آیا تولید چوب های ترموود پارس آرای به طبیعت آسیب می‌رساند؟ این سوال یکی از چندین پرسش اساسی افرادی است که در زمینه ساختمان سازی فعالیت می‌کنند. زیرا زیبایی چوب‌های ترموود در کنار مقاومت و استحکام بالایی که دارند باعث شده است تا به یکی از پرطرف‌دارترین محصولات چوبی تبدیل شوند. اما برای اینکه خیالتان را از بابت محافظت از محیط زیست راحت کنیم باید کمی درباره روند کاری شرکت پارس آرای بدانید.

این شرکت برای تولید چوب‌های ترموود از درخت‌های پرورشی استفاده می‌کند. به عبارتی می‌توان این گونه گفت که هیچ درخت جوان و سالمی در جنگل‌های طبیعت ایران به منظور تهیه چوب قطع نمی‌شود. همکاری شرکت پارس آرای کوهستان با شرکت‌هایی که به کاشت درخت‌های سریع‌الرشد در زمین‌های مخصوص می‌پردازند باعث شده تا حد زیادی از آسیب دیدن محیط زیست جلوگیری شود. در ادامه این مقاله به بررسی کامل این موضوع خواهیم پرداخت.

تولید چوب‌های ترموود
تولید چوب‌های ترموود

تولید چوب‌های ترموود

یکی از محصولات چوبی محبوب در زمینه ساختمان سازی و طراحی دکوراسیون، چوب ترموود یا چوب گرمادیده است. این چوب‌ها طی یک فرایند اصولی و بر اساس یک مکانیزم خاص حرارت داده می‌شود. چوب ترموود تحت تأثیر این فرایند از پایداری، ثبات و مقاومت بالایی برخوردار است و کارایی‌های مختلف زیادی دارد.

فرایند تولید چوب ترموود شامل چهار مرحله کلی می‌شود:

  • برش دادن و خشک کردن چوب
  • خارج کردن مواد مغذی و رطوبت از چوب
  • حرارت دادن
  • خنک سازی و تهویه چوب

در طی این چهار مرحله تغییرات زیادی در ویژگی‌های فیزیکی و مشخصات فنی چوب ایجاد می‌شود. به همین دلیل است که این محصولات عموما بیشتر از چوب‌های معمولی در برابر شرایط بیولوژیکی، آب‌وهوای نامناسب، فشار، لغزندگی و … مقاوم هستند. به عبارتی می‌توان این گونه گفت که محصولات باثبات‌تر و بادوام‌تری هستند.

شرکت پارس آرای کوهستان یکی از بهترین و مطمئن‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده چوب‌های ترموود و محصولات چوبی است. حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا تولید چوب های ترموود پارس آرای به طبیعت آسیب می‌رساند؟ برای پاسخ به این سوال باید جزئیات زیادی مورد بررسی قرار بگیرد. به طور کلی تولید این محصولات چوبی به درختان و چوب‌های طبیعی وابسته است. اما اینکه چگونه از این محصولات کاربردی استفاده کنیم که به محیط زیست آسیبی وارد نشود، موضوع مهم و مجزایی است. شرکت پارس آرای برای این مشکل راهکار خوبی برگزیده است.

تولید چوب‌های ترموود
تولید چوب‌های ترموود  

آیا تولید چوب های ترموود پارس آرای به طبیعت آسیب می‌رساند؟

برای پاسخ به این سوال خوب است بدانید که شرکت‌هایی وجود دارند که هدف اصلی آن‌ها کاشت درخت در زمین‌های کشاورزی مخصوص و فروش چوب آن درختان است. شرکت پارس آرای چوب مورد نیاز خود برای تولید چوب‌های ترموود را از این شرکت‌ها خریداری می‌کند. در واقع فعالیت این شرکت‌ها را می‌توان به فعالیت دامداری‌ها تشبیه کرد. کاشت و پرورش درختان مختلف و فروش چوب آن‌ها برای مصارف مختلف.

درخت‌هایی که در این شرکت‌ها پرورش داده می‌شوند معمولا از گونه‌های مختلفی مثل زبان گنجشک، صنوبر، کاج، توس، توسکا و کاج رادیتا هستند. البته موضوع مهم دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که این شرکت‌ها عموما به سراغ کاشت درخت‌هایی می‌روند که زودتر به بهره برداری برسند. برای مثال درختی مثل پالونیا که به درخت سریع‌الرشد نیز معروف است در سن ۵ تا ۶ سالگی قابل بهره برداری است. بعد از آن درختی مثل صنوبر نیز جزو درختانی است که در مدت زمان نسبتا کوتاهی رشد می‌کند.

ویژگی مشترک دیگری که در اکثر درخت‌های پرورشی مشاهده می‌شود، سازگاری بالای آن‌ها با محیط است. افرادی که مشغول کار در این شرکت‌ها و پرورش درخت به منظور تأمین چوب مورد نیاز صنعت ساختمان سازی هستند معمولا به سراغ درخت‌هایی می‌روند که حساس نیستند. این عدم حساسیت باعث می‌شود تا در شرایط ساده‌تر و کم‌هزینه‌تری رشد کنند و به بهره برداری برسند.

یکی از نکات مهمی که وجود دارد این است که تهیه چوب از این راه، کمک خیلی زیادی به حفظ محیط زیست می‌کند. به عبارتی از قطع شدن درختان سالم و جوان جنگل جلوگیری می‌شود. این درخت‌های پرورشی نه تنها چوب مورد نیاز صنعت ساختمان سازی را تأمین می‌کنند، بلکه تا حد زیادی باعث تصفیه هوا و کمک به سلامت زمین می‌شوند. ضمن اینکه شرکت‌هایی مثل پارس آرای می‌توانند بر اساس نیاز خود، مقدار و نوع چوب مورد نظر خود را سفارش دهند.

تولید چوب ترموود
تولید چوب ترموود

تولید چوب ترموود به چه قیمتی؟

طبیعاتا زیبایی چوب در طراحی دکوراسیون داخلی جزو تأثیرگذارترین عوامل است. ضمن اینکه چوب‌های ترموود علاوه بر زیبایی، ویژگی‌های منحصر به فرد دیگری نیز دارد. اما این استفاده ممکن است به محیط زیست و سلامت جنگل‌ها آسیب جدی وارد کند. دقیقا در همین نقطه بود که عده‌ای به این فکر افتادند که در زمین‌هایی مخصوص به کاشت و پرورش درخت بپردازند. سپس با فروش چوب آن درختان به سود برسند و این روند را با یک برنامه ریزی درست ادامه دهند.

آیا تولید چوب های ترموود پارس آرای کوهستان به طبیعت آسیب می‌رساند؟ پاسخ این سوال در نگاه اول مثبت است. زمانی که تولیدکنندگان چوب‌های ترموود با این سوال مواجه شدند به دنبال راهکارهای مختلفی گشتند. همکاری با شرکت‌هایی که به کاشت درخت‌های پرورشی می‌پردازند یکی از این راه‌ها بود. اما راه دیگری نیز وجود داشت. انتخاب درخت‌های پیر و کهن‌سالی که در جنگل‌ها بودند راه دیگری بود که به ذهن این افراد رسید.

درخت‌های پیر و خشک شده‌ای که در جنگل هستند به اندازه درختان جوان از زمین تغذیه می‌کنند. با این تفاوت که کارایی کمتری دارند و اصطلاحا روزهای پایانی عمر خود را طی می‌کنند. قطع کردن این درخت‌ها نه تنها جایی برای کاشت یک درخت جدید ایجاد می‌کند، بلکه احتمال ایجاد آتش سوزی در جنگل را نیز کاهش می‌دهد.

در آخر

ما انسان‌ها در کره زمین زندگی می‌کنیم و از تمام منابع طبیعی روی آن استفاده می‌کنیم. این کره محیط زیست ما انسان‌ها است. مراقبت از آن نه تنها برای خودمان، بلکه برای تأمین آسایش نسل آینده امری ضروری است. استفاده از چوب درخت‌ها تا جایی که به محیط زیست آسیبی وارد نکند بلامانع است. لذا همکاری با شرکت‌هایی که با هدف فروش چوب به کاشت درخت‌های پرورشی می‌پردازند می‌تواند یکی از راه‌های همکاری در جهت حفظ محیط زیست و سلامت درختان باشد.

برچسب ها: