استفاده از پارکت چوبی در طراحی داخلی فضاهای اداری

امروزه انواع مختلفی از کف‌پوش‌های بادوام و مقاوم برای ادارات در طرح‌ها و متریال‌های متنوعی موجود است. هر کدام از انواع کف‌پوش‌ها بسته به شرایط محیطی مورداستفاده قرار می‌گیرند. انتخاب پارکت چوبی برای استفاده در دفاتر و فضاهای اداری و تجاری از محبوبیت بالایی برخوردار است. پارکت چوبی در فضاهای اداری باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟ با استفاده از پارکت چوبی در طراحی داخلی فضاهای اداری محیط خود را گرم‌تر و زیباتر سازید. در این مقاله، قصد داریم به ویژگی‌های یک پارکت مناسب برای فضاهای اداری بپردازیم. حتماً تا انتهای مقاله همراه ما باشید، تا با نکات مفیدی آشنا شوید.

ویژگی‌های بهترین پارکت چوبی در طراحی داخلی فضاهای اداری

اکثر ما در مورد انتخاب کف پوش مناسب برای خانه خود نظرات و تجربیات زیادی داریم. مسئله پوشاندن کف برای فضاهای اداری کمی متفاوت‌تر است. در این فضاها کارکنان زمان زیادی را در محیط اداری سپری می‌کنند و جایی است که افراد زیادی به آن جا مراجعه می‌کنند. همین مسئله باعث می‌شود در مورد انتخاب کف‌پوش برای فضاهای اداری کمی بیشتر تحمل کنیم.

ویژگی‌های بهترین پارکت چوبی در طراحی داخلی فضاهای اداری

در این قسمت از مقاله، می‌خواهیم به ویژگی‌های پارکت چوبی مناسب با فضاهای اداری و نحوه انتخاب بهترین پارکت بپردازیم:

  • نصب پارکت با توجه به حوزه فعالیت

حین تصمیم‌گیری برای انتخاب و نصب پارکت چوبی بخش‌های مهمی را برای محیط کاری و اداری باید در نظر بگیرید. یک مورد مهم، صنعت و یا حوزه‌ای است که شرکت در آن فعالیت می‌کند. در حقیقت، کف‌پوشی باید انتخاب شود که متناسب با فضای کاری باشد.

  • کاربردی‌بودن پارکت چوبی

بیشتر ادارات و فضاهای تجاری و اداری از مناطق پرتردد و پر رفت‌وآمد محسوب می‌شوند. بنابراین، لازم است که دوام پارکت‌های چوبی به‌طورجدی موردتوجه قرار داده شود. انتخاب یک کفپوش نامتناسب می‌تواند تصور بدی از شرکت و کسب‌وکار شما در ذهن مشتری ایجاد کند.

  • ساختار چندلایه پارکت‌های چوبی

پارکت‌های چوبی تحت حرارت و فشار بالایی در چندلایه تولید می‌شوند. چندلایه بودن پارکت‌ها باعث می‌شود که ماندگاری بالاتری هم داشته باشند.

  • مقاومت پارکت در برابر سایش

پارکتی مناسب فضای اداری است که از مقاومت بالا در مقابل سایش برخوردار باشد. همان‌طور که گفتیم تردد و رفت‌وآمد زیادی در محیط‌های اداری رخ می‌دهند، پس این فاکتور باید به‌خوبی و بادقت در نظر گرفته شود.

  • لحاظ‌کردن کد AC پارکت چوبی

هنگامی که پارکت در حال تولید است، کدی با عنوان AC روی محصول درج می‌شود. این کد با نشان‌دادن رقمی بین ۲ تا ۵، حاکی از مقاومت و درجه سایش محصول خواهد بود. مسلماً برای انتخاب پارکت چوبی در طراحی داخلی فضاهای اداری، می‌بایست پارکتی را انتخاب کنید که رقم این کد ۴ یا ۵ باشد.

لحاظ‌کردن کد AC پارکت چوبی

۵ نکته مهم در خرید پارکت چوبی برای فضاهای اداری

امروزه، صاحبان مشاغل و کسب‌وکارها بیشتر از قبل به آسایش و رفاه کارمندانشان اهمیت می‌دهند و همواره دوست دارند تا فضایی راحت همانند محیط خانه را برایشان مهیا کنند. پارکت‌های چوب با رنگ‌های گرم می‌توانند گزینه خوبی برای فضاهای اداری محسوب شوند. در این شرایط، کارمندان از کارکردن در این محیط نهایت لذت را می‌برند، گویی روز را در اتاق نشیمن و کنار خانواده‌شان سپری می‌کنند. در این قسمت از مقاله، نکاتی را ارائه می‌دهیم که بهتر است قبل از خرید پارکت برای فضاهای اداری در نظر بگیرید:

1. انتخاب رنگ مناسب

رنگ به طور مستقیم بر درک و احساس ما از فضا تأثیر می‌گذارد. برخی از مطالعات روان‌شناختی نیز تأثیر رنگ را بر عملکرد مغز و واکنش‌های ما نشان داده‌اند. بنابراین، انتخاب رنگ برای پارکت چوبی اداری باید با نوع کسب‌وکار ما هماهنگ باشد.

2. استفاده از کف‌پوش با خطوط مورب

آن دسته از پارکت‌های اداری که دارای طرح مورب و عریض هستند، باعث می‌شوند که فضا بازتر به نظر برسد و همین مسئله علاوه بر افزودن زیبایی دوچندان به محیط، روحیه تیمی را در بین کارمندان تقویت خواهد کرد.

3. توجه به رنگ و بافت کف‌پوش

بهتر است هنگام خریداری پارکت چوبی برای فضاهای اداری به بافت و رنگ آن نیز توجه کنید تا بتوانید در محیط‌های اداری شاهد جداسازی فضا از لحاظ بصری باشید.

4. پارکت تیره یا روشن

با انتخاب پارکت چوبی در طراحی داخلی فضاهای اداری می‌توان حس کارمندان را نسبت به فضا تغییر داد. پارکت روشن محیط را دلبازتر و وسیع‌تر می‌کند. اما اگر می‌خواهید محیطی دنج و دلپذیر برای کارمندان خود ایجاد کنید بهتر است رنگ‌های تیره را برگزینید.

5. انتخاب الگوی مناسب برای پارکت فضای اداری

انتخاب یک الگوی مناسب باعث می‌شود که محیطی بی‌نظیر و منحصربه‌فرد ساخته تا کارمندان بتوانند از کار در ساعات طولانی احساس خستگی و فرسودگی نکنند.

۵ نکته مهم در خرید پارکت چوبی برای فضاهای اداری

مناسب‌ترین پارکت‌های چوبی برای محیط‌های اداری

کف‌پوش‌های چوبی در طرح و انواع متفاوت تولید شده و هر یک دارای ویژگی‌های متمایزی هستند که لازم است با درنظرگرفتن نیاز و شرایط محیط اداری، بهترین گزینه انتخاب شود. پارکت‌های چوبی در چند دسته تمام چوب، مهندسی شده و ترموود و… قرار می‌گیرند. در این قسمت به شما خواهیم گفت که کدام نوع از پارکت‌های چوبی برای محیط اداری گزینه مناسب‌تری خواهند بود.

  • پارکت تمام چوب

ترمووود چوبی است که در ساخت پارکت‌های تمام چوب از آن استفاده می‌شود. این پارکت‌ها برای استفاده در محیط‌های اداری گزینه مناسبی هستند و به‌راحتی هم تمیز می‌شوند.

  • پارکت مهندسی‌شده

پارکت چوبی مهندسی شده یکی دیگر از کف‌پوش‌های است که استفاده از آن را در محیط‌های اداری توصیه می‌کنیم. این پارکت‌ها که به‌صورت سه‌لایه ساخته می‌شوند از مزایایی همچون مقاومت در برابر رطوبت و همچنین نصب در سیستم‌های گرمایشی از کف بهره‌مند هستند.

مناسب‌ترین پارکت‌های چوبی برای محیط‌های اداری

زیباسازی فضای اداری با خرید پارکت از پارس آرای کوهستان

انتخاب پارکت چوبی در طراحی داخلی فضاهای اداری از جمله اصولی است که باید در تغییر دکوراسیون در نظر گرفته شود. با انتخاب یک کف‌پوش مناسب می‌توانید علاوه بر ایجاد فضایی مدرن، آرامش خاصی را نیز بر محیط حکم‌فرما سازید. مجموعه پارس آرای کوهستان با در اختیار داشتن کادری مجرب و پرسنل حرفه‌ای می‌تواند باتوجه‌به حیطه فعالیت و شرایط شما بهترین پارکت چوبی را پیشنهاد دهد و رضایت شما را از خرید برآورده سازد.

 

برچسب ها: