ترموود گرمای چوب و زیبایی طبیعی آن را برای خانه به ارمغان می‌آورد

چوب به‌عنوان یکی از پایدارترین متریال‌ها برای استفاده در صنعت ساختمان به شمار می‌رود. در این بین ترموود یکی از بهترین انواع چوب است که دارای خواص فیزیکی و شیمیایی بسیار جذاب است. این نوع چوب با استفاده از فرایند حرارت‌دهی در تماس با گرما و رطوبت تولید می‌شود. از آنجا که هیچ نوع ماده شیمیایی و سمی در این پروسه استفاده نمی‌شود این فرایند آسیبی به محیط‌زیست وارد نمی‌کند و می‌توان پس از پایان طول عمر ترموود آن را در طبیعت رها کرد تا تجزیه شود. دوام بالای ترموود نیز دیگر فاکتور مهم به شمار می‌رود که آن را برای ساخت خانه چوبی ایده‌آل می‌کند. در این مطلب با اثرات محیط زیستی مثبت استفاده از ترموود در خانه چوبی آشنا می‌شویم.

استفاده از ترموود در خانه چوبی

ترموود به‌عنوان یک چوب بادوام، پایدار و لوکس شناخته می‌شود که کیفیت بسیار بالایی را ارائه می‌دهد. این متریال را می‌توان در فضاهای داخلی یا خارجی خانه چوبی استفاده کرد، بنابراین بافت زیبای آن به منزل و نمای آن جاذبه خاصی خواهد بخشید. طول عمر بالای ترموود نیاز به تعمیر و جایگزین کردن آن را کاهش می‌دهد و خواص خود را همیشه حفظ خواهد کرد. این شرایط آن را در برابر عوامل مخرب محیطی مقاوم می‌کند، موضوعی که برای استفاده در فضاهای خارجی بسیار مهم است. در ادامه با برخی از مهم‌ترین کاربردهای ترموود در خانه چوبی آشنا می‌شویم.

دیوارپوش ترموود

نصب ترموود بر روی دیوار تا حد زیادی از اکو و انتشار آلودگی صوتی در محیط کم می‌کند و ظاهر کاملاً طبیعی به فضا می‌بخشد. شما می‌توانید الوارهای ترموود را به‌صورت عمودی یا افقی بر روی نما نصب کنید تا زیباترین نتیجه ممکن حاصل شود. علاوه بر این کارایی عالی این نوع چوب و خاصیت عایق گرما و رطوبت ترموود از خانه در برابر عوامل خارجی حفاظت می‌کند.

ساخت سونا و اسپا

ترموود دارای دوام بالا در مقابل نفوذ آب و تغییرات دمایی است، موضوعی که برای استفاده از این متریال در اسپا و سونا اهمیت بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید بدون نگرانی ترموود را در محیط‌های مرطوب استفاده کنید. علاوه بر این مقاومت ترموود در برابر نفوذ آب و سهولت پاک‌کردن آن، این متریال را به یک گزینه کاملاً بهداشتی تبدیل کرده است.

کف‌پوش ترموود

استفاده از چوب معمولی برای ساخت کف‌پوش هزینه‌های تعمیر و نگهداری بالا را در پی دارد. اما ترموود به دلیل مقاومت بسیار خوب در برابر سایش و نفوذناپذیر بودن در برابر برف؛ باران، باد، حشرات، قارچ و… از طول عمر بالا برخوردار است. تراشه نشدن سطح ترموود یکی از دلایل اصلی ماندگاری بالای آن است.

اثرات محیط زیستی مثبت استفاده از ترموود

ترموود یک چوب کاملاً طبیعی، غیرسمی و مقاوم است که طی فرایند حرارت‌دهی تحت گرما و بخار آب تولید می‌شود. این چوب در طول چرخه تولید، از مرحله کاشت نهال درخت تا بازیافت، هیچ نوع آسیب زیست‌محیطی به طبیعت وارد نمی‌کند. در ادامه با برخی از مهم‌ترین اثرات محیط زیستی مثبت استفاده از ترموود در خانه چوبی آشنا می‌شویم.

برداشت چوب از منابع تجدیدپذیر

محصولات ترموود با برداشت چوب از مزارع تجدیدپذیر درخت تولید می‌شوند. به‌این‌ترتیب می‌توان اطمینان داشت که هیچ نوع پهنه جنگلی و زیستگاه در جریان این پروسه دچار آسیب نمی‌شود. به همین دلیل استفاده از ترموود در خانه چوبی اثرات محیط زیستی آنی به همراه دارد.

فرایند تولید

تنها ماده مورداستفاده در فرایند تولید ترموود چوب است. این پروسه درون کوره ویژه و تحت دماهای بالا و در مجاورت بخار آب انجام می‌شود. در طول این فرایند یک چوب باکیفیت با ظاهر کاملاً طبیعی و بافت چشم‌نواز به دست می‌آید. علاوه بر این گازهای تولید شده در این چرخه نیز تصفیه می‌شود تا هیچ آلودگی به هوا نرود.

تولید حداقل پسماند

فرایند تولید ترموود باهدف به‌حداقل‌رساندن تولید پسماند طراحی شده است. ترموود کاملاً قابل‌بازیافت است و می‌توان در پایان عمر از آن برای تولید انرژی یا بازیافت و ساخت محصولات چوبی جدید استفاده کرد. کل این چرخه باهدف به‌حداقل‌رساندن زمان و هزینه شکل‌گرفته و نتیجه آن متریال بسیار باکیفیت و زیبا است.

طول عمر بالا

طول عمر بالای ترموود نیاز به تعمیر و جایگزین‌کردن بخش‌های مختلف خانه با نمونه‌های جدید را به حداقل می‌رساند؛ بنابراین میزان مصرف متریال حداقل خواهد شد. نکته دیگر قابلیت بازیافت صددرصدی ترموود است که چرخه استفاده از آن را کاملاً پاک می‌کند. شما می‌توانید باتوجه‌به دوام بسیار خوب این محصول آن را در بخش‌های مختلف داخل و خارج منزل به کار ببرید.

پارس آرای کوهستان؛ مرجع تهیه ترموود برای ساخت خانه چوبی

ترموود یک متریال بی‌نظیر با خواص فیزیکی عالی و اثرات محیط زیستی مثبت است. شما می‌توانید از این نوع چوب برای کاربردهای مختلف استفاده کنید. ترموود در مقایسه با چوب‌های فراوری شده معمول که با استفاده از مواد شیمیایی و سمی تولید می‌شوند برتری کامل دارد، زیرا طی فرایندی طبیعی و تنها با استفاده از بخار آب و گرما تولید می‌شود. اثرات محیط زیستی مثبت استفاده از ترموود در خانه چوبی شامل کاهش تولید آلاینده‌های کربن در چرخه عمر و جلوگیری از هدررفت انرژی در خانه می‌شود. شرکت پارس آرای کوهستان انواع الوار و محصولات چوبی را برای استفاده در خانه چوبی عرضه می‌کند. ما در این مجموعه همچنین خدمات طراحی و اجرای خانه‌های تمام چوبی را نیز ارائه می‌دهیم.

سؤالات متداول

طول عمر ترموود چند سال است؟

برخی از محصولات، مانند ترموود تولید شده با چوب ون، تا 60 سال ماندگاری دارند. شما می‌توانید با رعایت برخی نکات و نگهداری مناسب از این متریال عمر آن را نیز افزایش دهید.

آیا ترموود از چوب درخت سدر بهتر است؟

نرخ انتقال حرارت ترموود در مقایسه با چوب سدر 25 درصد بهتر است، ازاین‌رو برای استفاده در سونا گزینه بهتری به شمار می‌رود. علاوه بر این جذب لکه و تغییر رنگ در آن کمتر رخ می‌دهد و دوام بالایی نیز دارد.

آیا ترموود در برابر حریق و آتش‌سوزی مقاوم است؟

ترموود به‌صورت طبیعی در برابر حریق و آتش‌سوزی از خود مقاومت نشان نمی‌دهد و به‌سرعت می‌سوزد. شما می‌توانید با استفاده از مواد ضدحریق و ویژه آن را در برابر آتش مقاوم کنید تا امکان استفاده از آن در محیط‌های متنوع‌تر را داشته باشید.

برچسب ها: