کفپوش های متداول؛ پوشش‌هایی برای کف محیط‌های داخلی ساختمان

در دکوراسیون داخلی از لوازم دکوری و عناصر مختلفی مانند مبلمان، کاغذ دیواری و موارد دیگر استفاده می‌شود. یکی از عناصر رایج در طراحی دکوراسیون داخلی کفپوش است که انواع متعددی دارد. کفپوش‌ها عمدتا از چوب ساخته می‌شوند؛ اما متریال‌های دیگری نیز در ساخت آن‌ها به کار می‌روند. کفپوش در واقع نوعی پوشش برای کف محیط‌های داخلی ساختمان است که به‌منظور استفاده در دکوراسیون داخلی، در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود. با ما همراه باشید تا در این مطلب به معرفی کفپوش های متداول در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان بپردازیم.

کفپوش های متداول؛ پوشش‌هایی برای کف محیط‌های داخلی ساختمان

کفپوش چیست و چه کاربردی دارد؟

کفپوش نوعی مصالح ساختمانی است که به عنوان پوششی برای کف زمین استفاده می‌شود. هدف از به کار بردن کفپوش، در واقع زیباسازی محیط داخلی ساختمان‌ها است. البته به غیر از زیباسازی، مزایای دیگری نیز دارد که با توجه به جنس کفپوش متفاوت خواهند بود. انتخاب جنس و طرح کفپوش به سلیقه خریدار بستگی دارد، اما بهتر است که کفپوشی انتخاب شود که با دکوراسیون داخلی ساختمان هماهنگ باشد. ترکیب رنگ محیط مهم‌ترین عنصری است که در هنگام خرید کفپوش باید به آن دقت کنید. چرا که تونالیته رنگی در ست کردن کفپوش با دکوراسیون داخلی ساختمان نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

انواع کفپوش های متداول را بشناسید

کفپوش‌ها با رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار موجود هستند. اما نکته‌ای که باید بدانید این است که کفپوش‌ها با استفاده از متریال‌های مختلفی مانند چوب و سنگ مرمر تولید می‌شوند. لازم به ذکر است که با توجه به جنس کفپوش، دوام و کیفیت آن مشخص خواهد شد. همچنین قیمت کفپوش به نوع جنس آن بستگی دارد. با توجه به این موارد، باید بدانید برخی از کفپوش‌ها طرفداران بیشتری دارند و در میان خریداران رایج‌تر هستند.

برخی از کفپوش های متداول که در دکوراسیون‌های داخلی استفاده می‌شوند، عبارتند از:

  • کفپوش چوب سخت
  • کفپوش چوبی مهندسی شده
  • کفپوش سرامیک
  • کفپوش بامبو
  • کفپوش لمینت

کفپوش چوب سخت؛ از کفپوش های متداول در دکوراسیون داخلی ساختمان

یکی از کفپوش های متداول مورد استفاده در دکوراسیون داخل ساختمان‌ها کفپوش چوب سخت است که ظاهری خاص و طبیعی دارد. به دلیل طبیعی بودن ظاهر این نوع کفپوش، در محیط مورد استفاده حس آرامش و حضور در طبیعت منتقل می‌شود. کفپوش چوب سخت بیشتر در پذیرایی خانه‌ها و اتاق خواب‌ها کاربرد دارد. باید اشاره کرد که این نوع کفپوش در طرح‌ها و رنگ‌ها متفاوتی تولید می‌شوند. لازم است بدانید که این نوع کفپوش‌ها نسبت به حرارت و رطوبت حساس هستند و باید در نگهداری از آن‌ها نهایت دقت را داشته باشید.

کفپوش چوبی مهندسی شده؛ از کفپوش های متداول چندلایه

کفپوش چوبی (پارکت) مهندسی شده در واقع از تخت چوب‌های چندلایه یا تخته سه‌لایی تولید می‌شوند. در میان لایه‌های این تخته‌ها مواد پرکننده یا چسب چوب قرار می‌گیرد تا بافت میانه این تخته‌ها به هم متصل شوند. در واقع با این کار مقاومت و دوام تخته‌های کفپوش در برابر حرارت و رطوبت افزایش پیدا می‌کند. به عبارتی دیگر کفپوش‌های چوبی مهندسی شده نسبت به کفپوش‌های چوب سخت مقاومت بیشتری در برابر حرارت و رطوبت خواهند داشت.

کفپوش سرامیک؛ نوعی متفاوت از کفپوش های متداول

کفپوش سرامیک؛ نوعی متفاوت از کفپوش های متداول

کاشی‌های سرامیکی یکی از کفپوش های متداول در دکوراسیون داخلی هستند که نه‌تنها در منازل بلکه در ساختمان‌های اداری و مکان‌های عمومی نیز استفاده می‌شوند. کاشی‌های سرامیکی با استفاده از ترکیب خاک رس و شیل تولید می‌شوند. در واقع این ترکیب داخل کوره‌ای با حرارت بسیار بالا قرار می‌گیرد تا کاملا پخته شود. سپس آن را از کوره خارج می‌کنند تا سرد و سخت شود. کاشی‌های کفپوش سرامیکی را می‌توانید در رنگ‌ها، طرح‌ها و سازهای متفاوتی در بازار پیدا کنید.

باید بدانید که کاشی‌های سرامیکی به چهار دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

  • کاشی لعاب‌دار: این نوع کاشی‌ها روکشی مانند شیشه دارند و در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی ساخته می‌شوند
  • کاشی چینی: کفپوش های متداول ساخته شده از کاشی چینی دوام بسیار بالایی دارند و در دو نوع لعاب‌دار و بدون لعاب تولید می‌شوند
  • کاشی قرمز مایل به قهوه‌ای: این نوع کاشی‌ها روکش ندارند، اما به‌شدت جذاب هستند.
  • کاشی معدنی: کفپوش های متداول ساخته شده از کاشی معدنی در واقع نوعی سرامیک بدون لعاب هستند. این نوع کاشی‌ها معمولا رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز دارند. به دلیل نداشتن لعاب، این کفپوش‌ها دارای مقاومت بیشتری در برابر لغزش هستند

کفپوش بامبو؛ نوعی از کفپوش های متداول شبیه به چوب سخت

کفپوش‌های متداول ساخته شده از بامبو در واقع رشته‌های به هم چسبیده بامبو هستند. باید بدانید که با چسباندن این تخته‌های تولید شده از رشته‌های به هم‌چسبیده، کفپوش بامبو ساخته می‌شوند که شباهت زیادی به چوب سخت دارند. اما باید بدانید که بامبو نوعی گیاه به شمار می‌رود که ظاهری جذاب دارد و بسیار بادوام و مقاوم است. گیاه بامبو رشد سریعی دارد و به سرعت خود را بازسازی می‌کند. از همین رو بامبو به عنوان یک ماده پایدار شناخته می‌شود و کفپوش های متداول ساخته شده از این ماده دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند.

کفپوش لمینت؛ از کفپوش های متداول شبیه به چوب مهندسی شده

کفپوش های متداول ساخته شده از جنس لمینت در برابر لکه‌ها مقاومت و دوام بسیار بالایی دارند و به آسانی نصب می‌شوند. باید بدانید که این نوع کف‌پوش از چند لایه تشکیل شده است. لایه بالایی این کفپوش یک پوشش پلاستیکی دارد و سایر لایه‌ها از الیاف فشرده یا تخته سه‌لایی ساخته شده‌اند. کفپوش لمینت شباهت بسیار زیادی به کفپوش‌های متداول ساخته شده از چوب مهندسی شده دارد. در واقع کفپوش لمینت در شکل و طرح‌های مختلفی تولید می‌شود که از نظر ظاهری شبیه به متریال‌های طبیعی مانند چوب واقعی، سنگ، کاشی و بتن است.

خرید کفپوش های متداول

خرید پارکت چوبی برای دکوراسیون داخلی از پارس آرای کوهستان

بسیاری از افراد برای طراحی دکوراسیون داخل خانه خود از انواع کفپوش‌ها استفاده می‌کنند. چرا که نصب کفپوش و ست کردن آن با دکوراسیون داخلی منزل باعث افزایش جذابیت محیط خانه خواهد شد. اگر شما هم قصد چنین کاری را دارید، بهتر است کفپوش را از جایی تهیه کنید که سابقه درخشانی در زمینه ارائه کفپوش و سایر مصالح ساختمانی داشته باشد. پارس آرای کوهستان مجموعه‌ای شناخته‌شده در زمینه ارائه کفپوش های متداول چوبی است. شما می‌توانید در فروشگاه ما انواع کفپوش های متداول را مشاهده کرده و پس از مقایسه آن‌ها، متناسب با دکوراسیون داخلی منزل خود، کفپوش مورد نیاز خود را خریداری کنید.

برچسب ها: