دلایل استفاده از ابزارهای حرفه‌ای برای نصب پارکت چوبی

برای نصب پارکت چوبی مانند هر کار دیگری، نیاز است که نصاب، ابزار و وسایل مناسبی را در اختیار داشته باشد. استفاده از این ابزار و وسایل نقش بسزایی در نصب آسان و کیفیت نهایی کار ایفا می‌کنند. به طور مثال، برای جلوگیری از باقی‌ماندن شکاف و درز، نصاب باید ابزاری به نام ابزار نصب پارکت را در اختیار داشته باشد.

معمولاً اکثر نصاب‌ها برای محافظت بیشتر از دست‌هایشان از دستکش استفاده می‌کنند. متر نواری و گیره و گونیا هم که از ابزار‌هایی است که یک نصاب باید در کیف همراه خود داشته باشد. ماندگاری و طول عمر پارکت‌ها با شرایط و کیفیت نصب آن‌ها رابطه مستقیمی دارد. درصورتی‌که نصب پارکت به‌خوبی انجام نشود، باعث ایجاد صدا و به‌اصطلاح لق شدن می‌شود. استفاده از ابزارهای حرفه‌ای برای نصب پارکت چوبی و نصب پارکت به فرد ماهر، باعث جلوگیری از آسیب‌های احتمالی می‌شود.

ابزار‌های حرفه‌ای برای نصب پارکت چوبی

هر شغل و پیشه‌ای به تجهیزات خاصی نیاز دارد. ابزار‌هایی که برای نصب پارکت چوبی مورداستفاده قرار می‌گیرند خیلی عجیب‌وغریب نیستند و شاید مشابه آن‌ها در دیگر حرفه‌ها نیز دیده شده شود. در ادامه به برخی از رایج‌ترین ابزار‌های حرفه‌ای برای نصب پارکت چوبی اشاره می‌کنیم:

ابزار‌های حرفه‌ای برای نصب پارکت چوبی

چکش برای نصب و مونتاژ پارکت

چکش در جاافتادن تایل و یک‌دست و منسجم کردن قطعات مورداستفاده قرار می‌گیرد. جنس چکش نصب از پلاستیک بوده و بدون آن امکان قفل‌کردن تایل‌ها در کنار یکدیگر وجود ندارد. درصورتی‌که چکش در کناردست نصاب نباشد، مطمئناً بین قطعات درز و شکاف ایجاد خواهد شد. برای نصب پارکت در گوشه‌های فضا و انتهای کار، لازم است یک چکش در کیف نصاب وجود داشته باشد. چکش نصب و مونتاژ پارکت از سطح تماس ۱۲۰ میلی‌متری برخوردار است.

رطوبت‌سنج

رطوبت‌سنج از دیگر ابزار‌های حرفه‌ای برای نصب پارکت چوبی محسوب می‌شود. از آن جایی که برای قراردادن کف‌پوش نیاز است که محیط شرایط خاصی داشته باشد، نصاب با در اختیار داشتن رطوبت سنج می‌تواند میزان دما و رطوبت کف را بسنجد. رطوبت‌سنج مانند یک‌قلم است که کارکردن با آن هم تقریباً ساده است. همان‌طور که می‌دانید یکی از علل ترمیم و بازسازی پارکت، رطوبت و بادکردن تایل‌ها است.

کاردک چوبی دستی

کاردک چوبی از جمله ابزار‌هایی است که برای خراشاندن چسب‌های قدیمی که بر کف محیط هستند، به کار گرفته می‌شود. قبل از نصب پارکت لازم است که هر گونه چسب، رنگ و اضافات دیگر از کف پاک شده و سپس عملیات نصب انجام شود. به همین منظور لازم است که نصاب در کیف خود کاردک چوبی را همراه داشته باشد.

کاردک چوبی دستی

تاشو

یکی از ابزار‌هایی که در حین کار مورداستفاده قرار می‌گیرد، تاشو است. از آن در راه‌پله و یا کنج دیوار استفاده می‌شود. در آپارتمان‌ها از تاشو‌های تزیینی برای جلوگیری از واردشدن ضربه استفاده می‌شود. این ابزار در کنج دیوار نصب شده و با قرنیز‌ها هیچ تداخلی ندارد.

چاقو تیغه دار

از دیگر ابزار‌های حرفه‌ای برای نصب پارکت چوبی، باید چاقو تیغه دار را معرفی کرد. این ابزار برای بریدن لایه زیرین کف، علامت‌گذاری خط برش، باز نمودن بسته‌بندی و پکیج تایل و بسیاری کار‌های دیگر به کار می‌آید. البته هنگامی که از چاقو تیغه ثابت استفاده می‌کنید، باید احتیاط بیشتری را اعمال نمایید.

اسکوتی‌ها

اسکوتی شکلی نیمه هلالی دارد و در کناره دیوار به کار گرفته می‌شود. این ابزار به ابعاد 1.5 سانتی‌متر روی پارکت بوده و به اندازه 2.5 سانتی‌متر با دیوار در ارتباط است. به جای استفاده از قرنیز، می‌توان از اسکوتی استفاده کرد. اسکوتی‌ها قیمت پایین و مقرون به صرفه‌ای دارند، اما جلوه زیبایی به فضا نمی‌بخشند و ارتفاعشان در مقایسه با قرنیز کوتاه‌تر است. تنها در قسمت‌هایی مانند زیر کمد یا شومینه و یا جا‌هایی که دید زیادی ندارند می‌توان از اسکوتی استفاده کرد برای دیگر موارد استفاده از قرنیز توصیه می‌شود.

کف‌ساب بتن

کف ساب بتن از دیگر ابزار‌های حرفه‌ای برای نصب پارکت چوبی است. این ابزار را برای هموار نمودن کف مورداستفاده قرار می‌دهند. کف‌ساب‌های صنعتی بزرگ نیز برای هموار نمودن کف و کف‌ساب‌های دستی کوچک برای صاف نمودن گوشه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند.

رنده از ابزار‌های لازم در نصب پارکت

رنده از جمله ابزار‌هایی است که هرگونه ناهمواری را بر روی سطح پارکت صاف می‌کند. در حقیقت، انجام جزئی‌ترین کار‌های برش با رنده انجام می‌شود. رنده در ۲ نوع موجود است که ۲۰ تیغه و ۱۲ تیغه هستند.

اره، ابزاری برای نصب پارکت چوبی

اگر نصاب احساس کند که در کنج دیوار و یا انتهای ردیف‌ها باید تایل‌ها را کوتاه کند، اره دستی را به کار می‌گیرد. کار با این ابزار آسان است. کیفیت و نتیجه نهایی کار به‌دقت در برش و علامت‌گذاری پارکت‌ها وابسته است.

اره، ابزاری برای نصب پارکت چوبی

گرده و میت

گاهی پیش می‌آید که نصاب متوجه اختلاف سطح می‌شود و در اینجاست که از ابزار گرده و میت استفاده می‌کند. در منازل از پارکت ۸ میلی‌متری استفاده می‌شود. با درنظرگرفتن ۲ سانتی‌متر برای فوم زیرین، ارتفاع پارکت حداقل ۱۰ میلی‌متر برآورده شده است. اگر قصد پارکت کردن کف کلی ساختمان را داشته باشید، معمولاً مشکلی پیش نمی‌آید و این ابزار هم شاید خیلی به کار نیاید. اما شاید بنا بر دلایلی قصد داشته باشید که فقط قسمتی از فضا را پارکت کنید. در این شرایط باید در طول کار نصاب از گرده و میت استفاده کند.

به طور کل، به‌کارگیری ابزار مناسب توسط یک نصاب باتجربه که از سابقه و پیشینه کاری نیز برخوردار باشد در بهبود کیفیت و نصب نهایی کار نقش بسزایی ایفاد می‌کند. نصب پارکت به شکل نامناسب و غیراصولی مطمئناً منجر به مشکلات زیادی در آینده خواهد شد که علاوه بر این مشکلات، خریدار باید هزینه‌های دیگری را برای بازسازی و تعویض کف‌پوش پرداخت نماید.

ابزارهای نصب پارکت چوبی

بهترین پارکت چوبی را از پارس آرای کوهستان خریداری کنید

بدون تردید انتخاب یک پارکت مناسب که متناسب با دیگر عناصر در فضا باشد نقش بسزایی در زیبایی محیط زندگی و یا محل کار شما ایفا می‌کند. در کنار انتخاب و خرید پارکت باکیفیت، نصب اصولی و حرفه‌ای نیز اهمیت بسیار زیادی در نتیجه نهایی و بهره‌مندی از مزایای پارکت دارد. انتخاب یک پارکت چوبی مناسب و باکیفیت به همراه کارشناسان باتجربه ما در پارس آرای کوهستان به شما کمک خواهد کرد تا محصولی متناسب با محیط خود را انتخاب کرده و از نتیجه راضی باشید. ما از خرید تا نصب و حصول بهترین نتیجه در کنار شما خواهیم بود.

 

برچسب ها: