پرطرفدارترین رنگ‌های پارکت برای دکوراسیون داخلی

امروزه مردم توجه بیشتری به چیدمان و دکوراسیون منزل خود معطوف می‌کنند. پارکت چوبی یکی از عناصری است که تأثیر زیادی در دکوراسیون خانه و یا محیط کار دارد. کف‌پوش‌های چوبی با ظاهر چوبی و مدرن خود، دکوراسیون خانه را به سبکی مدرن یا کلاسیک تبدیل می‌کنند. پارکت‌های چوبی به دلیل جلوه زیبایی که به فضا می‌بخشند باعث جذابیت و جلب‌توجه بیشتر می‌شوند و زیبایی آن‌ها دائمی است و به‌راحتی هم از مد نمی‌افتند.

رنگ‌های کف‌پوش چوبی نیز مانند ابعاد آن‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و در واقع علاوه بر سایز‌های مختلف، در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون ساخته می‌شوند. در این مقاله سعی کرده‌ایم در مورد پرطرفدارترین رنگ‌های پارکت برای دکوراسیون مطلبی را آماده کنیم تا با مطالعه آن بتوانید انتخاب بهتری در این زمینه داشته باشید و دکوراسیون منزل خود را زیباتر و جذاب‌تر کنید.

چرا انتخاب رنگ پارکت چوبی اهمیت دارد؟

بدون شک یکی از عوامل مهمی که در دکوراسیون داخلی و معماری منزل شما تأثیر بسزایی دارد، رنگ پارکت است. انتخاب پرطرفدارترین رنگ‌های پارکت برای دکوراسیون کف خانه کاملاً سلیقه‌ای است. برخی پارکت تیره و برخی نیز رنگ روشن را ترجیح می‌دهند. درحالی‌که افراد جوان‌تر و کسانی که سبک مدرن را ترجیح می‌دهند، پارکت روشن را انتخاب می‌کنند. اما اگر می‌پرسید کدام رنگ کف‌پوش بهتر است، تیره یا روشن؟ در این مورد باید بگوییم که معمولاً انتخاب پارکت‌ چوبی تیره با تردید و ریسک بیشتری همراه است.

چون در همه فضا‌ها قابل‌استفاده نیست، همچنین می‌توانند خانه شما را تاریک و کوچک جلوه دهند، بنابراین بهتر است در فضا‌های کوچک و اتاق‌های تاریک و کم‌نور از استفاده از آن‌ خودداری کنید. علاوه بر این، کف پارکت تیره کثیفی بیشتری را نشان می‌دهد. در مقابل، کف‌پوش چوبی به رنگ روشن برای هر فضایی مناسب است و می‌توانید باتوجه‌به رنگ کاغذدیواری اعم از انعکاسی یا غیرانعکاسی از آن‌ها استفاده کنید. کفپوش چوبی رنگ روشن یکی از محصولات پرطرف‌دار در منازل ایرانی است.

چرا انتخاب رنگ پارکت چوبی اهمیت دارد؟

با رنگ‌های پارکت چوبی برای دکوراسیون آشنا شوید

پارکت‌ها از رنگ‌های مختلف تشکیل شده‌اند، رنگ‌های تیره‌تر مانند مشکی، قهوه‌ای تیره، قهوه‌ای روشن، بژ، خاکستری و… تا رنگ‌های روشن‌تر مانند خاکستری، کرم و سفید. به همین دلیل برای انتخاب رنگ مناسب پارکت چوبی باید به دکوراسیون محیط و در صورت وجود، کاغذدیواری توجه داشته باشید تا پارکت هماهنگی خوبی با محیط خانه داشته باشد و جلوه‌ای دوچندان به دکوراسیون و چیدمان خانه شما ببخشد.

استفاده از پرطرفدارترین رنگ‌های پارکت برای دکوراسیون منازل به یک رقابت برای بهترین انتخاب تبدیل شده است.. در ادامه به برخی از این رنگ‌ها و اصول چیدمان خانه با این رنگ کف پوش چوبی می‌پردازیم.

پارکت رنگ تیره

انتخاب رنگ تیره برای پارکت معمولاً با نگرانی‌هایی همراه است. این رنگ برای مکان‌ها و فضا‌های بزرگ‌تر مناسب است. زیرا رنگ تیره محیط و فضای خانه را کوچک‌تر می‌کند. همچنین فضای خانه را تا حدی تاریک می‌کند. به همین دلیل برای خانه‌هایی با متراژ کم و فضا‌های کم‌نور و تاریک مناسب نیست. اما نکته مثبت رنگ پارکت تیره این است که دیرتر از رنگ پارکت روشن کثیف شده و گردوغبار یا آلودگی را کمتر نشان می‌دهد.

پارکت رنگ روشن

پارکت رنگ روشن برای فضا‌های کوچک مناسب است و باعث روشن‌شدن خانه می‌شود. این نوع رنگ یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین انواع رنگ‌های پارکت است. به‌طورکلی این نوع رنگ پارکت برای همه فضا‌ها مناسب است و به‌راحتی با تمام دکوراسیون‌ها هماهنگ می‌شود.

پارکت رنگ روشن

رنگ پارکت کرم

این رنگ در دسته رنگ‌های روشن قرار گرفته و تمام ویژگی‌های رنگ پارکت روشن را دارد. از رنگ کرم پارکت می‌توان در انواع دکوراسیون در رنگ‌های گرم و سرد استفاده کرد. به همین دلیل باتوجه‌به رنگ‌بندی دکوراسیون منزل می‌توان آن را انتخاب و با رنگ‌هایی مانند سفید، زرد و… ترکیب کرد تا زیبایی و جلوه‌ای دوچندان به محیط خانه ببخشد.

پارکت رنگ سفید

رنگ سفید روشن‌ترین رنگ در طیف رنگی پارکت روشن است. پارکت چوبی به رنگ سفید، حس آرامش و تمیزی را به دکوراسیون فضاهای مختلف می‌بخشد. این رنگ محیط را روشن‌تر نشان می‌دهد و برای فضا‌هایی که سقف کوتاه‌تر و متراژ کمتری دارند مناسب است، زیرا محیط را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. البته ذکر این نکته ضروری است که این رنگ در مقایسه با نوع تیره به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارد و زودتر کثیف می‌شود.

پارکت رنگ مشکی

مشکی یکی از رنگ‌هایی است که خریداران به‌ندرت به سراغ آن ‌می‌روند. اما در مقایسه با دیگر رنگ‌های پارکت برای دکوراسیون این مزیت را دارد که کثیفی‌ها و لکه‌ها را نشان نمی‌دهد بنابراین، تمیزکردن و پاک‌کردن کمتری موردنیاز است. رنگ مشکی جلوه خاص و لوکسی به فضا می‌بخشد و احساس مدرن بودن را القا می‌کند.

پارکت رنگ مشکی

تأثیر رنگ کف‌پوش بر دکوراسیون داخلی

شما می‌توانید هر رنگی اعم از تیره یا روشن را هنگام خرید پارکت انتخاب کنید، اما باید به اصول هماهنگی و تعادل توجه کنید. وقتی نظم و هماهنگی بین رنگ‌های فضا موردتوجه قرار گیرد، فضای داخلی خانه شما زیبا و شیک به نظر می‌رسد. در انتخاب رنگ‌های پارکت برای دکوراسیون سعی نکنید که همه چیز یک‌رنگ و یک طرح باشد، این ایده کاملاً غلط است. بنابراین، در طراحی اتاق بهتر است از ترکیب دو تا چهاررنگ استفاده شود.

ازآنجایی‌که سطوح بزرگ مانند سقف، کف و دیوار‌ها از نظر بصری در طراحی داخلی اهمیت دارند، نمی‌توان در انتخاب رنگ پارکت به این موارد توجه نکرد. برای مثال اگر کاغذدیواری تیره با طرح شلوغ دوست دارید، بهتر است برای ایجاد تعادل رنگ در این فضا، کف‌پوش پارکت را با رنگ روشن انتخاب کنید. در خانه‌ای که سقف، دیوار‌ها، در‌ها، پنجره‌ها و تمام عناصر و ظروف آن به رنگ روشن است، باید رنگ پارکت تیره را انتخاب کنید، زیرا اگر در این فضا از پارکت رنگ روشن استفاده شود، محیط کسل‌کننده به نظر می‌رسد.

تأثیر رنگ کف‌پوش بر دکوراسیون داخلی

انتخاب بهترین رنگ پارکت برای دکوراسیون در پارس آرای کوهستان

پارس آرای کوهستان از شناخته‌‌شده‌ترین شرکت‌هایی است که در زمینه ارائه پارکت چوبی فعالیت می‌کند. علاوه بر اینکه در پارس آرای کوهستان پارکت‌های چوبی باکیفیت و بادوام فوق‌العاده ارائه می‌شوند، نیرو‌های ماهر و مجربی نیز در حضور دارند که می‌توانند شما را با انواع رنگ‌ها و کاربرد هر یک از آن‌ها آشنا کرده و در انتخاب بهتر راهنمایی کنند. خدمات مشاوره پیش از خرید از جمله خدماتی است که توسط پارس آرای کوهستان ارائه می‌شود تا شما عزیزان فرصت خریدی بی‌نظیر را داشته باشید و بهترین رنگ را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب نمایید.

 

برچسب ها: