پارکت چوبی ایرانی در معماری مدرن

در دنیای امروزی، بیشتر صاحب‌خانه‌ها ترجیح می‌دهند، که با روش‌های زیباسازی و به‌اصطلاح مدرن‌سازی خانه‌های خود آشنا شوند تا بتوانند سبک مدرن و شیکی را در آن ایجاد نمایند. یکی از بهترین راه‌هایی که می‌تواند سبک مدرنی را در خانه شما ایجاد کند، استفاده از کف‌پوش چوبی است. خوشبختانه امروزه شاهد جایگاه برجسته پارکت چوبی ایرانی در معماری مدرن هستیم.

علاوه بر منازل و خانه‌های مسکونی، امروزه شاهد استفاده از پارکت چوبی در ادارات، بیمارستان و مکان‌های تجاری هستیم. پارکت در مقایسه با دیگر کف‌پوش‌ها از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و در مقابل ضربه، رطوبت و لک نیز استقامت و دوام بیشتری دارد. پارکت دکوراسیون محیط اطراف شما را به شکل چشم‌نوازی تغییر خواهد داد.

درخشش پارکت چوبی ایرانی در معماری مدرن

پارکت چوبی یکی از کف‌پوش‌هایی است که توانسته در خانه‌‌های مدرن جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص دهد و البته گزینه بسیار مناسبی هم برای این سبک از خانه‌ها به شمار می‌رود. بنا به سلیقه و ذائقه فرد و سبک دکوراسیون و معماری داخلی، پارکت تأثیر مثبت و قابل‌توجهی بر زیبایی فضا خواهد داشت. در خانه‌های مدرن که طراحی ساده و شیکی دارند، پارکت در طرح و رنگ‌های جدید و متنوع می‌تواند ظاهری شیک و طبیعی به خانه ببخشد.

این کف‌پوش چوبی در انواع مختلف و از چوب‌های طبیعی متفاوتی ساخته می‌شود. با هر سلیقه‌ای کاملاً هماهنگ و سازگار است. مزایایی از جمله: استقامت در مقابل خط‌وخش، عایق‌بندی در مقابل رطوبت و صدا را دارد. همچنین، قابل ترمیم و بازسازی نیز می‌باشد. این مورد، گزینه مناسبی برای زیبایی دوچندان خانه‌های مدرن خواهد بود.

درخشش پارکت چوبی ایرانی در معماری مدرن

مزایای منحصربه‌فرد پارکت چوبی

پارکت‌های چوبی از جمله گزینه‌های مناسب برای افرادی هستند که به قضاهای مدرن و امروزی علاقه‌مندند. البته مزایای این کف‌پوش چوبی فقط منحصر به خانه‌های مدرن نیست. این کف پوش در محیط‌های کاری و تجاری و فضاهای کلاسیک نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد و این موضوع از دیگر مزایای پارکت‌های چوبی است. در ادامه به مزایای پارکت چوبی ایرانی در معماری مدرن می‌پردازیم.

طرح و الگو‌های متنوع و بی‌نظیر

طراحی ساده و شیک در فضا‌های مدرن در کنار پارکت با طرح و الگو‌های متنوع زیبایی بی‌نظیر و دو چندانی را به فضا می‌بخشد. پارکت‌های چوبی در رنگ و طرح‌های متفاوت می‌تواند نیاز فرد با هر سلیقه‌ای را برآورده کند.

مقاومت در برابر خط‌وخش

از دیگر مزایای استفاده از پارکت‌های چوبی می‌توان به استقامت بیشتر در برابر خط‌وخش اشاره کرد. پارکت همچنین به‌عنوان یک عایق محافظتی خوب در برابر صدا و دما عمل می‌کند.

قابلیت ترمیم و بازسازی

پارکت حتی اگر آسیب ببیند هم به‌راحتی قابل‌ترمیم و بازسازی خواهد بود. البته اگر نحوه مراقبت از این کفپوش‌های چوبی را بدانیم، ماندگاری و طول عمر آن‌ها را افزایش می‌دهیم.

بالارفتن ارزش خانه با نصب پارکت

پوشاندن کف خانه با پارکت باعث افزایش و ارتقای زیبایی فضا می‌شود. همچنین، می‌تواند ارزش و قیمت خانه و ملک شما را افزایش دهد.

ایجاد حس آرامش

استفاده از پارکت چوبی ایرانی در معماری مدرن می‌تواند باعث ایجاد حس آرامش و گرمی در خانه شود.

مزایای منحصربه‌فرد پارکت چوبی

مناسب‌ترین پارکت برای معماری مدرن

هنگام واردشدن به دنیای کف‌پوش‌های چوبی با طیف وسیعی از آن‌ها مواجه می‌شویم که مسلماً هر یک دارای ویژگی‌های خاصی هستند. در این قسمت قصد داریم تا مناسب‌ترین پارکت‌ها را برای گنجاندن در معماری مدرن بررسی کنیم.

1. پارکت‌های تماماً چوب

در تولید پارکت چوبی ایرانی در معماری مدرن ، از ترمووود استفاده می‌شود. در آن فقط یک‌لایه چوب فشرده به کار گرفته می‌شود. مزیت این پارکت‌ها در استحکام و دوای بالای آن‌ها است. علاوه بر این که برای محیط خانه مورداستفاده قرار می‌گیرد، در مکان‌های پرتردد نیز بسیار طرفدار دارد. مکان‌هایی مانند محیط‌های کاری و تجاری و باشگاه‌های ورزشی نیز گزینه مناسبی هستند. این پارکت‌ها درصورتی‌که به‌خوبی محافظت شوند، به‌ندرت پیش می‌آید که به تعمیر نیاز داشته باشند.

2. پارکت مهندسی‌شده

پارکت‌های مهندسی شده، سه‌لایه تولید می‌شوند. در لایه‌های زیرین آن از چوب‌های ارزان‌قیمت‌تری استفاده می‌شود. البته چوب ترمووود لایه رویی این کف‌پوش را می‌پوشاند. پارکت‌های مهندسی شده نیز برای خانه‌های مدرن گزینه‌ای بسیار مناسب و خاصی هستند.

3. پارکت‌های چوبی افرا

پارکت‌های چوبی افرا از گزینه‌های پرطرفدار برای خانه‌های مدرن است. از آن جایی که این طرح از پارکت‌های چوبی ساده و روشن بوده، می‌تواند ظاهری مدرن و جذاب به فضا ببخشد. علاوه بر این پارکت‌های چوبی افرا به دلیل مزایایی چون مقاومت و کیفیت فوق‌العاده طرف‌داران بسیاری دارند.

مناسب‌ترین پارکت برای معماری مدرن

عوامل مؤثر بر هزینه پارکت چوبی ایرانی

قیمت پارکت تحت‌تأثیر چند عامل ممکن است تغییر کند که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

  • متریال به کار گرفته شده: چوب، از جمله اصلی‌ترین دلایل قیمت این محصول است. مسلماً چوب‌هایی مانند گردو گران‌تر هستند، زیرا پارکت‌های لوکس‌تری را می‌توان از این نوع چوب‌ها تولید کرد و مسلماً فضای خانه شما مدرن‌تر و جذاب‌تر خواهد شد.
  • ظاهر و طرح پارکت: ظاهر و طرح پارکت از دیگر عوامل تأثیر‌گذار بر قیمت این محصول به شمار می‌رود. پارکت‌های کلیکی در قالب تخته‌های کوچک ساخته می‌شوند. همین امر باعث راحتی در نصب نیز می‌شود. در مقایسه با دیگر پارکت‌ها قیمت بالاتری را به خود اختصاص داده‌ است.
  • کیفیت چسب و مواد لازم برای پارکت: بر اساس استاندارد‌ها و ضوابط صنعتی، لازم است که برای نصب پارکت از چسب باکیفیت استفاده شود. مسلماً چسب‌هایی که از کیفیت بالا برخوردار نیستند باعث بروز مشکلاتی از قبیل جداشدن پارکت از زیرسازی خواهند شد.
  • برند و شرکت ارائه‌کننده پارکت: برند محصول یکی از مهم‌ترین فاکتور‌هایی است که با قیمت ارتباط مستقیمی دارد. پارکت‌های چوبی خارجی که توسط شرکت خارجی تولید شده‌اند، مسلماً قیمت بالاتری را به خود اختصاص داده‌اند.

عوامل مؤثر بر هزینه پارکت چوبی ایرانی

خرید پارکت چوبی باکیفیت برای خانه‌های مدرن از پارس آرای کوهستان

کیفیت پارکت‌های خارجی در بسیاری از موارد بیشتر از پارکت‌های ایرانی است و این موضوع غیرقابل‌انکار است. اما درصورتی‌که پارکت‌های ایرانی با تکنیک‌های درست فراوری شوند، می‌توانند از کیفیت لازم برخوردار و با نمونه‌های خارجی قابل رقابت باشند. نمونه پارکت‌های چوبی ارائه شده در پارس آرای کوهستان دارای کیفیت بسیار بالایی هستند.

به همین دلیل محصولات ارائه شده توسط این مجموعه متقاضیان زیادی را به‌سوی خود جلب کرده است. از جمله مزایای خرید از پارس آرای کوهستان ارائه کف‌پوش چوبی مقاوم در برابر فشار، رطوبت و سایش است. به همین دلیل این نوع پارکت‌ توانسته نقش پررنگ خود را در معماری مدرن حفظ کند.

 

برچسب ها: