شناخت نحوه تولید، شرطی اساسی برای آشنایی کامل با ترموود است

برای آشنایی کامل با ترموود در مرحله اول باید فرآیند تولید این متریال را بشناسیم. اصلاح حرارتی یک فرآیند پاک و سازگار با محیط‌زیست است که خواص چوب را بهبود می‌بخشد. در این فرآیند فقط از دمای بالا و بخار استفاده می‌شود که تضمین می‌کند محصول نهایی کاملاً طبیعی و عاری از مواد شیمیایی خواهد بود. عملیات حرارتی خواص مختلف چوب‌مانند پایداری ابعادی، عایق حرارتی، مقاومت در برابر پوسیدگی، زیبایی ظاهری و بهداشتی بودن آن را افزایش می‌دهد.

طی فرایند اصلاح حرارتی، چوب خام در معرض دمای بالا (185+ تا 220+ درجه سانتیگراد) قرار می‌گیرد. بخار آب به عنوان گاز محافظ و رسانای حرارتی استفاده می‌شود که اجازه می‌دهد چوب تا دمایی بالاتر از دمای اشتعال گرم شود.

اصلاح حرارتی چوب را می‌توان به طور تقریبی به سه مرحله تقسیم کرد. در مرحله اول دمای چوب افزایش‌یافته و چوب خشک می‌شود. فاز دوم شامل یک اصلاح حرارتی است که در طی آن رطوبت چوب عملاً به صفر نزدیک می‌شود و دما در بالاترین حد خود قرار دارد. حداکثر دما و زمان پردازش باتوجه‌به خواص موردنظر انتخاب می‌شود. در نهایت چوب ترموود تولید شده را توسط یک دستگاه خنک می‌کنند.

آشنایی کامل با مزایای استفاده از ترموود در صنعت ساخت‌وساز

ترموود فقط با استفاده از گرما و بخار آب پردازش می‌شود. از طرف دیگر، الوارهای چوب خام که در فرایند ترموسازی استفاده می‌شوند بدون استفاده از مواد شیمیایی تبدیل به ترموود خواهند شد. برای آشنایی کامل با ترموود شناخت مزایای این متریال جذاب می‌تواند کمک بسیار بزرگی به انتخاب این مصالح ساختمانی کند. در ادامه به معرفی و شرح این مزایا خواهیم پرداخت.

ضد آب بودن ترموود

فرایند عملیات حرارتی، چگالی و ساختار چوب را در سطح بالایی تغییر می‌دهد. این فرآیند باعث کاهش جذب رطوبت و آزادشدن آن می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، اگر چوب اصلاح شده حرارتی را در یک محیط 100 درصد مرطوب قرار دهید، فقط حداکثر 12 درصد رطوبت را جذب می‌کند. چوب ترموود طی عملیات اصلاح حرارتی در برابر رطوبت و آب مقاوم‌تر می‌شود. به همین دلیل است که بسیاری از معماران برجسته برای ساخت سونای فضای باز، جکوزی و مبلمان به ترموود رو می‌آورند.

مقاومت چوب ترموود در برابر پوسیدگی

هنگام کار با مواد آلی به‌ویژه باتوجه‌به وضعیت دنیای امروز ما مهم است که به تأثیر خود بر روی سیاره توجه داشته باشید. ترموود در برابر پوسیدگی نسبت به چوب‌های تصفیه نشده مقاوم‌تر است، بنابراین با انتخاب ترموود، به کاهش تقاضا برای چوب جدید کمک می‌کنید. این به نوبه خود به حفظ جنگل‌ها و حفظ منابع طبیعی کمک خواهد کرد؛ همچنین برای تولید این متریال فقط از بخار و گرما برای پخت چوب استفاده می‌شود. این بدان معنی است که ترموود متریالی غیرسمی می‌باشد و در برابر عوامل بیماری‌زای چوب نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.

ثبات ابعادی ترموود

یکی دیگر از مزایای ترموود جهت آشنایی کامل با ترموود ثبات ابعادی این چوب است. چوبی که تحت حرارت قرار گرفته است در پاسخ به عوامل تغییرات ابعادی، منبسط و منقبض نمی‌شود؛ بنابراین چوب بهتر می‌تواند شکل و پایداری خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند؛ زیرا احتمال انحراف یا تغییر شکل آن در طول زمان کم‌تر است. همچنین با استفاده از این چوب در سازه‌های خود می‌توانید اطمینان داشته باشید که شکل بیرونی و ساختار درونی این چوب طی سالیان طولانی حفظ خواهد شد.

ترموود یک محصول لوکس و جذاب است

ترمووود یک انتخاب هوشمندانه برای کسانی است که می‌خواهند نمایی زیبا برای ساختمان با چوب طبیعی بدون استفاده از متریال‌های سنتی ایجاد کنند. ترموود رنگی کمی تیره‌تر از چوب معمولی دارد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که از ظاهر طبیعی ترموود برای ساخت سازه‌های خود استفاده کنند.

سایر مزایای چوب ترموود

همان‌طور که اشاره شد برای آشنایی کامل با ترموود شناخت مزایای این متریال از اهمیت بالایی برخوردار است. ترموود به دلیل خواص زیادی که دارد امروزه موردتوجه بسیاری از سازندگان قرار گرفته است و مزایای این چوب محدود به مطالب گفته شده نیست.

در ادامه به معرفی سایر مزایای ترموود می‌پردازیم:

  • طول عمر بالا
  • وزن سبک
  • نصب سریع و آسان
  • مقاومت در برابر تغییرات دما
  • انعطاف‌پذیری
  • ماندگاری و استحکام بالا

آشنایی کامل با کاربردهای ترموود

به دلیل استحکام و مقاومت در برابر عوامل محیطی و کیفیت عالی، ترموود یک انتخاب مناسب برای ساخت انواع سازه‌ها است. همچنین می‌توان آن را با موفقیت در سایر کاربردهای فضای باز، از جمله مواردی که در شرایط مرطوب قرار دارند، استفاده کرد. در محیط‌های بی‌ثبات و با رطوبت بالا، مانند زیرزمین، این متریال راه‌حل‌های منحصربه‌فردی ارائه می‌دهد. در ادامه برای آشنایی کامل با ترموود به معرفی و شرح موارد کاربرد این چوب می‌پردازیم.

ساخت سونا و اسپا با ترموود

ازآنجایی‌که ترموود رسانایی کم و پایداری بالایی دارد، در مکان‌های پر از فشار بخار آب و مرطوب مانند اسپا و سونا استفاده می‌شود. همچنین تمیزکردن آن آسان است و بهداشت سطوح را حفظ می‌کند. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از ترموود برای ساخت سونا و اسپا این است که می‌توان آن را صیقل داد تا برای استفاده در کف صاف شود. برخلاف محصولات چوبی تحت‌فشار، ترموود را می‌توان همراه با فلز نیز استفاده کرد. رطوبت کم آن به این معنی است که فلزاتی که با چوب اصلاح شده حرارتی در تماس هستند خورده نمی‌شوند.

ساخت دیوارپوش

چوب ترموود به دلیل تخلخلی که دارد، می‌تواند به‌عنوان یک پوشش روی دیوارهای داخلی استفاده شود. همچنین به طور طبیعی صدا را باخاصیت متخلخل خود کاهش می‌دهد. ترموودها را می‌توان به‌صورت افقی یا عمودی و حتی در الگوها متقاطع برای ساخت دیوارپوش استفاده کرد.

ساخت دکینگ و کف‌پوش

یکی دیگر از موارد کاربرد ترموود ساخت دکینگ کنار استخر و کف‌پوش به کمک آن است. کف‌پوش و دکینگ چوب ترمو یک انتخاب محبوب برای فضاهای بیرونی و داخلی است، زیرا نسبت به کف‌پوش‌های چوبی سنتی بادوام‌تر و مقاوم‌تر عمل می‌کند همچنین به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی در ساخت این متریال برای ساخت کف‌پوش و دکینگ انتخابی بهداشتی است.

پارس آرای کوهستان؛ ارائه‌دهنده انواع ترموودهای وارداتی

باتوجه‌به مطالب ذکر شده جهت آشنایی کامل با چوب ترموود، انتخاب این متریال برای ساخت سازه‌های مدرن رواج و پیشرفت زیادی داشته است. اکثر معماران و سازندگان نسبت به استفاده از این چوب برای ساخت انواع پروژه‌های ساختمانی علاقه زیادی نشان داده‌اند.

مجموعه پارس آرای کوهستان ارائه‌دهنده انواع ترموود مرغوب وارداتی در سراسر کشور است. ما در این مجموعه با واردات چوب ترموود باکیفیت، انواع مختلف و کاربردی این محصول را به مشتریان خود عرضه می‌کنیم. شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان مجموعه ما از قیمت خرید و دیگر اطلاعات موردنیاز خود باخبر شوید.

سؤالات متداول

آیا در فرایند ساخت ترموود از رزین استفاده می‎شود؟

خیر، همان‌طور که اشاره شد فرایند تولید چوب ترموود عاری از دخالت هرگونه مواد شیمیایی است و رزین نیز چون جزو مواد شیمیایی محسوب می‌شود از این فرایند حذف شده است.

آیا چوب ترموود در برابر آتش مقاومت دارد؟

این متریال در مراحل نخست تولید خود تحت دما و حرارت بالایی قرار گرفته است و طبیعتاً در برابر آتش و سوختگی مقاومت بیشتری از دیگر چوب‌ها از خود نشان می‌دهد.

برچسب ها: