ترموود برای اجرای دکوراسیون لابی و ورودی ساختمان بهترین گزینه است

چوب ترموود به عنوان یکی از متریال‌های محبوب ساختمانی، قابلیت اجرا در بخش‌های مختلف ساختمان را دارد. از کاربردهای ویژه ترموود می‌توانیم به استفاده در فضای لابی و ورودی ساختمان اشاره کنیم. این متریال ساختمانی به علت وزن سبک، زیبایی منحصر‌به‌فرد و همینطور مقاومت بالایی که دارد، می‌تواند به منظور پوشش دیواره، سقف لابی و همینطور ساخت مبلمان چوبی مورد استفاده قرار بگیرد. در این مطلب از سایت پارس آرای کوهستان هر آنچه که باید در خصوص اجرای لابی با چوب ترموود بدانید، را به شما به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

مزایای اجرای لابی با چوب ترموود

اجرای دکوراسیون داخلی لابی با چوب ترموود با توجه به اینکه مزایای بسیاری دارد، این متریال را به انتخابی ایده‌آل تبدیل کرده است؛ به گونه‌ای که این انتخاب در عین زیبایی و سادگی دارای کاربردهای بسیار متنوع و گسترده‌ای باشد. در ادامه این بخش قصد داریم شما را با مهم‌ترین مزایای اجرای بخش‌های مختلف لابی با چوب ترموود آشنا کنیم.

این مزایا شامل موارد زیر هستند:

  • مقاومت بالا در برابر رطوبت: ترموود به دلیل تثبیت‌شدن در فرآیند ترمودری، دارای مقاومت بالایی در مقابل رطوبت و نم می‌باشد. چنین مزیتی ترموود را برای استفاده در آشپزخانه، حمام و سایر محیط‌های مرطوب به یک انتخاب عالی تبدیل کرده است
  • مقاومت در برابر حشرات و پوسیدگی: ترموود دارای مقاوم پذیری بسیار بالا در برابر پوسیدگی‌ها و حشرات است. به همین خاطر می‌توان بدون نیاز به نگهداری سخت و مداوم، به طور طولانی مدت از آن در بخش‌های مختلف دکوراسیون داخلی استفاده کرد
  • زیبایی و دوام: ترموود دارای زیبایی منحصربه‌فردی است که می‌توان از دوام آن نیز مطمئن بود. این چوب زیبایی و جلوه خیره‌کننده را به طرح و فضای موردنظر می‌بخشد. خطوط و سادگی در چوب ترموود به ایجاد یک دکوراسیون مدرن کمک می‌کند
  • عایق دما: چوب ترموود در دکوراسیون داخلی، به‌عنوان یک عایق طبیعی عمل می‌کند؛ به همین خاطر می‌تواند به حفظ دمای محیط کمک بسیاری کند
  • ایمنی بالا: ترموود دارای خاصیت ضد اشتعال است که باعث می‌شود در برابر آتش و حرارت ایمنی بالایی داشته باشد

با چوب ترموود اجرای کدام بخش‌های لابی انجام می‌شود؟

ترموود در مهم‌ترین بخش‌های لابی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به علت مقاومت و دوام بالا هیچ نوع خسارتی نمی‌بیند. از طرفی به علت داشتن زیبایی چشمگیر در هر یک از بخش‌های لابی و سالن ورودی که استفاده شود، می‌تواند جذابیت و زیبایی آن محیط را چندین برابر کند. در ادامه این قسمت قصد داریم تا کاربردهای ترموود در لابی را به شما معرفی کنیم.

اجرای درب لابی با چوب ترموود

از کاربردهای ترموود در معماری و طراحی داخلی سالن لابی، استفاده از این چوب برای درب‌های ورودی و درب‌های اصلی ساختمان است. درب‌هایی که با چوب ترموود ساخته می‌شوند دارای مقاومت بالایی در برابر فرمایشات و عوامل تخریب‌کننده هستند و می‌توانند به مدت بسیار طولانی‌تری کاربرد داشته باشند. خوب است بدانید که در ساخت درب‌های ضدسرقت نیز از چوب ترموود استفاده می‌شود. چرا که این چوب با مقاومت بالای خود می‌تواند در افزایش امنیت درب‌های ضدسرقت کمک بزرگی کند.

چوب ترموود در ساخت آیتم‌های تزیینی

یکی دیگر از کاربردهای ترموود در معماری و طراحی داخلی، به‌کارگیری از این چوب در ساخت آیتم‌های تزئینی است. گلدان‌ها و مجسمه‌های چوبی می‌توانند جلوه زیبایی به نمای ساختمان‌ها بدهند. گلدان‌ها و مجسمه‌های چوبی که با ترموود ساخته می‌شوند را می‌توان در ورودی ساختمان یا در لابی و بخش‌های دیگر استفاده کرد. حتی می‌توان آیتم‌های ساخته شده با متریال ترموود را در فضای بیرونی قرارداد. چرا که آیتم‌های تزیینی ساخته شده توسط این متریال دارای مقاومت بالایی هستند.

دیوارپوش ترموود؛ یکی از کاربردهای رایج ترموود در طراحی داخلی لابی

امروزه طراحان بسیاری به‌منظور پوشش دیوارهای داخلی سعی می‌کنند از ترموود استفاده کنند. دیوارپوش‌هایی که از چوب ترموود ساخته می‌شوند، عمر بسیار زیادتری نسبت به دیگر پوشش‌ها دارند. این دیوارپوش‌ها در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شوند.

علاوه بر مقاومت بالا و زیبایی منحصربه‌فرد دیوارپوش‌های چوبی می‌توان به کنترل رطوبت و دمای محیط اشاره کرد. در صورتی که از دیوارپوش‌های با جنس ترموود استفاده کنید، فضای درونی سازه عایق‌سازی می‌شود و به این ترتیب می‌توانید رطوبت و دما را در فصل‌های مختلف سال کنترل کنید.

ساخت نیمکت و صندلی

نیمکت‌ها و صندلی‌های چوبی یکی از آیتم‌هایی هستند که در بسیاری از خانه‌ها یافت می‌شوند. از چوب ترموود به علت مقاومت بالا و وزن کم در ساخت نیمکت چوبی و صندلی‌های چوبی، بسیار استفاده می‌کنند. همچنین در ساخت‌ آلاچیق‌های چوبی نیز از ترموود استفاده می‌شود.

اجرای پله در لابی با چوب ترموود

طراحی پله‌ها به شکل زیبا و منحصربه‌فرد می‌تواند تأثیر فراوانی در دلنشین‌تر شدن محیط داشته باشد. یکی دیگر از کاربردهای ترموود در معماری سخت سازه‌هایی نظیر پله‌ها است. پله‌ها و سازه‌های تزئینی پله که با متریال ترموود ساخته می‌شوند، دارای مقاومت زیاد و طول عمر بالا هستند. علاوه بر این‌ها استفاده از چوب ترموود در ساخت پله‌ها می‌تواند، حال و هوایی جذاب و دلنشین به محیط القا کنند. چرا که این چوب‌ها بدون دخالت مواد شیمیایی تولید شده‌اند و می‌توان گفت که از دل طبیعت به سازه‌ها می‌روند.

پوشاندن سقف با چوب ترموود

پوشش سقف با چوب ترموود، یک راه مؤثر برای اضافه‌کردن گرما و زیبایی طبیعی به فضای داخلی است. می‌توانید ترموود در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها برای پوشاندن سقف در دکوراسیون‌های مختلف استفاده کنید. وزن پایین این متریال، آن را به گزینه‌ای مناسب برای پوشاندن سقف تبدیل کرده است. به‌علاوه این سقف‌پوش عایق حرارتی و صدا نیز هستند. با پوشاندن سقف، کف و دیوارها با ترموود، یک فضای داخلی گرم و طبیعی ایجاد می‌شود که می‌تواند احساسی از طبیعت را به ساکنین خانه یا ساختمان القا کند.

اجرای دکوراسیون لابی با چوب ترموود توسط پارس آرای کوهستان

شما با خرید ترموود از یک مرکز معتبر می‌توانید آن را برای دیزاین تمامی اجزای لابی ساختمان مسکونی، اداری، تجاری و هتل خود چه به‌صورت دکوراسیون مدرن و چه سنتی به کار برده و از زیبایی آن لذت ببرید. مجموعه پارس آرای کوهستان اولین و معتبرترین مرجع چوب‌های تخصصی صنعت ساختمان است. درصورتی‌که نیاز به اجرای دکوراسیون لابی با ترموود دارید، می‌توانید از محصولات ترموود مجموعه ما و خدمات نصب حرفه‌ای در این فضا بهره‌مند شوید.

سؤالات متداول

قیمت ترموود به چه عواملی بستگی دارد؟

نوع ترموود، محل استفاده، ابعاد، ضخامت و برند از جمله عواملی هستند که بر قیمت ترموود تأثیر دارند.

استفاده از کدام نوع ترموود برای طراحی و اجرای پروژه‌ها بهتر است؟

ترموود در دو نوع نرم و سخت برای فروش عرضه می‌شود. درصورتی‌که می‌خواهید از این چوب در فضاهایی استفاده کنید که عمدتاً در معرض عوامل مخربی مانند باران و رطوبت هستند، پیشنهاد می‌کنیم از چوب ترموود سخت استفاده کنید. اما اگر تمایل دارید از چوب ترموود در فضاهای بسته‌تر و بدون وجود عوامل مخرب استفاده‌ کنید، چوب ترموود نرم می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.

برچسب ها: