پارکت چوب گیلاس ؛ بررسی مزایا و معایب این محصول

پارکت چوب گیلاس یکی از بهترین انواع پارکت است که در سرتاسر دنیا تولید و مورداستفاده قرار می‌گیرد. پارکت‌ها انواع مختلفی دارند و از چوب‌ درختانی مانند درخت گیلاس، کاج و غیره ساخته می‌شوند. این تنوع در جنس پارکت چوبی باعث تفاوت در ویژگی‌های مختلف این محصول می‌شود و به کاربران این آزادی عمل را می‌دهد که برای محل مورد استفاده خود، تصمیم بهتری بگیرند.

پارکت چوب گیلاس یکی از انواع پارکت‌های محبوب است. باتوجه‌به ویژگی‌ها و جذابیت‌های کلاسیکی که دارد، موردپسند افراد با سلیقه‌های خاص می‌باشد. بهتر است بیشتر با آن آشنا شده و مزایا و معایب آن را بهتر بشناسید.

در این مقاله از پارس آرای کوهستان به معرفی این پارکت چوبی و بررسی مزایا و معایب آن پرداختیم. افرادی که برای منزل مسکونی و یا دفاتر کاری خود قصد استفاده از پارکت دارند و نمی‌دانند که آیا پارکت چوبی گیلاس برای آن‌ها مناسب است یا خیر، بهتر است این مقاله را مطالعه کنند تا بیشتر با این نوع پارکت آشنا شوند و تصمیم مناسبی بگیرند.

معرفی پارکت چوب گیلاس

چوب گیلاس یکی از مرغوب‌ترین چوب‌ها برای ساخت محصولات چوبی است و در ساخت پارکت نیز از آن استفاده می‌شود. این چوب یکی از اولین چوب‌هایی بود که با استفاده از آن پارکت‌های چوبی ساخته شد؛ اما بعدها برای ایجاد تنوع در طرح و رنگ و همچنین کنترل قیمت‌ها، از چوب‌ درختان دیگر نیز استفاده شد.

چوب در دودسته کلی سخت و نرم دسته‌بندی می‌شوند. درخت گیلاس جزء درختان سخت‌چوب هستند و به همین دلیل پارکت ساخته شده با استفاده از آن، برای استفاده به‌عنوان کف‌پوش انتخاب مناسبی خواهد بود؛ اما پیش‌ازاین کار، باید ویژگی‌های این نوع پارکت را بدانید و با شرایط استفاده و نگهداری از آن نیز آشنا باشید.

"معرفی

نکته مهم در استفاده از چوب گیلاس برای پارکت این است که به دلیل سختی بالا، مستعد آسیب در فرایند نصب خواهد بود. همچنین، بهتر است پیش از نصب پارکت، به مدت 48 ساعت آن را در محل مورد نظر قرار دهید تا با شرایط محیط سازگار شود.

مزایا و معایب پارکت چوب گیلاس

پارکت چوب گیلاس باتوجه‌به ویژگی‌های جذابی که دارد، بیش‌ازپیش در حال تولید و استفاده است. این نوع پارکت نیز، مانند انواع دیگر مزایا و معایبی دارد که کاربران باید با آن‌ها آشنا باشند. پارکت‌های چوبی به دلیل دوام بالایی که دارند شناخته می‌شوند و این نوع پارکت نیز از این قاعده مستثنا نیست. در ادامه، مزایا و معایب آن را بررسی می‌کنیم:

مزایای استفاده از پارکت چوب گیلاس

  1. اولین مزیتی که استفاده از پارکت چوب گیلاس دارد، طرح و رنگ آن است. این پارکت اغلب دارای رگه‌هایی از نوارهای تیره است و ظاهر جذابی به کف محیط می‌دهد. رنگ طبیعی و زیبای این نوع پارکت، فضای کلاسیک را برای محیط به ارمغان خواهد آورد.
  2. معمولا پارکت‌های چوبی دارای شرایط نگهداری خاصی هستند؛ اما پارکت چوبی گیلاس شرایط نگهداری سختی ندارد و برای تمیز کردن آن تنها به یک جاروبرقی نیاز است.
  3. مزیت مهم دیگر این نوع پارکت دوام و مقاومت بالای آن است. در صورت برخورد با رطوبت و آب، مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. اگر مایعات بر روی این پارکت بریزد، به راحتی قابل پاک شدن است و اثری از آن نیز باقی نمی‌ماند. همچنین پس از ایجاد خراشیدگی‌ها روی سطح پارکت، به راحتی قابل تعمیر است و با سمباده کشیدن روی محل خراشیدگی، می‌توان آن را مانند روز اول کرد.
  4. یک ویژگی و مزیت مهم چوب گیلاس ضد آلرژی بودن این محصول است. اگر از آلرژی رنج می‌برید و قصد خرید پارکت دارید، بهترین نوع برای شما پارکت گیلاس است؛ زیرا، اجازه جمع شدن گرد و غبار را نمی‌دهد.

"مزایای

معایب استفاده از پارکت چوب گیلاس

  1. هزینه بالا یکی از مهم‌ترین معایبی است که استفاده از پارکت چوب گیلاس به همراه دارد. هزینه ساخت و نصب این نوع پارکت در مقایسه با دیگر انواع پارکت چوبی بالاتر است. به علاوه، یکی از چوب‌های گران قیمت به شمار می‌رود و افرادی که برای خرید پارکت از این نوع چوب استفاده می‌کنند، باید بودجه مناسبی برای این کار کنار گذاشته باشند.
  2. نگهداری از چوب گیلاس راحت است؛ اما این نگهداری و نظافت باید به صورت مداوم باشد. هر دو یا سه روز یکبار باید پارکت را تمیز کرده و جارو بکشید. همچنین در صورت خیس شدن پارکت، زمان زیادی طول خواهد کشید تا دوباره خشک شود.
  3. این نوع پارکت برای افرادی که به نگهداری حیوانات خانگی مانند سگ و گربه علاقه دارند مناسب نیست. با توجه به صاف بودن سطح پارکت، حیوانات خانگی روی آن لیز می‌خورند که برای آن‌ها خوشایند نخواهد بود. همچنین، این پارکت‌ها در مقابل اجسام تیز مانند پنجه حیوانات مقاومت زیادی ندارند و دائما دچار خراشیدگی خواهند شد.
  4. پارکت چوب گیلاس به هیچ وجه عایق مناسبی برای صدا نیست. این پارکت به راحتی صدا را منتقل می‌کند و به همین دلیل اگر در طبقه پایین شما منزل مسکونی دیگری وجود دارد، بهتر است از این پارکت استفاده نکنید.

"معایب

شرایط نگهداری از پارکت چوب گیلاس

پارکت چوب گیلاس در مقابل فشار و ضربه مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد؛ اما اگر در محل موردنظر از مبل و یا صندلی استفاده می‌کنید، بهتر است زیر پایه‌های آن پدهایی را قرار دهید تا باعث آسیب به آن نشوند. همچنین، برای پاک‌کردن سطح پارکت می‌توانید از پارچه یا دستمال مرطوب استفاده کنید.

سعی کنید از مواد شوینده خاص استفاده نکنید؛ زیرا این نوع پارکت به برخی از این مواد حساس است و ممکن است آسیب‌های جدی به آن وارد شود. در این مقاله، ویژگی‌ها مزایا و معایب پارکت چوبی را برای شما شرح دادیم. شما می‌توانید باتوجه‌به نیاز خود و همچنین بودجه‌ای که در اختیار دارید، برای خرید این نوع پارکت اقدام کنید.

مجموعه پارس آرای کوهستان با چندین سال سابقه موفق در این حوزه همراه شماست تا مناسب‌ترین نوع پارکت را برای محل کار یا زندگی خود انتخاب و خریداری کنید. جهت کسب اطلاعات تکمیلی از طریق پل‌های ارتباطی با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

برچسب ها: