاع پارکت همچنین بر عایق بودن کف‌پوش از نظر حرارت و صوت نیز تأثیر می‌گذارد. پارکتی که دارای ضخامت بیشتری باشد مسلماً عایق قوی‌تری در مقابل حرارت و صوت بوده و همین ویژگی باعث افزایش کیفیت زندگی خواهد شد.

اهمیت انتخاب ارتفاع مناسب پارکت برای پذیرایی

ابعاد مختلف پارکت چوبی برای پذیرایی

پارکت‌های چوبی بر اساس کاربرد‌هایی که در فضا‌هایی داخلی دارند، دارای ابعاد مختلفی هستند و نقش تعیین‌کننده‌ای در ظاهر و کیفیت نهایی محیط خواهند داشت. در این قسمت، به برخی از ابعاد پارکت‌های چوبی و تأثیر آن‌ها بر فضا‌های داخلی می‌پردازیم.

  • کف‌پوش‌های چوبی با ابعاد بزرگ: این دسته از پارکت‌ها برای فضا‌های باز و بسیار وسیع مناسب هستند. با استفاده از این پارکت‌های چوبی، اتاق‌های پذیرایی و یا سالن‌های بسیار وسیع، بزرگ‌تر و عمیق‌تر جلوه کرده خواهند کرد. استفاده از این پارکت‌ها برای اتاق‌های کوچک به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود.
  • کف‌پوش‌های چوبی با ابعاد کوچک: برای فضا‌های کوچک‌تر که متراژ کمتری هم دارند؛ مانند اتاق‌خواب و یا اتاق کودک می‌توان از این کف‌پوش‌ها استفاده کرد. با پوشاندن این دسته از کف‌پوش‌ها روی کف اتاق، حس دنجی و راحتی به شما منتقل می‌شود.

ابعاد پارکت چوبی می‌تواند تأثیر ویژه و قابل‌توجهی بر هماهنگی و زیبایی محیط داخلی منزل و یا محل کار ایفا کند.

تأثیر انتخاب رنگ پارکت برای پذیرایی

علاوه بر انتخاب ابعاد و ارتفاع مناسب پارکت برای پذیرایی ، انتخاب رنگ پارکت برای نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و این دو عامل به‌نوعی مکمل یکدیگر عمل هستند. یعنی در کنار انتخاب ابعاد مناسب که در بخش‌های قبل درباره آن صحبت کردیم، باید به انتخاب رنگ نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.

پارکت‌های چوبی در رنگ‌های مختلفی موجود هستند و همین مسئله باعث می‌شود هنگام انتخاب دچار سردرگمی شویم. بنابراین در انتخاب عجله نکنید. یکی از موضوعاتی که برای انتخاب بهترین رنگ برای پارکت کردن پذیرایی باید در نظر گرفته شود، سلیقه فردی است.

 باتوجه‌به بالابودن کیفیت و دوام کف‌پوش‌ها، مسلماً باید هزینه بیشتری هم بابت خرید آن‌ها پرداخت کنید. بنابراین در انتخاب خود عجله نکرده و این کار را باحوصله و دقت زیادی انجام دهید. برای انتخاب رنگ مناسب برای پارکت پذیرایی باید چه پارامتر‌هایی را موردتوجه قرارداد؟ در ادامه به این پارامتر‌ها می‌پردازیم.

تأثیر انتخاب رنگ پارکت برای پذیرایی

متراژ و ابعاد سالن پذیرایی

متراژ سالن پذیرایی تأثیر بسزایی در انتخاب رنگ برای کفپوش این قسمت از خانه دارد. درصورتی‌که پذیرایی شما کوچک است، می‌توانید با انتخاب و جستجوی رنگ‌های روشن آن را کمی بزرگ‌تر و دلبازتر نشان دهید. رنگ‌های سفید، خاکستری، عسلی و کرم جزو بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شوند.

اما اگر سالن پذیرایی بزرگی دارید، راحت‌تر می‌توانید انتخاب رنگ داشته باشید. اگر دوست دارید فضای پذیرایی شما دنج‌تر به نظر برسد روی رنگ‌های گرم و تیره مانند آلبالویی، قهوه‌ای سوخته و مشکی حساب باز کنید.

ارتفاع سقف از پارامتر‌های مؤثر در انتخاب رنگ پارکت پذیرایی

از دیگر پارامتر‌هایی که به ما کمک می‌کند بهترین رنگ را برای پارکت چوبی پذیرایی خود انتخاب کنیم، ارتفاع سقف فضای پذیرایی است. اگر فاصله بین کف تا سقف یا به‌اصطلاح ارتفاع فضا کم است، باید از کف‌پوش‌های روشن استفاده کنید. با انجام این کار سقف پذیرایی شما بلند‌تر جلوه می‌کند. اما اگر سقف پذیرایی شما بلند است، رنگ‌های تیره گزینه‌ای‌ ایده‌آل خواهد بود.

میزان نورگیری فضا عاملی مهم در انتخاب رنگ پذیرایی

نورگیر بودن و تعداد پنجره‌هایی که در فضای پذیرایی موجود است عامل مهمی در انتخاب رنگ برای پارکت چوبی پذیرایی به شمار می‌رود. اگر پذیرایی شما پنجره‌های زیادی دارد، به‌طوری‌که با تابش آفتاب نور زیادی به فضای شما تابیده می‌شود رنگ‌های گرم و تیره گزینه‌ای عالی خواهد بود. رنگ‌های گرم باعث می‌شود که فضای شما دنج‌تر و دوستانه‌تر نشان داده شود. اما اگر پذیرایی شما فاقد پنجره است و به‌اصطلاح نورگیر نیست، رنگ‌های روشن همچون خاکستری و سفید را انتخاب کنید.

طرح و رنگ دیوار از مهم‌ترین پارامتر‌ها در انتخاب رنگ کف‌پوش

طرح و رنگ دیوار نیز به شما کمک خواهد کرد تا رنگ مناسبی برای کف پوش پذیرایی خود انتخاب کنید. اگر دیوار‌های پذیرایی با کاغذ‌های طرح‌دار پوشانده شده، بهتر است پارکت بدون طرح و رنگ را انتخاب کنید. زیرا باعث می‌شود فضای شما بیش از حد شلوغ به نظر برسد. اما اگر دیوار‌هایتان روشن است، می‌توانید رنگ‌های گرم و تیره را امتحان کنید. در این حالت، هارمونی زیبایی ایجاد خواهد شد.

سبک معماری و دکوراسیون داخلی برای پارکت

سبک معماری و دکوراسیون داخلی فضا هم نقش ویژه‌ای در انتخاب رنگ مناسب برای پارکت چوبی ایفا می‌کند. اگر سبک حاکم بر پذیرایی کلاسیک و یا سنتی باشد، رنگ‌های گرم پیشنهاد می‌شود. پارکت با طرح ساده و رنگ‌های خنثی هم گزینه ‌ایده الی برای طراحی و دکوراسیون مدرن به شمار می‌رود.

سبک معماری و دکوراسیون داخلی

خرید پارکت با بهترین و مناسب‌ترین ابعاد برای پذیرایی از پارس آرای کوهستان

انتخاب ارتفاع مناسب پارکت برای پذیرایی تأثیر زیادی بر زیبایی و کیفیت نهایی فضای موردنظر ما خواهد داشت. با انتخاب بهترین ارتفاع می‌توانید فضای منزل خود را دلبازتر و زیباتر کنید. پارکت‌های چوبی پارس آرای کوهستان در ابعاد مختلفی موجود هستند. کارشناسان ما، شما را در انتخاب بهترین ارتفاع پارکت برای پذیرایی یاری خواهند کرد.

 

برچسب ها: