چوب ترموود سفید؛ فرآیند رنگ ‏آمیزی ترموود برای بهبود عملکرد این چوب

چوب یکی از اصلی ‏‎ترین و بهترین متریال ‎ها برای طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان به شمار می‏‎ آید. از انواع چوب می‎توان به ترموود اشاره کرد که دارای مقاومت بسیار زیادی است. روش‏هایی وجود دارند که با استفاده از آن‏ها طول عمر چوب ترموود بالاتر می‏رود و البته این چوب به متریال زیباتری نیز تبدیل می‎شود. یکی از این روش‎ ها رنگ ‏آمیزی چوب است. یکی از رنگ‏‎ های زیبا و جذابی که می‏‎توان در این فرآیند به کار برد، رنگ سفید است. در این مطلب می‏خواهیم به بررسی چوب ترموود سفید و فواید استفاده از این رنگ برای ترموود بپردازیم.

دلیل رنگ‏ آمیزی ترموود چیست؟

رنگ مخصوص برای ترموودها، یک گزینه ایده ‏آل برای بهبود عملکرد و همچنین دوام این متریال به شمار می‎ آید. رنگ ‏ها به طور ویژه برای به‏ کارگیری بر روی چوب ترموود استفاده می‎شوند و دارای انواع مختلفی نیز هستند. رنگ مخصوص ترموود از خصوصیاتی برخوردار است که باعث می‎شود رنگ چوب با تغییر یا کدری مواجه نگردد.

این محصولات با پوشش مناسب و محافظت عالی از چوب ترموود، این متریال را در برابر عوامل طبیعی مختلف نظیر نور خورشید و … بادوام نگه می‎دارد. رنگ ‏آمیزی چوب ترموود سفید، قهوه‎ای و … همچنین میزان مقاومت این چوب نسبت به سایش و خراشیدگی را نیز بالا می‏برد و به طور کلی از آن در برابر آسیب ‏های بیرونی محافظت خواهد کرد.

علاوه بر این استفاده از رنگ چوب ترموود سفید یا دیگر رنگ ‏ها باعث می‏شود که ترموود از هجوم و نفوذ حشرات، قارچ و آفت در امان باشد.رنگ ‏های مخصوص چوب ترموود در انواع مختلف تیره و روشنی در دسترس هستند که برای مثال می‎توان به رنگ‎هایی نظیر قهوه‏ای، قهوه‏ای تیره و روشن، قرمز، خاکستری و حتی رنگ چوب ترموود سفید اشاره کرد.

مزایای استفاده از رنگ سفید برای ترموود

استفاده از چوب ترموود سفید برای رنگ‏ آمیزی این متریال، مزایای بسیار زیادی را برای شما به همراه دارد. برای مثال استفاده از این رنگ برای ترموود، موجب می‏شود که شما بتوانید سایر لوازم خانه خود را با آن تطبیق دهید. در واقع رنگ سفید با اکثر رنگ ‏های دیگر سازگاری دارد. از طرفی این رنگ با اغلب سبک ‎های دکوراسیون مانند کلاسیک، مدرن و … نیز هماهنگ است. در ادامه چند مورد از سایر مزایای استفاده از رنگ سفید برای رنگ کردن ترموود را بیان می‏کنیم.

زیبایی فوق ‏‎العاده

یکی از اصلی‏ ترین دلایل استفاده از رنگ چوب ترموود سفید زیبایی منحصر به فرد آن است. طراحان علاقه بسیار زیادی به استفاده از رنگ سفید برای دکوراسیون داخلی و ترموود دارند. چرا که این کار باعث می‏شود دیوارها و سایر بخش‏ های خانه شما همانند یک بوم نقاشی زیبا و حیرت ‎انگیز تبدیل شوند. شما می‏توانید با قرار دادن وسایل و دکوری‏ های زیبا بر روی دیوارهای ترموودی سفید رنگ، زیبایی این بخش از خانه خود را چند برابر کنید.

بهبود تمرکز و القای حس خوب به بیننده

استفاده از چوب ترموود سفید و به‏ کار بردن این رنگ در چوب ترمو تاثیر مثبتی بر روح  و روان افراد می‏گذارد. اغلب کارشناسان طراحی دکوراسیون داخلی معتقد هستند که استفاده از رنگ سفید به منظور رنگ ‏آمیزی چوب ترموود تمرکز افراد را بالا خواهد برد و باعث می‏شود حس خوبی به بیننده القا شود.

با توجه به اینکه سفید، یک رنگ آرامش ‏بخش به شمار می ‏آید، منجر می‏شود که شما احساس خوبی در خانه یا محل کار خود داشته باشید. از طرفی رنگ سفید چوب ترمو باعث می‏شود که محیط مورد نظر شما تمیزتر و مرتب ‏تر به نظر برسد.

نظافت و نگهداری ساده

برخلاف تصویر اکثر افراد، مراقبت و تمیز کردن چوب ترموود سفید رنگ و به طور کلی طراحی داخلی سفید، بسیار ساده می‏باشد. به طور معمول افراد بسیار زیادی ترجیح می‎دهند از رنگ ‎های تیره برای رنگ ‏آمیزی ترموود استفاده کنند و اعتقاد دارند که ترموودهای تیره ‏رنگ دیرتر کثیف می‏شوند.

اما این دیدگاه کاملا نادرستی است؛ چرا که رنگ ‏های تیره مستعد جذب رطوبت هستند و آلودگی بیشتری را به خود می‏گیرند. از این رو میکروب بر روی آن‏ها راحت‏ تر رشد خواهد کرد. اما رنگ سفید همواره رنگ روشن و تازه‎ای به نظر می ‏آید و شما به منظور تمیز کردن چوب ترموود سفید رنگ، تنها به یک پارچه خشک نیاز پیدا می‏کنید.

روشن‏ کردن مکان

ممکن است که خانه یا محل کار شما نور کافی نداشته و به دنبال راهی برای بهبود روشنایی آن باشید. شما می‏توانید علاوه بر استفاده از چراغ‎ و… برای خرید ترموود اقدام کنید و از رنگ سفید برای رنگ ‏آمیزی آن استفاده نمایید. چرا که در طراحی دکوراسیون داخلی، رنگ سفید ساده، باعث تنظیم شدن نور شده و در واقع نور فضا را متعادل‎ تر می‎کند.

مراحل سفید کردن چوب ترموود

برای اینکه ترموود خانه خود را به رنگ سفید در بیاورید، باید چندین نکته را رعایت کرده و مراحلی را پشت سر بگذارید. نخستین مرحله برای رنگ ‏آمیزی چوب ترموود، آماده ‎سازی سطوح است. شما باید پیش از شروع کار، سطح چوب ترموود را به بهترین شکل آماده رنگ کردن کنید و فرآیندهایی نظیر نظافت سطح چوب از ذرات آلودگی و کثیفی‎ ها، از بین بردن گرد و غبار ترموود و همچنین صیقل‌دادن سطوح برای ایجاد یک پایه مناسب و صاف برای رنگ ‏آمیزی ترموود را به انجام برسانید.

سایر مراحل رنگ ‏آمیزی ترموود به شرح زیر است:

  • استفاده از پرایمر و پایه ‏های مناسب
  • شروع فرآیند رنگ ‏آمیزی
  • استفاده از لایه محافظ برای چوب ترموود سفید رنگ
  • خشک شدن و در نهایت تثبیت رنگ ترموود

چوب ترموود سفید فضای خانه شما را صمیمی و دلنشین می‎کند

از رنگ سفید به طور کلی با عنوان رنگ پاکی، آرامش و صلح یاد می‏‎شود. استفاده از رنگ سفید و چوب ترموود سفید علاوه بر این که می‎تواند زیبایی خانه شما را چندین برابر کند، فضای خانه شما پر از آرامش و صمیمیت خواهد کرد. در ضمن دقت داشته باشید که شما باید در زمینه خرید ترموود و نصب آن نیز دقت داشته باشید و با چشم باز این انتخاب را انجام دهید.

مجموعه پارس آرای کوهستان آماده است تا کامل‎ ترین خدمات فروش ترموود و اجرای این چوب را به شما ارائه کند. مجموعه ما پروژه ‎های بسیار زیادی را کارنامه خود دارد و همه را با نهایت کیفیت به اتمام رسانده است. در صورت ثبت سفارش خرید و اجرای ترموود در مجموعه ما از مزایایی نظیر اجرای سریع توسط حرفه ‏‎ای‎ ترین نصاب‎ ها، ترموودهای باکیفیت کمپانی ترموری، گارانتی، خدمات پس از فروش و … برخوردار می‏شوید.

سوالات متداول

از چه طیف رنگ‎های سفیدی برای رنگ ‏‎آمیزی چوب ترموود استفاده می‏کنند؟

رنگ ‏های سفید زیاد در طیف‏ های گسترده‏ای برای رنگ ‏آمیزی ترموود وجود دارد که برای مثال می‎توان به سفید ساده، استخوانی، عاجی، مرمری، صدفی، فیلی و … اشاره داشت.

چگونه بهترین رنگ ترموود را برای منزل یا محل کار خود استفاده کنید؟

انتخاب رنگ برای رنگ‏ آمیزی ترموود یک موضوع شخصی و سلیقه ه‏ای است که البته می‎توان آن را براساس رنگ و طراحی دکوراسیون داخلی و همچنین رنگ سایر لوازم خانگی مانند فرش یا مبل انتخاب نمود.

برچسب ها: