پارس آرای کوهستان و تحول در معماری با ترموود

از چوب ترموود به‌عنوان یکی از زیباترین و مقاوم‌ترین متریال‌ها، برای اجرای انواع پروژه‌های معماری استفاده می‌شود. این چوب می‌تواند برای طراحی نمای داخلی و بیرونی، ساخت پرگولا و آلاچیق، اجرای دکینگ و پارکت به‌کارگرفته شود. شرکت پارس آرای کوهستان به‌عنوان یکی از مراکز تخصصی ترموود، بسیاری از پروژه‌های نوآورانه ترموودی را در سطح کشور طراحی و اجرا کرده است. به همین بهانه در این مقاله به معرفی پروژه‌های معروف پارس آرای با ترموود می‌پردازیم.

4 مورد از پروژه های معروف پارس آرای با ترموود و چالش‌های اجرای آن‌ها

چوب ترموود، با دارابودن ویژگی‌هایی مانند دوام بالا، مقاومت در برابر رطوبت و زیبایی ظاهری، به یکی از پرطرف‌دارترین مصالح در صنعت ساختمان‌سازی تبدیل شده است. پروژه‌های ترموود از نمای ساختمان تا دکوراسیون داخلی، فضایی گرم و طبیعی ایجاد می‌کنند؛ اما اجرای موفق این پروژه‌ها نیازمند دانش تخصصی و آشنایی با چالش‌ها است. با وجود این چالش‌ها متخصصان پارس آرای توانسته‌اند با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از تجربه بالای خود، پروژه‌هایی زیبا و پایدار را با ترموود اجرا کنند. در ادامه به بررسی 4 مورد از پروژه‌های معروف پارس آرای با ترموود می‌پردازیم.

پروژه نمای متل قو

پروژه متل قو یکی از اولین پروژه‌هایی است که در آن از چوب ترموود بدون گره استفاده شده است. این مدل از چوب فاقد گره‌های طبیعی است و ظاهری صاف و یکدست دارد که باعث به‌وجودآمدن نمای شیک و مدرن متل قو شده است. موقعیت جغرافیایی این پروژه مهندسان را با چالش‌هایی برای زیرسازی صحیح مواجه کرد، اما در نهایت آن‌ها با اجرای پروفیل‌های فلزی و استفاده از رنگ اپوکسی توانستند به‌درستی شرایط را مدیریت کنند.

برخی از مصالح مورداستفاده در پروژه ترموود متل قو عبارت‌اند از:

  • چوب ترموود تمام اشباع: از چوب‌های Nordic pine sawn wood با ضخامت بیشتر از 35 میلی‌متر برای زیرسازی پروژه متل قو استفاده شده است
  • پیچ‌های تمام استیل: شرایط اقلیمی رطوبتی سلمان شهر باعث شد که برای اجرای نمای این سایت به‌عنوان یکی از پروژه‌ های معروف پارس آرای با ترموود، از پیچ‌های تمام استیل استفاده شود
  • رنگ MocoPinus: برای محافظت از نمای این پروژه از رنگ قرمز ماهاگونی برند MocoPinus در دو مرحله استفاده شده است

دکینگ رویال آدرس فرشته|پروژه های معروف پارس آرای با ترموود

دکینگ رویال آدرس فرشته؛ یکی از پروژه‌های معروف پارس آرای با ترموود

مجموعه اداری – تجاری رویال آدرس در خیابان فرشته شهر تهران قرار دارد و مهندس شهروز زمردی به‌عنوان معمار کافه این مجموعه از چوب‌ ترموود برای دکینگ استفاده کرده است. متریال اصلی در این پروژه چوب ایپه (IPE) برزیلی در ابعاد 300 در 10 سانتی‌متر و به ضخامت 21 میلی‌متر است. پروژه دکینگ رویال آدرس یا 320 مترمربع چوب ایپه اجرا و در دو مرحله رنگ‌آمیزی شد.

اجرای نمای تمام چوب در ازگل تهران

یکی دیگر از پروژه های معروف پار آرای با ترموود، نمای تمام چوبی ساختمانی در منطقه ازگل تهران است. طراحی معماری این پروژه توسط شرکت صدر فناوری نوین صورت گرفت و از چوب ترموپاین 140 در 20 سانتی‌متری برند Thermory برای اجرای آن استفاده شد. همچنین برای زیبایی و مقاومت بیشتر رنگ گردویی برند Mocopinus به‌عنوان پوشش این پروژه مورداستفاده قرار گرفت.

بخشی دیگر از مشخصات پروژه نمای ازگل به شرح زیر است:

  • مدت‌زمان اجرا: 50 روز کاری
  • مساحت کل چوب ترموود مورداستفاده: 271 مترمربع
  • نوع بستر: سیمان 5 میلی‌متری
  • نوع اتصالات: پیچ‌های گالوانیزه 8 سانتی‌متری

یکی از نکات زیبایی‌شناختی پروژه ترموود ازگل، تضاد رنگ تیره چوب ترموپایین با زمینه روشن‌بخش‌های دیگر نمای ساختمان است. این تضاد رنگی، تجربه‌ای متفاوت را به بینندگان ارائه می‌کند و به ارزش معماری دقیق آن می‌افزاید.

پروژه شرکت زرین نمای کاسپین
پروژه های معروف پارس آرای با ترموود

پروژه شرکت زرین نمای کاسپین

یکی دیگر از پروژه‌های معروف پارس آرای با ترموود، پروژه شرکت زرین نمای کاسپین است. سایت این پروژه در منطقه ضرابخانه تهران قرار دارد و نمای داخلی و بخش شمالی نمای خارجی آن توسط پارس آرای اجرا شده است. متریال مورداستفاده در این سایت، پروفیل‌های 42 در 42 سانتی‌متری ترموپاین و قطعات 140 در 20‌ سانتی متری هستند.

زیرسازی پروژه زرین نمای کاسپین به‌صورت فلزی اجرا شده است و در آن پیچ‌های گالوانیزه برای نصب قطعات ترموود به کار گرفته شده‌اند. یکی از مزایای چوب ترموود اشباع مورداستفاده در این پروژه، ثبات ابعادی آن است که در اثر رطوبت حاصل از بارندگی تغییر شکل نمی‌دهد.

نمای ساختمان بینا | پروژه های معروف پارس آرای با ترموود

نمای ساختمان بینا؛ یکی دیگر از پروژه‌های معروف پارس آرای با ترموود

ساختمان بینا در خیابان یخچال شهر تهران قرار دارد و آرشیتکت آن، مهندس نیکبخت برای طراحی نمای جنوبی و شمالی از پنل‌های سه‌لایه ترمو پاین استفاده کرده است. اجرای نمای شمالی این پروژه 60 و نمای جنوبی آن 20 روزکاری زمان برد. خاص بودن طرح پنل‌های 19 میلی‌متری این پروژه باعث شد که شرکت پارس آرای کوهستان تمامی قطعات را شماره‌گذاری کند.

برخی از چالش‌های اجرای نمای پروژه ساختمان بینا به شرح زیر هستند:

  • کاهش پرتی قطعات: حجم بالای قطعات چوب مورداستفاده باعث شد که برای مدیریت هزینه‌ها، اقدامات لازم برای به‌حداقل‌رساندن پرتی قطعات صورت گیرد
  • اجرای برش: طرح‌های لوزی‌شکل پنل‌های موردنظر مشتری به‌صورت دقیق با دستگاه برش CNC ایجاد شدند

پارس آرای کوهستان؛ برترین مجری پروژه‌های ترموود در ایران

مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از بزرگ‌ترین مجریان پروژه‌های ترموود در ایران است که از سال 1384 در این زمینه فعالیت دارد. ما در این مجموعه انواع پروژه‌های طراحی و اجرای ترموود شامل، پرگولا، آلاچیق،دکینگ، نما، پارکت و ساخت مبلمان شهری را به‌صورت تخصصی انجام می‌دهیم. کارشناسان ما رزومه‌ای کامل در اجرای پروژه‌های ترموود دارند و با دانش خود به شما در زمینه نصب و اجرای پروژه‌ها مشاوره می‌دهند. برای دریافت مشاوره و درخواست اجرای پروژه کافی است با متخصصان ما در پارس آرای کوهستان تماس بگیرید.

سؤالات متداول

پارس آرای کوهستان کدام پروژه‌های ترموودی را اجرا می‌کند؟

این مجموعه انواع پروژه‌های طراحی داخلی و خارجی، ساخت پرگولا و آلاچیق، دکینگ، پارکت و سایر پروژه‌های ترموودی را اجرا می‌کند.

آیا امکان برش طرح‌های خاص در پروژه‌های ترموودی وجود دارد؟

بله؛ شما می‌توانید با استفاده از دستگاه برش CNC، انواع طرح‌ها را بر روی پنل‌های ترموودی ایجاد کنید.

برچسب ها: